Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱, یکشنبه

بوستون؛ روش برادران چچنی روش القاعده بود


بوستون؛ روش برادران چچنی روش القاعده بود

یک استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرآنلاین به ارزیابی خلق و خوی چچنی ها و انگیزه های نهفته در ضمیر آنها در انفجارهای بوستون پرداخته است.


بهرام امیراحمدیان گفت: این دو برادر در بین عده ای مردم عادی کوچه و بازار بمب گذاری کردند که جنایتی نابخشودنی است. این روش القاعده است و اعضای آن در هرکجای دنیا روش های خود را برای انجام آن دارند. مردم عادی چه گناهی دارند که باید هدف حملات تروریستی کور قرار بگیرند. اگر آنها با دولت آمریکا مساله دارند بروند با نظامیان آمریکایی مبارزه کنند. تروریسم به هر صورت و در هر کجا و توسط هر فرد و گروهی و به هر نیتی محکوم است و از نظر همه ادیان هم محکوم است. جان را خدا به بندگان خود داده و حق اوست که جان آفریده خود را بگیرد. به هین سبب حتی جنایتکاران را در دموکراسی های غربی اعدام نمی کنند.
پس شما آنها را متهم به القاعده ای بودن می کنید؟
مهم نیست که آنها حتما عضو رسمی سازمان القاعده بوده باشند یا نه. مهم این است که کار و روش آنها القاعده ای است. القاعده چه کار می کند؟ در میان مردم بیگناه بمب منفجر می کند. همان کاری که در سایر کشورها انجام می دهد. القاعده به پادگان های نظامی یا اهداف نظامی کمتر حمله می کند. در اینجا این دو برادر چه کسانی را کشته و زخمی کرده اند؟ لذا این روش روش القاعده ای است. شبکه القاعده تشکیلاتی سازمان یافته نیست که یک نفر دستور بدهد و همه در هرجای دنیا به آن عمل کنند. آنها مانند شبکه های تار عنکبوتی عمل می کنند. اصل آن اندیشه است و آنها هرجایی که بتوانند و بستر به اجرا در آوردن این اندیشه ها را پیدا کنند، نسبت به آن اقدام می کنند.
-------------------

سقوط یک هواپیمای جنگنده در غرب ایران

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: یک فروند هواپیمای اف 5 در شهرستان آبدانان سقوط کرد.

مراد ناصری در گفتگو با مهر اظهار داشت: این هواپیما در برخورد با کوه فیلمان در مناطق شهرستان آبدانان سقوط کرده و دو نفر سرنشین آن در دم جان سپردند.
وی افزود: این هواپیما متعلق به پایگاه چهارم شکاری دزفول بوده است.
فرماندار آبدانان اظهار داشت: نیروهای امدادی و امنیتی در حال بررسی علت حادثه در منطقه هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر