Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ فروردین ۲۸, چهارشنبه

سنای آمریکا: همراهی آمریکا با اسرائیل در صورت حمله نظامی به ایران




سنای آمریکا: همراهی آمریکا با اسرائیل در صورت حمله نظامی به ایران

رادیو دویچه وله آلمان: ۷۹ نماینده دموکرات و جمهور‌ی‌خواه سنای آمریکا طرحی تهیه کرده‌اند که دولت آمریکا را ملزم می‌کند در صورت حمله نظامی اسرائيل به ایران، از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی کنار این کشور قرار گیرد.


در ۶۵مین سالگرد تاسیس کشور اسرائیل، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا AIPAC طرحی تهیه کرده که بر اساس آن اگر اسرائیل مجبور شود برای دفاع از تمامیت ارضی، مردم و موجودیت خود دست به عملیات نظامی علیه ایران بزند، آمریکا موظف است از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی به اسرائيل کمک کند.

به گزارش وب سایت "اورشلیم پست" روبرت مندنز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور لیندزی گراهام از حامیان این طرح هستند که توسط یک گروه ۷۹ نفره از هردو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تهیه شده است.

این طرح همچنین تاکید می‌کند که دولت آمریکا باید برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی متعهد شود.

کمیته روابط خارجی سنا در پیامی رسمی اعلام کرده: «این کمیته پیامی روشن و فوق‌العاده مهم برای همبستگی با اسرائیل علیه برنامه تهدید آمیز اتمی ایران که اسرائيل، امریکا و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد، ارسال کرده است».

روز سه‌شنبه ۱۶ آوریل، برابر ۲۷ فروردین، در سالروز تشکیل دولت اسرائیل، موشه یعلون وزیر دفاع جدید اسرائیل اظهار داشت که برنامه اتمی ایران می‌تواند به یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه منجر شود. وی گفت موقعیت ایران می‌تواند کابوسی برای دنیای غرب باشد.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین تصریح کرد که ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و تحریم‌های غرب تاثیری بر دولت ایران نداشته است. به گفته وی جامعه جهانی باید علیه ایران متحد شود اما اسرائیل باید برای این امکان آماده باشد که مجبور شود با اتکا به نیروی خودش از موجودیتش دفاع کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر