Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۲۹, دوشنبه

نەورۆزتان پێرۆز هەر رۆژتان نەورۆز بە هیوای گەیشتنی بەهاری نەورۆزی ئازادی بۆ گەلانی ئیران بە تابەت گەلی کوردستان نوروزتان پیروز هر روزتان نوروز با امید فرارسیدن بهاران آزادی نوروز در ایران






نەورۆزتان پێرۆز هەر رۆژتان نەورۆز بە هیوای گەیشتنی بەهاری نەورۆزی ئازادی بۆ گەلانی ئیران بە تابەت گەلی کوردستان

نوروزتان پیروز هر روزتان نوروز با امید فرارسیدن بهاران آزادی نوروز در ایران 

نوروز مبارک باد
هر روزتان نوروز نوروزتان پیروز
مقدم سال 1391 را با بهترین آرزوها  برای فارسی زبانان
و بویژه برای ملت پاک سرشت ایران  گرامی می داریم


 


سال به سال

هر سال
يك سين ساده
... از سفره هفت سين ما كم مي‌شود
چرا...؟

رويا مي‌پرسد
رويا دختر يكي از كارگران همين خط واحد است
سال به سال
هر سال
هزار مشق دشوار
بر شب تكليف و ترانه ما تحميل مي‌شود
چرا...؟
چرا نمي‌گذارند كسي
در امتحان آسان نان و سرپناه قبول شود؟
اميد مي‌پرسد
اميد فرزند يكي از كارگران نيشكر تلخاب است
سال به سال
هر سال
...
(بگذار سخن بگويم!)
واژه‌ها
بي‌وثيقه آزاد نمي‌شوند
اين كيفر خواست تباني ما با ترانه زندگي ست؟
نه رويا مي‌پرسد و نه اميد
من مي‌گويم
پدر من هم
يكي از كارگران خسته همين جهان بود
سال به سال
هر سال
صحبت از نفت و چراغ و سپيده‌دم است
صحبت از سفره گشودن صبح است
صحبت از علاقه عجيبي به اسم عدالت است
اما پرده‌ها تاريك
پدرها خسته
سفره‌ها خالي ست
سال به سال
هر سال
...
(بگذار سخن بگويم!)
بگذار هر چه مي‌خواهد ببارد
ببارد از سنگ، از سياهي، از سكوت
ما نوميد نمي‌شويم
ما همچنان
سفره بي‌سين خانوار خويش را
با الفباي تمام عيار عشق مي‌آراييم
اين را من نمي‌گويم
مادران ما مي‌گويند
 
صدای زندانیان سیاسی ایران باش! صدای خاموش نشدنی دلیران ایران باش!
-------------
استفاده از اسلحه مشابه در حمله به شهرهای تولوز و مونتوبان
مسئولان پلیس فرانسه اعلام کرده‌اند که سه حمله صورت گرفته طی هفته‌های گذشته در شهرهای تولوز و مونتوبان شباهت‌هایی به یکدیگر دارند. آخرین گزارش‌ها حاکی از آنست که در این حملات از اسلحه ایی مشابه استفاده شده است.
پلیس فرانسه روز دوشنبه گزارش داد، در تیراندازی یک مرد مسلح به روی دانش آموزان مدرسه‌ای یهودی در شهر تلوز در جنوب غربی فرانسه سه کودک و یک فرد بزرگسال کشته شده‌اند. 
این حمله صبح روز دوشنبه در مقابل مدرسه‌ای در شمال شرق شهر تولوز رخ داد و در پی آن یک پسر نوجوان نیز به شدت زخمی شده است. 
میشل ولت، دادستان تولوز پس از این حادثه گفت: «این مرد از موتور خود پیاده شده و بر روی همه مردمی که در آنجا و نزدیک وی بودند، اعم از کودک و بزرگسال شلیک کرده است.» 
هفته گذشته نیز سه سرباز مراکشی تبار در شهرهای تولوز و مونتوبان در حملاتی جداگانه از سوی افرادی موتور سوار هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند. در حال حاضر حدود شصت نیروی پلیس و کار‌شناس مبارزه با تروریسم برای بررسی حملات صورت گرفته طی یک هفته گذشته به شهر تولوز اعزام شده‌اند.
شهروندان یهودی فرانسه خواستار افزایش تدابیر امنیتی شدند 
در پی حمله مسلحانه روز دوشنبه و تیراندازی در برابر مدرسه دانش آموزان یهودی در شهر تولوز فرانسه که به کشته شدن سه کودک انجامید، نیکولاسارکوزی، رییس جمهور فرانسه و فرانسوا اولاند، رقیب انتخاباتی اش به این شهر سفر کردند.
به گفته یکی از معلمان مدرسه، با توجه به اینکه امروزه این فجایع افزایش پیدا کرده اند، مدارس مذهبی نیاز به تدابیر امنیتی بیشتری دارند.
به عقیده ژیل تئیب، نماینده جامعه یهودیان فرانسه، این واکنش ها کاملا طبیعی است و در هر نظام جمهوری همه شهروندان باهم برابرند.
---------------------------
ایرانیان در فیس بوک، دست دوستی اسرائیلیان را به گرمی فشردند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  ایرانیان به ابراز دوستی کاربران اسرائیلی اینترنت پاسخ دوستانه می دهند. دو جوان اسرائیلی روز گذشته پوسترهایی را در فیس بوک انتشار دادند که در آن ها از اسرائیل و دیگر کشورهای جهان خواسته اند از بمباران کردن ایران خودداری ورزند. در این پوستر آمده است که ملت اسرائیل ملت ایران را دوست دارد و نمی خواهد آن کشور هدف بمب قرار گیرد.
این پوسترها در نخستین روز انتشار خود مورد بازدید هزاران نفر قرار گرفت و در شبانه روز اخیر ده ها نفر ایرانی با استقبال از این اقدام حسن نیت شهروند اسرائیلی، به آن ها شادباش گفتند و تصاویر جدیدی را درباره ایران و ایرانی به آن اضافه کردند.
کاربران ایرانی نوشتند: اسرائیلیان گرامی، ما شما را دشمن نمی دانیم. ما جنگ نمی خواهیم؛ صلح و عشق می خواهیم.
یک کاربر ایرانی دیگر نوشت: من در ایران زندگی می کنم و من از ابتکار شما خوشم آمده است و ما نیز در راه صلح و علیه جنگ تلاش می کنیم.
روز پنجشنبه گذشته نیز صفحه جدیدی در فیس بوک باز شد که در آن آمده است: ملت اسرائیل با جنگ علیه ملت ایران مخالف است؛ اکثریت ملت اسرائیل با یک ماجراجویی جنگ طلبانه مخالفت می ورزد.
"آزادی"، واژه مشترک پیام های نوروزی
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  در آستانه نوروز، شخصیت های سیاسی و فعالان امور حقوق بشر ایرانی در سرتاسر جهان، پیام های تبریکی صادر کردند.
*          گروه "مادران پارک لاله" که متشکل از مادرانی است که فرزندان خود را در اعتراضات چند سال اخیر به رژیم از دست داده اند و یا جوانان آنها در زندان هستند، با صدور بیانیه ای، تأکید کردند که علیرغم تمام فشارها، در سال جدید، بار دیگر قامت راست کرده و با همبستگی، پایه های ستمکاری را درهم خواهند شکست.
*          آیت الله حسین کاظمینی بروجردی، روحانی زندانی و هوادار جدایی دین از حکومت نیز با صدور پیامی از درون زندان اوین که خود آن را "قبرستان اوین" و "گور تفتیده" نامید، نوشت که نمی داند باید در تجدید سال هایی که در آن "غنچه های عشق می سوزند"، گریست یا خندید؟!
*          شورای دفاع از حق تحصیل نیز با تأکید بر اینکه سال 1390 "از سیاه ترین سال های تاریخ دانشگاه" بود، ابراز امیدواری کرد که سال نو، "سال آزادی و لغو تمام احکام ظالمانه محرومیت و زندان باشد".
*          آقای محمد نوریزاد، نویسنده، فیلم ساز و فعال سیاسی مخالف رژیم نیز، 91 آرزوی خود را برای سال 91 نوشت که اولین آنها، این است که سال جدید "سال خیزش" باشد.
*          شاهزاده رضا پهلوی نیز در پیام نوروزی خود، با شادباش گفتن به همه ایرانیان، به ویژه جوانانی که در سال 1390 برای ایران افتخار آفریدند و همچنین درود فرستادن به همه مبارزانی که در این سال جان خود را از دست داده و یا زندانی شدند، ابراز امیدواری کرد که در سال جدید، با اتحاد ایرانیان، "سرنوشت و تاریخ" ایران تغییر کند.
*          شهبانو فرح پهلوی نیز با آرزوی آنکه سال جدید "سال آزادی ایران و بهروزی و سربلندی ایرانیان" باشد، خواستار آن شد که سال 1391 ، "سال امید" نامیده شود تا مردم ایران، در راه رهایی و آزادی کشور، یار و یاور یکدیگر باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر