Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

واشينگتن پست: آمريکا معتقد است ايران کمکهای مخفيانه خود به سوريه را افزايش می دهد

واشينگتن پست: آمريکا معتقد است ايران کمکهای مخفيانه خود به سوريه را افزايش می دهد

4مارس ۲۰۱۲- خبرگزاری فرانسه:
- واشينگتن پست اواخر شنبه گزارش کرد ايران در حال افزايش پشتيبانی نظامی و اطلاعاتی خود از نيروهای نظامی دولت سوريه برای سرکوب آنها عليه مراکز اپوزيسيون می باشد. اين روزنامه با اشاره به سه مقام ناشناس آمريکايی که به گزارشات اطلاعاتی از اين منطقه دسترسی دارند گفت تهران تأمين تسليحاتی و ديگر کمکهای خود به بشار اسد در حالی که او در تلاش برای انهدام مقاومت در شهر کليدی حمص می باشد را افزايش داده است. واشينگتن پست از يکی از مقامات نقل قول کرد ”کمکها از ايران رو به افزايش است و به طور فزاينده يی متمرکز کمکهای کشنده [مهلک و مرگ آور] می باشد“.
اين روزنامه گفت گزارشاتی که توسط اطلاعات دريافتی آمريکا تأييد می شود نشان می دهد که يک عامل عملياتی ايرانی اخيراً در حال کار با نيروهای امنيتی سوريه در داخل کشور مجروح شده است. واشينگتن پست از اين مقام رسمی آمريکايی در مورد ايرانيان نقل قول کرد ”آنها [رژيم ايران] برای سرکوب قيام تجهيزات، تسليحات و کمکهای تکنيکی حتی تجهيزات ديده بانی و استراق سمع تأمين کرده اند“.
مقام رسمی دوم گفت ”ايران اخيراً اعضای سرويس اطلاعاتی اصلی خود، وزارت اطلاعات و امنيت را به دمشق اعزام کرده تا به همتايان سوری خود که مسئول سرکوب هستند مشورت و آموزش بدهند ”. واشينگتن پست قيد کرد که بر اساس گفته مقامت رسمی آمريکايی رئيس نيروی قدس قاسم سليمانی نيز در چند هفته اخير حداقل يکبار از دمشق ديدار داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر