Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۱۱, شنبه

مناظره میان آقایان منشه امیر کارشناس امور خاور میانه و تحلیل گر سیاسی و دکتر محمد سهیمی، فعال سیاسی، در برنامه «نسیم شمال»، تلویزیون جهانی اندیشه با اجرا و مدیریت آقای فرامرز فروزنده


مناظره میان آقایان منشه امیر کارشناس امور خاور میانه و تحلیل گر سیاسی
 و دکتر محمد سهیمی، فعال سیاسی، در برنامه «نسیم شمال»، تلویزیون جهانی اندیشه
 با اجرا و مدیریت آقای فرامرز فروزنده 


تفسیر سیاسی هفته
نوشته: منشه امیر
وقتی خامنه ای آشکارا دروغ می گوید

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دروغ می گوید.
نه تنها به ملت ایران دروغ می گوید، بلکه در سخنرانی دربرابر میهمانان کشورهای خارجی، از پادشاه و رییس جمهور تا نخست وزیر و وزیر خارجه و نمایندگان میان پایه نیز به دروغ روی می آورد و واقعیات را تحریف و مسخ می کند و حقایق را دگرگون جلوه می دهد.
در این دروغ پردازی ها سید علی خامنه ای نه تنها تصور می کند که مردم ایران زود باورند و نادرست گوئی های او را می پذیرند، بلکه بر این باور باطل است که به سران جهان نیز می توان دروغ گفت.
درست است که حکومتشان با دروغ و از راه فریب مردم ایران زاده شده، ولی امروز نادرست گوئی آنان را خریداری نیست.
علی خامنه ای در کنفرانس سران جنبش غیر متعهدها، بخش مهمی از سخنرانی خود را به دو موضوع اختصاص داد: یکی این که اسرائیل راظالم" و ترور فلسطینی و عربی و اسلامی را "مظلوم" جلوه‌گر ساخت و دوم آن که ادعا کرد رژیم ایران "قصد ساخت بمب هسته ای" را ندارد – گرچه "همچنان اصرار می ورزد که به برنامه های اتمی خود ادامه می دهد" و از آن دست برنخواهد داشت.
خامنه ای در سخنرانی در گشایش غیرمتعهدها، با تحریف واقعیات، در مورد پیشینه نزاع فلسطینیان با اسرائیل، دقیقاً چنین گفت: «خلاصه ماجرای فلسطین از این قرار است که یک کشور مستقل و دارای شناسنامه ای روشن و تاریخی به نام "فلسطین" بر اساس یک توطئه غربی از ملت آن غصب شد و به جماعتی واگذار گردید که عمدتاً از کشورهای اروپائی (به این سرزمین) مهاجرت داده شدند».
این را خامنه ای گفت که کاملاً دروغ است و تحریف واقعیات! کجا فلسطین ِ عربی، هرگز در طول تاریخ یک کشور مستقل بوده است؟
شما در طول دو هزار سال تاریخ گذشته کجا شنیده اید که کشور عربی  فلسطین وجود داشته است؟
از روزی که ملت یهود کشور مستقل خود، سرزمین باستانی اسرائیل (موسوم به "فلسطین") را با حمله یونانیان و رومی ها از دست دادند و در دنیا پراکنده شدند، خاک آن ها در اشغال بیگانگان بوده و نامی از فلسطینی های عرب وجود نداشته است.
در چهار صد سال گذشته این سرزمین و بسیاری از کشورهای عرب بخشی از امپراطوری عثمانی بوده و نامی از فلسطینی ها به عنوان یک کشور مستقل و دارای شناسنامه وجود نداشته است.
حتی در قطعنامه سال 1947 سازمان ملل متحد که در آن رأی به تقسیم سرزمین تاریخی یهود داده شد، هنوز نامی از فلسطین به عنوان یک قوم و یا یک ملت مستقل وجود نداشت و در قطعنامه گفته شده است که در این سرزمین باید دو کشور مستقل "یهودی" و "عربی" برپا شود – یعنی نامی از فلسطینِ عربی وجود نداشت – از دیدگاه جهانیان، آنان بخشی از امت عرب بوده و موجودیت مستقل نداشتند.
با فروپاشی امپراطوری عثمانی و به استقلال رسیدن کشورهای عربی مانند عراق و سوریه و لبنان، باز هم هنوز نامی از فلسطینیان نبود.
واژه "فلسطینی" در واقع از پایان جنگ شش روزه سال 1967 به میدان سیاست آمد و پس از آن که نوار غزه (که در اشغال مصر بود) و کرانه باختری رود اردن (که کشور اردن بر آن حکومت می کرد)، توسط اسرائیل از اشغال آن دو کشور آزاد شد، ملی گرائی فلسطینی، به صورت یک جنبش قابل پذیرش در صحنه دیپلماتیک جهانی، تنها در چهار دهه اخیر به تدریج شکل گرفته است.
خامنه ای از کدام "کشور فلسطینی دارای شناسنامه" در طول تاریخ سخن می گوید؟
برود و در آیه های قرآن مجید جستجو کند که همه جا از "بنی اسرائیل" و "سرزمین یهود" سخن رفته است. آیا در قرآن شریف، حتی یک بار از "فلسطین" نامی برده شده است؟
این سرزمین خاستگاه ملت اسرائیل بود.
حضرت ابراهیم که از "اور" (بین النهرین) رهسپار کنعان گردید، این سرزمین را به خاک ملت اسرائیل مبدل ساخت.
این داستان مال چند هزار سال پیش است.
چند قرن پس از آن نیز هنگامی که یهودیان از سرزمین بندگی مصر به رهبری حضرت موسی به سرزمین پدری خویش باز گشتند، کشور خود را دوباره برپا کردند و به استقلال دوباره دست یاقتند.
حضرت داود پادشاه یهود بود که اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل برپا کرد و بیت المقدس یهود را پایه گذاشت.
حضرت سلیمان فرزند او و پادشاه یهود بود که بیت المقدس را به عنوان کانون نیایش و یکتاپرستی یهودیان به روی بزرگترین تپه اورشلیم برپا ساخت. 
شما هر نقطه اورشلیم و بسیاری از نقاط دیگر اسرائیل را که حفاری کنید، از فرهنگ و شکوه اسرائیل باستان آثار وعلامات بسیار خواهید یافت.
بروید و درموزه های اسرائیل و جهان این یافته ها را ببینید و ببینید که یهودیان در سرزمین پدری خویش از چه فرهنگ و پیشینه ای برخوردار بوده اند.
در کجای این سرزمین باستانی آثاری یافته اید که متعلق به فرهنگ فلسطینیان باشد؟
خامنه ای از کدام "شناسنامه روشن تاریخی به نام فلسطین که یک کشور مستقل بوده است" سخن می گوید؟
چگونه جرأت می کند چنین دروغی را بر زبان خویش جاری سازد؟
در چند هزار سال پیش، گروهی مردم دریانورد از نواحی دریای اژه کشور یونان به سواحل خاک اسرائییل در ناحیه ای که امروز غزه نام دارد هجوم بردند و در آنجا مستقر شدند و کوتاه مدتی ماندند و بعد از کتاب تاریخ پاک شدند، بی آن که اثری از خود باقی گذارند و یا چیزی از فرهنگ و زندگی آنان باقی مانده باشد. (تا امروز تاریخ نویسان نمی دانند که آن مردمان دریانورد دقیقا از کجا آمدند و تا چه هنگام ماندند. حتی برخی می گویند که آنان دزدان دریائی بوده اند – که ثابت نشده است).
در تورات، این قوم "پلشطیم" Pleshtim نام داشتند که ریشه آن نامشخص است و در دو هزار سال پیش که رومیان خاک اسرائیل را به تصرف درآورده و می خواستند نامی از این  ملت و خاک آن ها در تاریخ جهان باقی نگذارند، نام سرزمین یهود را به فلسطین تغییر دادند که در زبان های اروپائی این چنین ماند – بی آن که قومی و یا فرهنگی و یا حکومتی به نام فلسطین واقعا وجود داشته باشد.
در طول چهارصد سال حکومت امپراطوری عثمانی بر خاورمیانه عربی، شهر اورشلیم و سراسر این خاک، به  عنوان ناحیه ای دور دست و فراموش شده و بخشی از "ولایت شام" (شامات) محسوب می شد – و اعراب و مسلمانان توجهی به آن نداشتند.
ولی در مقابل، ملت یهود در طول دوهزار سال تاریخ پراکندگی خود، هرگز اورشلیم و سرزمین پدری را فراموش نکرده است. یهودیان هر روز و در هر جشن شادمانی و یا مجلس سوگواری از اورشلیم یاد می کنند و به سوی آن، به عنوان قبله مقدس خود نماز می گزارند.
یهودیان هر روز در نیایش خود می گویند: «اگر ترا فراموش کنم ای اورشلیم، دست راستم فراموش گردد – و اگر ترا بر همه شادمانی های خویش برتر ندانم، آنگاه زبانم به کامم بچسبد».
کدام مسلمان یا عربی را سراغ دارید که به یاد اورشلیم نیایش کرده و آرزوی بازگشت به آن را داشته باشد؟
خامنه ای به دروغ می گوید: "یک کشور مستقل و دارای شناسنامه به نام فلسطین وجود داشته که یهودیان آمده و آن را غصب کرده اند".
دروغ می گوید و تحریف می کند – همانگونه که رژیم آنان سالیان دراز است که به ملت ایران دروغ می گوید و واقعیات را دگرگون جلوه می دهد.
خامنه ای که همین چند روز پیش پلیدترین اتهامات را به ملت یهود و کشور اسرائیل نسبت داد، که چنین دشنام هائی تنها زیبنده خود رژیم ستمگر ایران است، در سخنان خویش هیچ حقی برای موجودیت کشور اسرائیل قائل نمی شود  و اسرائیلیان را در یکی از سخنرانی های پیشین خود "مشتی تبهکار و شیاد" نامیده بود که در این سرزمین گرد آمده اند.
این را همان کسی می گوید که ادعا می کند حکومت ایران قصد تولید بمب هسته ای ندارد و اورانیوم را در سطح 20 درصد غنی می کند تنها به این هدف که با آن دارو بسازد. (حتماً موشک های دوربرد را هم حکومت می خواهد چاشنی این داروها سازد!!)
خامنه ای شرم دارد که در برابر میهمانان کنفرانس غیرمتعهدها در تهران همان شعار همیشگی رژیم ایران را در مورد نابودی کشور اسرائیل بازگو کند و به ناچار به ترفند رنگ باخته رژیم روی می آورد و می گوید: «سرنوشت فلسطین باید توسط مردم فلسطین که مسلمان و مسیحی و یهودی هستند رقم خورد».
ظاهراً یک طرح مسالمت آمیز است – ولی این هم نوعی تقیه حکومت ایران است.
مردم فلسطین یعنی چه؟ کدام یهودی فلسطینی بوده است؟
آیا اگر همه پرسی می شود، عرب مسلمان رأی می دهد که در کشور اسرائیل زندگی کند؟
خامنه ای با برپائی کشور مستقل فلسطین در کنار کشور اسرائیل مخالفت می ورزد.
از دیدگاه او و حکومتش، اسرائیل باید نابود شود و سراسر این خاک در اختیار فلسطینی ها قرار گیرد – تا بر سر یهودیان و مسیحیان همان را آورند که حکومت حماس بر سر فلسطینیان مسیحی آورد – همان حماسی که در مرامنامه اش آمده است که "یهودیان باید نابود شوند" وملاهایش در خطبه های نماز جمعه، یهودیان را "نوادگان خوک و عنتر" می خوانند.
کنفرانس جنبش عدم تعهد در تهران پایان گرفت و میهمانان به کشورهای خود بازگشتند وکسی به سخنان خامنه ای توجهی نکرد – ولی این گفته ها در کتاب تاریخ می ماند و همگان می بینند که "رهبر معظم حکومت اسلامی ایران" در تلاش برای گمره کردن مردمان و دگرگون ساختن واقعیات، چگونه آزادانه دروغ گفته و از آن شرم نکرده است!
اورشلیم، 11 شهریور ماه 1391 – اول سپتامبر 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر