Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

بمناسبت 6 همین سالروز تاسیس جنبش مردمی دموکراتیک یارسان به ملت کرد و به مردم یارسان و به دستاندرکاران و کادرهای این جنبش مردمی از صمیم قلب تبریک میگویم.


بمناسبت 6 همین سالروز تاسیس جنبش مردمی دموکراتیک یارسان به ملت کرد و به مردم یارسان و به دستاندرکاران و کادرهای این جنبش مردمی از صمیم قلب تبریک میگویم.
جنبش دموکراتیک یارسان در 11مارس 2007 توسط متفکرین و حقوق دانان یارسانی برای دفاع از حقوق پایمال شده مردم یارسان تاسیس شد تا از راه این نهاد حقوقی و مردمی صدای مظلومیت مردم ستمدیده یارسان و ملت کرد را به گوش نهادهای حقوق بشری و خیرخواه بین المللی برسانند.
بله حقوقدانان و متفکرین یارسانی به این نتیجه رسیدند که هیچ چیزی بدون اتحاد و بدون سازماندهی در سطح بین المللی کاربرد ندارد. متفکرین و حقوقدانان یارسانی هم برای دفاع از مردمانی مظلوم که از دوطرف یک به خاطر کرد بودن دو به خاطر یارسانی بودن مورد ظلم و ستم قرار گرفتە و میگیرند خود را سازماندهی کردند.
این ظلم و ستم نە تنها از سوی اشغالگران کردستان بلکە از طرف خودیها یعنی هم ملیتیهای خویش بە آنها روا شدە و میشود. بنابر این ضرورت تاریخ ایجاب نمود که مردم یارسان هم نیاز مند سازماندهی خویش برای شناساندن حقوق پایمال شدشان میباشند. بله جنبش دموکراتیک یارسان توسط دلسوزان یارسانی برای دفاع از حقوق این مردم ظلم دیده تاسیس شد. و توانست در این مدت خدمت شایانی بە جامعە خویش و ملت کرد بکند.
و این را یادآور کنم مردم یارسان بر آئین و اصالت خود باقی مانده اند. این اصالت و پایداری بودە کە توانستە این جامعە را تا کنون حفظ نماید و بی شک بقای آن در آیندە بە اتحاد و یکدلی گرە خوردە است. دوباره سالگرد تاسیس جنبش مردمی دموکراتیک یارسان به ملت کرد در سرتاسر کردستان و به مردم ستمدیده و مظلوم یارسان تبریک میگویم.
با سپاس فراوان ساموئیل کرماشانی 12/3/2012

sepas era kak bashir


-------------------------------------------
ارتش اسرائیل: ایران تروریست ها را تحریک به راکت پراکنی می کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  سخنگوی ارتش دفاعی اسرائیل، ژنرال یوآو مردخای حکومت اسلامی ایران را متهم کرد که سازمان تروریستی جهاد اسلامی را تحریک می کند که به راکت پراکنی به سوی اسرائیل ادامه دهد.
ژنرال مردخای گفت: «حکومت ایران به سازمان جهاد اسلامی کمک های مالی و تسلیحاتی می دهد». او افزود: «این روزها، سران حکومت تهران از سازمان جهاد اسلامی حمایت می کنند و به صورت فعال، آنها را به ادامه اقدامات تروریستی تحریک می کنند».
همزمان، یکی از سخنگویان آقای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد: یکی از مراکزی که در نوار غزه در دور جدید تنش ها از سوی نیروی هوایی اسرائیل هدف قرار گرفته، سایتی بوده که به منظور شلیک موشک های "فجر- 5 " ایرانی ساخته شده بود. این موشک ها می توانستند در صورت شلیک، تا تل آویو نیز برسند.
یادآوری می کنیم که وزارت خارجه ایران روز گذشته با صدور بیانیه ای، ضمن حمایت از راکت پرانی های تروریست ها از غزه، عملیات دفاعی اسرائیل را "تروریزم دولتی" توصیف کرد و خواهان آن شد که سران این کشور، به دلیل آنچه که آنرا "جنایات جنگی" نامید، محاکمه شوند.
-------------------
اجساد مثله شده 57 زن و کودک در سوریه پیدا شد


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  جنایات ضد بشری طرفداران اسد در کشور سوریه همچنان ادامه دارد. سازمان های حقوق بشر سوریه امروز گزارش دادند که فعالان اوپوزیسیون در آن کشور، اجساد 57 زن و کودک را که در شهر "حمص" به طرز فجیعی به قتل رسیده اند، شناسایی کرده اند؛ ولی تلویزیونی دولتی سوریه اعلام داشت این کشتار توسط "گروه های مسلح" انجام گرفته و هدف از آن "بدنام کردن" حکومت بشار اسد می باشد.
به گفته یکی از فعالان حقوق بشر در سوریه، در بین 57 شهروند کشته شده، جسد 28 کودک دیده می شود که با چاقو بدن آنها را تکه تکه کرده اند.
در پی انتشار خبر کشتار اخیر، شورای ملی سوریه بیانیه ای انتشار داد و طی آن خواهان نشست فوری شورای امنیت شد. در خود سوریه گزارش کشتار 57 زن و بچه انعکاس گسترده ای داشته و موجب شده که تظاهرات بیشتر شود.
----------------

پیامک جدید دولت برای مردم:
خودتان از دریافت یارانه نقدی انصراف دهید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  ارسال پیامک های دولتی برای تلفن های همراه بسیاری از مردم ایران که در آنها از مردم خواسته شده برای انصراف از دریافت یارانه نقدی اقدام کنند، موج جدیدی از نگرانی و اعتراض را در ایران برانگیخت.
براساس گزارش ها، متن این پیامک ها که در بیست و چهار ساعت اخیر برای مردم فرستاده شده از این قرار است: «آقای ...، نظر به تمکن مالی، لطفاً جهت انصراف از دریافت یارانه، به سامانه "refahi.ir" مراجعه کنید. سازمان هدفمندی سازی یارانه ها».
به گزارش خبرگزاری "فارس"، هیچ یک از مسئولان دولتی حاضر به پاسخگویی در زمینه این پیامک ها نشده اند.
یکی از دریافت کنندگان این پیامک به تارنمای خبری "انتخاب" گفت که حقوق ماهانه اش، تنها 600 هزار تومان است. فرد دیگری نیز تأکید کرد که همین مبلغ ناچیز یارانه نقدی، دستکم به او کمک می کند که هزینه های نجومی گاز و برق را جبران کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر