Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۱۲, شنبه

بنابر گزارش سکای نیوز نزدیک به 400 نفر از نیروی تروریستی سپاه قدس در طرح عملیات تروریستی در خاک ترکیه بوده اند


بنابر گزارش سکای نیوز  نزدیک به 400 نفر از نیروی تروریستی سپاه قدس در طرح عملیات تروریستی در خاک ترکیه بوده اند
اسکای‌نیوز: واحد ۴۰۰ نيروی قدس سپاه، طراح عملیات تروریستی در ترکیه
اسکای نيوز روز جمعه، ۱۱ فروردین، از قول «منابع اطلاعاتی» خبر داد که «واحد ۴۰۰» نيروی قدس سپاه پاسداران ایران در ترکیه قصد انجام حمله تروريستی عليه اهداف غربی، اسرائيلی و يهودی را دارند.


منابع اطلاعاتی به شبکه اسکای‌نيوز در بریتانیا گفته‌اند که «واحد ۴۰۰» نيروی قدس سپاه در چند ماه اخير عمليات تروریستی مهمی را تدارک دیده و قصد دارد «خيلی زود» نقشه خود را به اجرا بگذارد.

نيروهای اطلاعاتی ترکیه در پی دستگيری و بازداشت اعضای اين شبکه تروريستی هستند.

به گفته اين منابع اطلاعاتی، «واحد ۴۰۰» نیروی قدس عمليات تروريستی در خارج از ايران را طراحی کرده، به اجرا می‌گذارد و از شبه‌نظاميان خارجی پشتيبانی می‌کند.

اسکای‌نيوز از حامد عبداللهی و مجيد علوی، از معاونان سابق وزير اطلاعات ايران، به عنوان فرماندهان «واحد ۴۰۰» نام برده است.

این منابع همچنین به اسکای‌نیوز گفته‌اند که «واحد ۴۰۰» قصد عملیات تروریستی در چند کشور اروپایی را نیز دارد.
اسکای‌نيوز در مورد مليت و مقام اين منابع اطلاعاتی و جاسوسی توضيحی نداده است.

منابع جاسوسی عمليات «واحد ۴۰۰» را در چارچوب «جنگ غيرمتقارن» جمهوری اسلامی در مقابل غرب و اسرائيل ارزیابی می‌کنند.
آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در خطبه‌های نماز جمعه، ۱۴ بهمن‌ماه، و در واکنش به شايعات حمله نظامی به ايران اشاره کرد که «ما هم تهديدهايی داريم که به وقت خود اعمال خواهد شد».

ايالات متحده و متحدانش به‌ويژه اسرائيل در بحث از پرونده هسته‌ای ايران و سر باز زدن جمهوری اسلامی از غنی‌سازی اورانيوم بارها اعلام کرده‌اند که در مقابله با برنامه اتمی ايران «همه گزينه‌ها روی ميز است»، به اين معنا که در نهايت حتی گزينه حمله نظامی هم از نظر دور نخواهد بود.

به گفته اسکای‌نيوز، منابع اطلاعاتی بين‌المللی می‌گويند که سپاه قدس تحت نظر آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، عمل می‌کند.

در همین زمینه يک مقام ارشد جاسوسی در مورد آيت‌الله خامنه‌ای به اسکای‌نيوز گفته است: «او همه چيز را رهبری می‌کند و احمدی‌نژاد فقط سروصدا می‌کند و توجه را به خود جلب می‌کند.»
ترکيه، در سال‌های گذشته، شاهد عمليات تروريستی عليه اهداف اسرائيلی بوده است.


در مقابل ايران نیز بارها آمريکا، بريتانيا و اسرائيل را متهم به طرح‌ريزی عمليات تروريستی در ايران کرده است.

به نوشته اسکای‌نيوز، اوايل ماه جاری ميلادی، تلويزيون ترکيه خبر داد که موساد در نامه‌ای به دولت ترکيه درباره عمليات تروريستی که از سوی تهران حمايت می‌شود هشدار داده است.

مقامات سفارت ترکيه در لندن در اين مورد گفتند که در حال بررسی آخرين گزارش‌های اطلاعاتی در آنکارا هستند.
/////////////////////


درشب سیزده بدر همراه با رادیو اسرائیل


در آستانه سیزده بدر، جشن زیبای طبیعت و پایان بخش جشن های زیبای نوروزی که از چهارشنبه سوری آغاز شده است، رادیو اسرائیل امروز برنامه ویژه ای تقدیم کرد. زیباترین و شادترین ترانه های سیزده بدری از شادروان جلال همتی، زنده یاد جواد بدیع زاده، زنده نام ایرج بسطامی، امیر رسایی و شهرام آریا تقدیم شد. خانم فرنوش رام غزل سیزده بدری را از سروده های م. سحر دکلمه کرد:
بیا به باغ و چو گل بر چمن خدایی کن
بنای شادی و عیش، آنچنان که شایی، کن
به روز سیزده فرودین به بستان رو
گره به سبزه در افکن، گره گشایی کن
مباد که دشمن شادیت، شادمان گردد
به شادباش بهاران، هنرنمایی کن
به نغمۀ دف و تار و نی و کمانچه و چنگ
چو جان حافظ و سعدی، غزلسرائی کن
 خانم فرنوش رام همچنین از برگزاری سنت های زیبای سیزده بدر در گوشه و کنار ایران برای ما مطالبی جالب گفت و نیز خاطراتی شنیدنی را از استاد توانای سخن، دکتر صدرالدین الهی، درباره سیزده بدر اعیان های قدیمی تهران شنیدیم. آقای ایرج فاطمی همکارمان در فرانسه نیز در بخش خبری از سیزده بدر ایرانیان فرانسه گزارش شنیدنی ارائه کردند.
بخش های سیزده بدری در 15 دقیقه در آغاز برنامه و نیز در 28 دقیقه پایانی برنامه امروز رادیو اسرائیل تقدیم شد. لطفاً با مراجعه به صدای برنامه در «آرشیو 24 ساعته» در دست راست همین صفحه این بخش های زیبا و جانفزا را بشنوید و لذت ببرید.
اما بخش مشروح اخبار و تفسیر سیاسی هفته نیز ارائه شد. در بخش خبری آخرین و مهم ترین گزارش ها به ویژه در مورد ایران به آگاهی رسید (متن کامل شماری از خبرها را نیز در ادامه این صفحه مطالعه می کنید). بولتن خبری در حدود 25 دقیقه ارائه شد.
همانند هر شنبه، تفسیر سیاسی هفته، نوشته آقای منشه امیر و با کلام ایشان نیز پخش شد. تفسیر این هفته زیر عنوان "راه پیمایی جهانی" قدس را نیز برگزار کردند. چه شد؟" نوشته شده بود که در 18 دقیقه در پخش رادیویی ارائه گردید. متن کامل تفسیر سیاسی را در ادامه این صفحه مطالعه می فرمایید.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر