Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ اردیبهشت ۹, دوشنبه

در رابطه با مسائل و مشکلات زنان



فواد محمدی روزنامه نگار آزاد
26/04/2013
چادر اسلام
در رابطه با مسائل و مشکلات زنان
بزرگترین جرم زن بودن است؛ زن با اجبار به سنتهای کهن شرعی محصور شده  و هر گونه آزادی برای آنها حرام  و جرم به حساب می آید و به گفته  تفکرات قدیم  زن  باید طبق  دستورات شرعی حرکت کند ؛مانند موجودی ضعیف به آن نگریسته شده و 
ضعیفه ایست که حق هیچ گونه دفاع از خود را ندارد.

 با توجه به گذشت چندین سده، ذهنیت ها به دوران جاهلیت برمیگردد و متاسفانه در جامعه زنها همیشه مورد عیاشی  و سو استفاده  جنسی قرار می گیرند و این حاکی از آنست  که  زن در جامعه اهمیت خاصی نداشته و فقط برای رفع مسائل جنسی می باشد و به شخصیت زنها  حیوانگونه تجاوز می شود. در این حالت و هر حالت دیگری زنها حق اعتراض و حتی حق دفاع از خود را ندارند.این مشکلات همچون فرهنگی در جامعه  رشد فزونی داشته و مردسالاری حاکم، روز به روز به شیوه های وحشیانه ای زن را همچون کالا معرفی کرده و سبک می شما رند.

حتی در دنیای سرمایه داری برای تبلیغ هرکالایی از شخصیت زن استفاده می شود. اگر چه این مشکلات گریبانگیر اکثرمناطق  جهان  شده ولی به شیوه ای سیستماتیک در دنیای امروزه ، زن همچون دکور در هر ویترین تبلیغاتیی دیده می شود و برای جذابیت کار و جلب نظر عموم ، شخصیت تمام زنها را سبک و لکه دار نموده اند.
در خانواده نوع برخورد مرد (پدر وبرادر) با زن  سرکش و نگهبان هستند که مبادا زن حیا و شرفشان را  زیر سوال ببرد. اگرچه جنس نر هر عملی را برای خود روا دانسته و می تواند به حکم مرد بودنش عمل پلید مردانگیش را اثبات کند و گویا منع هم به نظر نمی رسد. اما در خانه هر زنی باید تحت کنترل پدر و برادرباشد در غیر این صورت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با فرهنگ زورگویانه ویرا تربیت می کنند و زن در هر حالت در خانواده خود یا در خانه بخت  زندگیش را درچاردیواری که فرقی با زندان ندارد تحمل می کند حتی اختیار پوشیدن لباس باب میل خود را در محیط بسته ی خانه ندارد و با آرایش کردن و نگاه کردن فیلم و شرکت در مراسمهای شاد  همیشه با مشکل و اکثرا با شکنجه مواجه می شود این فریاد عدالتیست که مردسالاری با فحش و توهین امروزه ادعای آن را دارد.





مواردی که به آن اشاره شد امروزه توسط مردان مانند حق و حقوقی برای زنان در نظر گرفته شده که متاسفانه زن را از زن بودن خود بی هویت ساخته است و مانند روبوتی؛ مجبور به ادامه این زندگی تلخ می شوند و هر آنچه که مرد برایش در نظر گرفته، نباید از چارچوب معین گذر کند و دایره این چار چوب معین شده توسط مرد ، به لطف "شرع " تنگتر و تنگتر گشته و روشنفکران اینچنین می اندیشند که گویا تفکرانسانهای سده 21 با دوران جاهلیت یکیست.
بعضی مواقع که بحث از یکسانی زن ومرد به میان می آید گویا اهانتی به اسلام شده است اما اینچنین نیست زیرا که دستورات بدیهی در نص اسلام گویای این مطلب است ( اشاره به نحوه تقسیم ارث ، شهادت ، نقصان عقلی زن ،سنگسار، چند همسری و ....) .
اگر جامعه  عرب را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم روشن خواهد شد که هیچ درک صحیحی از اسلام ندارند؛ یا شاید مشکل از اعراب نیست از اسلام است! آنچه روشن است اینست که در مسائل زن  نقصانی هایی وجود دارد.
شاید از طرفی حجاب برای زنان نوعی سرپوشی بر قضایا باشد اما جامعه امروزه این را برنمی تابد. از طرفی برای شخصیت دادن به زن حجاب را مسئله ای حیاتی دانسته واز طرف دیگر هر جنایتی را بر آنها روا داشته! گویا طبق دستوارات شرعی ، زن از لحاظ عقلی و شخصیتی نصف جنس مخالف به حساب می آید و شهادت وی نیز قابل قبول نیست و در ارث و میراث   نصف هم  به وی تعلق نمی گیرد وبعضا اگر ارث و میراث هم نگیرد ثواب بیشتری به دست می آورد و قلبش به خدا نزدیکتر می شود.
این موارد، خرافاتی بیش نیست و حتی علما هم نمی توانند دلایل عاقلانه ای بیاورند. این شواهد نشان می دهد که مرد سالاری از دوران کهن تا به امروز همیشه منفعت خود را بیشتر اساس گرفته و زن در هیچ جایگاهی دیده نمی شود.
بحث از آن به میان می آید که گویا در گذشته دختران و زنها را زنده به گور می کردند! اما امروزه طبق دستورات شرعی کدام حق و حقوقی دیده می شود که زن را دفن نکرده باشد!
امروزه تنها حق و حقوقی که برای زنان دیده می شود این است که همانند مترسکی در خانواده و بیرون از خانه وجود فیزیکی داشته باشد و به اجبار در بی حقوقی های فراوانی که توسط مردها برایشان درنظر گرفته اند زندگی کنند و می توان گفت که حقوق زنانه بر مبنای انسان بودن برآورد نشده است بلکه بر اساس جنسیت مورد تحقیر قرار گرفته است. این تبعیضات به مشکلات امروزه بر نمی گردد بلکه به هزاران سال پیش گره خورده است و هم اکنون همچون قانون بر علیه زنان اعمال میگردد و می توان گفت که اماکن مذهبی و مغزهای متفکر امروزه که خود را علما می دانند با آزادی و برابری زن کاملا مخالف می باشند ونمی توانند با روحی انسانی این موضوع را درک کنند که زن هم عقل کامل  دارد و در هر حالت تلاش بر آن دارند که تبلیغا ت منفی و دشمنی با فرهنگ آزادی و برابری زنان و نپذیرفتن شعور و عقل کامل زنان را به همه و همه ابلاغ کنند. اما این راه چاره نیست و بجز این که گمانی را از  دیدگاه اسلام به این مسئله بر جای گذارد چیزی بیش نیست و این خود بیانگر آن است که قوانین اسلام به نفع مردان قلم خورده است.
فرهنگ اعراب در مسائل زنان به حدی تاثیرگذار بوده است که امروزه در فرهنگ های دیگر ریشه  دوانده است ازجمله ایران.
حکومت اسلامی ایران که از نامش پیداست  امروزه بیشتر از هر حکومت عربی خود را پرچمدار اسلام می داند و با نام اسلام دفاعیات خود را در سه دهه آشکار کرده است که نمونه آن بر زنان رجم و سنگسار به شیوه وحشیانه، قصاص و خیلی جنایتهای دیگر. اما این اسلامی که از آن بحث به میان می آید کی وکجا  ظاهر میشود که جوابی بر ناعدالتیها و تبعیض جنس زن و مرد باشد!







اما تا زمانی که اسلام  سیاسی بر ملت ایران حکومت کند وضعیت اسفباری بر زنان حاکم و روز به روز بیشتر خواهد شد و هیچ امیدی به بهبودی شرایط زندگی زنان در کشور ایران نیست.  

 در صورت هر گونه انتقاد یا هر نظری می تواند با آدرس ایمیل وآدرس فیسبوک بنده تماس بگیرید.با تشکر. <fuadmohamadi@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر