Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۱۳, دوشنبه

جنگنده‌های ارتش ترکیه دو بار به مرزهای جنوب کردستان تجاوز کردند


جنگنده‌های ارتش ترکیه دو بار به مرزهای جنوب کردستان تجاوز کردند
شلادزه - غروب امروز تعدادی از جنگنده‌های ارتش ترکیه دو بار پیاپی به مرزهای جنوب کردستان تجاوز کردند و مدتی در آسمان مناطق مرزی دست به مانور زدند.

در ساعت 6 الی 7 غروب امروز تعدادی از جنگنده‌های ارتش ترکیه به مرزهای اقلیم کردستان تجاوز کردند. این جنگنده‌ها در آسمان مناطقه مرزی از جمله مناطق زاگرس زاب و چند منطقه دیگر دست به مانور زدند. همچنین در ساعت 9 باردیگر به همان مناطق حمله کردند, اما هنوز معلوم نیست که آیاد مناطقی را بمباران کرده‌اند یا نه.
fitatnews
----------------------

جوانان کرد در شهر قامشلو 8 مأمور پلیس سوریه را دستگیر کردند
قامشلو - در شهر قامشلو بعد از اینکه نیروهای رژیم 25 جوان کرد را بازداشت کردند، کمیته جوانان غرب کردستان تظاهراتی را در راستای محکوم کردن این بازداشت‌ها برگزار کردند و در این تظاهرات قریب 8 تن از مأموران و اعضای امنیتی سوریه را دستگیر کردند. این تظاهرات همچنان ادامه دارد.
در شهر قامشلو بعد از اینکه نیروهای رژیم 25 جوان کرد را به بهانه سرباز فراری هستند، بازداشت کردند، کمیته جوانان غرب کردستان تظاهراتی را در راستای محکوم کردن این بازداشت‌ها برگزار کردند. صدها تن از جوانان شهر در برابر مسجد شهر قامشلو تجمع کرده و به تظاهرات خود ادامه دادند. شهروندان شهر نیز مغازه‌های خود را بسته و همراه جوانان در این تظاهرات شرکت کردند و این حمله نیروهای رژیم سوریه را محکوم کردند. 
جوانان 8 مأمور پلیس سوریه را دستگیر کردند
جوانان شهر که در سطح شهر آتش روشن کرده بودند در میان کوچه‌ها به تعقیب مأموران امنیتی پرداختند. در این عملیات که تا کنون نیز ادامه دارد، جوانان قریب 8 تن از مأموران پلیس و مأموران امنیتی سوریه را دستگیر کرده‌اند. این جوانان اظهار داشتند که تا زمانی که دوستان‌ آنها آزاد نشوند به تظاهرات و دستگیری‌ مأموران امنیتی ادامه خواهند داد. این قیام جوانان همچنان ادامه 
------------------------------------------------
نیروهای گریلا در شهر الکی بار دیگر به مراکز نظامی حمله کردند
شرناخ - بعد از اینکه نیروهای گریلا شب گذشته در شهر الکی علیه مراکز نظامی واقع در این شهر عملیات گسترده‌ای انجام دادند و در این عملیات قریب 10 سرباز کشته شدند، امشب بار دیگر در همان منطقه عملیات دیگری را انجام دادند. 

شب گذشته نیروهای گریلا در ساعت 22 به وقت محلی علیه مراکز نظامی شهر الکی از توابع استان شرناخ عملیات گسترده‌ای انجام دادند. بنا به آمار رسمی در این درگیری‌ها قریب 10 سرباز کشته شده و 3 تن از نیروهای گریلا نیز جان خود را از دست دادند. منابع محلی اعلان داشتند که در این نبردها، دهها تن از سربازان ارتش کشته شده‌اند.
در اینباره اظهار شده است که نیروهای گریلا برای بار دوم نیز در این منطقه عملیاتی را انجام دادند. نیروهای گریلا علیه سربازان مستقر در تپه کومتکه عملیاتی نظامی انجام دادند. در اینباره اظهار شده است که نبردها در آن منطقه همچنان ادامه دارد.
----------------
استاندار شرناخ نتوانست وارد شهر الکی شود
شرناخ - وحداالدین اوزکان استاندار شرناخ به دلیل اینکه پل ارتباطی منطقه چمان و الکی توسط نیروهای گریلا منهدم شده بود، نتوانست به شهر الکی وارد شود. مأموران پلیس و سربازان نیز در منطقه به پایگاه‌های خود پناه برده‌اند.
نیروهای گریلا بعد از اینکه شب گذشته در ساعت 22 به وقت محلی به مراکز نظامی واقع در شهر شرناخ حمله کردند، کنترل این مناطق را در اختیار گرفتند. به دلیل اینکه در این عملیات نیروهای گریلا، پل ارتباطی میان منطقه چمان و الکی را منهدم کردند،‌ استاندار شرناخ که می‌خواست در منطقه تحقیقات انجام دهد، نتوانست به شهر الکی وارد شود. اوزکان بار دیگر مجبور شد که به شرناخ بازگردد.
یوسف تامل شهردار شهر الکی در تماس تلفنی با خبرگزاری ANF ، کنترل نیروهای گریلا بر مناطق الکی را تأیید کرده و گفت: "مأموران پلیس و سربازان به داخل پایگاه‌های خود پناه برده‌اند".
---------------------------
HPG آمار نبردهای ماه آگوست را اعلام‌کرد/آمارها تکان‌دهنده است
بهدینان - هرچند رژیم اردوغان و حزبش در ترکیه درصدد پرده‌پوش کردن آمار سنگین تلفات ارتش خود در جنگ کردستان است، اما آمار نبردهای ماه آگوست که توسط نیروهای مدافع خلق منتشر شده است، حقیقت جنگ در کردستان را آشکار می‌سازد. نیروی مدافع خلق اعلام کرد که نیروهای گریلا در مدت یک ماه قریب 183 عملیات را انجام داده‌اند. در نتیجه این حملات بیش از 400 سرباز کشته شده و 31 گریلا نیز جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بیان شده است که قریب 20 تن از جمله 4 سرباز توسط نیروهای گریلا دستگیر شده‌اند.

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق آمار نبردها در ماه آگوست 2012 را اعلام کرد. HPG اظهار داشت که نیروهای گریلا در مدت یک ماه قریب 183 عملیات را انجام داده و در نتیجه این عملیات‌ها قریب 400 نظامی کشته شده‌اند، همچنین در این نبردها 31 تن از نیروهای گریلا نیز جان خود را از دست داده‌اند. 

آماری که توسط مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق منتشر شده بصورت زیر است:

"ارتش ترک قریب 31 بار حملات نظامی زمینی و 23 حمله هوایی توسط هواپیماهای جنگی انجام داده است که در 14 مورد آن در مراتع جنگلی آتش‌سوزی روی داده است. 

16 حمله هوایی توسط هلیکوپترهای کبری انجام گرفته است که در چهار مورد موجب آتش‌سوزی شده است. 

ارتش ترک همچنین 77 حمله توپخانه‌ای انجام داده است که در 13 مورد آن در مناطق جنگلی آتش‌سوزی روی داده است.

نیروهای گریلا در مدت یک ماه گذشته 183 عملیات انجام داده‌اند.

قریب 58 نبرد روی داده است که آمار تلفات آن توسط نیروهای گریلا مشخص نشده است.

در این نبردها قریب 403 نظامی کشته شده‌اند که 14 تن از آنها مأمور پلیس می‌باشند

قریب 181 نظامی در این مدت زخمی شده‌اند که 4 تن از آنها مأموران پلیس می‌باشند

به 6 هلیکوپتر اسکورسکی و 2 فروند هلیکوپتر کبری ضربه وارد شده است

تجهیزات نظامی که توسط نیروهای گریلا منهدم شده‌اند: 16 سنگر، 29 دستگاه خودروهای نظامی و زرهی، یک دستگاه اوتوبوس نظامی، 6 قبضه اسلحه A4، 2 عدد MG3، 1عدد BKC، سه قبضه اسلحه G3، سه دوربین، 10 عدد تلفن، 4 واگن قطار، یک کانتین

تجهیزات نظامی که بدان‌ها ضربه وارد شده است: یک تانک، 25 دستگاه خودرهای نظامی و زرهی، یک قبضه اسلحه A4، چهار واگن قطار 

تجهیزات نظامی دشمن که توسط نیروهای گریلا به غنیمت گرفته شده است: 11 قبضه اسلحه کلاشنیکف، 7 قبضه HK33، شش قبضه G3، دو قبضه MG3، یک قبضه BKC، دو قبضه نارنجک‌انداز به همراه 5 راکت آن، ‌2 قبضه اسلحه کمری، 15 نارنجک، ‌31 خشاب، 6 دستگاه ترمال، 10 عدد دوربین، 5 دوربین مخصوص شب، 12 کوله‌پشتی، 1700 فشنگ اسلحه BKC، دو دستگاه بی‌سیم، 2 قطب‌نما، 7 دستگاه تلفن، یک دستگاه مختل کننده سیگنال

وسایل و خودروهای مکانیکی و راهسازی که برای اهداف نظامی به کار گرفته شده‌اند و توسط نیروهای گریلا منهدم شدند: 17 دستگاه کامیون،‌ 20 دستگاه تریلی، 4 بولدزر، یک تانکر، 17 تلفن

شمار کسانی که توسط نیروهای گریلا دستگیر شده‌اند: 18 تن (14 نفر غیرنظامی و مأمور دولت، 4 تن نیز از سربازان ارتش)

در این یک ماه قریب 31 تن از نیروهای گریلا به شهادت رسیده‌اند".

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق در ادامه اطلاعیه خود اظهار داشت: "همچنین به رغم تلفات سربازان ارتش در این نبردها، در نتیجه درگیری میان دو گروه از سربازان 2 سرباز کشته شده‌اند. همچنین به همراه برخورد پروانه هلیکوپتر یک سرباز نیز کشته شده است. بدین صورت در کل در مدت یک ماه گذشته قریب 406 سرباز ارتش کشته شده‌اند.
در یک ماه گذشته همچنین به دلیل بمباران‌های شدید ارتش ترک، خسارات مادی فراوانی به شهروندان کرد وارد شده است، همچنین در منطقه قندیل جنگنده‌های ارتش ترک، خانه شهروندان مدنی و یک مرغداری را مورد هدف قرار دادند".
firatnews

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر