Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۱۴, یکشنبه

مناظره انتصابات در راه بسوی جنون و بیماری اغراقگویی بیشتر

خبرهای مهم و دیدنی صدا و سیمای جمهوری بوگند آخوندی آخ به بخشید بوگند به کار بردم یادم رفته اسمش 


مناظره انتصابات در راه بسوی جنون و بیماری اغراقگویی بیشتر 

The Debate [ Farsi ] from Jhadagar Ali on Vimeo.
-------------------------------
کردستان انتصابات آخوندی را تحریم کردند

///////////////////////

بیانیه دکتر آلخو ویدال کوادراس, کارزار دروغپردازی علیه ساکنان لیبرتی زمینه سازی برای جابجایی اجباری سایر ساکنان اشرف

شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۳ مارس ۲۰۱۲ 


ما از دبیرکل ملل متحد می‌خواهیم امکان بازدید یک هیأت پارلمان اروپا از لیبرتی و اشرف را دراسرع وقت فراهم کند.
طی ده روزی که ۴۰۰ تن از ساکنان کمپ اشرف به لیبرتی منتقل شده اند، ما با اخبار بسیار نگران کننده مواجهیم.لیبرتی به خلاف اطلاعیه ۳۱ ژانویه و وعده های نماینده ویژه دبیرکل به هیچ وجه استانداردهای انساندوستانه و حقوق بشری را تامین نمیکند و یک مجموعه بشدت فرسوده است که باید تماما بازسازی شود.
این محل با حضور گسترده نیروهای مسلح عراقی و دوربین های متعدد جاسوسی و ممنوعیت تردد، به واقع یک زندان است. واین همان چیزی است که انزجار جامعه جهانی را، از کنگره آمریکا تا پارلمان اروپا، برانگیخته است.
اما آنچه وحشتناکتر است یک کارزار پخش اطلاعات دروغ است که می خواهد ساکنان لیبرتی را مقصر این وضعیت جلوه دهد. آنهم با ادعاهایی مضحکی مانند اینکه ساکنان خودشان تانکرهای فاضلاب را خراب کرده اندتا تصویرهای آن را به اطراف جهان بفرستند، ژنراتورها و کامیونها و منابع آب را هم خودشان خراب کرده اند، با سوهان انگشتانهای خود را سابیده اند تا انگشت نگاری نشوند، در کمپ آشغال ریخته اند و با کمیساریا هم همکاری نکرده اند...
این اتهامات بوضوح غیر عقلانی و دروغهای ظالمانه و مغرضانه ییاست که پیداست چه اهدافی را دنبال می کند. وقتی هم که این اتهامات از سوی نماینده ویژه با نماینده ساکنان در خارج و در لیبرتی در روزهای ۲۲ و ۲۳ فوریه در میان گذاشته شد، آنها جوابهای منطقی و قانع کننده مکتوب و شفاهی به او دادند، که اسناد آن موجود است...
اما با کمال تعجب، کارزار پخش اطلاعات دروغ به نحو گسترده یی در واشنگتن نیویوریک و ژنو و بروکسل و بغداد همچنان ادامه یافت و آنچه مرا بیشتر شوکه کرد تکرار این اتهامات از سوی نماینده ویژه دبیرکل در روز سه شنبه ۲۸ فوریه نزد نمایندگان پارلمان اروپا بود...
واقعیت این است که رژیم ایران در سرزنش کردن قربانی بجای جلاد ید طولایی دارد.
همین رژیم بودکه قتل کشیشیان مسیحی، انفجار حرم امام رضا( در سال ۱۹۹۴)، کشتار درمکه(در سال۱۹۸۸) را به مجاهدین نسبت داد ولی بعدها مقامات خود رژیم اذعان کردند که این جنایات را وزارت اطلاعات رژیم ایران با هدف بدنام کردن اپوزسیون مرتکب شده است.
ازسوی دیگر و همزمان با این دروغ پردازیها، تلاشهای جدیدی از سوی دولت عراق برای انتقال گروههای دیگری از ساکنان اشرف به لیبرتی صورت گرفته است. آنها اعلام کرده اند گروهای بعدی باید بزودی به لیبرتی منتقل شوند و روز ۲۸ فوریه چند ساعت قبل از تماس آقای کوبلر با نمایندگان پارلمان اروپا، یک ژنرال عراقی به ساکنان اشرف مراجعه کرده و آنها را به جابجایی اجباری تهدید کرده است . برای من دشوار است ارتباطی بین این دو موضوع قائل نباشم. چراکه ارتباط آنها روشن است: از یک سو باید برخرابیهای لیبرتی سرپوش گذاشت و عکسهای روتوش شده از آن توزیع کرد و مدعی شد لیبرتی تا چند هفته پیش ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی را جا میداده، و از سوی دیگر تقصیر خرابیهای موجود را به گردن ساکنان انداخت و آنگاه مجوز سیاسی و اخلاقی انتقال یک گروه جدید به زندان لیبرتی را صادر کرد.
تحقیقات نشان می دهد که دروغ پردازیها علیه ساکنان لیبرتی کذب محض است. مسئولان کمیساریا نزد مشاور حقوقی ساکنان قویا تکذیب کردند که هیچ موردی از سابیدن در انگشتان وجود داشته است و گفتند غیر از مشکلات کامپیوتری کمیساریا هیچ مشکلی در میان نبوده است.
کمیته بین المللی درجستجوی عدالت ضمن ابراز تاسف عمیق از کارزار پخش اطلاعات دروغ علیه ساکنان لیبرتی و ضمن حمایت کامل از اطمینانهای حداقل مورد نظرساکنان بویژه لزوم خروج کامل نیروهای مسلح عراقی و جمع شدن دوربینهای جاسوسی، از دبیرکل ملل متحد می خواهد یک گروه تحقیق مستقل راکه مورد اعتماد ساکنان باشد تعیین کند تا در مورد این اطلاعات دروغ تحقیق کند و اجازه ندهد این کارزار شیطان سازی و عدم بیطرفی مقامات رسمی ملل متحد، زمینه ساز یک جابجایی اجباری یا جنایت دیگری علیه ساکنان اشرف شود. علاوه بر این ما از دبیرکل و نماینده ویژه اش میخواهیم، امکان بازدید یک هیات از پارلمان اروپا را در اولین فرصت ممکن از لیبرتی و اشرف فراهم کند تا بتوانند وضعیت را از نزدیک ملاحظه کنند

---------------------------------


درخواست مجاهدین خلق برای انتقال ساکنان اردوگاه اشرف به مرز اردن

سازمان مجاهدین خلق که با مسئله جابه‌جایی اجباری اعضای خود از اردوگاه اشرف واقع در شرق عراق مواجه‌است روز شنبه خواستار آن شد تا افراد این سازمان به طور موقت در منطقه مرزی اردن مستقر شوند.

دولت عراق که مخالف حضور اعضای سازمان مجاهدین خلق در این کشور است پیشتر تا پایان سال ۲۰۱۱  فرصت داده بود تا اعضای مجاهدین خلق اردوگاه اشرف را ترک کنند.

به دنبال مذاکرات سازمان ملل متحد با دولت عراق، توافقنامه‌ای امضا شد که براساس آن مهلت برای خروج مجاهدین خلق از اردوگاه اشرف تمدید شد و قرار شد تا اعضای این سازمان به اردوگاهی به نام لیبرتی (آزادی) در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل شوند که انتقال حدود ۴۰۰ نفر از آنها در ۲۹ بهمن‌ماه انجام شد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت که همکاری مجاهدین خلق در بستن اردوگاه اشرف تاثیر مهمی در تصمیم‌گیری ایالات متحده در خصوص وضعیت این گروه در فهرست «گروه‌های تروریستی خارجی» دارد.

مریم رجوی، از رهبران سازمان مجاهدین خلق روز شنبه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این سازمان انتشار یافت به هیلاری کلینتون اطلاع داد «در صورتی که اطمینان‌های حداقل در کمپ لیبرتی تأمین نشود، اگر دولت عراق جلوگیری نکند همه ساکنان اشرف و لیبرتی آماده‌اند در ماه مارس، عراق را با اموال منقول شان ترک کنند و با نظارت صلیب سرخ و کمیساریا، با هزینه خودشان، به طور موقت در منطقه مرزی اردن مستقر شوند؛ جایی که در زمان جنگ در سال ۲۰۰۳ صلیب سرخ و سازمان ملل برای پذیرش ده‌ها هزار پناهجو چادر زده بودند.»

مریم رجوی هم‌چنین افزود: «انتقال همه ساکنان اشرف به لیبرتی همچنین می‌تواند به بیابان‌های مرزی دیگر کشورهای همجوار عراق (ترکیه، عربستان سعودی و کویت) صورت بگیرد.»

این بیانیه می‌افزاید: «در حالی که هنوز دو ماه به ضرب‌الاجل بستن اشرف در پایان آوریل که نخست‌وزیر عراق اعلام کرده‌بود، باقی مانده‌است، مقام‌های عراقی تهدید به جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف به لیبرتی را آغاز کرده‌اند.»

بیانیه روز شنبه مجاهدین خلق، اردوگاه لیبرتی را «یک زندان یا اردوگاه کار اجباری» توصیف کرده و در رابطه با این اردوگاه می‌نویسد: «هیچ یک از اطمینان‌های حداقل که ساکنان اشرف درخواست کرده بودند، فراهم نشده‌است.»

در بیانیه یاد شده درباره این «اطمینان‌های حداقل» نوشته شده که این امر «خروج مأموران عراقی مسلح به تیربار از هفت نقطه در داخل محوطه تنگ و کوچک کمپ، که حدود ۱۰۰۰ زن مسلمان در آن سکونت خواهند کرد، دسترسی آزادانه و مستقیم به خدمات پزشکی و وکلا و خانواده‌هایشان، آزادی رفت و آمد، انتقال خودروها و اموال منقول از اشرف به لیبرتی یا انتقال آنها به خارج از عراق و فروش مالکیت‌های غیرمنقول در اشرف تحت نظارت ملل متحد و بازپرداخت آن برای هزینه‌های انتقال و باز اسکان در کشورهای ثالث» را در بر می‌گیرد.

در پایان بیانیه تازه مجاهدین خلق آمده‌است که «مریم رجوی مصرانه از خانم کلینتون، دبیرکل بان کی مون، خانم اشتون، آنتونیو گوترز، خانم پیلای و رییس صلیب سرخ می‌خواهد با اعلام موافقت و حمایت از این جابه‌جایی، برای همیشه به بحران اشرف و کشتار ساکنان آن خاتمه دهند.»

دولت ایالات متحده  از سال ۱۹۹۷  سازمان مجاهدین خلق را در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داده‌است و طی ماه‌های اخیر وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده‌است که در حال بررسی وضعیت این گروه‌است اما تاکنون نظر خود را اعلام نکرده‌است.
اعضای سازمان مجاهدین خلق از ۲۵ سال پیش و در دوران جنگ ایران و عراق در اردوگاه اشرف ساکن شده‌اند. این اردوگاه در ۶۵ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد.
radiofarda

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر