Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

بر اساس پیام محرمانه موساد به مقامات آنکارا 4 عضو سپاه قدس ایران برای ترور دیپلمات های اسرائیلی وارد ترکیه شدند


بر اساس پیام محرمانه موساد به مقامات آنکارا 4 عضو سپاه قدس ایران برای ترور دیپلمات های اسرائیلی وارد ترکیه شدند
بر اساس گزارشی مطبوعاتی که روز پنجشنبه 8-3-2012 در ترکیه منتشر شد، موساد اسرائیل در مورد احتمال انجام "عملیات تروریستی" ایران علیه دیپلمات هایش در خاک ترکیه هشدار داده است .


تلویزیون ان تی وی ترکیه در خبری به نقل از روزنامه حریت این کشور گزارش داد که موساد در پایمی محرمانه به مقامات امنیتی ترکیه هشدار داده است که "سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران ایران در صدد انجام "عملیات تروریستی" بر ضد دیپلمات های اسرائیل در خاک ترکیه است. 



بر اساس گزارش روزنامه حریت به نقل از پیام ارسالی موساد، 4 نفر از اعضای سپاه قدس به همراه تجهیزات ویژه به منظور انجام این عملیات وارد ترکیه شده اند.



حریت در گزارش خود آورده است که این روزنامه با برخی مقامات امنیتی ترکیه در باره این گزارش تماس گرفته است اما آنها این خبر را نفی یا تایید نکرده اند. 



اسرائیل چندی پیش ایران را به دست داشتن در انفجارهایی که در بانکوک پایتخت تایلند به وقوع پیوست متهم کرده بود.



همچنین تل آویو ، تهران را به دست داشتن در دو انفجاری که در کشورهای هند و گرجستان به منظور هدف قرار دادن دیپلمات های اسرائیل صورت گرفته متهم کرد.

----------------------
خبرگزاری سپاه پاسداران: هم حزب الله و هم حماس

(در صورت بروز جنگ) در کنار ایران هستند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  معاون دبیر کل سازمان تروریستی حزب الله لبنان، در سخنانی مدعی شد در صورت درگرفتن هرگونه جنگی میان جمهوری اسلامی با اسرئیل یا ایالات متحده، حکومت ایران "پیروز میدان" خواهد بود؛ چرا که به گفته "شیخ نعیم قاسم"، "همه آزادگان جهان" در کنار رژیم اسلامی هستند.
به گزارش خبرگزاری "فارس"، او این سخنان را در جریان امضای کتابی با عنوان "امام خمینی؛ اصالت و نوآوری" در لبنان بیان کرد.
این در حالی است که برخی از رهبران حماس در روزهای اخیر تأکید کرده اند در صورت حمله  نظامی اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران، آن گروه به نفع جمهوری اسلامی وارد جنگ نخواهد شد.
در همین حال، خبرگزاری "فارس"، وابسته به سپاه که خبرنگاران فلسطینی در غزه دارد، امروز مدعی شد که آقای محمود الزهار، عضو ارشد حماس، گزارش ها در زمینه عدم دخالت حماس به سود ایران در صورت درگرفتن جنگ با اسرائیل را رد کرده و گفته است که حماس در کنار ایران خواهد ایستاد.
موساد به ترکیه در مورد وقوع عملیات تروریستی شاخه قدس سپاه هشدار داد


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  رسانه های ترکیه گزارش دادند که سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) به تازگی به مقامات ترک هشدار داده که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران قصد دارد در آن کشور، به حملات تروریستی علیه دیپلمات های اسرائیلی دست بزند. این گزارش از جمله در روزنامه "حریت" و شبکه خبری "ان. تی. وی" منتشر شد.
براساس این گزارش، سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل با ارسال نامه ای به همتای ترک خود هشدار داده است که شاخه قدس سپاه قصد دارد در خاک ترکیه به منافع اسرائیل حمله کند؛ و چهار عضو سپاه نیز به همین منظور، به همراه سلاح و مواد منفجره وارد خاک ترکیه شده اند. مقامات اطلاعاتی ترکیه به این گزارش واکنشی نشان نداده اند.
این گزارش در حالی منتشر می شود که دستکم سه توطئه تروریستی علیه منافع اسرائیل در هفته های اخیر در تایلند، هند و گرجستان کشف شد که حکومت ایران پشت همه آنها قرار داشت.
-------------
دلیل "نرمش" ایران در اجازه بازدید ناظران از پارچین روشن شد:

در هفته های اخیر در حال پاکسازی نشانه های فعالیت های هسته ای بود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  تنها دو روز پس از آنکه حکومت ایران اعلام کرد که در آینده یک بار دیگر به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه خوهد داد از منطقه نظامی پارچین دیدار کنند، دیپلمات های حاضر در آژانس می گویند که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد حکومت اسلامی در حال پاکسازی این سایت است.
به گفته این دیپلمات ها، کامیون ها و خودروهای خاک برداری که به شدت در پارچین مشغول فعالیت هستند، نشان می دهد که حکومت اسلامی قصد دارد باقیمانده مواد رادیو اکتیو حاصل از آزمایش انفجارهای اتمی را از خاک این منطقه خارج کند.
پیشتر نیز در زمان ریاست جمهوری حجت الاسلام محمد خاتمی، حکومت اسلامی ایران در اقدامی مشابه برای از بین بردن آثار فعالیت های اتمی اعلام نشده خویش، خاک مجتمع های پارچین و لویزان در شرق تهران را عوض کرده بود ولی در نهایت بازرسان توانستند آثار اورانیوم را در آن اماکن پیدا کند.
سفیر ایران در آژانس، آقای علی اصغر سلطانیه این هفته گفت که جمهوری اسلامی قصد دارد به بازرسان آژانس یک بار دیگر اجازه دهد از سایت پارچین بازدید کنند؛ ولی مدعی شد از آنجا که این سایت، یک منطقه نظامی است، گرفتن مجوز بازدید از آن کاری "زمان بر" است.
مدیرکل آژانس، آقای یوکیا آمانو در گزارش های اخیر خود درباره ایران، تأکید کرده است که جمهوری اسلامی در پارچین، اتاقک هایی فلزی ساخته که از آنها به منظور آزمایش انفجارهای شبه اتمی استفاده می شود.
دو دیپلمات حاضر در وین به "آسوشیتدپرس" گفتند که به نظر می رسد کارکنان سایت پارچین در حال نابود کردن شواهدی هستند که نشان می دهد حکومت ایران در آن منطقه، به آزمایش یک وسیله نوترونی دست زده که تنها برای ساخت بمب هسته ای کاربرد دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر