Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۱۰, پنجشنبه

قوانین اتحادیه اروپا و ظلم بیشتر به کارگران مردم اسپانیا علیه این سیاست قیام کردند



قوانین اتحادیه اروپا و ظلم بیشتر به کارگران مردم اسپانیا علیه این سیاست قیام کردند
اسپانیایی‌ها روز پنجشنبه با شعار «نه کار می‌کنیم، نه مصرف» در اعتصابی سراسری دولت را به چالش کشیدند.
دولت اسپانیا با اصلاح قانون کار و سیاست جدید درصدد است ۲۶ میلیارد دلار دیگر از هزینه‌هایش بکاهد، مالیاتها را افزایش دهد و همزمان اخراج کارکنان را آسان‌تر کند. این اصلاحات بی شک خوشایند کمیسیون اتحادیه اروپاست اما خوشایند مردم اسپانیا نیست.
اگرچه بسیاری به سیاستهای جدید معترضند و دولت را به عدم حمایت از مردم عادی متهم می کنند اما گروهی که در اقلیت هستند برگزاری اعتصابات را برای امر تجارت و حتی کارکنان مفید نمی دانند.
اسپانیایی‌ها ابتدا از نخست وزیری ماریانو راخوی استقبال کردند و او را حلال مشکلات اقتصادی کشور یافتند. اما درست یکصد روز بعد از تشکیل دولت جدید، اعتصابگران می‌گویند در صورت بی‌توجهی دولت به خواست‌هایشان، اعتصابات را ادامه خواهند داد.
اگرچه اعتصابات روز پنجشنبه در اغلب شهرهای اسپانیا آرام بود اما در شهرهای مادرید و بارسلون درگیرهایی بین اعتصابگران و پلیس روی داد و به بازداشت شدن۵۸ نفر انجامید.
بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت ۴. ۴۶ میلیون نفری اسپانیا بیکارند؛ رقمی که در اروپا نگران کننده و قابل توجه است.
///////////////////////////////

وەرەو کونگرەێ ئتحاد یارسان پیش بە سوی کنگرەی اتحاد یارسان
ئەڕا وە دەس هاوردن حەق و حقوق جامعەێ یارسان و ئازادی ئێران، ئتحاد کونگرەێ یارسان زەرورەت تاریخی و ئنسانیە. با گشتمان وە یەکوە ئەڕا ئی هەدەفە کار بکەیم.کنگرەێ ئتحاد یارسان<< کنگرەێ ئتحاد یارسان<< کنگرەێ ئتحاد یارسان<< کنگرەێ ئتحاد یارسان<< کنگرەێ ئتحاد یارسان<< کنگرەێ ئتحاد یارسان<< کنگرەێ ئتحاد یارسان

//////////////////
انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بغداد؛
همزمان با اجلاس مهم سران عرب
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  همزمان با برگزاری اجلاس سران عرب در عراق، انفجاری در نزدیکی سفارت ایران در بغداد رخ داد. هنوز گزارشی از خسارات انفجار منتشر نشده است ولی گفته می شود که انفجار بر اثر برخورد یک خمپاره رخ داد.
در همین حال اعلام شد که سفیر ایران در عراق نیز برای ساعتی در نشست امروز که محور اصلی آن موضوع سوریه بود، شرکت کرده است.
مقامات جمهوری اسلامی هنوز هیچ واکنش رسمی به اجلاس بغداد نشان نداده اند ولی اکثر رسانه های حکومتی بیشترین مطالب خود را به "اختلافات" سران عرب در زمینه موضوع سوریه در آستانه اجلاس اختصاص دادند. برخی از رسانه ها نیز به تکرار سخنان وزیر خارجه سوریه پرداختند که گفته است با توجه به عدم حضور آن کشور در این اجلاس، تصمیمات آن، به ویژه در مورد سوریه، غیرقانونی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر