Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه

ما دست اندرکاران سایت آژانس خبری کردستان قلبا به جنبش دموکراتیک یارسان و به خانواده جناب آقای علی خسروی تسلیت میگویم به خاطر مرگ ناوقت فرزندشان که یکی از اعضای فعال جامعه یارسان نیز بوده

تسلیت به آقای علی خسروی 


ما دست اندرکاران سایت  آژانس خبری کردستان قلبا به جنبش دموکراتیک یارسان و به خانواده  جناب آقای علی خسروی
  تسلیت 
میگویم به خاطر مرگ ناوقت فرزندشان  که یکی از اعضای فعال جامعه یارسان نیز بوده .
و هنوز در سن جوانی بوده.
 از راه دوستان و یاران خبر دار شدیم که دیروز    در یک بیمارستان در شهر استکهلم فرزند علی خسروی  جان سپرد و  چشم ابدی را از این دنیای فانی فروبست ما دوباره به تمامی اعضا و بازماندگان خانواده آقای خسروی و اعضا و کادرهای جنبش دموکراتیک یارسان تسلیت میگویم و خود را عمیقا شریک غمشان میدانیم.
اول و آخر یار.
با سپاس فراوان ساموئیل کرماشانی  8 مارس 2012
///////////////////////////////////

پرزیدنت پرس در کنار بنیانگذار نابغه یهودی فیس بوک:
"ملت ایران ستودنی است"
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-   رییس جمهوری اسرائیل، پرزیدنت شیمعون پرس رسماً صفحه ای در شبکه اجتماعی فیس بوک راه انداخت. افتتاح این صفحه، پس از آن اعلام شد که پرزیدنت پرس روز گذشته با بنیانگذار فیس بوک، آقای مارک زاکربرگ دیدار کرد. در پی این دیدار، رییس جمهوری اسرائیل گفت فیس بوک، راهی بسیار مناسب است برای پل زدن بین کشورها و دولت هایی که با یکدیگر روابط رسمی ندارند.
هدف اصلی صفحه فیس بوک پرزیدنت پرس، برقرار ساختن گفت و گو میان این سیاستمدار 88 ساله با جوانان عربی است که اسرائیل با دولت های آنان رابطه سیاسی ندارد.
در بیانیه ای که دفتر ریاست جمهوری صادر کرد، آمده است که پرزیدنت پرس از جوانان عرب خواهد خواست تا در این صفحه دیدگاه های خویش را با او در میان بگذارند و نظرات شان را برای پیشبرد صلح میان ملت ها و نه دولت ها، بیان کنند.
رییس جمهوری اسرائیل در جریان دیدار با مارک زاکربرگ در سیلیکلون ولی ، در یک مصاحبه آنلاین نیز شرکت کرد و به پرسش های بینندگان پاسخ داد. وی در این مصاحبه گفت: «ایرانیان فرهنگی بسیار غنی دارند... اما مشکل آن کشور، حاکمان مذهبی اش هستند که بذر نفرت را می پراکنند». 
پرزیدنت شیمعون پرس، شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در آمریکا در کنار مارک زاکربرگ، بنیانگزار یهودی نابغه فیس بوک گفت: «ایران تنها کشور جهان است که آشکارا از نابودی یک کشور دیگر سخن می گوید و خواهان تخریب اسرائیل است. حکومت ایران کشتار شش میلیون یهودی را در جنگ جهانی دوم به دست نازی ها دروغ می داند».
/////////////////////
مشاور امنیت ملی اسرائیل: برای ناکامی مذاکرات اتمی هم آماده باشیم
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  مشاور امنیت ملی آقای بنیامین نتانیاهو تأکید کرد که اسرائیل باید خود را آماده سازد تا در صورت شکست خوردن مذاکرات اتمی 1+5 با ایران، بتواند به اقدام نظام علیه تأسیسات اتمی جمهوری اسلامی دست بزند.
ژنرال دوران احتیاط  یعکوو عامی درور که امروز با بخش عبری رادیو اسرائیل مصاحبه می کرد، از این موضوع که قرار است گفت و گوهای اتمی میان ایران با قدرت های جهانی آغاز شود استقبال کرد، ولی تأکید کرد که اگر گزینه نظامی باور پذیر روی میز نباشد، سران جمهوری اسلامی نیز، گفت و گوها را جدی نخواهند گرفت.
//////////////////
فرمانده "ناجا": جشن های شهرداری در چهارشنبه سوری" تنش زا" بود
فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت که پلیس به مردم اجازه نخواهد داد تا در شب چهارشنبه سوری به جشن و پایکوبی بپردازند.
سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم امروز تهدید کرده گفت: «پلیس حتماً با کارناوال ها و افرادی که اقدام به پایکوبی کنند، برخورد می کند». وی در ادامه، مراسم چهارشنبه سوری را که در سال های گذشته از سوی شهرداری تهران در برخی نقاط برگزار شده، "عامل ایجاد تنش" نامید و به والدین توصیه کرد که در شب چهارشنبه آخر سال، فرزندان خود را در خانه نگاه دارند.
یادآوری می کنیم که در سی و چهار سال گذشته، همواره مراسم چهارشنبه سوری در ایران از سوی مقامات رژیم مورد حمله قرار گرفته و حتی شیخ مرتضی مطهری در سخنانی گفته بود: اگر پدران شما احمق بودند و این مراسم را می گرفتند، آیا شما هم باید احمق باشید.
//////////////////
فرا رسیدن مهم ترین عیدی که موجب دوستی دیرینه
 یهودیان و ایران باستان شد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  از امشب جشن های "پوریم" در اسرائیل و کشورهای دیگر جهان آغاز می شود. در اسرائیل خیابان ها پر از بچه ها وجوانان و حتی افراد سالخورده ای که لباس بالماسکه بر تن کرده و چهره های خود را گریم نموده اند می شود و در کنیساها به جز در چند شهر که در زمان رویداد "پوریم" دارای برج و بارو بوده اند، تومار استر و قصد صدراعظم خشایارشاه را برای نابودی یهودیان در 127 ایالت ایران باستان که شامل ایران، افغانستان، ازبکستان، داغستان و بسیاری از کشورهای مستقل دیگر امروز بود، می خوانند.
این داستان واقعی سرانجام خوبی داشت و یهودیان توانستند از سوءقصد رها شوند و زنده بمانند. در اسرائیل در روزهای "پوریم" برای شهروندان برنامه های هنری و تفریحی زیادی تهیه دیده شده و چندین کارناوال عظیم به راه می افتند و مردم برای گردش و تفریح از هوای خوش بهره می گیرند و به دامان طبیعت می روند و روزهای خوشی را سپری می کنند.
یهودیان در ایام "پوریم" برای  همدیگر هدیه که به ویژه از خوراکی است می فرستند و بینوایان را نیز بی نصیب نمی گذارند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر