Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۲۷, شنبه

نامه های دیکتاتور خونخوار سوریه که توسط ایمیل برای جنایتکاران ارسال شده است به زبان عربی از تلویزیون العربیه


نامه های دیکتاتور خونخوار سوریه که توسط ایمیل برای جنایتکاران ارسال شده است به زبان عربی از تلویزیون العربیه

////////////////////////////////

محکومیت یک فعال مدنی در کردستان به زندان

آژانس خبری موکریان 
سرویس حقوق بشر 


مختار زارعی فعال کرد از طرف دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به زندان محکوم شد.
این فعال مدنی در گفتگو با آژانس خبری موکریان ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: اینجانب توسط شعبه 104 دادگاه عمومی جزائی سنندج به اتهام توهین به دادیار شعبه پنجم دادسرا در حین انجام وظیفه، به شش ماه حبس محکوم شده بودم که تجدیدنظرخواهی وکیل اینجانب نسبت به رأی صادره از شعبه مذکور، اخیراً در شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان رد و رأی صادره در دادگاه بدوی قطعی گردید.
گفتنی است که در رأی صادره برای این فعال کرد، اعلام شده تأسف خوردن برای طرز فکر مقام قضائی در حین انجام وظیفه، عرفاً توهین بارز تلقی می گردد.
یادآور می گردد که مختار زارعی عضو جبهه متحد کرد سال88 نیز در مراسم دومین سالگرد درگذشت ابراهیم لطف الهی مدتی را در بازداشت بسر برده و با قرار وثیقه آزاد شده بود.



--------------------------

در پى انتشار خبرهاى ارسال اسلحه از طريق عراق

آمریکا خواستار بازرسى محموله های ارسالی ایران به سوریه توسط عراق ش

 
دبی – العربیه.نت
ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا شامگاه جمعه 15 -3-2012 اعلام کرد کشور متبوعش از بغداد خواسته است كه مانع ارسال اسلحه ى ایرانی از طریق عراق به رژیم سوریه شود.


او گفت: به مقام های عراق یاد آوری کرده ايم که صدور هرگونه جنگ افزار یا ابزار و آلات مشابه از ایران به دمشق از طریق این کشور به عنوان نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت تلقی می شود.



اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پى آن مطرح می شود که روزنامه واشنگتن تایمز در روزهای اخیر از انتقال اسلحه ایرانی به سوریه از طریق حریم هوایی عراق و به بهانه ارسال مواد غذایی و کمک های بشردوستانه خبر داد.



نوری المالکی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای ضمن تکذیب این گزارش ها گفت: تنها کمک های بشردوستانه ایران از عراق به سوریه منتقل شده است.



المالکی افزود: آسمان و زمین عراق برای هیچکس نمی تواند گذرگاه اسلحه باشد. وى افزود: ما به کشورهای همسایه احترام می گذاریم و با ارسال اسلحه و صدور خشونت مخالفیم.



او تاكيد كرد: ما از روز اول راه حل سیاسی را برای سوریه توصیه کردیم.



کارشناسان امور سیاسی خاورمیانه معتقدند که چنانچه ثابت شود که دولت عراق در انتقال اسلحه ایران به سوریه دست داشته باشد ممکن است با انصراف کشورهای عربی از انعقاد اجلاس اتحادیه عرب دربغداد مواجه شود.

كنفرانس سران عرب قرار است يه زودى دربغداد برگزار شود.

به گفته ى تحلیگران سیاسی درعراق دولت نوری المالکی تا قبل از اعتراضات در سوریه، رژیم بشار اسد را به صدور تروریسم به خاك عراق متهم می کرد. اما پس از آنکه این رژیم از سوی ایران مورد حمایت بی چون وچرا قرار گرفت دولت مالکی نیز در حمايت از رژيم سوریه در كنار حزب الله و ایران قرار گرفت.


ناظران مى گويند كه اگر عراق به حمایت خود از اسد به صورت علنی یا مخفیانه ادامه دهد، بیش از این در منطقه منزوی خواهد شد و در حل مشكلاتش كمك كنندگان كمترى خواهد يافت.
-----------------------------------------



عبدالله سنوسی، رئیس سازمان اطلاعات لیبی در دوران حکومت معمر قذافی، رهبر سابق لیبی، در موریتانی بازداشت شد.
مقام‌های موریتانی اعلام کردند که عبدالله سنوسی، از مقام‌های بلندپایۀ امنیتی دوران سرهنگ قذافی را در شهر نواکشوت، پایتخت موریتانی بازداشت کرده‌اند.
«دادگاه کیفری بین‌المللی» این مقام سابق لیبی را به جنایت علیه بشریت متهم کرده است. خبر دستگیری او با واکنش مثبت بعضی از مردم لیبی روبرو شده است.
در همین حال فرانسه روز شنبه خواهان تحویل این تبعۀ لیبیایی به دلیل محکومیت غیابی او به حبس ابد در این کشور به جرم دست داشتن در بمب گذاری یک هواپیمای فرانسوی در سال ۱۹۸۹ است. انفجار این هواپیما ۱۷۰ کشته بر جا گذاشته بود. فرانسه اعلام کرده که در دستگیری عبدالله سنوسی سهم داشته است.
----------------------------
اعتراض مراکشی ها به قانون ازدواج اجباری

خودکشی دختر جوان مراکشی در پی ازدواج اجباری با مردی که به او تجاوز کرده بود اعتراض و خشم جامعه زنان این کشور را بر انگیخته است.
روز شنبه بار دیگر هواداران حقوق زن در مراکش با حضور در برابر پارلمان به قانونی که ازدواج فرد متجاوز با قربانی را اجباری می کند اعتراض کردند.
به باور معترضان این قانون تبعیض آمیز است.
امینه فیلالی شانزده ساله هفته گذشته پس از ازدواج اجباری با مردی که به او تجاوز کرده بود با خوردن مرگ موش به زندگی خود پایان داد.
این اقدام موجی از نارضایتی در جامعه مراکش آفرید.
دولت وعده داده است که این قانون را مورد بازنگری قرار دهد.
--------------------------
ایوان مخوف سرانجام در 91 سالگی در آمریکا مرد 
 
جان دمیانیوک که متهم به مشارکت در قتل بیش از بیست و هفت هزار نفر در جریان جنگ جهانی دوم بود، روز شنبه در سن نود و یک سالگی درگذشت.

وی یکی از زندانبانان اردوگاه ضد یهودی سوبیبور مشهور به اردوگاه مرگ بود که توسط آلمان نازی در خاک لهستان ساخته شده بود.
دمیانیوک پس از جنگ جهانی به ایالات متحده می گریزد و پس از دریافت ملیت آمریکایی در ایالت اوهایو مشغول به کار می شود.
چند سال بعد از ورودش به آمریکا برخی از کسانی که از اردوگاه سوبیبور جان سالم بدر برده بودند وی را شناسایی می کنند و دولت آمریکا در سال 1981 ملیت او را سلب و وی را در سال 1986 به اسراییل مسترد می کند.
وی در دادگاه اسراییل به هفت سال زندان و اعدام محکوم می شود اما در سال 1992 وکیل وی به مدارکی دست پیدا می کند که نشان می دهد او زندانبان اردوگاه سوبیبور نبوده است. به این ترتیب دادگاه عالی اسراییل او را تبریه می کند و دم یان یوک به آمریکا باز می گردد.
اما در سال 2001 میلادی کارشناسان آمریکایی مدارکی بدست می آورند که نشان می دهد دمیانیوک همان زندانبان تحت تعقیب است و وی را در سال 2009 به درخواست دادگاه مونیخ آلمان به این کشور مسترد می کنند.
او در سال 2011 میلادی توسط دادگاه مونیخ مجرم شناخته و به پنج سال زندان محکوم شد.
وی پس از تحمل چند ماه زندان به صورت مشروط آزاد شد و ماههای واپسین زندگیش را در یک خانه سالمندان گذراند.

اطلاعات بیشتر  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر