Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۱۱, جمعه

کارشناسان نظامی: اسرائیل از حملات موشکی ایران در امان نیست

پرخاشگری سران جنون  ایران باعث فقر و فلاکت مردم ایران شده است اینها جنگ طلبند خونخوارند 

کارشناسان نظامی: اسرائیل از حملات موشکی ایران در امان نیست

کارشناسان نظامی و تحلیل‌گران سیاسی اسرائیل می‌گویند که مردم این کشور بدرستی از خطرات جنگ احتمالی با ایران آگاهی ندارند. به گفته آنان حملات تلافی‌جویانه موشکی ایران می‌تواند به اسرائیل آسیب‌های جدی وارد کند.
سامانه پدافند موشکی اسرائیل موسوم به "گنبد آهنین"
در حالی‌که خطر رویارویی نظامی میان اسرائیل و ایران افزایش یافته است، دولت بنیامین نتانیاهو به مردم اسرائیل اطمینان می‌دهد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه ایران، تعداد قربانیان غیرنظامی در اسرائیل محدود خواهد بود. این پیام‌ها در پاسخ به نگرانی فزاینده مردم اسرائیل درباره بروز جنگ با ایران و دیگر دشمنان این کشور است.
سامانه پدافند موشکی اسرائیل موسوم به "گنبد آهنین"
اوزی روبین، کارشناس بلندپایه اسرائیلی ادعای برخی مقامات این کشور مبنی بر ناتوانی نظامی ایران را رد کرد. این کارشناس که مسئولیت پدافند موشکی اسرائیل را حدود ۱۰ سال برعهده داشته، گفت که موشک‌های ایرانی قادرند آسیب‌های مهمی به اهدافی در اسراییل وارد کنند.
کمبود اطلاعات مردم اسرائیل از یک جنگ احتمالی
به گفته کارشناسان بسیاری از شهروندان اسرائیلی بدرستی نمی‌دانند که جنگ با ایران چه خطری برای آنان به همراه خواهد داشت. دلیل این امر نیز بی‌اطلاعی آنان از توان موشک‌های ایران برای تخریب اهداف اقتصادی و مراکز تصمیم‌گیری در این کشور است.
به گفته یوسی آلفر، مشاور مسايل استراتژیک و سرپرست پیشین مرکز تحقیقات استراتژیک در دانشگاه تل‌آویو «خواب مردم اسرائیل از بابت جنگ با ایران آشفته نشده، زیرا بر خلاف حملات انتحاری در ده‌های گذشته این امر بدل به موضوعی نگران‌کننده برای افکار عمومی اسرائیل نشده است.»
 وی درباره کمبود اطلاعات پیرامون جنگ احتمالی میان اسرائیل و ایران می‌گوید: «برای افکار عمومی اسرائیل سناریوی چنین جنگی بسیار مبهم است و بدین دلیل افکار عمومی قادر به تمرکز درباره این رویارویی نظامی نیست.»
آلوف بن، سردبیر روزنامه هاآرتص در یک مصاحبه با خبرگزاری "آی‌پی‌اس" گفت: «مردم اسرائیل در حال حاضر آمادگی روحی برای رویارویی نظامی با ایران را ندارند، اما این وضعیت می‌تواند در طی یک شب دگرگون شود.» وی نیز تاکید کرد که دلیل آرامش در فضای افکار عمومی اسرائیل به خاطر اظهارات مقامات رسمی است که «خطر اقدامات تلافی‌جویانه ایران را بسیار محدود عنوان می‌کنند.»
بهبود دقت موشک‌های ایران
اوزی روبین، کارشناس موشکی تاکید می‌کند که "خبر بد" برای اسرائیل این است که ایران به سرعت دقت‌هدف‌گیری موشک‌های بالیستیکی خود را افزایش داده است. این کارشناس پدافند موشکی می‌افزاید: «موشک‌های ایران تنها با خطایی چند متری قادر به تخریب اهداف خود هستند.» به گفته وی ایران می‌تواند به زیرساخت‌ها و مراکز اداری اسرائیل آسیب جدی برساند. وی می‌افزاید: «اگر دولت و نهادهای تصمیم‌گیری فلج شوند، پیشبرد جنگ برای نظامیان بسیار مشکل خواهد شد.»
کارشناسان اسرائیلی موشک ایرانی شهاب ۳ را تهدیدی برای امنیت
برخی تحلیل‌گران اسرائیلی پیشتر توصیه کرده بودند که نیروی هوایی اسرائیل در یک عملیات پیشگیرانه تاسیسات موشکی ایران را منهدم کند، اما به گفته روبین این امر به سادگی میسر نیست، زیرا موشک‌های دوربرد ایران از طریق واحدهای سیار پرتاب می‌شوند و شناسایی دقیق محل استقرار آن‌ها دشوار است.
روبین می‌افزاید که سامانه پدافند موشکی اسرائیل در آزمایش‌های مختلف نشان داده که قادر به خنثی‌کردن حدود ۸۰ درصد حملات موشکی است، اما با اطمینان نمی‌توان برای شرایط واقعی چنین توانی را پیش‌بینی کرد.
افزایش توان موشکی ایران
ژنرال گابی اشکنازی، فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل در دیداری با نمایندگان کنگره آمریکا در سال ۲۰۰۹ گفته بود که ایران در حال حاضر حدود ۳۰۰ موشک در اختیار دارد که می‌توانند اسراییل را هدف قرار دهند.
سازمان‌های اطلاعاتی غرب نیز در دسامبر ۲۰۰۸ گزارش داده بودند که ایران قادر به تولید دست‌کم ۷۵ موشک شهاب ۳ است که میزان دقت آن‌ها بهبود یافته‌اند. بر اساس گزارش‌های جدید ایران احتمالاَ دارای ۴۵۰ موشک با بردی متناسب برای حمله به اهدافی در اسرائیل است. بر اساس ارزیابی کارشناسان موشکی حتا اگر یک پنجم این موشک‌ها از چتر سامانه پدافند موشکی اسرائیل عبور کنند، قادر به اصابت به شهرهای اسرائیل خواهند بود.
روزنامه هاآرتص اخیراَ در مقاله‌ای مدعی شده بود که حمله اسرائیل به نوار غزه و کشتن زهیر القیسی، "فرمانده کمیته‌های مقاومت مردمی" تنها به منظور تحریک فلسطینیان تندرو صورت گرفته تا ارتش اسرائیل بتواند توان دفاعی خود را برای مقابله با حملات موشکی به افکار عمومی این کشور نشان دهد. این قدرت‌نمایی در اصل باید به عنوان نمونه‌ای برای رویارویی با حملات موشکی ایران تلقی شود.
SI/BM

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر