Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۱, سه‌شنبه

نه‌ورۆزی 1391ی هه‌تاوی له‌ مه‌ریوان، له‌ چۆر و نه‌نه‌

نه‌ورۆزی 1391ی هه‌تاوی له‌ مه‌ریوان، له‌ چۆر و نه‌نه‌

نەورۆز لە شاری کاک فۆئاد
پیرۆزبایی نه‌ورۆزله‌ لایه‌ن خه‌ڵکی مه‌ریوان له‌ ئاوایی چۆر
 
-----------------------------------
 

پۆلیسی تورکییه‌ به‌ڕێز ئه‌حمه‌د تورک یان بریندار کرد!

هاوسه‌رۆکی پارتی ئاشتی و دێمۆکڕاسی سه‌لاحه‌دینی ده‌میر تاش له‌ حیسابی تویتره‌که‌ی دا خه‌به‌ری بریندار بوونی به‌ڕێز تورک ی بڵاو کردووه‌ته‌وه‌ ده‌نووسێ:" ئاکه‌په‌ هار بووه‌، له‌ گه‌ڵ به‌ڕێز ئه‌حمه‌د تورک له‌ وانه‌وه‌ به‌ره‌و باتمان وه‌ڕێ که‌وتین. به‌و هێرشه‌ی که‌ ئاکه‌په‌ی ڕه‌فتارفاشیست و ئیدریس نه‌عیم (وه‌زیری کاروباری نێوی خۆی تورکییه‌یه‌) کردیانه‌ سه‌ر به‌ڕێز تورک هار بوونی خۆیان نیشان دا. میدیا ده‌ڵێن گاز ته‌ئسیری له‌ سه‌ڵامه‌تی وی کردووه‌. ڕاستی ئه‌وه‌یه‌ دوای ئه‌وه‌ی ئوتوبۆسه‌که‌ گازباران کرا به‌ 15 پۆلیسان له‌ به‌ڕێز تورکیان دا. ئه‌و که‌ دڵی به‌ باتری کار ده‌کا له‌ لایه‌ن ئه‌ندامانی پارتیمانه‌وه‌ گه‌یێندرا نه‌خۆشخانه‌، له‌ به‌ر ته‌ئسیری گازی زۆری پشووبڕ و لێدان له‌ سه‌روچاوی به‌ مسته‌کوڵه‌ بریندار بوو و ئێستا به‌ڕێز ئه‌حمه‌د تورک له‌ نه‌خۆشخانه‌ی دونیای شاری باتمان له‌ ژێر ته‌داوی دایه‌"
////////////////////




یه‌کێک له‌ جوانترین وێنه‌کانی نه‌ورۆز! پێره‌مێرد له‌ سلێمانی له‌ گه‌ڵ ئه‌و منداڵانه‌ی که‌ سروودی " نه‌ورۆز" ده‌خوێننه‌وه‌!

 
//////////////////////

تۆزێک پێش ئێستا قسەم لە گەڵ هاورێیەکى باکوریم دەکرد بێتاقەت بوو لەوەى کە نەورۆزى ئەمساڵ لە ئامەد نیە وتى: ئەمرۆ لەئامەد نەورۆزە منیش وتم :,خۆزگە منیش لەوێ بوما ئەمرۆ, وتى :نەورۆز لاى ئێمە وەک ئێرە نیە لەوێ پۆلیس لە خەڵک دەدات وناهێڵن رێورەسمى نەورۆز بەرێوە بچێت خەڵکیش بەرانبەر پۆلیس دەوەستێتەوە، وتم: دەزانم منیش بۆ خۆشى ناڵێم خۆزگە لەوێ بومایە , بەڵکو حەزدەکەم ئیرادەى گەل ببینم لە نزیکەوە وبڵێم سڵاو لە خۆراگریتان..! 


سبه‌ینێ کاتژمێر 10ی پێشنیوه‌ڕۆ له‌ نزیک گوندی قۆمتانی کۆرته‌کی بناری قه‌ندیلی هه‌رێمه‌کانی پاراستنی میدیا ئاهه‌نگێکی جەماوەری به‌ به‌شداری زیاتر له‌ 20 هونه‌رمه‌ندی کورد و چه‌ندین کۆمه‌ڵه‌ی هونه‌ری وه‌ک کۆما ئاوازێ چیا و کۆمه‌ڵه‌ی هونه‌ری دیجله‌ و تیپی شه‌هید ڤیان و تیپی فۆلکلۆری ئه‌ژین ، ئه‌نجام ده‌درێت.

مونزور دێرسیمی ئه‌ندامی کۆمیته‌ی ئاماده‌کاری ئاهه‌نگه‌ ڕاگه‌یاند:

ئاماده‌کارییان بۆ گه‌وره‌ترین ئاهه‌نگی پیرۆزباییه‌ له‌ بناره‌کانی قه‌ندیل و وتی:
هه‌ر چه‌نده‌ ئه‌م ساڵ به‌فرێکی زۆریش له‌ ناوچه‌که ‌دا باری و زستانێکی سارد و سه‌خت به‌سه‌ر برا، به‌ڵام ئێستاکه‌ له‌ نێوان هه‌ر دوو گوندی بۆڵی و قۆمتاندا ئاماده‌کاریمان بۆ ئاهه‌نگێکی گه‌وره‌تر له‌ ئاهه‌نگه‌کانی ساڵانی رابردوو ی قه‌ندیل کردوه‌، ڕایشیگه‌یاند:

ڕێگه‌کان کراوه‌ن و هاتووچۆ به‌رده‌وامه‌ و هاوڵاتیانی ناوچه‌کانی دیکه‌ش بێ دوو دڵی ده‌توانن خۆیان بگه‌یه‌ننه‌ جێی ئاهه‌نگه‌که‌.
---------------------------

پیام نوروزی پرزیدنت شیمون پرس در نوروز 1391
کلامی دوستانه با شما ملت ارجمند ایران
 
 
پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری اسرائیل، یکی از دیرپاترین و مجرب ترین سیاستمداران جهان، که با تاریخ و فرهنگ بزرگ ایران زمین آشنایی عمیقی دارند و بارها نیز در دوران دوستی دو کشور، به سرزمین زیبای ایران سفر کرده اند، روز گذشته، دوشنبه، ساعاتی قبل از نوروز باستانی در دیداری با آقای منشه امیر، مفسر نام آشنای امور ایران در رادیو اسرائیل، یک مصاحبه ویژه با بخش فارسی رادیو اسرائی ارائه کردند که در آن بر لزوم بازگشت به دوستی و خردگرایی، به ویژه برای نیک بختی ایرانیان و بازگشت صلح و ثبات به مناسبات پر ثمر اسرائیل و ایران و تلاش برای رفاه و بهروزی منطقه و جهان تأکید کردند.
اما در کنار این مصاحبه ویژه که در جهان بازتابی در خور توجه داشت، پرزیدنت شیمعون پرس، یک پیام ویژه نوروزی نیز برای نوروز 1391 ارائه کردند. با سپاس از آقای منشه امیر که میهمان پرزیدنت پرس بودند، این پیام را با برگردان و با صدای گرم آقای منشه امیر می شنویم و می خوانیم:

شیمعون پرز، رئیس جمهور اسرائیل، نوروز را به ایرانیان به زبان پارسی شادباش می‌گوید
پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری اسرائیل که همیشه ایران و ایرانی را مد نظر داشته و در بسیاری از سخنرانی های خود و دیدارهای سیاسی اش با سران کشورهای جهان، در کنار تأکید بر خطرات اتمی شدن رژیم ایران، از رنج و محنت و سرکوب ایرانیان به دست رژیم نیز سخن گفته و از جهانیان خواسته است به وضع ملت ایران توجه بیشتری نشان دهند، پیامی نوروزی برای ایرانیان فرستاد.
رییس جمهوری اسرائیل پیام نوروزی خود را با یک جمله به زبان فارسی آغاز کردند که گرچه بیان آن برایشان بسیار مشکل بود، اصرار داشتند که نخستین واژه ها را به زبان فارسی بیان کنند. ایشان گفتند: «ایرانیان گرامی در هر کجا که هستید نوروزتان پیروز باد».
مقام رییس جمهوری آنگاه در ادامه پیام خود به زبان عبری گفتند: «ملت ایران یک ملت بزرگ است و فرهنگ درخشانی در تاریخ ملت های جهان داشته است. امروز ملت ایران از رژیمی رنج می برد که فرهنگ پر افتخار دوران باستان ایران زمین را انکار می کند و می خواهد بر ایرانیان یک فرهنگ بیگانه را تحمیل کند و آن ها را به واپس گرایی بکشاند».
پرزیدنت پرس در ادامه گفتند: «در طول تاریخ، بین دو ملت ایران و یهود همیشه مناسبات دوستی و همکاری وجود داشته و دارد. نخستین گروه از یهودیان در 2700 سال پیش به ایران رسیدند. کورش کبیر، پادشاه بزرگ ایران دو هزار و پانصد سال پیش یهودیان را از اسارت بابل آزاد ساخت و نه تنها به آن ها امکان داد که به سرزمین پدری خویش باز گردند، بلکه حتی به آنان از نظر مادی نیز یاری رساند تا بتوانند بیت المقدس که همانا خانه خداوند است از نو بنا کنند. بیت المقدس مظهر دین و فرهنگ و پیشینه یهودیان بوده و هست و جای بسی شور بختی است که اکنون رژیمی در ایران به روی کار آمده است که می خواهد این فرهنگ دیرینه را نابود کند و بیت المقدس یهود را ویران سازد و به خیال خویش از نابودی کشور اسرائیل و ملت این سرزمین باستانی سخن می گوید».
پرزیدنت پرس در ادامه پیام نوروزی خود گفت: «ما همیشه با رنج ملت ایران ابراز همدری کرده ایم. من همیشه در سخنرانی ها و در دیدار با مقامات  کشورها از سرکوب و ستمی که رژیم ایران بر مردم آن کشور تحمیل کرده و می کند سخن گفته ام و از رهبران جهان خواسته ام که ملت ایران را یاری کنند. ولی در مجموع این خود ملت ایران است که باید سرنوشت خویش را به دست گیرد و آینده خود را بسازد».
رییس جمهوری اسرائیل افزوده گفت: «ملت اسرائیل همیشه آرزو داشته و دارد که با دیگر ملت های جهان و از جمله ملت خوب ایران در صلح و آرامش زیست کند – به ویژه آن که ما به ملت بزرگ ایران یک دین مهم تاریخی هم داریم».
پرزیدنت پرس افزوده گفت: «ما در اسرائیل بین ملت ایران که خواهان صلح و همزیستی است و رژیم پلیدی که بر ایران حاکم است و حاضر است همه ملت های خاورمیانه را نابود کند تفاوت قائل بوده و هستیم. آن ها حاضرند برای آن که به هدف های ناپاک خویش برسند، حتی خود ملت ایران را نیز قربانی کنند».
ایشان افزوده گفت: «ملت اسرائیل دوران بسیار خوبی را به یاد دارد که مناسبات بسیار دوستانه و همکاری های سازنده با ملت ایران در زمینه های مختلف وجود داشت؛ این همکاری به سود هر دو ملت بود. ما ایامی را به یاد داریم که کارشناسان اسرائیلی در رشته های کشاورزی، پزشکی، علوم و تکنولوژی از ایران دیدن می کردند و تجربیاتی را که در اسرائیل به دست آورده بودند در اختیار مردم ایران قرار می دادند و این تلاش اسرائیل برای باز پرداخت بخشی از همان دین تاریخی است که ملت اسرائیل نسبت به ملت ایران به خاطر بزرگ منشی های کورش بزرگ احساس می کند».
پرزیدنت پرس در این بخش از سخنان خود به مسئله اتمی رژیم ایران پرداخت و گفت: «بمب اتمی که رژیم ایران این همه برای رسیدن به آن تلاش می کند، نه تنها ملت های منطقه و جهان را مورد تهدید قرار می دهد، بلکه خود ایرانیان را نیز به خطر می اندازد. از دیدگاه ما، بمب هسته ای وسیله ای دیگر نیز در دست رژیم است که بهتر و شدیدتر بتواند آرمان های آزادیخواهانه مردم ایران را سرکوب کند. حکومت ایران تصور می کند که بمب اتمی می تواند بیمه نامه ای هم برای ادامه رژیم باشد تا ملت ایران و یا کشورهای دنیا نتوانند بر حکومت فشار آورند».
پرزیدنت پرس افزوده گفت: «هنگامی که اسرائیل از این امر سخن می گوید که همه گزینه ها باید روی میز و مطرح باشد، منظور آن نیست که خدای ناکرده به ملت خوب ایران کمترین آسیبی وارد آید و یا زیر ساخت کشور ایران آسیب ببیند و یا به گنجیه هایی که متعلق به ایران است لطمه ای برسد. بلکه مبارزه جهانی، تنها و تنها علیه رژیم ایران است و نه ملت ایران».
مقام رییس جمهوری اسرائیل در پایان پیام نوروزی خود گفتند: «با فرا رسیدن سال نو و نوروز فرخنده که در گسترۀ پهناور همه کشورهای فارسی زبان از ایران تا تاجیکستان و از آذربایجان تا ترکیه برگزار می شود، ما برای ملت بزرگ ایران سالی خوش، سال نیک زیستی و رفاه، سال آزادی و حریت آرزو می کنیم. امید سالی را داریم که همزیستی مسالمت آمیز و همکاری های سازنده بین دو ملت به حال پیش باز گردد و نه تنها دو ملت اسرائیل و ایران، که همه ملت های منطقه و جهان بتوانند از آن بهره برند».
پرزیدنت پرس سخنان خود را با جمله ای به زبان فارسی به پایان بردند و گفتند: «در پایان، سال خوشی را برای همه ایرانیان آرزو می کئم. 

شیمعون پرز نوروز باستانی را به ایرانیان تبریک می گوید


در آستانه سال نو ایرانی، پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری اسرائیل دبیران و تهیه کنندگان برنامه های فارسی رادیو اسرائیل را به حضور پذیرفتند و در پیام ویژه ای خطاب به ملت ایران، فرا رسیدن نوروز فرخنده را به ایرانیان شادباش گفتند. پرزیدنت پرس اصرار داشتند که پیام خود را با شادباشی به زبان فارسی آغاز کنند و گفتند: «ایرانیان گرامی در هر کجا که هستید نوروزتان پیروز باد». در آغاز مصاحبه، خطاب به ایشان گفتیم: در آستانه نوروز بسیار مایل هستیم که از خاطرات شخصی خویش در مورد ایران سخن بگویید. ما آگاهی داریم که مقام ریاست جمهوری در ظرف بیش از شصت سال فعالیت اجتماعی خویش با مسائل مربوط به ایران نیز ارتباط تنگاتنگی داشتند. پرزیدنت شیمعون پرس در آغاز سخنان خود گفتند: ملت ایران ملت فرهیخته ای است که جایگاهی والا در تاریخ ملت های جهان دارد. ولی امروز ایرانیان از رژیمی رنج می برند که تاریخ پرشکوه ایران زمین را انکار می کند و می کوشد فرهنگ بیگانه و شیوه واپس گرایانه ای از زندگی را بر مردم ایران تحمیل کند 

-------------------------
 

سومين گروه از مجاهدان اشرف، عازم ليبرتی و پيوستن به يارانشان در نخستين روز سال ۱۳۹۱ شدند

در شب سال نو، سومين گروه از مجاهدان اشرف، عازم ليبرتی و پيوستن به يارانشان در نخستين روز سال ۱۳۹۱ شدند. 
توافق با انتقال سومين گروه از اشرف به ليبرتی پس از ده روز مذاکره و مکاتبه با سازمان ملل و مقامهای ذيربط آمريکايی و پس از تبادل پيشنويس های روزانه در پی نامه نماينده ويژه دبيرکل ملل متحد و تعهدات سازمان ملل درباره حفاظت و امنيت مجاهدين در کمپ ليبرتی، صورت گرفت. گفتگو درباره نيازمنديها و حقوق انسان دوستانه و تعيين تکليف اموال مجاهدان اشرف، که لازمه حرکت گروه های بعدی از اشرف است به روزهای آينده و نوبتهای بعدی موکول شده است

ترتيبات نهايی امنيتی برای انتقال ساکنان اشرف به کمپ ليبرتی در روز 26اسفند به شرح زير مورد توافق قرار گرفته است: 
1-ساکنين به حاکميت جمهوری عراق احترام می گذارند. دولت عراق سلامتی و امنيت ساکنان را در کمپ ليبرتی تا زمان انتقال آنها به کشورهای ثالث تضمين می کند. هيچ کس به هيچ کشور ديگری بر خلاف ميل خود منتقل نخواهد شد. 
2-کمپ ليبرتی يک مکان موقت ترانزيت است که در آن پروسه تعيين موقعيت پناهندگی توسط کميساريای عالی پناهندگان ملل متحد با هدف انتقال آنها به خارج از عراق صورت می گيرد. سازمان ملل بر اساس موافقتنامه ای که با دولت عراق امضاء کرده است نظارت 24ساعته وهفت روز هفته را تا زمان استقرار آنها در کشورهای ثالث بر عهده دارد. 
3-امنيت ساکنان کمپ ليبرتی مسئوليت دولت عراق در چارچوب قوانين اين کشور است. 
4-ايستگاه پليس در محل کنونی به وسيله ديوارهای پيش ساخته جداسازی می شود و پليس در زندگی روزمره ساکنان دخالتی نخواهد کرد بجز در حيطه وظايفش و در صورت بروز موارد اورژانس (مانند آتش سوزی) پليس بر اساس نياز عمل می کند. 
5-فقط 4 پست پليس وجود دارد که جنب ديوارهای کمپ مستقر می شوند و با ديوارهای پيش ساخته در برابرشان، بر محلهای سکونت ساکنان ديد نخواهند داشت. در عين دسترسی به کمپ، ورود و خروج آنها و تغيير شيفت ها و رساندن تدارکات و ملزومات به آنها از بيرون کمپ انجام می شود. 
-پست ورودی کمپ با ديوارهای پيش ساخته از منطقه سکونت مجزا می شود. 
- تأسيسات غذاخوری با ژنراتورهای آن به ساکنان کمپ تحويل می شود. 
-مقر پليس در شمال سالن غذاخوری برداشته می شود. 
-اين ماده قبل از جابه جايی گروه سوم به اجرا در می آيد. 
6-گشتهای پليس در خيابانهای اصلی کمپ بر اساس نياز خواهد بود و ميزان آن در ملاقاتهای روزانه مديريت کمپ با دولت عراق و با حضور ناظران سازمان ملل، مورد توافق قرار می گيرد. 
7-همه شکايتها در حضور ناظران سازمان ملل مطرح و مورد بحث قرار می گيرد. 
حکومت جمهوری عراق مسئوليت اجرای اين مواد را بر عهده دارد. 
سازمان ملل متحد در عين حال که ناظم و اداره کننده گفتگوهاست، نقش نظارت خود را هم چنان که در يادداشت تفاهم با دولت عراق امضاء شده است، برعهده دارد. 

به قرار اطلاع در روز شنبه 27اسفند، قبل از شروع انتقال سومين گروه 400نفره از مجاهدان اشرف به ليبرتی، سالن غذاخوری و تأسيسات و ژنراتورهای آن به مجاهدين مستقر در ليبرتی تحويل و مقر شمالی پليس جمع آوری شد و به بيرون از ليبرتی منتقل شد. مجاهدان ليبرتی يک ماه بود که از رفتن به محل غذاخوری در اعتراض به حضور ناموجه مأموران مسلح عراقی در اين محل خودداری می کردند. اما با برچيده شدن مقر شمالی پليس، تأسيسات غذاخوری را تحويل گرفتند. 
با اين حال هنوز ساير تعهدات طرف عراقی که در سند مورد توافق با سازمان ملل نوشته شده، به اجرا در نيامده و اعتراضهای مجاهدين را در ليبرتی و اشرف برانگيخته است. 
نيمه شب گذشته، نمايندگان و مشاوران حقوقی اشرف و ليبرتی، موارد اجرا نشده را به نماينده ويژه دبيرکل نوشتند و از جمله خاطرنشان کردند که مواضع پليس هنوز با ديوارهای پيش ساخته که در سند آمده است پوشانده نشده و مزاحمتهای پليسی کماکان ادامه دارد. علاوه بر اين ورود سياهپوشان با باتون و شوک الکتريکی بی گمان، ايستادگی و مقاومت بر حق ساکنان اشرف را برمی انگيزد و از اين پس هرگونه جابه جايی و انتقال به ليبرتی را منتفی می کند. 
کما اين که حضور مزدوران وزارت اطلاعات آخوندها در مسير مزار مرواريد نشان دهنده اين است که پس از قطع عربده کشی از طريق بلندگوهای اطلاعات منفور آخوندی باز هم تحريکات آنها برای درگيری به طرق مختلف ادامه دارد که در اينصورت مسئوليت عواقب آن را هم برعهده خواهند داشت و لازمه انتقال آرام به ليبرتی طبق سند و تعهدات ملل متحد و ايالات متحده، قطع اين قبيل برخوردهای غيرانسانی و غيرقانونی از سوی حکومت عراق است. 
در همين رابطه صبح امروز نماينده ويژه دبيرکل ملل متحد بلادرنگ پس از بازگشت از سفر خارج از عراق، از فرودگاه مستقيماً به ليبرتی رفت و از نزديک به ارزيابی وضعيت و چگونگی اجرا و عدم اجرای تعهدات مندرج در سند ملل متحد پرداخت و با تأکيد بر پيگيری آنها در اسرع وقت، موافقت مجاهدين را برای حرکت سومين گروه از اشرف، به دست آورد. 
نماينده ويژه دبيرکل در نامه های جوابيه خود با تشکر از حسن نيت و متقاعد شدن سومين گروه از ساکنان اشرف برای انتقال به ليبرتی تصريح کرده است که اين موضوعات را برای عملی شدن حرکت سومين گروه با مقامات عراقی در ميان خواهد گذاشت و به آنها يادآوری خواهد کرد که طبق قرارداد عمل کنند. 
نماينده ويژه دبيرکل افزوده است موضوع انتقال هر چه سريعتر ساکنان اشرف و ليبرتی را به کشورهای ثالث، اين هفته در اجلاس های بروکسل و برلين و ژنو قوياً پيگيری خواهد کرد. 

از سوی ديگر، ويکتوريا نولند سخنگوی وزارت خارجه آمريکا در روز جمعه 26اسفند، با تأکيد بر اين که به حکم دادگاه، بازبينی نامگذاری تروريستی مجاهدين توسط وزارت خارجه آمريکا در جريان است، بار ديگر موضعگيری وزيرخارجه آمريکا در استماع مجلس نمايندگان اين کشور در روز 10اسفند را يادآوری کرد و گفت انتقال ساکنان اشرف به ليبرتی يک عامل کليدی در خروج از ليست خواهد بود چرا که اشرف يک کمپ شبه نظامی بوده است. 
قبل از اظهارات سخنگوی وزارتخارجه، خبرنگاران در مورد شکايت فوری مجاهدين و شخصيتهای آمريکايی به دادگاه استيناف کلمبيا از وزارت خارجه به خاطر تأخير در اجرای دستور پيشين دادگاه، خاطرنشان کردند که بر اساس شکايت جديد، وزارت خارجه موظف شده است تا جمعه آينده لايحه جوابيه خود را به دادگاه ارائه کند. اما سخنگوی وزارت خارجه به يادآوری اظهارات خانم کلينتون اکتفا کرد. 
از سوی ديگر در همان روز جمعه 16مارس (26اسفند) روت ريپورت در آمريکا اعلام کرد، علاوه بر اين سخنگوی وزارت خارجه يک عذرخواهی به ارتش ايالات متحده بدهکار است چرا که نظاميان آمريکايی هرگز در قرارگاه اشرف مسئوليت حفاظت از تروريستها را برعهده نگرفته بودند و هرکس که اين خط قرمز يعنی حفاظت از تروريستها آن هم طبق کنوانسيون چهارم ژنو را در مورد ارتش و نظاميان آمريکا ناديده بگيرد و از آن عبور کند، به سربازان و فرماندهان آمريکايی توهين کرده و بايد عذرخواهی يا بلافاصله استعفا کند تا ديگر کسی در وزارت خارجه حرفهای خارج از کنترل بر زبان نياورد. 

بازرسی وسائل سومين گروهی که از اشرف به ليبرتی می روند از ساعت هشت و نيم صبح يکشنبه تا ظهر دوشنبه 29اسفند ادامه داشت. بازرسی افراد نيز تا ساعت 20 امشب به وقت محلی به درازا کشيد. 
در اثناء بازرسيهای آزاردهنده پليسی در حوالی ساعت 7 شب گذشته که با بو کشيدن سگهای پليس همراه بود، وقتی مجاهدان اشرف به حذف و ممانعت از بردن اقلام تأسيساتی از قبيل لامپهای خورشيدی اعتراض کردند، يکی از سرکردگان عراقی به احضار نيروهای سياهپوش واکنش سريع، مبادرت کرد. آنگاه مأموران مزبور با باتونهای برقی و شوک الکتريکی سر رسيدند و به جانب ساکنان اشرف هجوم آوردند. 
اين حرکت وحشيانه و ضدانسانی در شب سال نو، ايستادگی و اعتراض شديد و واکنش های مجاهدان اشرف را برانگيخت. بازرسيها به مدت يک ساعت متوقف شد و همزمان ناظران ملل متحد برای آرام کردن اوضاع، وارد کار شدند. در اين فاصله فرمانده ارشد عراقی به جمع کردن و رفع ورجوع صحنه پرداخت و نيروهای سياهپوش ناگزير از عقب کشيدن و ترک صحنه شدند. 
مجاهدين به اين رفتار وحشيانه، و به حضور دژخيمان شناخته شده به نامهای سروان احمد خضير و ستوان حيدر عذاب که در شمار خوانده شدگان دادگاه اسپانياست و محرک اين قبيل برخوردهای ناشی از دق دل و دماغ سوختگی رژيم آخوندی هستند، قوياً اعتراض کردند. 
شرح اين وقايع بلادرنگ با جزييات به اطلاع مقامات آمريکايی و ملل متحد رسيد و با قول فرمانده ارشد عراقی برای رسيدگی و عدم تکرار، ساعتی بعد جريان بازرسی و انتقال از سر گرفته شد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر