Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۵, شنبه

با هلیکوپتر خود در خاک ترکیه فرود آمد خلبان سورى به جاى حمله به مردم به مرکز امنیتی رژیم حمله كرد


با هلیکوپتر خود در خاک ترکیه فرود آمد خلبان سورى به جاى حمله به مردم به مرکز امنیتی رژیم حمله كرد
دبی –العربیه .نت
شورای ملی انقلاب سوریه روز شنبه 24-3-2012 اعلام کرد یک خلبان چرخبال وابسته به نیروی هوایی سوریه به جاى انجام ماموريت حمله به مردم تظاهركننده،
مرکز امنیتی رژیم را در استان حلب بمباران كرد.


وى پس از جدایی از واحد نظامی خود، به مرکز امنیتی منطقه "اعزاز"در استان حلب حمله كرد و سپس با چرخبال خود در خاک ترکیه فرود آمد. 



محمد عناد یکی از اعضای برجسته شورای ملی انقلاب سوریه در گفت وگو با العربیه اظهار داشت: "به خلبان ماموریت داده بودند که منطقه مسکونی اعزاز در حلب را بمباران کند، اما او با این دستور مخالفت کرد و تصمیم گرفت ساختمان امنیتی - نظامی همان شهر را مورد هجوم قرار دهد. وی پس از بمباران مرکز امنیتی با چرخبال خود در خاک ترکیه فرود آمد."



بر اساس این گزارش، خلبان مذکور كه پرواز به دامان مردم و انقلابشان را برگزيده است، اکنون در ترکیه بسر می برد.



سخنگوی شورای ملی انقلاب سوریه با بیان این موضوع گفت: "رژیم بشار اسد دیگر قادر نیست ارتش را کنترل کند."

وی افزود "اين رژیم از ترس اینکه مبادا خلبان های این کشور کاخ ریاست جمهوری را بمباران کنند، اکنون هر روز جنگنده های نظامی خود را برای گشت زنی برفراز شهر دمشق به پرواز درمی آورد."



این در حالی است که کمیته هماهنگی انقلاب سوریه از کشته شدن 59 تن از مخالفان به دست ارتش و نیروهای امنیتی رژیم بشار اسد در 24 ساعت گذشته خبر داده است.



بر اساس گزارش این کمیته 22 تن از کشته شدگان از منطقه ادلب و بقیه قربانیان از درعا، حمص و حماه بوده اند.


هم چنين به گفته شاهدان عینی، رژیم اسد روز گذشته شهر حمص را هدف موشک های خود قرار داده است.
-------------------------


در گفت و گوی "رویترز" با شماری از مسئولان امنیتی آمریکایی و اروپایی عنوان شد

چند و چون کمک های ایران به نظام بشار اسد برای سرکوب اعتراض ها در سوریه

دبی-العربیه.نت
برخی از مسئولان آمریکایی و اروپایی می گویند که جمهوری اسلامی ایران کمک های بزرگی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای سرکوب اعتراض ها در این کشور ارائه می دهد؛ کمک هایی که دستگاه های ردیابی تا سلاح و مهمات را در بر می گیرد.



خبرگزاری رویترز در این زمینه با شماری از مسئولان اطلاعاتی آمریکایی و اروپایی به شرط این که هویتشان را فاش نکند، گفت و گو کرده است. آن ها در این باره گفته اند که کمک های ایران به سوریه شامل دستگاه های ردیابی به منظور مانع تراشی در مسیر ارتباط معترضان سوری با یکدیگر از راه شبکه های اجتماعی و همچنین هواپیماهای بدون خلبان ساخت ایران می شود. به گفته این مسئولان سلاح های مرگبار از جمله کمک های ایران به سوریه برای سرکوب اعتراض ها در این کشور است.

یک مسئول آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است: "در یک سال اخیر ایران انواع اسلحه ضد نفر، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی در اختیار نظام اسد قرار داده است."

او افزوده است: "کمک های ایران همچنین شامل دستگاه ها و تکنولوژی شنود اینترنت و از کار اندازی آن می شود."

او ادامه داده است که شماری از مسئولان امنیتی ایرانی به منظور ارائه مشورت به معاونان بشار اسد برای مقابله با جدا شدگان از ارتش و دیگر بخش های نظام، به سوریه سفر کرده اند و بعضی از آن ها همچنان این کشور را ترک نکرده اند. 

به نظر می رسد کمک های چند محوری ایران به سرکوب خونینی که نیروهای بشار اسد به منظور بقای او در قدرت اعمال می کنند، بسیار موثر بوده است. گزارش های سازمان ملل متحد از کشته شدن بیش از 8هزار معترض طی یک سال اخیر حکایت می کند. با این وجود مسئولان آمریکایی و اروپایی معتقدند بقای نظام اسد به طور کامل به ادامه کمک های تهران بسته نیست. 

مسئولان آمریکایی اتفاق نظر دارند که نظام بشار اسد همچنان قدرتمند است و ادامه چند دستگی معترضان می تواند باعث بقای این نظام تا چند سال آینده شود. 

از چند دهه پیش ایران حامی و پشتیبان نظام سوریه به شمار می آید. در این سالها سوریه نقش پل ارتباطی برای رساندن سلاح ایران به حزب الله لبنان را ایفا کرد.

در جریان اعتراض های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 ایران که بزرگترین و گسترده ترین اعتراض ها از زمان بنیانگذاری جمهوری اسلامی در سال 1979 به شمار می آید، دستگاه های امنیتی ایران برای کنترل شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر و همچنین شبکه های تلفن همراه، تلاش زیادی کرده و در این زمینه پیشرفت های شایانی داشتند. از آن هنگام بر شدت و گستردگی سرکوب ها در ایران هم افزوده شده است. 

یک مسئول اروپایی به خبرگزاری رویترز گفته است که ایران سازمان های اطلاعاتی سوریه را مجهز به سخت افزارها و نرم افزارهایی به منظور کنترل و مانع تراشی در مسیر تلاش های معترضان در راه اندازی اعتراض ها از طریق شبکه اینترنت کرده است. 

مسئولان اروپایی در عین حال یادآور می شوند که سوریه موفق به وارد کردن برخی از تکنولوژی های کنترل و سرکوب از اروپا با واسطه دلالان اروپایی شده است.

با گسترش اعتراض ها در سوریه، ایالات متحده آمریکا نخستین کشوری بود که از کمک های ایران به نظام بشار اسد در سرکوب اعتراض ها سخن گفت. وزارت خزانه داری آمریکا در ژوئن گذشته دوتن از مسئولان بلندپایه ایرانی را به دلیل کمک به سرکوب اعتراض ها در سوریه در لیست سیاه تحریم های خود قرار داد. این دو مقام ایرانی اسماعیل احمدی مقدم و احمد رضا رادان دوتن از فرماندهان نیروی انتظامی هستند. 

وزارت خزانه داری آمریکا می گوید احمد رضا رادان آوریل گذشته به سوریه سفر کرد و در دیدار با شماری از مسئولان امنیتی این کشور، کمک ها و مشورت هایی در خصوص چگونگی سرکوب اعتراض ها ارائه داد.
---------------------

«امکان زنده دستگیر کردن محمد مراح وجود داشت»
تحقیقات قضائی از خانوادۀ محمد مراح، مظنون به قتل هفت نفر در فرانسه ادامه دارد. این جوان ۲۳ ساله که پس از بیش از ۳۲ ساعت مقاومت در برابر پلیس با بیرون پریدن از پنجرۀ این خانه با شلیک یکی از نیروهای ویژۀ فرانسه کشته شد. بحث‌ها دربارۀ امکان زنده دستگیر کردن او همچنان ادامه دارد.
پس از مرگ این فرانسوی الجزایری تبار، برادر او همراه با همسرش در بازداشت هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. از خودروی این زوج مواد انفجاری به دست آمده است.
در عین حال مسئولان فرانسوی اعلام کرده‌اند که مادر محمد مراح به زودی از بازداشت آزاد می‌شود.
در فرانسه هنوز این پرسش برای افکار عمومی مطرح است که آیا پلیس می‌توانست مظنون هفت قتل را زنده دستگیر کند.
کریستیان پروتو، موسس یک واحد ضدتروریستی در فرانسه درباره امکان زنده دستگیر کردن جوان الجزایری تبار از راه بیهوشی گفته است: «بیهوش کردن محمد مراح با پودر مخصوصی شبیه آرد ممکن بوده، ماده ای که کسی نمی تواند در برابر آن مقاومت کند.»
در مقابل چنین دیدگاه هایی، آموری دو هوتوکلوک، یک فرمانده نیروهای ویژۀ فرانسوی، از اقدام شلیک به محمد مراح در عملیات دستگیری او دفاع کرده است.
پس از تخلیۀ اجباری ساکنان محلۀ سکونت محمد مراح در شرق شهر تولوز، مردم آن به خانه های خود برگشته‌اند. بعضی از آنها قصد دارند این محله را ترک کنند.
--------------------
پیامی از اسرائیل: «ایرانیان دوستتان داریم»

دنیای اینترنت در عصر ما به وسیله‌ای ارتباطی تبدیل شده است که روابط جوامع و سرنوشت جنبش ها را رقم می‌زند و دنیا را دگرگون می‌کند، گاهی وقت‌ها نیز با ایده‌ای بسیار ساده درصدد جلوگیری از وقوع جنگ و خونریزی است.
درحالی که سیاستمداران، دولتمردان و نظامیان دنیای پیرامون منطقۀ خود و جهان را سراسر ژئوپولتیک می‌بینند و مناسبات خود با دیگران را در قالب منافع ملی خود تعریف می‌کنند، افراد عادی اما بیشتر وقت‌ها مسائل را ساده‌تر و بی‌پیرایه‌تر می‌بینند.
نمونه‌اش ابتکار طراح گرافیک اسرائیلی به نام رونی ادری و همسرش از تلاویو، که ۱۶ مارس ۲۰۱۲، در فیس بوک شالوده شکنی کردند. پیامشان این بود: «ایرانیان، هرگز کشور شما را بمباران نخواهیم کرد، دوستتان داریم». پیام آنان در فیس بوک ۳۰ هزار بار لایک خورده است و چندین هزار یورو نیز برایش فرستاده شده است. هزاران ایرانی نیز دوستانه پاسخ داده‌اند بسیاری البته با اسامی مستعار.
رونی در بخش از ویدئوی خود در فیس بوک خطاب به ایرانی می‌گوید: «تو باعث ترس من نمی‌شوی، از تو متنفر نیستم، حتی نمی‌شناسمت، هیچ ایرانی تا به حال به من آسیبی نرسانده است، راستش هیچ ایرانی نیز ندیده‌ام، فقط یکی را در موزه‌ای در پاریس دیدم، فرد با حالی بود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر