Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

تنگتر نمودن فضای امنیتی در کردستان و نیروهای امنیتی رژیم دست به بازداشتهای خودسرانه هموطنان کرد در کردستان زده اند


تنگتر نمودن فضای امنیتی در کردستان  و نیروهای امنیتی رژیم دست به بازداشتهای خودسرانه هموطنان کرد  در کردستان زده اند

موجی جدید از بازداشت فعالان سرشناس مذهبی در کُردستان

آژانس کُردپا: طی چند ده روز گذشته، سه نفر از فعالین مذهبی سرشناس و از اعضای شورای مکتب قرآن کُردستان از سوی نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت و یا احضار گردیده‌اند.
آژانس خبررسانی کُردپا در این رابطه و در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس این شورا، "ماموستا حسن امینی" جزئیات بیشتری از بازداشتی‌های اخیر جویا شد.


رئیس شورای مکتب قرآن کُردستان این فشارها را ناشی از فعالیت‌های اعضای شورا در رابطه با مسائل آئینی عنوان می‌کند.
حسن امینی در این باره گفت: روشن است که در کُردستان مشکلات و نواقصی وجود دارد و نهادهای حکومتی نیز کارهایی انجام می‌دهند که بر کسی پوشیده نیست و جرم افراد دستگیرشده تنها اظهارنظر و عنوان کردن حقایق موجود است.
این فعال سرشناس مذهبی می‌گوید که عبدالله عباسی بیش از چهل روز قبل دستگیر و تاکنون در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات شهر سنندج محبوس می‌باشد و علی‌رغم اخذ تعهدنامه از وی اما همچنان مانع از دیدار خانواده با عبدالله می‌شوند.
عبدالله عباسی یکی از مسئولین دفتر حسن امینی، مفتی و رییس شورای مکتب قرآن کردستان، روز جمعه ششم مردادماه جاری در پلیس راه سنندج-کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و به ستاد خبری اداره‌‌ی کل اطلاعات استان کردستان انتقال یافت.
رئیس شورای مکتب قرآن در ادامه به آژانس کُردپا گفت: صبح روز دوازدهم شهریورماه مأموران اطلاعاتی با مراجعه به منزل هاشم حسین‌پناهی از اعضای و مسئولین دفتر مکتب قرآن، وی را بازداشت نموده و با وجود پیگیری‌های برادر هاشم، اما نهادهای امنیتی مانع از ملاقات و اطلاع از وضعیت و سرنوشت او می‌شوند.
حسن امینی، ملاقات و اطلاع از علل بازداشت و نیز محل نگه‌داری افراد را حق مسلم شورا و خانواده‌ی بازداشتی‌ها عنوان کرد اما می‌گوید که تاکنون پاسخی از سوی نهادهای امنیتی به آنان داده نشده است.
وی همچنین اظهار داشت: سید مُراد فتحی در سخنانی از عملکرد حکومت به ویژه در ارتباط با زمین‌خواری اخیر سنندج انتقاد کرده بود که توسط اداره‌ی اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.
آقای فتحی که از اعضای قدیمی و رهبری شورای مکتب قران در شهرستان کامیاران است روز نهم شهریورماه به ستاد خبری استان کُردستان احضار شد.
ماموستا حسن امینی درباره‌ی علل بازداشت فعالان مذهبی در کُردستان طی روزهای اخیر، تبیین کرد: افراد دستگیرشده هیچ تاوانی مرتکب نشده و فقط مشغول فعالیت و ارشاد دینی هستند و موج بازداشت‌ها تنها مختص کُردستان نمی‌باشد و در دیگر مناطق ایران نیز چنین برخوردهایی وجود دارد و هدف از این اقدامات بیشتر تحمیل عقاید و افکار بر مردم است و با هرگونه حرکت و جنبشی که مانعی در برابر خواسته‌های آنان باشد برخورد و تلاش در حذف آن می‌کنند.
این فعال مذهبی مدعی شد که ما از منظر حاکمیت مانع تلقی می‌شویم و همه‌ی فعالیت دینی ما مستقل و در چهارچوب قوانین بوده است.
رئیس شورای مکتب قرآن کُردستان متذکر شد که کلیه‌ی فعالیت شورا قانونی است و جملگی اتهامات وارده به اعضای شورا را رد نموده و برای دفاع از حق و حقوقشان اعلام آمادگی کرد.
مکتب قرآن کُردستان، حرکتی دینی در مناطق کُردنشین ایران-سنی‌نشین است که از شاگردان و پیروان احمد مفتی‌زاده تشکیل و در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، دعوت و تبلیغ و حتی سیاسی-اقتصادی فعالیت می‌کنند.
////////////////////

برخورد با بدحجابی در داخل خودروها در استان البرز

رئیس پلیس راهور استان البرز از برخورد جدی پلیس با بدحجابی در داخل خودروها در این استان خبر داد.
سرهنگ حبیب کمالوند در گفتگو با مهر از اجرای مراحل جدیدی از طرح برخورد با تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات حادثه ساز در سطح استان البرز خبر داد.
وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح با تخلفاتی از قبیل دودی کردن شیشه خودروها، آلودگی صوتی، حمل حیوان و چهار تخلف حادثه ساز مانند استفاده از تلفن همراه درحین رانندگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و عدم استفاده از کمربند ایمنی در حین رانندگی برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: در اجرای طرح مذکور رانندگانی که بر روی شیشه های خودروی خود برچسب دودی نصب کنند به طوری که داخل خودرو قابل رویت نباشد، پلیس بدون اغماض در برابر آنها اعمال قانون خواهد کرد.
کمالوند افزود: فقط افرادی که از راهنمایی و رانندگی مجوز نصب برچسب دودی دارند می توانند نسبت به این کار اقدام کنند.
وی اظهار داشت: یکی از ماموریت های دیگر پلیس برخورد جدی با بدپوششی در داخل خودروها است.
کمالوند تاکیدکرد: پلیس به هیچ عنوان در حریم خصوصی کسی مداخله نمی کند، اما خودرو حریم خصوصی نیست.
رییس پلیس راهنمایی ورانندگی استان البرزگفت: در اجرای این طرح با هماهنگی مراجع قضایی مقرر شده درصورت مشاهده هریک از این تخلفات خودروی متخلف توقیف شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح از دیروز به اجرا در آمده افزود: ازاین به بعد این طرح به صورت مستمر در استان البرز اجرا می شود.
---------------------

*        نخست وزیر اسرائیل آقای بنیامین نتانیاهو امروز در دیدار با مجروحان جنگی تأکید کرد که حکومت اسلامی ایران یک "حکومت ظالم و بی رحم" است که با شتاب در برنامه های اتمی خود پیشرفت می کند چرا که «جامعه بین المللی هیچگونه خط قرمز واضحی را در قبال برنامه های اتمی ایران تعیین نمی کند و قاطعیت لازم را نشان نمی دهد».
*        همزمان، منابع دیپلماتیک در اسرائیل می گویند: آقای نتانیاهو به خوبی قادر است که مفهوم نظرسنجی هایی را که در روزهای اخیر در کشور انجام می شود درک کند و او می بیند که فرماندهان ارتش و مردم عادی اسرائیل در موقعیت کنونی و بدون همکاری ایالات متحده با حمله به تأسیسات اتمی ایران موافق نیستند.
*        از سوی دیگر، مسئولان دفتر نخست وزیری اسرائیل می گویند: آقای نتانیاهو در عقیده خود پیرامون اتمی ایران هیچگونه تغییر جهتی نداده است. روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز"، دوشنبه نوشته بود که پرزیدنت اوباما موضوع تعیین خط قرمز برای ایران را که انتهای آن به حمله نظامی خواهد انجامید، مورد بررسی قرار داده است. مفسران آمریکایی گفتند: اوباما به زودی علناً اعلام خواهد کرد، در صورتی که ایران جداً به تولید جنگ افزار اتمی نزدیک شود، به اقدام نظامی علیه آن کشور مبادرت خواهد کرد ولی به نظر می رسد که مقامات اسرائیلی به چنین اخطاری بسنده نخواهند کرد.
*        همزمان، آقای اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل شب گذشته گفت: «اسرائیل در برابر چالش های مهم دور و نزدیکی قرار دارد و باید با خونسردی، مسئولیت و در عین حال آمادگی عمل کند و تصمیم بگیرد».
*        معاون ارشد نخست وزیر اسرائیل آقای سیلوان شالوم امروز گفت: اسرائیل و آمریکا تنها در مورد نحوه رسیدگی به تهدید از جانب ایران اختلاف دارند و در اصل، یعنی ندادن اجازه به ایران برای تولید بمب اتم هم عقیده هستند. آقای شالوم تأکید کرد روابط اسرائیل و ایالات متحده اکنون بسیار خوب است. وی همچنین از نخست وزیر اسرائیل که می کوشد از هر راهی جلوی دستیابی ایران را به بمب اتمی بگیرد، تقدیر کرد.
*        رییس جمهوری اسرائیل پرزیدنت شیمعون پرس اعلام کرد «اسرائیل قادر است هر گونه تهدید علیه خود را چه از دور و چه از نزدیک، خنثی نماید و لذا به دشمنان توصیه می کنم به اشتباه دست نزنند و توان ما را به بوته آزمایش نگذارند».
*        روزنامه اسرائیلی "معاریو" امروز نوشت: ایالات متحده برای آنکه آقای نتانیاهو را به بردباری در قبال ایران راضی کند تصمیم گرفته شماری هواپیمای سوخت گیری و نیز بمب های سنگر شکن جدید که قادرند تا عمق 60 متری نفوذ کنند به اسرائیل تحویل بدهد و با 25 کشور در یک رزمآیش بزرگ و بی سابقه در خلیج فارس و در نزدیکی آبراه هرمز برگزار نماید تا به حکومت ایران بفهماند که قادر نیست تنگه هرمز را ببندد و مانع از صدور نفت امیرنشین ها به خارج شود. اقدام دیگری که احتمال دارد از سوی آمریکا انجام شود، فرستادن ویروس های کشنده برای ایجاد اخلال در فعالیت سانتریفوژهای ایران در تأسیسات اتمی، تنگ تر کردن محاصره اقتصادی و نفتی ایران و استقرار سیستم دفاع ضد موشکی در امیرنشین قطر است.

"معاریو": آمریکا به اسرائیل بمب سنگرشکن به عنوان مشوق می دهد
تا اسرائیل از حمله به ایران در حال حاضر خودداری کند
*        به گزارش "معاریو"، بمب های سنگر شکن از نوع MOP است و در توافق اخیر میان واشنگتن و اورشلیم همچنین به تأمین سوخت هواپیماهای جنگی اسرائیل از سوی ارتش آمریکا نیز اشاره شده است. "معاریو" نوشت، بمب های سنگر شکن MOP آمریکا به تازگی وارد خطر تولید شده اند و از مؤثرترین سلاح های مقابله با تأسیسات زیرزمینی به شمار می روند. اکنون ارتش آمریکا به 30 بمب MOP مجهز است که ساخت آنها، بیش از 200 میلیون دلار هزینه در بر داشته است.
*        وزیر خارجه فرانسه شب گذشته در عین حال که خواهان تشدید تحریم های اقتصادی علیه حکومت اسلامی ایران شد همانند دیگر کشورهای غربی با حمله به آن کشور در موقعیت کنونی مخالفت کرد و گفت: «تهدیدهای اتمی ایران حقیقت دارند ولی در صورتی که اسرائیل بخواهد به آن کشور حمله نماید، به شدت لطمه خواهد دید و ایران خود را مظلوم جلوه خواهد داد و جهانیان از حکومت اسلامی حمایت خواهند کرد که چنین چیزی خواسته آمریکا و متحدان آن نیست. آقای لورن فایبوس وزیر خارجه فرانسه با آنکه گفت «از مذاکره با ایران حمایت می کند ولی تأکید کرد که مقامات حکومت اسلامی دروغگو و ریاکار هستند».
*        امروز اعلام شد که رییس "سیا" بزودی به اسرائیل می آید. همزمان، رییس پیشین "سیا" مایکل هایدن خواهان تعویق حمله به تأسیسات اتمی ایران به سال آینده شد و گفت تصمیم علیه برنامه اتمی ایران امسال نباید گرفته شود و باید این امر را به سال 2013 یا 2014 موکول کرد و اگر در آن وقت معلوم شود که چنین حمله ای ضروری است خود آمریکا باید در این باره به اقدام بپردازد و نه اسرائیل چرا که اسرائیل برای حمله منابع محدودی در اختیار دارد.
*        دبیرکل حزب الله لبنان، شیخ حسن نصرالله که از همدستان درجه یک حکومت اسلامی به شمار می آید اسرائیل را تهدید کرد که اگر بخواهد به ایران حمله کند، سراسر این کشور را هدف موشک قرار خواهد داد و نه تنها اسرائیل که ایالات متحده نیز حتی اگر در حمله به ایران شرکت نکند باید تاوان پس بدهد و پایگاه هایش در سراسر خاورمیانه هدف قرار خواهند گرفت.
 *        در حالی که سران جمهوری اسلامی همچنان به خود و یکدیگر به مناسبت آنچه که موفقیت اجلاس سران عدم تعهد می نامند، شادباش می گویند، اکنون نه تنها مناسبات ایران با حکومت های عربی بر سر نحوه ترجمه اظهارات پرزیدنت مُرسی در اجلاس تهران تیره تر شده است بلکه مشاور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز علناً با دبیرکل سازمان ملل آقای بان گی مون سر و شاخ شده است. آقای علی اکبر ولایتی مشاور آیت الله خامنه ای در امور بین الملل دو روز (یکشنبه) مدعی شده بود که دبیرکل در ملاقات چهارشنبه گذشته با آیت الله خامنه ای او را رهبر مسلمانان جهان لقب داده است. حال کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز در بیانیه ای به خاطر تخریب سخنرانی پرزیدنت مُرسی و کاشتن نام بحرین به جای سوریه، در جایی که رهبر مصر سرکوبگری های سوریه را نکوهش می کرد به ایران حمله کرده اند.

مشاور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز
علناً با دبیرکل سازمان ملل آقای بان گی مون سر و شاخ شده است
*        روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف" نوشت، با افزایش روند حملات چریکی سازمان کرد پ. ک. ک علیه هدف هایی در شرق و جنوب ترکیه، منابع ترکیه، ایران و سوریه را متهم می کند که به پ. ک.ک برای این حملات کمک می رسانند. "دیلی تلگراف" افزود، کردهای سوریه تأیید می کنند که رژیم سوریه دست سازمان پ.ک.ک را برای حضور در استان های کردنشین شمال سوریه باز گذاشته است. روز یکشنبه در استان "سیماک" ترکیه در امتداد مرز سوریه، زد و خورد بی سابقه ای میان نیروهای ترکیه و چریک های پ.ک.ک روی داد که در جریان آن ده سرباز ترک و بیست چریک کرد کشته شدند. 

"دیلی تلگراف": "ترکیه، ایران و سوریه را عامل افزایش حملات پ.ک.ک می داند"
*        روزنامه "الاهرام" چاپ قاهره در شماره امروز خود گزارش داد که دولت مصر با واردات و پالایش نفت ایران مخالفتی ندارد. وزیر نفت مصر آقای اسامه کمال گفت، سفر اخیر پرزیدنت مُرسی به تهران راه را برای همکاری های اقتصادی میان ایران و مصر گشوده است. منابع آگاه در قاهره می گویند، دولت مصر می کوشد تا با برقراری نوعی توازن در مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران، به گونه ای عمل کند که مصر به عنوان بزرگ ترین و قدرتمندترین کشور دنیای عرب، در کنش ها و اکنش های سیاسی و اقتصادی خاورمیانه دست بالا را داشته باشد. منابع آگاه می گویند که مصر گرچه چراغ سبزهایی را در مورد نزدیکی با رژیم ایران نشان داده ولی همچنان از برقراری کامل مناسبات سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی خودداری می کند.

"الاهرام": "مصر با دادن نوعی مشوق ها به ایران، می خواهد دست بالا را داشته باشد"
*        خبرگزاری "فارس" گزارش می دهد که روز گذشته، دوشنبه، آقای علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با یوگنی لوکیانوف، جانشین رییس شورای امنیت ملی روسیه در تهران دیدار و گفتگو کرد. خبرگزاری "فارس" افزود، در جریان این دیدار روابط امنیتی و سیاسی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گفته می شود که اوضاع سوریه و نیز مذاکرات آینده ایران با گروه دولت های بزرگ 5+1 موضوع اصلی مذاکرات دو طرف بوده است.
*        گزارش ها از ایران حکایت از آن دارند که قیمت شیر همچنان رو به افزایش است و امروز در فروشگاه های تهران بهای آن به 1300 تومان در هر لیتر رسید. بالا رفتن بهای شیر، موج تازه ای از گرانی مواد لبنی در کشور را باعث شده و قیمت موادی چون ماست و پنیر نیز تا 30 درصد بالا رفته است. سامانه خبری "رجا نیوز" گزارش می دهد که صنایع شیر و فرآورده های لبنی در جریان کنفرانس غیرمتعهدها اقدام به افزایش خودسرانه و غیرمنطقی قیمت لبنیات کرده اند. "رجانیوز" افزود، گزارش شده که قیمت شیر پاکتی در تهران به 1800 تومان رسیده است.

پس از سکوت عامدانه رسانه ها بخاطر اجلاس که مورد سواستفاده برای گرانی های جدید شد،
افزایش قیمت ها ادامه یافته است
*        تعطیلی مجتمع پتروشیمی اصفهان، شوکی بزرگ به افکار عمومی ایران وارد ساخته و گزارش می رسد که این رویداد به عنوان نمودی بارز از تأثیر کمرشکن تحریم های بین المللی علیه ایران، به جنجالی بزرگ در کشور تبدیل شده است. در این میان، دستگاه تبلیغاتی رژیم ایران می کوشد تا با بهانه ها و اعلام دلایل نادرست، تعطیلی مجتمع پتروشیمی اصفهان را رویدادی عادی و ناشی از ندانم کاری های اداری بخش خصوصی جلوه گر کند. خبرگزاری "فارس" امروز در گزارشی از این رویداد نوشت، سهامداران مجتمع پتروشیمی اصفهان در تعطیل آن نقشی عمده داشته اند و تغییر مالکیت در مجتمع از عوامل اصلی این رویداد بوده است. گزارش های نادرست دستگاه تبلیغاتی رژیم ایران در رابطه با تعطیلی مجتمع پتروشیمی اصفهان در حالی است که به گفته کارشناسان نفتی، با هر چه گزنده تر شدن روند تحریم های بین المللی، سرنوشت این مجتمع به سراغ دیگر مراکز صنعت نفت و گاز ایران خواهد رفت.
 
"رژیم می کوشد رخداد بی سابقه تعطیلی پتروشیمی اصفهان
را به گردن بخش خصوصی بیندازد"
 *        پرویز (نورالدین) ثابت ایمانی یک چهره محبوب رادیو و تلویزیون ایران که در سی و چهار سال اخیر در خارج از ایران فعالیت رسانه ای منظم داشت، در ایالات متحده بر اثر بیماری پیشرفته سرطان درگذشت. پرویز ثابت ایمانی که در سال های اخیر مسئول بخش اخبار در شبکه تلویزیونی پارس بود، در ماه های اخیر به دلیل سرطان پیشرفته که وی را نیز سرانجام از پای درآورد، در بیمارستان بستری و زیر عمل های جراحی قرار گرفت. صدای نافذ، چهره گیرا و جذاب و چشمان رنگی همراه با تبحر در کار گویندگی و خبر، و نجابت شخصی، اعتماد مخاطبین رسانه ها را به آسانی به ثابت ایمانی فقید جلب می کرد. صدای پرویز ثابت ایمانی در بسیاری از برنامه های رادیویی و تلویزیون ملی ایران و دکلمۀ برنامه های موسیقی به یادگار ثبت شده است. تا قبل از حکومت اسلامی در ایران، لحظه تحویل سال نو با صدای پرویز ثابت ایمانی از رادیو تلویزیون ملی ایران اعلام می شد و قلب ها را خیره می کرد.
رادیو اسرائیل درگذشت زنده نام پرویز(نورالدین) ثابت ایمانی را به خانواده و دوستداران بسیار او در جهان تسلیت می گوید.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر