Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۲۳, سه‌شنبه

چهارشنبه سوری را به جهنمی برای دیکتاتور تبدیل کنیم


چهارشنبه سوری را به جهنمی برای دیکتاتور تبدیل کنیم
چهارشنبه سوری  و شعار این روز بزرگ
مرگ بر دیکتاتور  لیبی رها شد مصر رها شد تونس رها شد  یمن رها شد اما ایران هنوز از دست دیکتاور ولایت   مینالد هموطن حمایت حمایت.
دیکتاتور لبی رفت حسنی رفت علی و بن علی رفتند نوبت سید آمدمرگ بر این ولایت

دیکتاتور  بی وجدان است در نزد دیکتاتور نه شرافت وجود دارد و نه کرامت  بنابر این باید روز چهارشنبه سوری به به یک 

جهنم بزرگ برای دیکتاتور تبدیل کنیم
---------------
برگزاری چهارشنبه سوری علیرغم تهدیدات جمهوری اسلامی

رادان: "متخلفان تمام نوروز را در بازداشت خواهند بود"


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  ملت ایران در حالی امشب با برافروختن آتش، جشن باستانی چهارشنبه سوری را برگزار می کند، که تهدیدات مسئولان پلیس جمهوری اسلامی از بامداد امروز شدت بیشتری گرفت. سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی امروز هشدار داد که هر کس در مراسم چهارشنبه سوری دستگیر شود، دستکم تا پایان نوروز در بازداشت خواهد ماند.
همزمان، خبرگزاری "مهر"، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز در گزارشی هشدار داد که دستگیر شدگان چهارشنبه سوری، ممکن است به یک سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شوند. در همین حال، وزیر بهداشت ایران، خانم مرضیه وحید دستجردی نیز اعلام کرد که همه مراکز درمانی کشور، امشب در وضعیت هشدار و آمادگی صد در صد قرار دارند.
همزمان، روزنامه "شرق" نیز سرمقاله امروز خود را به چهارشنبه سوری و تاریخچه و آداب و رسوم آن اختصاص داده است. آقای رضا مرادی غیاث آبادی در این مقاله، با تأکید بر اینکه تاریخچه برگزاری چهارشنبه سوری آنقدر قدیمی است که نمی توان با قاطعیت در مورد آن سخن گفت، به این واقعیت اشاره می کند که امروزه، در گستره بزرگی از جهان، از برخی استان های چین گرفته تا کردستان عراق و سوریه، جشن چهارشنبه سوری را برگزار می کنند.
در ادامه این مقاله، با تأکید بر اینکه نقطه مشترک همه رسوم چهارشنبه سوری در جهان "راندن ناپاکی ها و بدی ها" است، نویسنده از جوانان می خواهد به جای آنکه با استفاده از مواد منفجره خطرناک این جشن را به عزا تبدیل کنند، به جشن و شادی گرد آتش بپردازند.
اما ایرانیان خارج از کشور نیز علیرغم دوری از وطن، همچنان سنت های باستانی خویش را پاس می دارند. از جمله این سنت ها، شب چهارشنبه سوری است که ایرانیان غربت نشین همواره کوشیده اند آنرا برگزار کنند.
در زمینه مراسم چهارشنبه سوری ایرانیان در فرانسه، در برنامه خبری امشب، گزارشی از آقای ایرج فاطمی از پاریس شنیدیم.
به مناسبت چهارشنبه سوری و در آستانه نوروز باستانی، از هم اکنون مراسم و جشن هایی نیز در میان ایرانیان خارج از کشور آغاز شد و نمایش ها و کنسرت های متنوعی هر شب در کشورهای مختلف، از آمریکا و اروپا گرفته تا ترکیه و دوبی و مالزی روی صحنه می رود.
از جمعه این نمایش ها، تئاتر جدید آقای پرویز صیاد است. این نمایش جدید، این هفته در آلمان روی صحنه رفت که بخشی هایی از آنرا در برنامه امروز شنیدیم.
------------------------
جنجال حمایت مالی قذافی از تبلیغات انتخاباتی پیشین سارکوزی


نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری کنونی و نامزد ریاست جمهوری، برای اولین بار در نظر سنجی ها از رقیب سوسیالیست خود پیشی گرفت.
بر اساس نظر سنجی های اولیه، نیکولا سارکوزی در دور اول انتخابات با کسب 28.5 درصد آرا در مقابل 27 درصد از فرانسوا اولاند جلو می افتد. اما در دور دوم، نامزد سوسیالیست همچنان برنده انتخابات پیش بینی شده است.
اما جنجال حمایت احتمالی معمر قذافی از کارزار تبلیغاتی نیکولا سارکوزی بر تبلیغات کنونی او سایه انداخته است.
رئیس جمهوری فرانسه در برنامۀ دوشنبه شب شبکه یک تلویزیون فرانسه با سؤالی از طرف مجری برنامه روبرو شد که در آن به افشاگری وب سایت خبری مدیا پارت پیرامون دریافت کمک مالی از قذافی اشاره می شد. این وب سایت را خبرنگاران مستقل اداره می کنند.

آقای سارکوزی با عصبانیت این اتهام را تکذیب کرد و با ابراز تعجب از طرح چنین سؤالی رهبر سابق لیبی و پسر وی را غیر قابل اعتماد عنوان کرد. او افزود سخنان سیف الاسلام را درمورد چک های دریافتی بدون معنی می داند.

سیف الاسلام قذافی پیش از دستگیری در مصاحبه با یورو نیوز در اشاره به این ماجرا گفته بود که سارکوزی قبل از هر چیز باید پولی را که لیبی برای تبلیغات انتخاباتی او داده، پس بدهد.
او تأکید کرده بود که تمام جزییات مانند حساب بانکی، اسناد و مدارک انتقال پول موجود است و وی در آینده آنها را افشا می کند.
با پیروزی مخالفان رژیم قذافی، سیف الاسلام دستگیر شد و اکنون به اتهام کشتار مخالفان و اعمال غیرانسانی در انتظار محاکمه در دادگاه است.
اطلاعات بیشتر ,http://persian.euronews.com 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر