Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

فیلم چگونگی دستگیری سارقین مسلح در شهر استکهلم سوئد توسط پلیس این کشور



فیلم چگونگی  دستگیری سارقین مسلح در شهر استکهلم سوئد توسط پلیس این کشور که در روز گذشته چند سارق مسلح قصد به سرقت بردن یک دکان طلا فروشی در مرکز استکهلم را داشتند  پلیس موفق شد همه آنها را دستگیر کنند که حتی نیز علیه پلیس دست به تیر اندازی نمودند که به گفته آگاهان سیاسی و حقوقی جرمشان خیلی سنگین خواهند بود به دلیل شلیک علیه پلیس و درگیری مسلحانه با پلیس در سوئد.

///////////////////////////

افشای همکاری تسلیحاتی محرمانه ی سوئد با عربستان سعودی




افشا اسناد محرمانه ی سوئد و عربستان سعودی اکوت بخش خبری رادیو سوئد، فاش ساخت که سوئد به طور کاملا محرمانه  با عربستان سعودی قرارداد ایجاد یک کارخانه ی مجهز اسلحه سازی را امضا کرده است. این درحالی ست که سازمان های حقوق بشری نسبت به وجود دیکتاتوری گسترده درعربستان سعودی و نقض آشکار و مداوم حقوق بشر درآن کشورهشدارهای جدی داده اند.  براساس مدارک افشا شده توسط اکوت، این پروژه از سال ۲۰۰۷ آغازشده است. افشای این قرارد که گفته می شود توسط FOI  انستیتوی تحقیقات دفاعی وزارت دفاع تحت عنوان  Simoom با یک کشوردیکتاتوری منعقد شده واکنش های مختلفی را برانگیخته است.



قدم نخست این پروژه، طرح ساخت یک کارخانه ی موشک سازی در یکی از بیابان های عربستان بود که نخستین کارخانه دراین نوع در عربستان سعودی است. بنا براین گزارش، عملیات ساختمانی این کارخانه هنوز آغاز نشده، اما طرح و عملیات مقدماتی آن از سال ۲۰۰۷ آغاز شده است. یان اولو لیند مدیرعامل FOI در گفتگوئی با اکوت اطلاع از وجود چنین قراردادی را منکر شده است. او می گوید که ما درحال حاضر هیچ گونه قراردادی را با این کشور نداریم در نتیجه من اظهارنظری دراین رابطه نمی کنم. او در پاسخ مجدد گزارشگر اکوت درمورد این که آیا آنها پروژه ای با نام Simoom را با عربستان سعودی دارند پاسخ منفی داده و با عصبانیت به گزارشگر اکوت می گوید نمی شنوی که چه می گویم؟ 

اکوت اما مدارکی را دراختیار دارد که نشان می دهد کارشناسان این سازمان به آن کشور رفته اند تا ازجمله زمین و محل کارخانه را که قرار است بنا شود مورد بررسی قرار دهند.
همچنین مدارکی دردست است که نشان می دهد که در سال ۲۰۰۸ این سازمان اولین گزارش خود را با جزئیات درمورد ساخت کارخانه و نام شرکت هائی که مواد مربوطه را به آنجا منتقل کنند، ارائه کرد. 
مدارک، نشان دهنده ی این هستند که بودجه ی این پروژه چند میلیاردی ست و احداث حدود ۳۵ ساختمان را در بر دارد. 
در حالی که یان اولو لیند، مدیر عامل FOI وجود این پروژه را رد می کند، اما یان اریک لوگرن معاون مدیرعامل سازمان بازرسی تولیدات استراتژیک ISP که مسئولیت تایید صدور اسلحه از سوئد را نیز به عهده دارد به اکوت می گوید که FOI طرح ساخت این کارخانه را دردست دارد. 
او می گوید که برداشت من این است که به نوعی مذاکراتی با عربستان سعودی در جریان است. 
تا سال ۲۰۱۰ این پروژه توسط دیک استرنگ که در آن زمان از همکاران نزدیک مدیر عامل FOI بود اداره می شد. با توجه به این که اکوت هنگام گفتگو با Dic Sträng مدارک محرمانه را به او نشان داده بود، وی دیگر نمی توانست وجود این قرارداد را رد کند. او عنوان کرد که دولت کاملا از وجود چنین پروژه ای با خبر بوده است. او گفت که اینجا سندی وجود دارد که مدیرعامل زیر آن را امضا کرده و به وزارتخانه فرستاده است. در وزارت دفاع مسئول این پرونده هوکان یورل بود، اما او با عنوان محرمانه بودن این امر از دادن پاسخ به پرسش های خبرنگار اکوت در مورد این پروژه خودداری می کند. هوکان یورل می گوید که نمی تواند در مورد جزئیات این همکاری اظهار نظرکند.


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=5001452

زینت هاشمی
zinat.hashemi@r.se
-------------------------------------

  فراخوان برای برگزاری ٨ مارس روز جهانی زن
 
زنان ومردان آزادخواه وبرابری طلب!
رهبران و فعالین هشت مارس درایران !
٨ مارس (١٨ اسفند)  روز جهانی زن در راه است . روز جهانی زن روز مبارزه زنان ومردان آزادیخواه وبرابری طلب درسراسر جهان است . روز اعتراض به بانیان ستم واستثمار ، تبعیض  ونابرابری است . روز طرح کیفرخواست علیه آپارتاید جنسی ، قوانین زن ستیز و فرهنگ عقب مانده مرد سالاریست. روز اتحاد زنان ومردان برابری طلب علیه حامیان وضع موجود است . بیاید دست دردست هم، متحد و یکپارچه هشت مارس را برگزار کنیم ! 
جنبش ما; جنبش آزادی خواهی وبرابری طلبی ، در برگزاری  ٨ مارس های بزرگ و باشکوه تجربه های گرانبهایی را کسب کرده است. رهبران ودست اندرکاران این جنبش در دل سیاه ترین دوران سرکوب و اختناق، ٨ مارس های عظیمی را در سنندج، تهران وسایر شهرها سازماندهی و برگزار کرده اند. سخنرانیهای پرشور، مطالبات برحق و قطع نامه های مستند این مراسم ها، جلوه های درخشانی هستند که در تاریخ معاصر ایران و دنیا خودنمایی خواهند کرد.
درسها وآموزه های ارزشمند این جنبش، راهنمای پیشروی زنان ومردان مبارز برای کسب آزادی وبرابری، در همه سطوح اقتصادی ، سیاسی واجتماعی است. درسها و تجربه های درخشان تا کنونی را باید گسترش داد . هشت مارس را میتوان در ابعاد گسترده تر اجتماعی ، در مدرسه ودانشگاه، کارگاه وکارخانه، تالارها و سالن تجمعات شهر، در خیابان ها، درمحلات ، میدانهاو پارکهای عمومی برگزار کرد. 
فعالان ٨ مارس با اتکا به  نیروی اجتماعی زنان ومردان ، تشکل های اجتماعی ومدنی ، شبکه رهبران عملی در محل کارو زندگی توده های مردم، می توانند موانع و محدویت های موجود را رفع کنند. تلاش برای اینکه  مراسم ها در دسترس مردم و درمحل کاروزندگی آنها برگزار شود، نقطه قدرت سنت جنبش آزادی خواهی وبرابری طلبی است. رهبران هوشیار وفعال در عرصه های کار اجتماعی باید از افتادن در دام آن سنت غیر اجتماعی که مراسم ها را به مکانهای محدود و دور از دسترس مردم می برد، پرهیز کنند.  تجربه های عملی به ما نشان داده است که  مراسم های که بصورت مخفیانه و درحاشیه جامعه برگزار می شوند نه تنها دستاوردی برای جنبش اجتماعی زنان ومرادن برابری طلب ندارند بلکه در نهایت برای شرکت کنندگان ودست اندرکاران  مشکلات فراهم میکند.  ٨ مارس متعلق به جامعه است باید مراسم ها را تاحد توان برای شرکت آحاد جامعه قابل دسترس وتسهیل کرد.
ما زنان و مردان آزدایخواه وبرابری طلب،  ٨ مارس را باید، به روز اعلام کیفرخواست علیه نظام سرمایه داری بعنوان منشاء تمامی مشقات امروزی جامعه بشری و حافظان  ستم و استثمار ، تبعیض ونابرابری ، فقر وفلاکت، جنگ و کشتارمردم، ترور و قتلهای ناموسی  تبدیل کنیم. در روز جهانی زن، ما زنان و مردان آزادیخواه وبرابری طلب بر مطالبات برحق ذیل تاکید وبرای تحقق آن مبارزه می کنیم :
١.  برسمیت شناختن حقوق برابر برای زن و مرد در تمامی شئونات زندگی اقتصادی ، سیاسی واجتماعی
٢. آپارتاید جنسی را محکوم میکنیم و خواهان لغو کامل قوانین ومقررات تبعیض آور و تفکیک جنسیتی در جامعه هستیم.
٣.  سنگسار کردن ، خشونت برعلیه زنان و ترور زنان تحت عنوان ناموس پرستی را جنایت ووحشیگری علیه بشریت می دانیم و آن را محکوم می کنیم
٤. آزادیهای فردی ، اجتماعی و مدنی مردم باید رعایت و محترم شمرده شود، پایمال کردن این حقوق با هر بهانه ای جرم محسوب گردد.
٥.  تامین حقوق و دستمزد برابر ومکفی برای کلیه افراد جامعه اعم از زن و مرد
٦. زنان خانه دار نیروی کار بی اجرو مزد در جامعه ما هستند. ما خواهان تامین حقوق ومزایای قانونی ، بیمه درمانی ، بازنشستگی و تامین اجتماعی برای زنان خانه دار هستیم.
٧. ما ازمبارزات و تحولات انقلابی توده های مردم  در کشورهای عربی  برای کسب آزادی وعدالت اجتماعی پشتیبانی می کنیم تلاش ارتجاعی امپریالیسم جهانی برای منحرف کردن و مهار کردن انقلاب در این کشورها را محکوم میکنیم .
٨. ممنوعیت اجرای حکم اعدام و سنگسار بعنوان یک عمل شنیع و غیر انسانی در جامعه.
٩. آزادی کلیه زندانیان سیاسی و آزادی فعالیت های اجتماعی برای همه افراد و گروههای اجتماعی
 
زنده باد آزادی وبرابری
زنده باد ٨ مارس
آزاد زمانی – دیبا علیخانی – مریم افراسیاب پور – فاطمه زمانی
١٤ اسفند ماه ١٣٩٠
 ---------------------

8 مارس
بامداد خجستۀ برابری زن و مرد
 
جهان ما آکنده از بی عدالتی و ستم است. این ستم به ویژه بیش از هر کس بر زنان وارد می شود و سهم محروم ترین زنان در این میان بیش از همه است.
ستم بر زنان، جدا از مساله نابرابری حقوقی، امری سیاسی و فرهنگی ست. توده های محروم زنان، افزون بر رنج گرسنگی و بی حقوقی های عمومی که در آن با مردان خود شریکند، ستم عریان دیگری را از جانب هموندان مرد نا آگاه خود با تمام وجود لمس می کنند و از آن رنج می برند.
اگر توده مردان محروم، خانه و به ویژه زنان خود را محل خالی کردن فشارهائی می بینند که ستم جامعه و فرهنگ مردسالاری بر آنان تحمیل می کند؛ زنان در مقابل، نه محلی برای رهائی از ستم بیرون دارند ونه آرامشی در خانه می یابند.
از سوی دیگر، بهره کشی حکومت ها، با شانه خالی کردن از زیر بار بازسازی نیروی کار و گذاشتن آن بر دوش زنان، مناسبات مردسالاری را چندباره مادیت می بخشد و دستگاه تبلیغ و توجیه سلطه نیز، این ستم را به عنوان یک حق مسلم جلوه می دهد.
این خصلت عمدۀ کنونی جهان ما ست و برای رهائی، مبارزه با این نابرابری بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد . 
خوشبختانه بخش بزرگی از زنان جهان، در سایه آگاهی های فردی و اجتماعی به مقابله متشکل با این ستم برآمده اند.
کانون نویسندگان ایران در تبعید در راستای دفاع از این آگاهی و برابری خواهی، هشتم مارس، روز جهانی زن را گرامی می دارد؛ با این امید که جهان جای امنی برای زیستن و برابری حقوق همه انسان ها باشد.
 
 
هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران در تبعید
مارس 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر