Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۲۰, شنبه

وەرەو کونگرەێ ئتحاد یارسان لە وڵات سوئد


وەرەو کونگرەێ ئتحاد یارسان لە وڵات سوئد
یارسانیەیل ئەزیز،ملەت شەریف کورد،ئەرا وەرەو پێش بردن کار و مبارزە و دەفاع لە مافەکان ملەت کورد وە گشتی و جامعەێ یارسان وە تایبەتی، یاریکورد و جدی وە ئەنوان دو جەریان یارسانی لە 7،8 مانگ ئاپریل 2012 لە وڵات سوئد شارشوپینگ، کونگرەێ خوەێان گرن. هەر لەی ڕابتە و ئەڕا باس و ڕاوێژ لە سەر چوینیەتی کارەکان کونگرە هەڵکەفت 19.02.2012 کومیتەێ

هاوبەش هەردک جەریان جەلەسەێک داشتن و وە وردی باس و راوێژ لە سەرێ کریا. لە جەلەسەکە وەردەکاریەکان چە لە بار ئەمنیەتی و تکنیکی و گشت ئحتیاجات کە شایستەێ کونگرەێکی یارسانی بۆوت خریا وەر باس و قسە کردن. جور جاران و لەی نویسراویچە ویشیم کە مردم یارسان لە شۆن کونگرە توانن وە یەک دەنگ و لە ژێر یەک چەتر گشتی هاوشان وەڵ تەمام ئازادیخوازەکان ئێران و کوردستان ئەڕا وە دەس هاوردن ئازادی و حەق ڕەواێ جامعەێ یارسان مبارزە بکەن.



وە ئاگاداری گشت ئەندام و دوستان هەردو جەریان و ئەو کەسەیلە کە ئەڕا کونگرە داوەت کریانە ڕەسنیم کە وە خوەشحالیوە زورینەێ کارەکان ئەڕا گردن کونگرە جێ وە جێ کریاس و وە وەرداوامی کومیتەێ هاوبەش کار ئەڕا مەوەفەقیەت بێشتر کونگرەێ ئتحاد یارسانی کە بوتە ماێەێ خوەشحالی جامعەکەمان کەێت. لە تەمام مەردم یارسان لە دەیشت وڵات داوا کەیم کە پالپشت و هاوکار و هاوفکرمان بۆون کە بتوانیم گشتمان وە یەک دەس ئەو جورەی کە شایستەێ تاریخ و جامعەکەمان بۆوت وە دەس باریم. بێ گۆمان لە ئایندەیچ لە وردەکاریەکان ئاگادارتان کەیموە.

دەسەێ ئتلاع ڕەسانی کومیتەێ هاوبەش

جونبش دموکراتیک یارسان

یاریکورد

21.02.2012

ئەڕا مالومات زیاتر لە سەر کار و شۆن کونگرە توانین وەڵ ئی ژمارە تلفونگەل خوارە تەماس بگرین


ئەڕا مالومات زیاتر لە سەر کار و شۆن کونگرە توانین وەڵ ئی ژمارە تلفونگەل خوارە تەماس بگرین.

mobil: 0046(0)739120406

0046762168953Mobil

---------------------
باور بکەن فرە خۆشحال بیم وەختیکە ئی نامە کاک مەجید عەزیز دیم لە کاک مەجید سپاس گۆزاریمن



ڕەوشەنگەری ئەڕا مەردم یارسان

من جور تاکێک یارسانی وە خاتر مونفەعەت ومەسڵەحەت یارسانی و ئەڕا ڕەسین وە ئارمانە یارسانیەکان لە هیچ تەڵاشێک درێغی نەکردمە و مەوفەقیەت و سەربەرزی کومەڵگاکەم ئەڕام لە ئاو و نان موهمتر بیە و هەس. ئەڕا ڕەسین وەی هەدەفگەلە من لە دروسکردن یاریکورد و گرتن کونگرەی ئەوڵە ئی جەریانە خزمەت کردمە و وەتەمام تەوان خوەم ئەڕا وە سەر خستن هەدەفەکان یاریکورد 


وە پای توانای خوەم زامەت کیشامە و کەسێک بیمە کە وە دڵ و گیان ئەڕا ئتحاد ئی جامعە کار و فەعالیەت کردمە، چوینکە هەمیشە باوەڕ داشتمە کە مەوەفەقیەت و سەربەرزی ئی مەردمە ها لە گرەو وەیەکوە کارکردن و یەکدەستەگی و ئتحاد ئی مەردمە.


موتەسفانە من وە خاتر ڕخنە لە کارەکان شورای مەرکەزی یاریکورد زیاتر لە یەک مانگ نیە کە وەگەرد چەند دوستێکترا لە بەیاننامەێک ئیلام کردیم کە لە ژێر ناو ڕێکخراو یارکورد کارکەیم، ئەما ئیسە و هەر فرە زوی وەی نەتیجە ڕەسیمە کە یاریکورد لە بار قانونی و ئخڵاقی وسیاسیچوە فەقەت توانی یاریکورد مونتەخەب کونگرەی یەک بود. هەر وەی خاترە و لە تەریق ئی نامەوە وە ئتلڵای مەردم یارسان ڕەسنم کە من لە ئیمڕوژەو هیچ ڕبت ئورگانی و سازمانی وە گەرد ئی دوستگەلە نەێرم و وە دڵ و گیان لە کونگرە ئتحاد یارسانی بەشداری کەم و داواکاریچم کە ئی دوستگەلیچە وە خاتر مونفەعەت یارسانی بان لە کونگرە بەشداری بکەن، یان لە ژێر ناوێکترا کارەکان خوەێان بکەن.


ئارەزو مەوەفەقیەت و سەربەرزی ئەڕا جامعەی یارسان.


مجید کازمی (مجید کرند)
سەرچاوە 

----------------------------------
 
مافی ئافرەتی کورد
رۆژێک ٣ ژنی ئینگلیز و فەرەنسی و کوردێک بڕیار ئەدەن کە چیدی بە قسەی هاوسەرەکانیان نەکەن و کارو باری ماڵ ئەنجام نەدەن
دوای هەفتەیەک کە یەک دەبیننەوە 
ژنە فەرەنسییەکە دەڵێت:من بە هاوسەرەکەم وت کە ئیتر کار ناکەم و دەبێت تۆ بیکەیت 
بەڵام رۆژی یەکەم هیچم نەبینی رۆژی دووەم هیچم نەبینی رۆژی سێیەم کە لە خەو هەستام بینیم هاوسەرەکەم خواردنی بەیانی ئامادە کردوە
ئینگلیزییەکە دەڵێت:منیش بە هەمان شێوە رۆژی یەکەم هیچم نەبینی رۆژی دووەم هیچم نەبینی رۆژی سێیەم هاوسەرەکەم ناوماڵی پاک کردبۆوەو قاپەکانی شۆردبو
کوردەکە دەڵێت:منیش بە هەمان شێوە وتم کە ئیتر دەبێت تەواوی کارو باری ماڵ بکەیت
بەڵام،،،،رۆژی یەکەم هیچم نەبینی رۆژی دووەم هیجم نەبینی بەڵام سوپاس بۆ خوا رۆژی سێیەم چاوی چەپم بە حاڵ ئەیبینی چونکە زۆری لێدام

asos azizi facebook
-----------------------



خبرگزاری هرانا - شریفه وکیلی مادر فرهاد وکیلی از زندانیان اعدامی در ۱۹ اردی بهشت ماه سال ۸۹ که اخیرا فرزند دیگرش نیز بازداشت و در حال حاضر به بیمارستان منتقل شده است در دلنوشته ای کوتاه از سرگذشت سالهای اخیر خود گفت.

این مادر داغ دیده در نامه ای خطاب به افکار عمومی از وضعیت فعلی خانواده و فرزندان خود سخن گفته است، متن این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته با ترجمه از زبان کردی به فارسی به قرار زیر است:

با سلام و درود خدمت تمام کسانی که در این چند سال ما را فراموش نکردن و همیشه کنار ما بوده و مرهمی بر زخمهای ما بودند.

همیشه در اخبار میشنیدم که جوانی را اعدام کردن یا فلان زندانی شکنجه شده است، ناراحت شده و باخودم میگفتم مادران اینها چه سختی را تحمل می کنند، شنیدن شکنجه و اعدام فرزند زجر آور است و فکر نمی کردم این بلا سر خودم نیز بیاید.

چند ماهی بود که فرهاد بازداشت و از تهران به کرمانشاه منتقل شده بود به ملاقاتش رفتیم ولی فرهاد من نبود، رنگ و رو رفته لاغر با ریش زیاد و جوری که نمیشد شناختش، پرسیدم تو فرهادی، لبخندی زد و بغلم کرد وگفت مادر چرا این جا آمدی اینجا جای تو نیست منم به او گفتم جای توهم اینجا نیست چه بر سرت آوردن؟ اما جوابی نداد، این بدترین خاطره ام با فرهاد بود.

در طی چند سالی که در زندان اوین بود به ملاقاتش می رفتیم در سرمای زمستان با دو بچه کوچک ساعتها را در مقابل در زندان منتظر می گذاشتن برای نیم ساعت ملاقات، روزهای بدی بود.

ما از سنندج ۱۰ساعت را با اتوبوس تا تهران در راه بودیم برای بچه ها و من که سن و سالم بالاست سخت بود، در یکی از ملاقاتها که با فرهاد داشتم بازجویش هم بود جوانی ۲۵ ساله به اسم علی بهش گفتم فرهاد رو چرا آزاد نمی کنید بهم گفت من قول میدم که آزاد می شود فرهاد عفو شده بزودی آزاد خواهد شد این نیز بدترین دروغی بود که شنیدم و بدترین خبر که به من دادن ساعت ۱۲ ظهر ۱۹ اردیبهشت خبر اعدام پسرم بود که هنوزم باور نکردم.

با خبر مرگ فرهاد پدرش (همسرم سعید) دچار شوک شد و زبانش بند آماده و بعد از ۲۰ روز نتوانست طاقت بیاورد و بسوی پسرش شتافت انگار روزهای سیاه تمام نمی شد. این از خدا بی خبرها انگار کوتاه نمی آمدن شروع کردن به فشارها بر روی خانواده دختر بزرگم سعدیه اول دخترش را از دانشگاه اخراج و بعد شوهرش که کرد عراق بود را از ایران بیرون کردند و بعد هم دخترم مجبور به ترک ایران شد.

ولی بازم تمامی نداشت سراغ پسر دیگرم جهانبخش آمدن و او را دستگیر کردن، وقتی برای گرفتن خبری از پسرم به اطلاعات سنندج رفتیم ماموری که اونجا بود با لحن بدی به ما گفت زود برید تا شما رو هم نگرفتیم شما فکر کردید با اعدام فرهاد همه چی تمام شده ما تمام خانواده رو یکی یکی میگیریم شما همه ضد انقلاب هستید.

حالا هم که پسرم بعد از ۳ ماه بازداشت دچار سکته قلبی شده و در بیمارستان تحت نظر قرار دارد نمی دانم این آدمها خودشان مادر ندارن، بچه ندارن که با بچه های مردم این کار را میکنن بخدا گناه اینها نا بخشودنی است چه کسی قرار است جواب ناله های من مادر را بدهد؟

یکی از فرزندانم را اعدام کردند، همسرم را دق مرگ کردند، دخترم رو مجبور به ترک دیار کردن و پسر دیگرم را در بسر مرگ قرار دادند. نمی دانم به کدام دادگاه شکایت این همه نا عدالتی را ببرم، مگر به دادگاه الهی.

مجددا از تمام کسانی که در این چند سال به ما لطف کردن و با ما همدردی کردن سپاس گذارم و آروز می کنم روزی برسد که خبر اعدام هیچ انسانی را نشنویم و هیچ انسانی از دردها و شکنجه شدن سخن نگویید و به تمام مادرانی که فرزندشان را از دست داده اند و یا در زندان هستند همدری می کنم.

----------------------------------

اعظم افشاریان: چون دخترم عفونامه را امضا نکرد به زندان برده شد!

اعظم افشاریان: چون دخترم عفونامه را امضا نکرد به زندان برده شد!
( مژگان مدرس علوم )
در آستانۀ روز زن و کمتر از دو هفته به آغاز سال نو نازنین خسروانی روزنامه نگار اصلاح طلب به علت اینکه حاضر نشد عفونامه ای را امضاء کند جهت اجرای حکم شش سال حبس تعزیری روانۀ زندان شد! اعظم افشاریان مادر نازنین با بغض و دردی در سینه از رفتن نازنین به زندان به «جرس» می گوید: «از هفتۀ گذشته یکی دو بار نازنین را خواسته بودند تا این که متأسفانه به منزل زنگ زدند و او را خواستند و بعد از مراجعه او را نگه داشتند» این فشارها برای امضای عفونامه در حالی صورت می گیرد که پیش از این دادستانی تهران و مسئولین دادسرای مستقر در زندان اوین بارها زندانیان سیاسی را جهت امضای عفونامه تحت فشار گذاشته بودند! دادستانی تهران از طریق رابطین قضائی مستقر در اوین از زندانیان سیاسی خواسته بود با نوشتن عفونامه برگۀ آزادی و یا تخفیف در حکم را بگیرند اما این درخواست با اعتراض گستردۀ زندانیان سیاسی از جمله عبدالله مؤمنی، مهدی خدایی، مصطفی نیلی، آرش صادقی و ….. مواجه شد، در موارد زیادی هم مسئولین قضائی جهت اعطای حقوق اولیه و طبیعی زندانیان سیاسی از جمله مرخصی و ملاقات حضوری از زندانیان می خواستند عفونامه بنویسند! برای نمونه دادستانی تهران جهت صدور مرخصی استعلاجی برای حسین رونقی از وی خواهان نوشتن عفونامه شده بود!
مادر نازنین با اشاره بر این که دخترش حاضر به امضای عفونامه نشده است ادامه می دهد: «حکم تجدید نظر که به وکیل نازنین ابلاغ شد منتظر احضاریه بودیم که یک دفعه اخطاریۀ ضبط وثیقه آمد! به علت این که من وثیقه را گذاشته بودم مراجعه کردم و گفتند دخترت باید بیاید! بعد از مراجعۀ نازنین به او گفته بودند عفونامه ای را امضاء کن و بیرون باش اما نازنین نپذیرفته بود و گفته بود من چیزی را امضاء نمی کنم و به او گفته بودند پس برو فکرهایت را بکن و بعد بیا! بعد از چند بار رفتن و آمدن دیروز تماس گرفتند که نازنین باید به اجرای احکام اوین برود، در آنجا بار دیگر عفونامه را جلوی نازنین گذاشتند اما امضا نکرد و متأسفانه او را به زندان منتقل کردند!» نازنین خسروانی در ۲۷ فروردین سال ۹۰ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.
افشاریان می افزاید: «نازنین هر باری که می رفت چمدان خود را با خودش می برد و دیروز تا آخرین لحظه هم خانمی که رئیس دفتر قاضی بود به من گفت که اگر نازنین این عفونامه را امضا کند قاضی اجازه می دهد که آزاد باشد اما نازنین گفت که او امضا نمی کند، در حقیقت نازنین اتهامات خودش را قبول نداشت و می گفت این حکم من غیر عادلانه است، نازنین می خواست به دیوان عالی نامه بنویسد و قرار شد که وکیلش دادخواست را تنظیم کند، دیروز هم که رفت یک نامه نوشت و از قاضی اجرای احکام خواست که یک مهلتی به او بدهند که معالجات خود را ادامه بدهد زیرا همان طور که می دانید نازنین مشکل قلبی دارد اما قاضی نوشت که موافقت نمی شود و گفت که اگر می خواهی بیرون باشی عفونامه را باید امضا کنی که نازنین این کار را نکرد.»
مادر نازنین در این لحظه دیگر نتوانست بغض خود را فرو برد و با گریه ادامه داد: «آن لحظه ای که داشت به سمت زندان می رفت نتوانستم خودم را کنترل کنم و بغلش کردم و می بوسیدمش و گریه می کردم و نمی توانستم از او جدا شوم ….. این قدر منقلب شده بودم که حتی یک سری از سربازان کارمند دادسرا گفتند خانم گریه نکن، دخترت که این قدر روحیه اش خوب است شما با گریه هایت روحیه اش را ضعیف می کنی، اما یک مادر چطور می تواند خودش را در این شرایط کنترل کند؟» گفتنی است نازنین خسروانی آبان ماه سال ۸۹ در منزل پدری خود توسط مأ‌موران امنیتی بازداشت و پس از تحمل ۱۳۲ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین با تودیع وثیقۀ ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
افشاریان با اشاره به سال گذشته خاطر نشان می کند: «سال گذشته بعد از دوندگی های زیاد توانستیم شب چهارشنبه سوری نازنین را با قید وثیقه آزاد کنیم، اگر چه آزاد شده بود اما دلش با کسانی بود که در زندان مانده بودند، حتی نگذاشت سفرۀ هفت سین بچینیم و می گفت: چطور سر سفرۀ هفت سین بنشینیم در حالی که عده ای سال تحویل در آن طرف میله های زندان هستند؟ اصلاً فکر نمی کردم امسال نازنین من در زندان سال را تحویل کند، فکر می کردم حداقل بگذارند و بعد از عید او را برای اجرای حکم بخواهند، همان زمان هم که اخطاریه آمده بود رفتم به قاضی گفتم که من پدرم بیست روز است فوت کرده و عزادار هستم، اجازه بدهید چهلم پدرم برگزار شود و همسرم هم عمل جراحیش را انجام دهد، قاضی گفت باشه، من اجرای حکم را برای بعد از عید می گذارم اما با وجودی که تمام این مسائل را می دانستند نازنین را زندان بردند.»
نازنین خسروانی سابقۀ همکاری با روزنامه های نوروز، بهار، دوران امروز، کارگزاران، سرمایه و ….. را در کارنامۀ فعالیت های مطبوعاتی خود دارد اما مدت ها بود که با روزنامه ای همکاری نداشت.
---------------------------------
وقتی که قاضی مسخ فرمان بالاسری ها شده است!
( دلنوشتۀ مائده سلطانی برای پدرش عبدالفتاح سلطانی )
کم نیست وقتی که می‌شنوی برای پدرت از هیچ ۱۸ سال زندان می‌سازند! کم نیست وقتی می شنوی که عزیزترینت را در بند کرده و ماه ها او را از قلم و کاغذ محروم می کنند! وقتی می شنوی که در زندان نیز به حریم تنگش یورش می برند! تکه های روزنامه هائی را که در سلول پر از اشعار و نوشته هایش هست به یغما می برند! سختی این درد کم نیست وقتی می شنوی که قاضی با روی خوش در دادگاه وعدۀ اجرای عدالت می دهد اما در عمل مسخ فرمان های بالاسری ها شده است! کم نیست که تا اسم زندان برازجان را می شنوی درونت غوغائی برپا می شود که یعنی همین ملاقات های ۲ هفته یک بار پشت شیشه را هم دریغ می‌کنند؟! کم نیست وقتی با یک محاسبۀ سرانگشتی به عدد ۳۸ سال می رسی آن هم وقتی عزیزت را در سن ۵۸ سالگی به بند می کشند! ساده نیست که مدام باید برای دیگران از حکم دیکته شده توسط قاضیِ پدرت بگوئی! کم نیست وقتی می شنوی که همۀ اینها خواب نبوده بیداری و واقعیت دارد! کم نیست وقتی که می بینی دوستانت مدام می پرسند: چه کار کنیم؟ چه‌ کاری می توانیم انجام بدهیم برای پدرت؟ و تو جوابی نداری که بدهی!
کم نیست که همه برایت خاطره ای از پدرت در ایران تعریف کنند که تو را خوشحال ‌کنند اما فقط چند ثانیه طول می کشد تا شیرینی خاطره هایشان به بغضی در گلویت تبدیل شود! کم نیست که می شنوی حتی حضور بیش از ۱۰ وکیل متبحر هم در دادگاه اثری بر نتیجۀ دفاع از بی گناهی پدرت نداشته! کم سخت نیست که می شنوی فرستادۀ دولت ایران با عنوان نمایندۀ شورای حقوق بشر قوۀ قضائیه در یک صحنۀ بین المللی به پدرت فلان تهمت را بزند تا چهرۀ محبوبش را لکه دار کند! در حالی که تو نمی توانی از‌‌ همان تریبون جوابش را بدهی تا بداند که آن کسی را که دربند کرده اند دختری دارد که گر چه از او دور است اما شب و روز را با پدرش در سلول می گذراند! کم نیست که ناگهان با تو تماس می گیرند و نظرت را راجع به فلان سخنان بی مسئولانۀ فلان مسئول قوۀ قضائیه می پرسند و تو باید در ظاهری مسلط بگوئی که اینها همه تهمت است و حقیقت ندارد! کم نیست که دلتنگ پدرت باشی و روزهای سخت خانواده دور از خانه و دور از دست های گرم و مهربانشان این روزهای سرد و تلخ را طی کنی!
کم نیست که می‌شنوی بسیاری از مردم وطنت به خاطر این همه ظلم و فشار ترک وطن کرده اند اما پدرت سلول کوچک بدون امکانات را به خروج از وطن ترجیح داد! کم نیست که پدرت را در زندان اوین در مقابل چشم مأموران امنیتی برای آخرین بار به آغوش بکشی و برای تحصیل روانۀ خارج از کشور شوی اما او در شبی تابستانی با تو در برلین تماس بگیرد و بگوید: دخترم، مادرت را دستگیر کرده اند! قوی باش و مطمئن باش که هیچ کاری نمی توانند با او بکنند! کم سخت نیست که در حبس انفرادی از مادرت بخواهند که برای همکاری با آنها که سال های سال است پدرت سرسختانه در برابرشان ایستاده فلان نوشته و فلان کاغذ را علیه همسرش امضا کند! کم نیست که حتی در دلنوشته ای که برای پدرت می نویسی اشک هایت افسار گسیخته دگمه های صفحه کلید کامپیوترت را خیس ‌کنند و تو نخواهی از تایپ کردن دست برداری!
کم نیست وقتی که می شنوی که جشن استقلال کانون وکلا بود و کسی از پدرت که سال ها عمرش را مخلصانه به پای شغل عزیزش گذاشت و روزی عضو هیأت رئیسۀ آن بود حرفی نزد! کم سخت نیست که هر روز بشنوی که در اثر تغذیۀ بد در زندان پدرت هر روز تحلیل می رود و مادرت فریاد‌ها دارد که نمی تواند بزند، کم نیست وقتی به ترازوی عدالت نقره ای می اندیشی که پدرت گاهی روی یقۀ کتش داشت یا نقش زیبای ترازوی عدالت روی کراواتش که امروز در کمد دیواری خانه اش خاک می خورد ولی هر روز اشتیاق رسیدن روز اجرای قانون و آزادی را داشته باشی اما هر بار که اخبار را می خوانی خبر‌ها دردناکتر از گذشته می شود!
گاهی سختی ها آسان می شود وقتی گروه بی شماری در این روز‌ها با تو همدل و همراهند، سختی ها آسان می شود وقتی از حضور پرقدرت پدرت در بیدادگاه می شنوی، وقتی می شنوی که آن همه تهدید و فشار و بگیر و ببند ذره ای در وجود پدرت اثر نداشته و مثل روز اول همچنان محکم ایستاده است، آسان می شود وقتی می دانی که از صدور حکم پدرت آن چنان می ترسند که تا روز بعد از انتخابات مجلس آن را اعلام نمی کنند که مبادا اعتراضی که بعد ازصدور حکم به وجود ‌آید آرامش روزهای حساسشان جریحه دار شود! این روز‌ها آسان می شود وقتی که می بینی مادرهنوز هم لبخند به لبانش است و خواهرت با همۀ دشواری ها درس هایش را خوانده و واحدهای دانشگاهش را هر ترم به تمام و کمال پاس می کند، آسان می شود وقتی که برادرانت با‌‌ همان مزاح همیشگی جمله هائی از حکم پدرت را برایت می خوانند که در آن پر از کلمات سنگین است که با سختی زیاد به دنبال معنی آنها می گردند.
آسان می شود وقتی نگاهی به عقب می اندازی و می بینی در روزهائی زندگی می کنی که در گذشته اگر کسی برایت از آن می گفت مثل داستان های خواندنی در کتاب ها بودند! روزهائی که تهدیدهای پدرت با پیامک و…..آن چنان تو را می ترساند که مبادا روزی پدرت را بگیرند! اما امروز روزگارت خیلی سخت تر ولی خانواده تحملش چندین و چندین برابر شده است! روزهائی که نبود پدر در خانه آن هم در روزهای نوروز برایت فاجعه بودند و قبول کردنش نا‌ممکن اما امروز نبود او را ماه ها و ماه ها تحمل کرده ای گر چه سخت بود، گر چه سخت است اما تمام می شود، تمام و پدر به خانه می آید، مادر میز را می چیند و پدر ظرف ها را می شوید و چای آماده می کند، محفل گرم می شود، دوباره مهمان هائی می رسند سر زده و همه می خندیم …..
منابع
----------------------

هاوسەرەکەی ئۆباما دەڵێت ئۆباما حەز لە هەیفا وەهبی دەکات

کوردمیلۆدی ـ ١١ ئادار / یەکێک لە هەوادارە سەر شێتەکانی ئەستێرەی عەرەبی “هەیفا وەهبی” لە تویتەری تایبەتی خۆی بەناوی هاوسەری سەرۆکی ویلایەتە یەکگرتووەکانی ئەمەریکا “مێشێل ئۆباما” قسە لەگەڵ ناوبراو دەکات و پێی دەڵێت ئۆباما حەزی لە تۆ کردووە.
سەرچاوەکانی هەواڵی عەرەبی بڵاویانکردۆتەوە “یەکێک لە هەوادارە سەر شێتەکانی، لە رێگەی هەژمارێکی تویتەر بەناوی هاوسەری سەرۆکی ویلایەتە یەکگرتووەکانی ئەمەریکا قسە لەگەڵ هەیفا وەهبی دەکات و پێی دەڵێت، ئۆباما حەزی لە کراسەکەی تۆ کردووە کە لە رێگەی کۆنسێرتێکەوە بینیویەتی”.
ئەوەش بڵاوکراوەتەوە “هەیفا باوەڕی کردووەو لە وەڵامدا گوتویەتی، وااااااااااااااای چەند شتێکی جوانە، من بەم نێزیکانە کراسەکەی خۆمت بۆ دەنێرم”.
دوای ئەوەش هەوادارەکەی هەیفا ئەو بابەتەی بڵاوکردۆتەوە”.
(کوردمیلۆدی)
دەرباز یونس.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر