Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

کنگره سراسری حزب سوسیال دموکرات به پایان رسید

Kongress
حزب سوسیال‌دموکرات، بزرگ‌ترین ارگان سیاسی سوئد، در روزهای ٣ تا ٧ آپریل کنگره سراسری خود را در شهر یوته‌بوری برگزار کرد. تلاش بزرگ این حزب، بازپس‌گیری قدرت از جناح راست و پیروزی در انتخابات آینده در سال ٢٠١٤ است و این خط در تمامی مباحث و تصمیم‌گیری‌های کنگره دنبال می‌شد.


کنگره سراسری حزب سوسیال دموکرات به پایان رسید



بیشترین توجه‌ها در این کنگره به سه موضوع مهم جلب شد که اختلافاتی را میان اعضای این حزب بوجودآورده بود. تمرکز بر ایجاد کار برای جوانان، سود‌جویی بخش خصوصی در بهداشت و آموزش و نیز مبارزه با بیکاری که بزرگ‌ترین چالش اقتصادی کشوراست، سه بخش عمده مباحث کنگره بودند.تصمیمات گرفته شده این بود که یک گارانتی ٩٠ روزه برای واردکردن جوانان به بازار کار تصویب شد که این موضوع از خواسته‌های روشن اتحادیه جوانان این حزب و اتحادیه سراسری کارگران بود. در این مساله،هیات رهبری حزب مجبور به مصالحه شد. در عوض گروه‌های قدرتمند داخل حزبی که مخالف سرسخت خصوصی‌سازی در بخش رفاهی بودند،خط هیات رهبری این علی حاج قاسمیحزب که محدودسازی سودها در این بخش بود را پذیرفتند. قول بزرگ انتخاباتی این حزب نیز در همان روز اول توسط استفان لوون داده شد: سوئد باید تا سال ٢٠٢٠، پایین‌ترین میزان بیکاری در اتحادیه اروپا را داشته باشد.
  انتخابات رهبر حزب و اعضای اصلی و جانشینان هیات اجرایی نیز برگزار شد. استفان لوون به‌صورت رسمی از طرف کنگره به عنوان رهبر حزب انتخاب شد. در میان اعضای جدید هیات اجرایی که مهمترین ارگان تصمیم‌گیری این حزب است نیز،اردلان شکرآبی به عنوان یکی ازجانشینان و تنها فرد با پیشینه خارجی انتخاب شد.
در هر حال یک جمع‌کلی از این کنگره، این است که استفان لوون رهبر این حزب،موفق شد اختلافات درون حزبی را مهار کند و چهره‌ای از یک حزب متحد را به رسانه‌ها ارایه کند، هرچند که او در برخی از موارد مجبور به عقب‌نشینی از مواضع قبلی و قبول نظر مخالفان شد. دکتر علی حاج قاسمی، استاد دانشگاه و جامعه شناس که از نزدیک این کنگره را دنبال کرده در باره این کنگره چنین می‌گوید.
برای شنیدن گزارش و صحبت‌های دکتر علی حاج قاسمی از فایل صوتی بالا استفاده کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر