Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۳, پنجشنبه

مسعود بارزانی رهبر اقلیم کردستان در پیام نوروزی خود به احزاب سیاسی در عراق هشدار داد که بدون تاخیر باید به فکر راهکاری برای وضعیت فعلی عراق باشند در غیر این صورت رهبران کرد به ملت کرد مراجعه خواهند کرد و ملت کرد تصمیم نهایی در مورد سرنوشت خود را خواهد گرفت



مسعود بارزانی رهبر اقلیم کردستان در پیام نوروزی خود به احزاب سیاسی در عراق هشدار داد که بدون تاخیر باید به فکر راهکاری برای وضعیت فعلی عراق باشند در غیر این صورت رهبران کرد به ملت کرد مراجعه خواهند کرد و ملت کرد تصمیم نهایی در مورد سرنوشت خود را خواهد گرفت
پیام کاک مسعود بارزانی به مناسبت نوروز 
مسعود بارزانی، نوری مالکی را به عنوان ديکتاتور عراق جديد مورد انتقاد قرار داد !

بارزانی رئيس اقلیم کردستان عراق در پيام نوروزی خود، نوری مالکی را به عنوان ديکتاتور عراق جديد مورد حمله قرار داد و گفت: در کجای دنيا هست که يک نفر، نخست وزير باشد، فرمانده کل قوای مسلح باشد، وزير دفاع باشد، وزير کشور باشد، رئيس اطلاعات باشد، رئيس شورای ملی قومی باشد، ديروز هم يک نامه بانک مرکزی ارسال شده، که بانک مرکزی هم وابسته به خودش باشد. پس چی برای ديگران مانده است؟
وی افزود: ديگر بس است. عراق، به پرتگاه می رود، چند نفر دارند حکومت عراق را به سمت ديکتاتوری می برند.

بارزانی در پيام خود گفت:
خواهران و برادران، در اين روز، خيلي ها درخواست می کردند و تماس می گرفتند که در اين روز، يک مژده خوب و بزرگ به همه مردم کردستان اطلاع دهيم. من شما را مطمئن می سازم، انشاالله آن روز خواهد رسيد که اين مژده به شما داده شود، اما بايد در زمان مناسبی باشد، اما مطمئن باشيد که مژده خواهد آمد…
کردستان هميشه، پناهگاهی برای مردم مظلوم بوده است، چند نفری که امروز در بغداد به زور خود را تحميل کرده اند، اينها در کردستان آواره بودند و کردستان درب خود را برای آنها باز کرده بود. امروز يک بحران جدی در عراق است، وقتی ما می گوييم يک بحران جدی هست، می دانيم که چه می گوييم. …
متأسفانه تعداد انگشت شماری پيدا شدند، همه قدرت را احتکار کرده اند، يک تروريسم فکری ايجاد کرده اند، نبايد کسی به آنها انتقاد کند، نبايد کسی نظر خودش را بدهد، در غيراينصورتهار می شوند و دست به حملات مختلف می زنند.
وقت آن رسيده که همه واقعيات برای مردم کردستان و مردم عراق توضيح داده شود. بگذار بدانيم اختلاف ما بر سر چيست؟ اختلاف ما بر سر اين است:
اول درباره شراکت در حکومت، بين کرد و عرب يعنی عرب شيعه و عرب سنی و احترام و شرکت دادن ساير اجزای عراق که اکنون اصلاً اين شراکت معنايی از آن باقی نمانده است، التزام به قانون اساسی بايد باشد، که روزانه قانون اساسی نقض می شود، اجرای توافقنامه های اربيل در اساس پشت گوش انداخته شده و اجرا نشده است. به مجرد اين که به حکومت رسيدند، همه توافقنامه ها را فراموش کردند. قانون اساسی را فراموش کردند، شراکت را فراموش کردند. که اين در پيوند با سرنوشت عراق و آينده تمام عراق و عراقيان دارد. اين طور نيست که تنها در ارتباط با اقليم کردستان باشد.
حالا بياييم درباره اختلافاتی که بين اقليم و گروه حاکم کنونی در بغداد توضيح بدهيم:
يک: در رابطه با کرکوک و مناطق جدا شده است. که هميشه شانه خالی می کنند. … اين غيرممکن است که ما از اين مسأله دست برداريم، چرا که اين مبنای هرگونه توافقی برای ماست.
مسأله پيشمرگه:
همه می دانند که پيشمرگه چه نقشی برای همه عراق دارد. اکنون با چشم دشمن، به پيشمرگه می نگرند و مثل دشمن با پيشمرگه تنظيم می کنند. 5 تا 6سال است، تمامی حقوق پيشمرگان را دزيده و مصادره کرده و نمی گذارند به کردستان بيايد. از اين هم بدتر، اين چند نفر، در انتظار اين هستند که هواپيمای اف16 به دستشان برسد، تا بار ديگر شانس خود را با پيشمرگان آزمايش کنند. با اين منطق، حکومت عراق را پيش می برند.
… . موضوع ديگر، تشکيل يک ارتش تقريباً يک ميليونی است و می خواهند که برای يک نفر باشد. در کجای دنيا هست که يک نفر، نخست وزير باشد، فرمانده کل قوای مسلح باشد، وزير دفاع باشد، وزير کشور باشد، رئيس اطلاعات باشد، رئيس شورای ملی قومی باشد، ديروز هم يک نامه بانک مرکزی ارسال شده، که بانک مرکزی هم وابسته به خودش باشد. پس چی برای ديگران مانده است؟ شايد خيلي ها فکر کنند که شيعيان موافق اين وضعيت هستند، شيعيان قبل از سني ها و کردها، (به حاشيه رانده شده اند) … آنهايی که ادعا می کنند که از حقوق شيعيان دفاع می کنند، دفاع از حقوق شيعيان به اين شکل نيست که هم پيمانان شيعه را به حاشيه برانند و دشمن برای شيعيان توليد کنند، و برای ديگران در عراق حساب باز نکنند، ما می گوييم که عراق متعلق به همه است، برای کرد و شيعه و سنی و ترکمن و کلدان و آسوری و متعلق به همه مردم عراق است. هر کس بر اساس حجم و موقعيت خودش. اگر می خواهند به شيعيان خدمت کنند، خدمات ارائه دهند، امنيت برای مردم عراق تأمين کنند، شما برای عراق چه کار کرده ايد؟ بفرماييد بياييد همه حساب ها را روی ميز بياوريم. ما پايبند هم پيمانی با برادران شيعه هستيم، اما نه با اين چند نفر و اين چند کسی که همه قدرت را احتکار کرده اند و هيچ کس ديگری را به حساب نمی آورند. من مطمئن هستم که شيعيان قبل از کردها و سني ها مخالف اين وضعيت هستند.

بارزانی تأکيد کرد:
زمان اين فرا رسيده که به صراحت بگوييم ديگر بس است. عراق، به پرتگاه می رود، چند نفر دارند حکومت عراق را به سمت ديکتاتوری می برند، و عراق در يک بحران جدی قرار گرفته است. تا جايی که به ما برمی گردد، ادامه اين وضعيت به هيچ وجه قابل قبول نيست. بنابراين از رهبران همه احزاب و گروه های سياسی تمام عراق می خواهم، هر چه سريعتر، تشکيل جلسه بدهند و به سرعت برای اين وضعيت راه حلی پيدا کنند و مکانيزم مشخصی برای آن تعيين کنند و در يک زمان کوتاه، اين وضعيت حل وفصل شود، در غيراينصورت، ما به مردم خود مراجعه می کنيم و تصميم نهايی را ملت ما خواهد داد و بعد از آن ديگر کسی نبايد گلايه کند.

---------------------------------



پيام صلح و دوستی گروهی از مردم اسرائيل به ايرانيان

 
راه‌اندازی فيس‌بوک صلح و دوستی با ايرانيان از سوی گروهی از مردم اسرائيل با استقبال غافلگيرانه‌ای روبه‌رو شد.
به گزارش سايت هفته‌نامه لو پوان فرانسه، رونی ادری Ronny Edry ، استاد رشته گرافيک و همسرش تامار Tamar کمتر از يک هفته است صفحه فيس‌بوکی برای ابراز دوستی و صلح و ايجاد رابطه با مردم ايران راه‌اندازی کرده‌اند که با استقبال مواجه شده است.
بر صفحه اصلی اين فيس‌بوک تصوير رونی و دخترش با پرچم اسرائيل در دست، در کنار خانه‌شان در تل‌آويو قرار دارد که تامار آن را گرفته است.
بر روی اين تصوير نوشته شده است: "ايرانيان، ما هرگز کشور شما را بمباران نخواهيم کرد؛ ما شما را دوست داريم."
در نوشته همراه اين تصوير نيز آمده است: "به مردم ايران، به تمام پدران، مادران، کودکان، خواهران و برادران؛ برای اين‌که جنگی ميان ما رخ دهد ما بايد پيش از هر چيز از يکديگر بترسيم. من از شما نمی‌ترسم؛ من از شما متنفر نيستم. من حتا شما را نمی‌شناسم. هيچ ايرانی‌ای به من بدی نکرده است."
تصوير رونی ادری سازنده صفحه فيس‌بوک دوستی و صلح مردم اسرائيل و ايران به‌همراه دخترش بر صفحه نخست فيس‌بوک
رونی ادری در باره استقبال مردم از اين صفحه فيس‌بوک می‌گويد: "ديوانه‌کننده است! من و همسرم و چند دوست که پيش ما آمدند تا کمک‌مان کنند؛ اين صفحه را راه انداختيم و باورمان نمی‌شود؛ استقبال، کاملأ غيرمنتظره بود."
ادری ادامه می‌دهد: "روز نخست آرام آرام به‌ويژه با پيام‌های خوانندگان اسرائيلی که ما را متهم به ساده‌انگاری می‌کردند، آغاز شد."
پس از گذشت کمتر از يک هفته، يک ميليون اسرائيلی و ايرانی از پيام مجازی صلح اين گروه از اسرائيلی‌ها استقبال کردند.
آن‌ها در اين صفحه فيس‌بوک پيام می‌گذاشتند که اين اقدام را "دوست دارم" و يا در آن "شرکت می‌کنم". آن‌ها مدت‌های طولانی "چت" می‌کردند.
رونی ادری درباره انگيزه اين اقدام می‌گويد: "قبل از هر چيز می‌خواستم گفتمان خشونتی که هم‌اکنون ميان اورشليم و تهران حاکم است را با پيامی ساده، صلح‌آميز و انسانی بشکنم."
وی می‌افزايد: "اين‌جا در اسرائيل تنها تصويری که از ايران می‌بينيم احمدی‌نژاد با عينک سياه در بازديد از يک مرکز هسته‌ای و نفرين «صهيونيست‌ها» است. فقط تهديد و ترس."
ادری می‌گويد: "پيش خود گفتم، شايد برای ايرانيان نيز اسرائيل چنين باشد. آن‌ها چه چيزی از اسرائيل می‌شنوند، تنها تهديد به حملات هوايی، بمباران گسترده و... به همين خاطر تصميم گرفتم به آن‌ها رجوع کنم تا ببينم آيا واقعأ از من متنفرند..."
به گفته رونی ادری نخستين پاسخ‌ها از ايران پس از گذشت ۴۸ ساعت دريافت شد. ابتدا با ارسال پيام‌های شخصی بدون هويت. سپس عکس‌هايی به اين صفحه مجازی رسيد و واکنش‌ها گسترده شد، با عکس‌هايی مات و از نيم‌رخ و يا با نمايش تنها يک پا و يا يک دست.
همه اين تصاوير با پيام‌هايی چون: "ما نيز شما را دوست داريم. با وجود سانسور پيام شما به ما رسيد... برخلاف حکومت، مردم ايران با هيچ ملتی به‌ويژه اسرائيلی‌ها دشمنی ندارند... ما هرگز اسرائيلی‌ها را به‌عنوان دشمن خود نمی‌شناسيم... احمدی‌نژاد با نابودی‌اش پايان خواهد يافت، او فقط يک فرصت‌طلب است، همه از او نفرت دارند، ما شما را دوست داريم، ما صلح می‌خواهيم و از پيام‌تان سپاسگزاريم" همراه بودند.
رونی و تامار با موفقيت اين صفحه فيس‌بوک قصد دارند سطح کار خود را ارتقا بخشند. آن‌ها در نظر دارند اين ابتکار خود را با خروج از شبکه‌های اجتماعی اينترنت و حضور در سايت‌های اينترنتی چون يوتيوب و يا حضور مستقيم در ميدان‌های بزرگ کشورهای مختلف همچون ميدان کنکورد و يا مديسون، جهانی کنند.
آن‌ها همچنين می‌خواهند از رسانه‌های بين‌المللی برای بازتاب اين اقدام استفاده لازم را ببرند.
به نوشته سايت مجله لو پوان، در کنار تهديدات روزمره، از اسرائيل گاه صداهای متفاوت نيز به‌گوش می‌رسند که اميدبخش‌اند. همچون موفقيت فيلم "جدايی نادر از سيمين" در اسرائيل که با استقبال تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد و يا پيام نوروزی شيمون پرز از راديو اسرائيل که در آن به زبان فارسی نوروز را به ايرانيان تبريک گفت.
منابع رادیو زمانه
--------------------------

 کلينتون به اسد هشدار داد تا طرح سازمان ملل را اجرا کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزيرخارجه آمريکا امروز بيانيه شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوريه را ستود و به بشار اسد هشدار داد که اين طرح پیشنهادی را اجرا کند يا با فشارهای فزاينده مواجه خواهد شد.

هيلاری کلينتون گفت، شورای امنيت که مدتها دچار اختلاف نظر بوده با تصويب این بيانيه يک گام مثبت برداشته است.
بنا بر اين بيانيه که الزام آور نیست، رژیم دمشق بايد طرح پيشنهادی از سوی کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را اجرا کند.
این طرح تضمین دسترسی کمک های انساندوستانه و عقب نشینی سربازان دولتی از شهرها و روستاها را شامل می شود.
به گزارش بی بی سی، روسیه و چین پیش تر تلاش برای صدور قطعنامه توسط شورای امنیت در مورد سوریه را وتو کرده بودند، اما از بیانیه امروز شورا حمایت کردند.
لحن مقامات روسیه اخیرا در مورد دولت سوریه قدری تغییر کرده است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیروز گفته بود: "رهبری سوریه اشتباهات زیادی مرتکب شده است".
او تأکید کرده بود که واکنش حکومت بشار اسد به اعتراضات در زمانی که فعالیت منتقدان دولت در این کشور هنوز مسالمت آمیز بود، نادرست بوده است.



-------------------------------
محاصره و مذاکره، دو استراتژی پلیس فرانسه برای زنده دستگیر کردن محمد مراح
نیروهای ویژۀ پلیس فرانسه خود را برای حمله به محل اقامت محمد مراح، مظنون به قتل هفت سرباز و شهروند یهودی در فرانسه آماده می کنند. در ساعات پایانی نیمه شب چهارشنبه، پلیس که از سه شنبه شب آپارتمان محل اقامت این جوان 23 ساله را به محاصرۀ خود درآورده، حمله ای را در نزدیکی خانۀ وی صورت داد که بنا به اعلام وزارت کشور فرانسه به منظور ایجاد ترس و ارعاب در این قاتل بوده است.
سه انفجار در ساختمان محل اقامت وی صورت گرفته که به گفتۀ پلیس درب ورودی این ساختمان در نتیجۀ آن تخریب شده اما ورود به این ساختمان توسط مقامات وزارت کشور تکذیب شده است.
محمد مراح که تابعیت فرانسوی دارد و اصلا الجزایری است، پیش‌تر و در مذاکرات با پلیس گفته بود که قصد ندارد شهید شود و خود را تسلیم خواهد کرد. این مذاکرات تا صبح روز پنجشنبه بدون هیچ نتیجه ای ادامه داشت. وی روز چهارشنبه در جریان این مذاکرات گفته بود که شامگاه چهارشنبه خود را تسلیم خواهد کرد اما تا ساعت اولیۀ پنجشنبه هنوز در آپارتمان خود موضع گرفته و چندین بار به سوی پلیس حاضر در محل شلیک کرده بود.
کلود گئان، وزیر کشور فرانسه تاکید کرده است که هدف پلیس زنده دستگیر کردن این مظنون برای محاکمۀ وی به اتهام قتل هایی است که وی صورت داده است.
محمد مراح طی حملات مسلحانه ای در شهرهای مونتوبون و تولوز هفت نفر را به قتل رسانده است. وی در شهر مونتوبون سه سرباز مسلمان رنگین پوست را به قتل رساند و در یک مدرسۀ یهودی در شهر تولوز نیز سه کودک و یک معلم مذهبی را به قتل رسانده است. وی این قتل ها را پاسخی به کشته شدن کودکان در فلسطین و حضور نظامی فرانسه در افغانستان عنوان کرده است.
پلیس فرانسه برای یافتن ردی از وی بیش از هفت هزار مکالمۀ تلفنی را کنترل کرده و دستکم 700 آدرس آی پی را تحت بررسی قرار داده تا توانسته است محمد مراح و برادر وی را ردیابی کند. پلیس در بازرسی اتومبیل برادر محمد مراح توانسته به مواد منفجره دست یابد.

http://persian.euronews.com/2012/03/22/police-siege-of-suspected-toulouse-killer-continues/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر