Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۳, پنجشنبه

محمد مراح توسط پلیس کشته نشده است بلکه خودکشی نموده است از ساختمان خود را به پائین پرت نموده اسده



محمد مراح توسط پلیس کشته نشده است بلکه خود را از ساختمان پرت نموده است و  محمد مراح، مظنون به قتل هفت شهروند فرانسوی در حومه شهر تولوز و در پی عملیات پلیس از پا درآمد.
این خبر را خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس، پس از آن منتشر کرد که بامداد روز پنجشنبه حوالی آپارتمانی که وی در آن اقامت داشت حدود چهار دقیقه صدای شلیک به گوش رسید.
در این عملیات سه تن از نیروهای پلیس به ضرب گلوله مجروح شدند.. دقایقی بعد نیروهای واکنش سریع فرانسه وارد ساختمانی که محمد مراح در آن پنهان شده است شدند و به فاصله میان 23 دقیقه وارد ساختمان شدند  و او را از پای در اورده است اما خبرهای ضد و نقیضی وجود دارد که محمد مراحخود را از ساختمان به پائین پرت کرده  وخودکشی نموده است .
خبرگزاریها میگویند توسط پلیس کشته شده است امروز اما بعضی هم میگویند  از ساعت 21 یعنی دیروز به بعد هیچ تماسی به ایشان وجود نداشته است و دیشب صدای چند انفجار در ساختمان محمد مراح شنیده شده است  این خودش یک دلیل میباشد که او اما ماجرا به پایان رسید
محمد مراح عضو القاعده نیست بلکه عضو یک گروه افراطی اسلامگرایی دیگر میباشد که در فرانسه فعالیت میکنند و با شبکه تروریستی القاعده با پشیتبانی رژیم ایران دست به کارهای تخریبی میزنند
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/folj-polisernas-jakt-i-toulouse_6940425.svd
کشته شدن مظنون اصلی حملات تروریستی فرانسه در عملیات طولانی پلیس
محمد مراح، جوان فرانسوی الجزایری تبار و مظنون اصلی یک رشته حملات تروریستی در شهرهای تولوز و مونتوبان فرانسه که هفت کشته برجای گذاشت، پس از بیش از سی ساعت محاصره آپارتمان او توسط پلیس کشته شد.

پلیس با ورود به آپارتمان او و تخریب دیوارهای آن به سنگر گرفتن فرد مظنون در حمام این آپارتمان پی برد.

کلود گئان، وزیر کشور فرانسه در این باره گفت: “یک وسیله ردیابی در داخل حمام انداخته شد که ناگهان فرد قاتل از حمام خارج شده و بشدت شروع به تیراندازی به پلیس کرد. یکی از همکاران ما که عادت به برخورد با چنین صحنه هایی را دارد، به من گفت که هرگز حمله ای با این حد خشونت را ندیده بود. البته همکاران ما در ابتدا سعی کردند که از خودشان دفاع کنند و پاسخ دهند، اما بالاخره محمد مراح در حالی که اسلحه ای در دست داشت و همچنان شلیک می کرد، خود را از پنجره پرتاب کرده و کشته شد.”

در مجموع، پنج مامور پلیس طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در این عملیات زخمی شدند.

نیکولا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه نیز در یک پیام تلویزیونی، موفقیت این عملیات را تبریک گفت

 قاتل تولوز در جریان حمله پلیس فرانسه کشته شد

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از منابع پلیس اعلام کرد که محمد مراح، متهم به قتل هفت نفر از جمله چهار یهودی در شهر تولوز صبح امروز در جریان تیراندازی با نیروهای ویژه پلیس فرانسه، کشته شده است.
پیش از اعلام این خبر، شاهدان از شنیده شدن صدای سه انفجار در اطراف مخفیگاه متهم خبر داده بودند.
نیروهای پلیس بامداد امروز وارد آپارتمان متهم شده بودند و تلاش می کردند وی را زنده دستگیر کنند.
اما متهم به نیروهای پلیس گفته بود که می خواهد با اسلحه ای در دست کشته شود.
گفته می شود در جریان تبادل آتش، سه تن از نیروهای ویژه پلیس فرانسه نیز مجروح شدند.
 

فرد مظنون به قتل هفت نفر از جمله سه دانش‌آموز یهودی در شهر تولوز پس از سی ساعت مقاومت سرانجام در درگیری با پلیس کشته شد. پلیس تا لحظات آخر قصد داشت او را زنده دستگیر کند.
شبکه خبری ب‌ام‌اف و خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس این کشور از مرگ این فرد مظنون که محمد مراح معرفی شده، خبر دادند. پلیس فرانسه نیز خبر مرگ وی را تأیید کرد.


نیروهای پلیس روز پنج‌شنبه (۲۲ مارس/ ۳ فروردین) پس از ۳۰ ساعت محاصره محل سکونت محمد مراح تلاش کردند با پرتاب گاز اشک‌آور وارد خانه وی شوند. دلیل پرتاب گاز اشک‌آور مجبور کردن فرد مظنون به خروج از خانه بوده است.



درحالی‌که محمد مراح پیشتر اعلام کرده بود می‌خواهد اسلحه به دست کشته شود، پلیس فرانسه قصد داشت وی را زنده بازداشت کند. پس از ورود نیروهای پلیس به محل سکونت محمد مراح چندین دقیقه صدای تیراندازی با سلاح‌های خوددکار شنیده شده است. سه تن از نیروهای پلیس زخمی شده‌اند که جراحات یکی از آنها شدید گزارش شده است.



نیروهای پلیس که از روز چهارشنبه (۲۱ مارس/ ۲ فروردین) محل سکونت محمد مراح را محاصره کرده‌ بودند ابتدا تلاش کردند با تیراندازی و چند انفجار در نزدیکی این محل، او را مرعوب کنند.



محمد مراح مظنون به قتل هفت نفر از جمله سه دانش‌آموز و یک معلم مدرسه یهودیان شهر تولوز است. وی همچنین به پلیس گفته بود که سه سرباز ارتش فرانسه را در دو حمله مسلحانه جداگانه کشته است.

سی ساعت مقاومت در برابر تسلیم
در آخرین ساعات شامگاه چهارشنبه (۲۱ مارس/۲ فروردین) صدای سه انفجار از خانه تحت محاصره پلیس در شهر تولوز شنیده شد. گفته می‌شد مظنون که محمد مراح، جوان ۲۳ ساله و الجزایری‌- فرانسوی تبار است تا دندان مسلح است. پلیس پس از آن‌که در مذاکره با وی موفق نشد او را وادار به تسلیم کند، حمله به خانه را شروع کرد. این چیزی بود که معاون شهردار تولوز پس از شنیده شدن اولین انفجار به رسانه‌ها اعلام کرد.


آپارتمان فرد مظنون در شمال تولوز و در چند کیلومتری مدرسه‌ی یهودیان قرار دارد که آخرین قتل‌ها در برابر آن روی داد. روز دوشنبه ۱۹ مارس، در نزدیکی این مدرسه یهودیان در شهر تولوز سه دانش‌آموز و یک معلم فرانسه کشته شدند. دادستان محلی در شرح این جنایت گفته بود که مهاجم به هر جنبده‌ای که دیده، چه بالغ و چه کودک، تیراندازی کرده و چند نفر از دانش‌آموزان را نیز تا مدرسه دنبال کرده است.



پنج‌شنبه هفته گذشته نیز در ۵۰ کیلومتری شهر تولوز به دو سرباز چترباز هنگامی که مشغول برداشت پول از دستگاه خودپرداز یک بانک بودند شلیک شد که هر دو جان سپردند. چهار روز پیش از آن نیز سرباز دیگری در حمله‌ای جداگانه در شهر تولوز کشته شده بود.



سخنگوی وزیر کشور فرانسه درباره انفجارهای شنیده شده در خانه محاصره شده گفت: «انفجارها اقدامی در جهت ارعاب تیرانداز است که به نظر می‌رسد نظر خود را تغییر داده و نمی‌خواهد تسلیم شود.»



پلیس در پی تیراندازی مراح به دو پلیسی که صبح روز چهارشنبه قصد ورود به آپارتمان‌اش را داشتند، خانه را محاصره کرد. گفته می‌شد که او به شدت مسلح است. بر اساس آن‌چه مشخص شده وی یک کلاشنیکف با سرعت بالا، یوزی ۹ میلی متری و چندین سلاح کمری و احتمالاَ نارنجک در اختیار داشته است.



بلوک پنج طبقه‌ای که آپارتمان مراح در آن قرار دارد از سکنه خالی شده است. پلیس ساختمان‌های مجاور را نیز خالی کرد. پلیس همچنین به قصد شناسایی همدستان مراح در حال دستگیری بستگان وی است.



«می‌خواستم فرانسه را به زانو بیاورم»



ژیرار لانگه، وزیر دفاع فرانسه، روز چهارشنبه به یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور گفت: «این وضعیت به علت خستگی جسمی و ذهنی نمی‌تواند به چند روز بکشد. در تمام موقعیت‌هایی که یک فرد مسلح دیوانه مثل این فرد در آن قرار گرفته، دیده شده که آن فرد در یک نقطه متوقف می‌شود.»



او تاکید کرد: «ما در پی آن هستیم که این فرد را زنده دستگیر کنیم تا محاکمه‌اش کنیم و از انگیزه‌ها و همدستان‌اش، در صورت وجود، مطلع شویم.» بر همین اساس پلیس کوشید به محاصره تا خسته شدن مراح ادامه دهد. پلیس مادر وی را نیز برای قانع کردن فرزندش به تسلیم به آپارتمان او برد ولی نتیجه‌ای نداشت.



مراح در هنگام صحبت‌های اولیه با پلیس گفت که توسط القاعده در منطقه‌ای مرزی در پاکستان آموزش دیده است. او به قتل‌های تولوز، قتل سه سرباز فرانسوی در هفته گذشته و سه دانش‌آموز و یک معلم در روز دوشنبه هفته جاری، اقرار کرد. او گفت که دانش‌آموزان یهودی را به انتقام خون کودکان فلسطینی کشته است.



مراح همچنین تاکید کرد که صبح چهارشنبه قصد داشته از آپارتمان خود خارج شود و هر سربازی را که می‌بیند بکشد. وی هیچ نشانه‌ای از پشیمانی از قتل‌های انجام داده در صحبت‌های خود نشان نداد. او گفت که قصد داشته «فرانسه را به زانو درآورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر