Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

ئەم کلیپە ٢ بەشە کە بەشیکی لە سەر فەستیوالی کۆلتۆری هەۆلیرە بە شی دۆهمی لە سەر هەلەبجەی شهیدە


نوروزتان پیروز هر روزتان نوروز باد

هەررۆژتان نەورۆز بێت نەورۆزتان پێرۆز بێت




    • پیشاپیش فرارسیدن

      نوروز و سال نو را شادباش میگویم
      و سالی سرشار از زیبائی

      آرامش, پیروزی،
      مهر و دوستی

      و عشق
      را برای شما دوست گرامی آرزومندم.

      عید و بهارتان مبارک

ئەم کلیپە ٢ بەشە کە بەشیکی لە سەر فەستیوالی  کۆلتۆری هەۆلیرە  بە شی دۆهمی لە سەر هەلەبجەی شهیدە
---------------------------
سیاست دولت ترکیه در مقابل برگزاری نوروز باستانی کردهای ترکیه همان سیاست فاشیستی و دگم گرای جمهوری اسلامی ست که در عرض این 33 ساله با آیین باستانی ایران زمین ما داشته است در حالیکه کشورهای اروپایی و امریکایی نوروز باستانی را می ستایندو به ملت ایران تبریک می گویند دولت ترکیه برگزاری جشنهای نوروزی در ترکیه را یک « عمل تروریستی » می داند و مانع از برگزاری این مراسم در بین کردهای ترکیه می شود بنابر اخبار رسیده یک کرد ترکیه توسط پلیس ترکیه به قتل رسیده است در رابطه با برگزاری مراسم نوروزی  باشد به شدت محکوم است و چون نروز بین المللی شده است  دولت ترکیه باید جوابگو باشد

////////////////////////////





سوءقصد نافرجام یک زن تروریست به ساختمان سفارت اسرائیل در برلین

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  یک زن ناشناس که قصد داشت چمدانی را به سوی سفارت اسرائیل در برلن پرتاب کند بازداشت شد.
پلیس برلن اعلام کرد گرچه در چمدان ضبط شده مقادیری ترقه و وسایل آتشبازی و تکه های روزنامه که بر روی آن ها صلیب شکسته نقاشی شده بوده، پیدا شده ولی هیچگونه خطری از جانب آن متصور نبوده است. زن دستگیر شده در پی بازجویی آزاد گردید. 
--------------------------

بشار اسد در سوریه همچنان به قتل و کشتار مردم آزادیخواه ادامه می دهد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  کشور سوریه همچنان غرق در خون و آتش است. در پی انفجارهای روز گذشته در دمشق که در آن بیست و هفت نفر جان خود را از دست دادند، امروز نیز یک خودرو حاوی مواد تخریبی دیگر شهر حلب درشمال سوریه منفجر شد و افزون بر آنکه موجب گردید افراد زیادی کشته یا زخمی شوند، یک کلیسا و یک دیر متعلق به مسیحیان را نیز منهدم ساخت.
دولت سوریه امروز صریحاً قطر و عربستان سعودی را متهم کرد که در انفجارهای دوگانه دمشق در مجاورت اداره اطلاعات و ایستگاه پلیس سوریه دخالت داشته اند و آنها هستند که اوپوزیسیون سوری را علیه رژیم بشار اسد تحریک می کنند - این در حالی که  اوپوزیسیون سوریه خود دولت بشار اسد را به مسوولیت این انفجارها متهم کرده است.
نیروهای ارتش سوریه امروز گلوله باران محله های شهر "حمص" و از جمله محله باباعمرو را از سر گرفتند و در حومه شهر "درعا" به یک شهرک هجوم بردند و به این دلیل که ساکنان آن در تظاهرات علیه اسد شرکت کرده بودند به آزار و دستگیری آنها پرداختند.
مشاور ارشد رییس جمهوری ترکیه امروز تأکید کرد که همه گزینه ها برای پایان بخشیدن به بحران سوریه مطرح است و از جمله ممکن است سرانجام از گزینه نظامی بهره گیری شود.
شبکه تلویزیونی "العربیة" در پایان هفته گذشته بخش دیگری از مکاتبات الکترونی خانواده اسد را پخش کرد که به موجب یکی از آنها همسر اسد "رسماً" به دلیل نگرانی از جان شوهرش از راه اینترنت با یک شرکت ساخت جلیقه ضد گلوله تماس گرفته و خواهان خرید انواعی از آن شده است.
دبیرکل انجمن اهل سنت جهان با صدور فتوایی کشتن بشار اسد را مجاز دانست و گفت: قاتل اسد به بهشت خواهد رفت.  
--------------------

تسیپی  لیونی: اسرائیل کشوری قوی است و باید از امنیت برخوردار باشد

رهبر اوپوزیسیون پارلمانی و حزب کدیمای اسرائیل، خانم تسیپی لیونی امروز از سیاست دولت آقای نتانیاهو در قبال ایران انتقاد کرد.
وی گفت: اسرائیل کشوری قوی است و شهروندان آن باید از امنیت حقیقی برخوردار باشند. در سال های اخیر اسرائیل جهان را بسیج می کند تا رژیم ایران را از راه های مختلف زیر فشار قرار بدهند.
خانم لیونی تأکید کرد که این چینن آشکارا سخن گفتن علیه برنامه های اتمی رژیم ایران درست نیست. وی آقای نتانیاهو را متهم ساخت که با اقدامات خود موجب انزوای اسرائیل خواهد شد.  
-----------------

مردم اسرائیل: ما شما ایرانیان را دوست داریم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  مردم اسرائیل با جنگ علیه مردم ایران مخالفند. مردم اسرائیل امید دارند که با ملت خوب ایران جنگی رخ ندهد و خونی ریخته نشود.
این خواست و آرزوی ملت اسرائیل، امروز به صفحات فیس بوک کشانده شده و یک گروه از صلح خواهان اسرائیل با انتشار چند پوستر بسیار زییا  درباره ایرانیان، آنان را انسان های عادی نشان دادند که با من و دیگران تفاوتی ندارند و آن ها نیز این حق را دارند که از زندگی و نعمات آن بهره مند شوند.
"رونی ادری" و "میخائیل تمیر" اهل تل آویو که این پوسترها را با هنرمندی زیاد تهیه کرده اند به زبان انگلیسی زیر هر یک نوشته اند که ایرانیان نیز انسان هستند.
آن ها از زبان مردم اسرائیل در زیر پوسترها نوشته اند:  "ما شما ایرانیان را دوست داریم. ما شما ایرانیان را هرگز هدف بمب قرار نخواهیم داد".  


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر