Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

در یک حمله انتحاری به سفارت آمریکا در لیبی سفیر آمریکا در کشور لیبی کشته شد


 در یک حمله انتحاری به سفارت آمریکا در لیبی سفیر آمریکا در  کشور لیبی کشته شد

 کاخ سفید کشته شدن سفير آمريکا را در ليبی تأييد کرد


به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید واشنگتن روز چهارشنبه کشته شدن چهار آمریکایی از جمله سفیر این کشور را در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی تایید کرد . 

بنابراین گزارش، رئیس جمهور آمریکا حمله به کنسولگری و کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی را قویا محکوم کرده و دستور داده است تدابیر امنیتی بیشتری برای حفاظت از سفارتخانه های امریکا در همه کشورهای جهان اتخاذ شود.
درجریان حمله سه شنبه شب مهاجمان مسلح به ساختمان کنسولگری آمریکا در بنغازی، دستکم چهار دیپلمات این کشور کشته شده اند.


نام کریس استیون سفیر ایالات متحده آمریکا در لیبی هم در فهرست کشته شدگان آمده است. از قرار معلوم او که همزمان با کنگره ملی لیبی به بنغازی سفر کرده بوده، در کنسولگری کشورش جان باخته است.
برخی منابع خبری علت مرگ او را نه شلیک مستقیم بلکه خفگی ناشی از آتش سوزی اعلام کرده اند. هنوز اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.
اسلامگرایان افراطی بعد از تظاهرات ضد آمریکایی در بنغازی در اعتراض به ساخت فیلمی در آمریکا به سمت کنسولگری این کشور تغییر مسیر دادند و این ساختمان را به آتش کشیدند.
مسلمانان لیبیایی فیلم مزبور را توهین به پیامبر اسلام می دانند.
منبع یورونیوز
////////////////////

 شمار کشته های آتش سوزی پاکستان به 289 تن رسید

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات پاکستان از افزایش شمار کشته شدگان آتش سوزی در کراچی که بزرگ ترین شهر این کشور است، خبر دادند.

به گفته مقامات پاکستانی، شمار کشته های این آتش سوزی مهیب که شب گذشته در یک کارخانه تولید پوشاک در کراچی رخ داده، به 289 نفر رسیده است.
چند ساعت قبل از آن نیز 21 نفر بر اثر آتش سوزی در یک کارخانه تولید کفش در لاهور که دومین شهر بزرگ پاکستان است و نزدیک مرز هند واقع شده، جان خود را از دست دادند.
این حوادث، نگرانیهای تازه ای در خصوص ایمنی محیط کار در پاکستان به وجود آورده است.





دست کم صد و ده نفر بر اثر آتش سوزی عصر روز سه شنبه در یک کارخانه تولید پوشاک در کراچی که بزرگ ترین شهر پاکستان و بندری در حاشیه دریای عرب است، جان باختند.
چند ساعت قبل از آن نیز، بیست و یک نفر نیز بر اثر آتش سوزی در یک کارخانه تولید کفش در لاهور که دومین شهر بزرگ پاکستان است و نزدیک مرز هند واقع شده است، جان خود را از دست دادند.
این حوادث، نگرانیهای تازه ای در خصوص ایمنی محیط کار در پاکستان به وجود آورده است.

///////////////////

 آخوند حکومتی: شیشه عمر اسرائیل دست ماست


خبرگزاری فارس: دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: شیشه عمر رژیم جعلی صهیونیستی دست ماست پس بهتر است بهانه‌ای دست ما ندهد تا آرزوی محو اسرائیل را محقق کنیم.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در حاشیه پرده‌برداری از یادمان شهدای روحانی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تمام تحرک و یاوه‌گویی امروز رژیم صهیونیستی ناشی از عصبانیت آنها از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران عدم تعهد است که یک ضربه روحی ـ روانی واقعی را به غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

وی با اعلام اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب با تمام توان و بضاعت خود به مقابله با نظام ما آمده‌اند، خاطرنشان کرد: این حرف‌ها و کینه‌توزی‌ها و همچنین عداوت‌ ورزیدن حرف و برنامه جدید استکبار نیست بلکه سخنان خام و نپخته‌ای است که هراز چند گاهی از زبان امریکا و سگ زنجیره‌ای او رژیم صهیونیستی در منطقه بیرون می‌آید.
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور یادآور شد: همانگونه که امام راحل فرمودند آنها اگر در این مدت کاری نکرده‌اند به دلیل خواست خودشان نبوده است بلکه قادر نبودند حرکتی در مقابل جمهوری اسلامی ایران انجام دهند و از سر عجز و ناتوانی تنها به تهدیدات و پاس کردن‌های بیهوده روی آورده‌اند.
ذوالنور با اعلام اینکه این تهدیدات روحیه مقاومت ملت ما را مضاعف کرده است، به خبرنگار فارس گفت: تحرکات اخیر استکبار به خاطر سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌ها و عدم موفقیت‌های ماه‌های اخیر آنها در منطقه است که با به راه انداختن عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران و با پیش کشیدن تحریم‌های اقتصادی می‌خواهند خودی نشان دهند.
وی افزود: دو سوم اعضای سازمان ملل در اجلاس سران عدم تعهد در تهران گرد هم آمدند و با پشتیبانی از جمهوری اسلامی ایران به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران صحه گذاشتند اما یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی که از سر درد و سوز شدید است همچنان ادامه دارد.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نشست تهران را مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و بیان داشت: اگر آنها مدرکی دال بر غیر‌قانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران داشتند در این سیستم ناعادلانه جهانی حتما رو می‌کردند اما آنها تنها با ابزار تبلیغ و تحرکات روانی سعی می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را به انزوا بکشانند اما به یقین در این کار ناکام می‌مانند.
ذوالنور تصریح کرد: درد و سوزی که امریکا و رژیم صهیونیستی به آن مبتلا شده ناشی از اعتلای جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی و بین‌المللی است که آنها از اقدام قانونی مایوس شده‌اند و با مشاهده همسویی جامعه جهانی با ایران سعی می‌کنند کینه‌توزی‌های خود را در قبال بستن سفارتخانه‌ها یا حرکت‌های خصمانه و بی‌ثمر برای جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.
وی در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی امتحان شایسته‌ای را پس داده و روی دشمن را کم کرده است و امروز استکبار از وحشت و ترس محو شدن رژیم صهیونیستی در نهایت ذلت به یاوه‌سرایی خود ادامه میدهند ولی به آنها سفارش می‌کنیم که اگر می‌خواهید بخت بد خود را امتحان کنید یکی از یاوه‌سرایی‌های خود را برای این ملت محقق کنید.
//////////////////////////

 انگلستان: رژیم بشار اسد در حال متلاشی شدن است

العربیه: ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا روز چهارشنبه گفت:" رژیم اسد درحال متلاشی شدن است و سرنگونی آن اجتناب ناپذیر و زمان انتقال قدرت در سوریه فرا رسیده است".

وی افزود من فکر می کنم فشار بیشتر بر رژیم اسد ، کمک به مخالفان و متحد کردن آنها وعملکرد مشترک در چهارچوب جامعه بین المللی می تواند به سرنگونی این رژیم منجر شود.
از سوی دیگر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد اخضر ابراهیمی، نماینده این سازمان برای امور سوریه پس از پایان دیدارش از مصر راهی دمشق خواهد شد تا با بشار اسد دیدار و گفت وگو کند.


رژیم تهران بجای سوریه به حل مسایل خود بپردازد

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با اشاره به اجلاسی که در قاهره برای بررسی اوضاع سوریه تشکیل شده است، گفت، رژیم تهران بهتر است بجای حل مسائل سوریه، تعهدات بین المللی خود را اجرا کند.
به گزارش رادیو فرانسه، در حالیکه اولین اجلاس مصر، عربستان، ترکیه و جمهوری اسلامی درباره سوریه شب گذشته در قاهره به پایان رسید، امروز سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در گفتگو با خبرنگاران از رژیم تهران خواست که اگر می خواهد در تامین ثبات منطقه نقشی بعهده بگیرد، بهتر است ابتدا به وظایف دیگرش جامه عمل بپوشاند.
"فیلیپ لالیو" توضیح داد که رژیم تهران باید ماهیت واقعی برنامه اتمی اش را روشن کند، و سپس قطعنامه های شورای امنیت و نیز شورای حکام سازمان انرژی اتمی را بپذیرد. 
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه آنگاه به نقض حقوق بشر از سوی رژیم تهران اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی باید به نقض دائم و مکرر حقوق مردم در کشور نیز نقطه پایان بگذارد. 
به گفتۀ سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، اگر رژیم تهران به تعهدات بین المللی اش عمل کند و در داخل نیز از نقض مکرر حقوق بشر دست بردارد، و سپس بخواهد در ثبات منطقه نیز نقشی بعهده گیرد به او خوش آمد خواهیم گفت.
ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز نسبت به کارآئی این نشست چهار جانبه اظهار تردید کرد.

////////////////////

 احضار و تهدید شانزده تن از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز

خبرگزاری هرانا – دست کم شانزده تن از فعالین سابق دانشجویی در شهر شیراز از سوی نهادهای امنیتی و دادگاه انقلاب احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در آستانه بازگشائی دانشگاه­ها در سال تحصیلی جدید، فشارهای دولتی بر فعالین دانشجوئی دانشگاهها افزایش یافته است. شنیده ها حاکی از آن است که در طول چند ماه گذشته بسیاری از فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز به دادگاه انقلاب و نهادهای امنیتی احضار شده اند و در مواردی خانواده آنان با آزار و اذیت نیروهای امنیتی مواجه گشته و تهدید شده­ اند.
هم چنین در اقدامی جدید، دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند.
اسامی تعدادی از دانشجویان احضار شده بدین قرار است: کاظم رضائی، محسن زرین کمر، جلیل رضائی، عباس رحمتی، لقمان قدیری، سعید خلعتبری، آرش روستائی، هادی الم­لی، دلیر بارخدا، آلما رنجبر، عنایت تقوی، ناهید افراسیابی، نوید غفاری، سعید خسروآبادی، علی صالح پور و امین درستی.
برخی از این دانشجویان از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر محروم شدند و یا پرونده آنان دوباره به خاطر فعالیتهای سالهای گذشته و همچنین اعتراضات بعد از انتخابات در دانشگاه شیراز به جریان افتاده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر