Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۲۵, پنجشنبه

آیا اسرائیل می خواهد پیام قاطعی به حکومت اسلامی ایران بدهد؟: روزنامه پر تیراژ مصری "الاهرام" امروز گزارش داد، رزمناوهای موشک انداز اسرائیلی همراه با یک کشتی جنگی فرانسوی عصر روز گذشته از کانال سوئز گذشته اند و معلوم نیست که هدف آنها کجا باشد؟


رزمناوهای اسرائیلی از کانال سوئز عبور کردند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  آیا اسرائیل می خواهد پیام قاطعی به حکومت اسلامی ایران بدهد؟: روزنامه پر تیراژ مصری "الاهرام" امروز گزارش داد، رزمناوهای موشک انداز اسرائیلی همراه با یک کشتی جنگی فرانسوی عصر روز گذشته از کانال سوئز گذشته اند و معلوم نیست که هدف آنها کجا باشد؟
ارتش اسرائیل ساعتی بعد این گزارش را تایید کرد ولی اعلام داشت که عبور رزمناوها همه ساله انجام می گیرد و غیرعادی نیست.
یادآوری می شود: در سال اخیر رزمناوهای موشک انداز نیروی دریایی اسرائیل به فعالیت های خود در فاصله های دور دست به گونه ای آشکار افزوده اند و به محل هایی می روند که در گذشته سابقه نداشته است.
در مقابل امسال کشتی های نیروی دریایی ایران نیز دو بار از کانال سوئز عبور کردند و این امر اقدام به منظور تحریک اسرائیل و غرب توجه شد. 
---------------------
توصیه اسرائیل به شهروندان: به ترکیه نروید

تروریست های وابسته به ایران در کمین هستند


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر این که سپاه پاسداران اسلامی ایران قصد دارد به اهداف اسرائیلی در خاک ترکیه حمله کند و به جان شهروندان آن آسیب برساند، ستاد اسرائیلی مبارزه با ترور، وابسته به دولت اسرائیل، به شهروندان اسرائیلی توصیه کرد که از سفر به ترکیه خودداری کنند چرا که مأموران حکومت اسلامی قصد دارند در آن کشور و سایر نقاط جهان به بازرگانان اسرائیلی و نیز یهودیان آسیب برسانند.  

وزیر دفاع آذربایجان در دیدارهای امروز نیز بار دیگر تأکید کرد که دولت باکو اجازه نخواهد داد که از خاک آن کشور، حمله نظامی علیه جمهوری اسلامی صورت بگیرد. محمود احمدی نژاد نیز با ابراز "اطمینان" از اینکه حکومت ایران می داند از جانب همسایه شمال غربی اش، هیچ تهدیدی متوجه آن نیست، گفت: «روابط تهران – باکو، هیچ گاه آسیب نخواهد دید».
وزیر دفاع آذربایجان در حالی به ایران رفته است که در ماه های اخیر دولت باکو چندین باند تروریستی وابسته به ایران را در آذربایجان دستگیر کرده است. حکومت ایران نیز جمهوری آذربایجان را متهم می کند که در ترور کارشناسان اتمی ایران دست داشته است.
----------------------
تصاویر رهبران ایران در آتش چهارشنبه سوری سوزانده شد

بی اعتنایی ایرانیان به نظرات روحانیونی که بر ضد آیین ملی سخن گفته بودند


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  علیرغم همه تهدیدات فرماندهان نیروی انتظامی در ایران، مردم شب گذشته مراسم چهارشنبه سوری را با شکوه هر چه تمامتر برگزارکردند – و از جمله، عکس های آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد را، در آتش سوزاندند.
براساس گزارش ها و تصاویر منتشر شده بر روی اینترنت، در بسیاری از نقاط ایران، شب گذشته مراسم چهارشنبه سوری تا حدی رنگ و بوی سیاسی نیز داشت و مردم، ضمن خواندن سرود "ای ایران"، شعارهای مرگر بر دیکتاتور سر می دادند. این در حالی است که فرماندهان نیروی انتظامی، تا پاسی از شب مدعی بودند که تهران "آرام" است و اگر هم ترافیکی دیده می شود، به دلیل این است که مردم برای "خرید عید" بیرون رفته اند.
اما چهارشنبه سوری امسال نیز خالی از حوادث نبود. برخی از این حوادث ناشی از درگیری ها میان نیروهای امنیتی و جوانان بود و براساس گزارش های برخی تارنماهای خبری، از جمله "ایران پرس"، از جمله در تهران، جوانان خودروهای نیروهای امنیتی را به آتش کشیدند.
در مشهد نیز، به گزارش "فعالین حقوق بشر و دموکراسی"، نیروهای امنیتی به جوانان حمله کردند و دها تن را بازداشت نمودند.
به گفته مسئولان آتش نشانی و اورژانس در ایران، بیش از 300 تن از حادثه دیدگان شب گذشته به بیمارستان ها منتقل شده اند که حال برخی از آنها وخیم است. خبرگزاری "فارس" نیز گزارش داد که یک کودک یازده ساله بر اثر وحشت از انفجار، دچار ایست قلبی شده و جان سپرده است.
-----------------------------------


 اسناد دست داشتن رژیم در سرکوب خونین مردم سوریه

در سالگرد آغاز اعتراضات سیاسی در سوریه، روزنامه گاردین نوشته است، دیکتاتور سوریه برای سرکوب اعتراضات مردم این کشور با جمهوری اسلامی مشورت می کرد.
گزارش بی بی سی: روزنامه بریتانیایی گاردین، چاپ لندن، در گزارشی که در سایت اینترنتی این نشریه منتشر شده گفته است که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در مورد نحوه مقابله با قیام علیه حکومت آن کشور از طریق رابط هایی، از ایران راهنمایی و مشورت می گرفت.
گاردین نوشته است که این گزارش را براساس ایمیل هایی تهیه کرده که آقای اسد و همسرش بین ژوئن سال گذشته و فوریه سال جاری ارسال و دریافت کردند و مخالفان حکومت سوریه توانسته بودند آنها را رسد کنند.
به گفته مخالفان، یک فرد نفوذی در تشکیلات اداری ریاست جمهوری توانست به اسم ورود و رمز ایمیل های مورد استفاده آقای اسد و همسرش دست یابد و برای چند ماه، امکان خواندن ایمیل های مبادله توسط آنان را داشته باشد.
تصویری که محتوای این ایمیل ها از بشار اسد به دست می دهد، حاکی از فردی نگران است که گاه خود را شخصی مظلوم می داند و گاه به اعمال خشونت تمایل می یابد.
شماری از این ایمیل ها شامل اطلاعاتی در مورد ارتباط بین بشار اسد و ایران است که عمدتا به موضوع نحوه برخورد حکومت سوریه با اعتراضات رو به گسترش در این کشور ارتباط دارد و نشان می دهد که رئیس جمهوری سوریه در مواردی چند دریافت کننده راهنمایی و مشورت از افراد وابسته به جمهوری اسلامی بوده است.
از جمله، قبل از سخنرانی بشار اسد در ماه دسامبر سال گذشته، مشاور رسانه ای او فهرستی از موضوعات مناسب برای این سخنرانی را توصیه کرد و نوشت که این توصیه ها را براساس "مشورت با تعداد قابل توجهی از افراد و از جمله مشاور رسانه ای و سیاسی سفیر ایران" تهیه کرده است.
مشاور رسانه ای آقای اسد در این گزارش توصیه می کند که رئیس جمهوری در سخنرانی خود، لحنی "قاطع و خشن" داشته باشد و همچنین قدردانی خود را "از حمایت کشورهای دوست" صراحتا ابراز دارد.
در بخش دیگری از این گزارش توصیه شده است که دولت سوریه اجازه دهد "اطلاعاتی در مورد توانمندی ارتش کشور به بیرون درز کند" تا مردم بپذیرند که حکومت توانایی مقابله با چالش های نظامی را هم دارد.
به نوشته گاردین، رئیس جمهوری سوریه همچنین از راهنمایی ها و مشورت های حسین مرتضی، از تاجران متنفذ لبنانی که دارای ارتباط نزدیک با ایران است برخوردار می شد.
توصیه علیه متهم کردن القاعدهدر ماه دسامبر، و پس از انفجارهایی در دمشق که پیش از ورود هیات اعزامی اتحادیه عرب به سوریه روی داد، این بازرگان لبنانی به آقای اسد توصیه کرد که مقامات و رسانه های دولتی دیگر این انفجارها را به شبکه القاعده نسبت ندهند.
حسین مرتضی در ایمیل خود به رئیس جمهوری سوریه نوشت که به نفع او نیست که بگوید انفجارهای دمشق کار القاعده بوده زیرا این ادعا باعث رفع اتهام از دولت آمریکا و مخالفان دولت سوریه می شود و افزود: "من به عنوان مدیر تعدادی از کانال های ایرانی و لبنانی، پیام هایی از ایران و حزب الله دریافت کرده ام که راهنمایی می کنند که نگوییم شبکه القاعده پشت این انفجارها بوده؛ چنین اظهاراتی یک خطای رسانه ای آشکار است."
وی در ایمیل دیگری توصیه کرده است که لازم است نیروهای امنیتی بین ساعات ۳ تا ۹ بعد از ظهر در تمامی میدان ها مستقر شوند تا از تجمع مخالفان جلوگیری کنند.
به نوشته گاردین، برخی دیگر از ایمیل ها حاکی از تماس مکرر بشار اسد با خالد الاحمد، ظاهرا از افراد وابسته به حزب الله است که، به گفته مخالفان، به عنوان مشاور در عملیات سرکوب در شهرهای حمص و ادلیب انجام وظیفه می کرد.
خالد الاحمد در تماس با بشار اسد توصیه می کند که نواحی اطراف این دو شهر را در محاصره نیروهای امنیتی در آورد و می افزاید که اطلاع یافته است تعدادی از روزنامه نگاران اروپایی به صورت مخفیانه با عبور از مرز لبنان وارد سوریه شده اند و در صدد تهیه گزارش از شرایط این کشور هستند.
او در گزارش دیگری می نویسد که از منابع موثق شنیده است که اخیرا مقداری اسلحه که از لیبی برای مخالفان ارسال و در بنادر یکی از کشورهای همسایه تخلیه شده بود به دست مخالفان در محله باب عمرو حمص رسیده است.
اطلاعاتی که مخالفان در اختیار گاردین گذاشته اند همچنین حاکی از تماس های مکرر همسر آقای اسد با دختر امیر قطر است که در یکی از ایمیل های خود، با اشاره به شرایط سوریه، تلویحا موضوع پناهندگی خانواده اسد به آن امیرنشین را مطرح می کند.
دختر امیر قطر در ایمیلی که در ماه دسامبر برای خانم اسد فرستاده می نویسد که پدرش همچنان بشار اسد را دوست خود می داند و می افزاید "فرصت تغییر و تحول واقعی مدتهاست که سپری شده اما فرصت های دیگری فراهم آمده و من امیدوارم که زمان تفکر و دست کشیدن از انکار واقعیات سپری شده باشد."
وی در ایمیلی که در ماه ژانویه برای خانم اسد فرستاده، علنا موضوع اعطای پناهندگی به آقای اسد و خانواده او در قطر بدون خطر تعقیب قانونی را مطرح می کند.
بخش دیگری از این ایمیل ها به مسایل خصوصی آقای اسد و همسرش ارتباط دارد که از جمله شامل موفقیت در شکست محاصره اقتصادی به منظور انجام خرید های شخصی در کشورهای غربی است.
ارتباط سوریه و ایراناینکه جمهوری اسلامی در سرکوب خشونت آمیز اعتراضات سیاسی در سوریه به حکومت آن کشور یاری رسانده، اتهام جدیدی نیست و مخالفان دولت سوریه و برخی منابع غربی از کمک نظامی و امنیتی ایران و حضور نفرات نظامی ایران و حزب الله برای برخورد با تظاهرات مخالفان دولت سوریه سخن گفته اند اما مقامات دو کشور همواره این اتهام ها را رد کرده اند.
حکومت سوریه از معدود متحدان جمهوری اسلامی و از جمله مجاری اصلی تاثیرگذاری ایران در منطقه محسوب می شود و اگرچه به حمایت وسیع مادی ایران وابسته است، اما سقوط آن می تواند ضربه عمده ای را به سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی وارد سازد و اعتبار سیاسی آن را در داخل و خارج تضعیف کند.
برخی ناظران گفته اند در مراحل اولیه حرکت اعتراضی مردم منطقه، از جمله در سوریه، نشانه هایی از روش های مورد استفاده در اعتراضات پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران دیده می شد و از جمله، به بهره برداری گسترده از تکنولوژی نوین ارتباطی برای عبور از حصارهای ایجاد شده در زمینه اطلاع رسانی اشاره کرده اند.
به گفته آنان، واکنش مقامات سوری نیز به اقدامات جمهوری اسلامی در مقابله با حرکت اعتراضی پس از انتخابات بی شباهت نبوده که از جمله شامل تلاش برای جلوگیری از انتشار خبر از طریق اخراج و محدود کردن فعالیت روزنامه نگاران خارجی و مستقل، انحصاری کردن منبع انتشار خبر، قطع ارتباطات اینترنتی و موبایل و توسل به شدت عمل در برابر تظاهرات مسالمت آمیز مردم به جهت ایجاد جو رعب و وحشت بوده است.
عملکرد حکومت ایران در برابر اعتراضات در آن زمان به موفقیت انجامید و از گسترش اعتراضات علنی جلوگیری کرد اما در همانحال، به نظر می رسد که فعالان سیاسی در سایر کشورها، از جمله سوریه، از تجربه حرکت اعتراضی در ایران استفاده کرده و راه های جدیدی را برای خنثی کردن اقدامات حکومت به دست آورده اند.
حرکت اعتراضی در سوریه از یک سال پیش با برگزاری تظاهراتی به منظور درخواست از رئیس جمهوری برای اصلاحات سیاسی و مبارزه با فساد آغاز شد در حالیکه بسیاری از مخالفان داخلی و کشورهای دیگر، انتظار داشتند بشار اسد، به عنوان فردی "اصلاح طلب" به این خواست ها پاسخ مساعد بدهد.
با ادامه تظاهرات، دولت سوریه به اعزام واحدهای ارتشی برای مقابله با تظاهرکنندگان مبادرت کرد و گفته می شود که طی این مدت، دست کم هشت هزار تن از شهروندان سوریه به دست ارتش این کشور کشته، و هزاران تن دیگر بازداشت و ناپدید شده اند.
با ادامه ناآرامی ها، شماری از نظامیان با خودداری از کشتن تظاهرکنندگان، ترک خدمت کردند و نیرویی به نام "ارتش ملی سوریه" را با هدف اعلام شده حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز در برابر حملات ارتش دولتی تاسیس کردند و مقامات سوری گفته اند که مخالفان مسلح، که از آنان با نام تروریست های وابسته به خارج نام می برند، تا کنون چند صد تن از نفرات ارتش و نیروهای امنیتی سوریه را کشته اند.
در خبر دیگری در مورد سوریه، دولت ایتالیا گفته است که سفارت خود در سوریه را تعطیل کرده و عربستان سعودی نیز اعلام داشته که دیپلمات های خود را از دمشق خارج می کند.
همزمان، شبکه تلویزیونی پرس تی وی، متعلق به دولت ایران، گفته است که روز پنجشنبه، ۲۵ اسفند (۱۵ مارس)، یک هواپیمای حامل چهل تن کمک های بشردوستانه ایران برای سازمان هلال احمر سوریه به آن کشور وارد شده است.
-----------------------


  بازداشت 40 نفر در چهارشنبه سوری کرمانشاه

آژانس خبری موکریان سرویس حقوق بشر

40

 تن از شهروندان کرمانشاهی توسط پلیس بازداشت شدند.
به گزارش آژانس خبری موکریان از کرمانشاه، در چهارشنبه سوری امسال حدود 40 تن از شهروندان این شهر توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند.
دلیل بازداشت این افراد از سوی مقامات استان، جلوگیری از برخی حوادث احتمالی و ایجاد اختلال در نظم عمومی عنوان شده است.
براساس همین گزارش، نیروی انتظامی استان کرمانشاه در چهارشنبه سوری امسال در حالت آماده باش بود.
تا لحظه تنظیم این خبر از وضعیت دستگیرشدگان چهارشنبه سوری کرمانشاه اطلاعی حاصل نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر