Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در فضای نظامی شدید در سنندج

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در فضای نظامی شدید در سنندج 

طبق خبر دریافتی، در ادامه تشدید فضای امنیتی حاکم بر سنندج، همزمان با مراسم چهارشنبه سوری نوعی حکومت نظامی اعلام نشده در این شهر برقرار بود.    
خبر رسیده حاکی است روز سه شنبه 23 اسفندماه رژیم ضمن افزایش چشمگیر نیروهای امنیتی خود در سطح شهر به کسبه اعلام کرده بود بایستی اماکن کسب و کار خود را از ساعات 3 الی 4 عصر این روز تعطیل کنند. از ساعت 4 عصر به بعد همه مغازه ها را در خیابان های شهر به اجبار تعطیل کرده بودند اما به رغم تشدید فضای نظامی و پلیسی حاکم، مردم سنندج با برافروختن آتش و ترقه بازی، انفجار نارنجک های دست ساز و شادی و پایکوبی مراسم چهارشنبه سوری را بطور گسترده در تمام کوچه ها و محلات این شهر جشن گرفتند. خبر رسیده دیگر حاکی است که غروب سه شنبه در پی حمله نیروی انتظامی رژیم به مردمی که در مسیر "کمربندی کارگر" مشغول آتش بازی و شادی بودند، میان آنان و مردم زد و خورد به وقوع پیوست. مردم به ویژه جوانان حاضر در محل با پرتاب سنگ به سمت نیروهای رژیم به مقابله با آنان پرداختند و در ادامه عوامل رژیم برای متفرق ساختن مردم معترض به سوی آنان گاز اشک آور شلیک نمودند.

--------------------
 
برگزاری باشکوه مراسم چهارشنبه سوری در روانسر 
شامگاه سه شنبه 23 اسفندماه، همزمان با برگزاری گسترده مراسم چهارشنبه سوری در روانسر، میان مردم این شهر و نیروی انتظامی رژیم درگیری رخ داد.
 
ساعت هفت و نیم شب در حالی که مردم روانسر با افروختن آتش و ترقه بازی در خیابان "کامیاران، میدان زمین شهری و فرهنگیان" مشغول شادی و پایکوبی بودند، هدف تعرض نیروی انتظامی رژیم قرار گرفتند. مردم در واکنش به ماموران رژیم به مقابله با آنان پرداختند و با پرتاب سنگ، ترقه و نارنجک دست ساز به سوی عوامل رژیم به تعدادی از خودروهای نیروی انتظامی آسیب رساندند. همین خبر می افزاید نیروهای رژیم اقدام به بازداشت چندین نفر نمودند. در جریان این درگیری گسترده چند نفر از مردم نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند. خبر تکمیلی حاکی است نیروهای سپاه به کمک مزدوران محلی خود چندین بار به مردمی که در میدان زمین شهری مشغول آتش بازی و شادی بودند، حمله ور شدند که با مقاومت جمعیت حاضر در محل روبرو گردیدند. مردم در واکنش با سنگ و چوب به مقابله با نیروهای رژیم برخاستند و آنان را در چند نوبت وادار به عقب نشینی نمودند.
و چند فیلم از چهارشنبه سوری در شهرهای داخل ایران




2
3
4
5
6

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر