Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۲۰, شنبه

توضیحاتی کوتاه در باره بهار عربی و یا انقلاب مردمی در کشورهای عربی


توضیحاتی کوتاه در باره بهار عربی و یا انقلاب مردمی در کشورهای عربی 

برای اینکه دوستان ما از کلمه صحیح بهار عربی استفاده کنند باید ریشه ی این بهار را مورد مطالعه قرار داد و من میخواهم در این باره کمی توضیح کوتاه هی بدهم.

حقیقتا بهار تظاهرات مسالمت آمیز اول از گورجستان (جورجیا) شروع شد که ادوارد شواردناظر را به زیر کشیدند.

و در ایران با همان شیوه تظاهرات شد در گورجستان شده بود در زمان انتصابات ریاست جمهوری ولی فقیه در ایران در سال 2009 اما این بهار ایرانی به طور وحشیانه ای سرکوب شد.

خلاصه در تونس دوباره این بهار که ریشه اش از گورجستان آمده است زنده شد و بن علی را فراری داد بعد از بن علی نوبت حسنی رسید ایشان هم به زیر کشیده شد. و این بهار به یمن رسید و علی عبدالله صالح را به زیر کشیده شد. و خلاصه به لیبی نیز سرایت کرد و معمر قذافی دیکتاتور سرسخت لیبی نیز به زیر کشیده شد و این بهار در حال حاضر در سوریه در جریان است و به احتمال زیاد تا 3 الی 4 ماه دیگر دیکتاتور بعث سوریه نیز به زیر کشیده بشود و مردم سوریه از شرش نجات یابند.

شوربختانه بهار ایران در حال شکل گرفتن است همین که انتخابات رژیم توسط اکثریت مردم ایران تحریم شده است خودش پاسخی دندان شکن میباشد به سیستم مخوف دیکتاتوری مذهبی در ایران.
و همین که سران و دست اندرکاران رژیم با زبان خودشان بیان میکنند که 34% مردم ایران به پای صندوقهای رای رفته اند خودش معلوم میباشد که اکثریت مردم ایران خواهان تغیر این رژیم هستند و در آینده نچندان دور شاهد بهار بزرگ دموکراتیک ایران خواهیم بود که سران کنونی نظام سرکوبگر جنون آخوندی را به زیر خواهند کشید.
و مردم و ملیتهای ایرانی باید بدانند که جامعه جهانی پشتشان خواهند ایستاد و فقط کافیست که به خیابانها بریزند و در صورت برخورد نیروهای رژیم سرکوبگر آخوندی جامعه جهانی به ملیتهای ایرانی کمک خواهند کرد.
با امید آزادی و دموکراسی در ایران
با سپاس فراوان ساموئیل کرماشانی
تفسیر خبر  سپاه پاسداران رژیم ایران با مافیای قاچاق موادمخدر و قاچاق انسان همدست میباشند


////////////////////
چهارشنبه سوری را به جهنمی برای دیکتاتور تبدیل کنیم


دیکتاتور  بی وجدان است در نزد دیکتاتور نه شرافت وجود دارد و نه کرامت  بنابر این باید روز چهارشنبه سوری به به یک 
جهنم بزرگ برای دیکتاتور تبدیل کنیم
/////////////////////////



احضار و بازداشت یک فعال کارگری در کردستان

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک فعال کارگری اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شد.
بنا به گزارش رسیده به سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، یکی از اعضای کمیته‌ی هماهنگی به نام پدرام نصرالهی روز پنج شنبه 18 اسفند ماه 90 از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و در پی مراجعه به این اداره بازداشت شد.
تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهام یا اتهامات احتمالی این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.
----------------------

برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در آبخازیا

نخستین انتخابات پارلمانی آبخازیا صبح شنبه آغاز شد. پارلمان آبخازیا که در عرصۀ بین المللی تنها از سوی چند کشور معدود به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته می‌شود، ۳۵ نماینده خواهد داشت. ۱۴۸ نامزد در این انتخابات با حضور ۴۶ ناظر بین المللی، برای کرسی‌های نمایندگی پارلمان با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این میان هشت تن از نامزدها زن هستند. در حال حاضر، آبخازیا که از گرجستان اعلام جدایی کرده، با درگیری‌های بسیاری روبروست.
آرنا اینال ایپا، تحلیل گر سیاسی، دربارۀ وضعیت آبخازیا در مصاحبه ای گفت :«مشکلات بسیاری در راه توسعۀ نظام سیاسی و اقتصادی آبخازیا وجود دارند. برای نمونه دولت این آن باید حمایت بیشتری از تاجران جوان به عمل بیاورد.»
این انتخابات پارلمانی در شرایطی برگزار می‌شود که الکساندر آنکواب، رئیس جمهوری آبخازیا اخیراً از سوء قصد مسلحانه ای جان سالم به در برد.
در سال‌های اخیر مقام‌های سیاسی این منطقۀ جدایی طلب چند بار هدف حمله قرار گرفته اند.
منابع تلویزیون یورونیوز

-----------------------------------
ڕۆژی‌ 8ی‌ مارس ، كچێك خۆی‌ خنكاند و كچێكی‌ تر له‌ قه‌زای‌ زاخۆ كوژا NRT


سه‌رله‌به‌یانی‌ ئه‌مڕۆ و له‌ڕۆژی‌ جیهانی‌ ژناندا، كچێك له‌كۆمه‌ڵگای‌ خانكێی‌ سه‌ر به‌قه‌زای‌ سێمێڵ خۆی‌ خنكاند و له‌زاخۆش كچێكی‌ ته‌مه‌ن نۆ ساڵ به‌فیشه‌ك كوژرا.
به‌ڕێوه‌به‌ری‌ پۆلیسی‌ زاخۆ به‌ ئێن ئاڕ تی‌ ڕاگه‌یاند: سه‌رله‌به‌یانی‌ ئه‌مڕۆ كچێكی‌ ته‌مه‌ن نۆ ساڵ له‌لایه‌ن براكه‌یه‌وه‌ كه‌ 10 ساڵان ده‌بێت ده‌كوژرێت، به‌ڵام گومان له‌ڕووداوه‌كه‌ ده‌كرێت و بۆئه‌و مه‌به‌سته‌ش لێكۆڵینه‌وه‌ له‌ڕووداوه‌كه‌ به‌رده‌وامه‌.
هاوكات له‌قه‌زای‌ سێمێڵ كچێك له‌ماڵه‌كه‌ی‌ خۆیدا خۆی‌ خنكاند، به‌پێی‌ زانیارییه‌كان ئه‌و كچه‌ له‌قۆناغی‌ پێنجی‌ ئاماده‌ییه‌، تائێستاش هۆكاری‌ ڕووداوه‌كه‌ نه‌زانراوه‌.
------------------------

سازمان عفو بین الملل خواستار " اقدام فوری " شد

درخواست برای جلوگیری از اعدام 5 شهروند عرب در خوزستان

دبی – العربیه. نت

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای خواستار اقدام فوری برای توقف اجرای حکم اعدام پنج شهروند عرب در اهواز شد.



این بیانیه پس از آن منتشر شد که منابع حقوق بشری اهواز به نقل از خانواده های پنج شهروند عرب ایرانی تاکید کردند ماموران وزارت اطلاعات از اعدام قریب الوقوع فرزندان آنها خبر داده اند.

بر اساس این گزارش سه برادر به نام های عبدالرحمن حیدری، طاها حیدری و جمشید حیدری و پسر عموی آنها منصور حیدری به همراه فرد دیگری به نام امیر معاوی که سال 2011 هنگام وقوع یک ناآرامی در اهواز بازداشت شده بودند با خطر اعدام مواجه هستند.

خانواده های این افراد تاکید کرده اند از محل بازداشت فرزندان خود بی خبر هستند و در 5 مارس گذشته ماموران وزارت اطلاعات به آنها اطلاع دادند دیوان عالی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران حکم اعدام این پنج نفر را تایید کرده است.

ماموران به خانواده آنها گفته اند حکم اعدام در ملاعام در اهواز اجرا خواهد شد.

سازمان عفو جهانی تاکید کرده است هدف از صدور این حکم و شیوه اجرای آن ممکن است ایجاد رعب و وحشت برای جلوگیری از تظاهراتی باشد که هر ساله در 15 آوریل به مناسبت قیام سال 2005 توسط مردم عرب این منطقه برگزار می شود.

در 15 آوریل سال 2005 مناطق مختلف استان خوزستان در پی منتشر شدن یک بخشنامه دولتی برای تغییر ترکیب جمعیتی آن منطقه به زیان مردم عرب و تغییر نام ها و نشانه های عربی در استان شاهد ناآرامی های گسترده ای بود.در این حوادث دهها تن کشته و تعداد زیادی از فعالان عرب بازداشت شدند.

دولت اما بخشنامه مذکور را جعلی خواند و تاکید کرد هیچ برنامه ای برای تغییر ترکیب جمعیتی استان ندارد.

دستگاه قضایی نیز در پی این ناآرامی ها دست کم 22 نفر را به اعدام محکوم کرد.

سازمان عفو بین الملل از سازمان های حقوق بشری خواسته است با ارسال نامه و ایمیل به دفتر آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دستگاه قضایی و دبیر ستاد حقوق بشر این کشور از آنها بخواهند برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام این افراد جلوگیری کنند.
------------------------

در فرودگاه های ایران و سعودی صورت گرفت

دستگیری 2 هزار نفر از حجاج ایرانی در 3 سال به اتهام حمل مواد مخدر

دبی-العربیه.نت
گزارش ها حاکی از آن است که در سه سال اخیر حدود 2 هزار نفر از حجاج ایرانی حامل مواد مخدر به سعودی در فرودگاه های ایران و سعودی دستگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری "ایلنا" در چهار ماه سال 1390، 922 نفر از حجاج ایرانی به دلیل همراه داشتن مواد مخدر در فرودگاه‌های کشور دستگیر شدند.

بنا بر این گزارش 4 کیلو گرم مواد مخدر از این تعداد افراد، کشف شده که تفکیک نوع آن مشخص نیست.

"ایلنا" خاطرنشان کرده که این آمار از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شده است. همچنین تاکید کرده است که در طول سال 1390 هیچ‌یک از حجاج ایرانی در سعودی به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر نشدند.

در سال 1389، 271 نفر از حجاج ایرانی به دلیل همراه داشتن مواد مخدر در فرودگاه‌های ایران دستگیر شدند و 7 نفر نیز در فرودگاه‌های سعودی دستگیر شدند.

از این افراد 8 کیلوگرم مواد مخدر ضبط شد.

در سال 1388 نیز 1069 نفر از حجان ایرانی در فرودگاه‌های داخلی و 155 نفر دیگر در 

فرودگاه سعودی دستگیر شدند و حدود 13 کیلوگرم مواد مخدر از آن‌ها کشف شد.
----------------------------


مسعود را از آلمان با دوبی و از آنجا به تهران خواهند برد
فوری ! فوری!
قابل توجه ایرانیان ساکن آلمان ....
پلیس سوئد امروز مس
عود سلیمانی نسب را برای دیپورت به ایران به فرانکفورت فرستاده است . ساعت پرواز وی احتمال خیلی زیاد 8 شب خواهد بو به سمت ایران که باید توسط کسانی که به فرودگاه فرانکفورت دسترسی دارند در این مورد جستجو شود . خواهر مسعود در آلمان است و می شود از طریق تلفن 00491774319696 با او تماس گرفت و در این ساعات آخر کاری انجام داد . این یک اقدام فریبکارانه و غیر قانونی از طرف سوئد بوده است و که در تعطیلات آخر هفته اقدام به این دیپورت کرده است .
کانون پناهجویان ایرانی در سوئد



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر