Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

در واکنش به گزارش یک روزنامه اسرائیلی آمریکا ارسال پیام به رهبران ایران در مورد حمله احتمالی اسرائیل را تکذیب کرد



در واکنش به گزارش یک روزنامه اسرائیلی

آمریکا ارسال پیام به رهبران ایران در مورد حمله احتمالی اسرائیل را تکذیب کرد

دبی- العربیه. نت فارسی جـی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گزارش هایی را که در مورد ارسال پیام از سوی آمریکا به رهبران ایران منتشر شده بود ، به شدت تکذیب کرد.


رسانه های مختلف به نقل از روزنامه " یدیعوت احرانوت" اعلام کردند آمریکا از طریق دیپلمات های اروپایی به ایران گفته است اسرائیل را در اقدام نظامی علیه تاسیسات اتمی این کشور همراهی نخواهد کرد و از این کشور خواست منافع آن را در منطقه مورد هدف قرار ندهد.

جی کارنی در گفتگو با رویترز گفت:" این ادعا نادرست است، کاملا اشتباه است. ما در مورد فرضیات سخن نمی گوییم."

در همین حال حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد در صورتی که اسرائیل به ایران حمله کند این کشور منافع آمریکا را نیز مورد هدف قرار می دهد.

نصرالله در گفتگو با تلویزیون" میادین" تاکید کرد بر اساس اطلاعات دقیق و اظهارات مقامات ایرانی در صورت که اسرائیل به ایران حمله کند این کشور آمریکا را مسئول می داند.

طی روزهای گذشته مقامات اسرائیل بارها از اقدام نظامی علیه ایران سخن گفته بودند اما آمریکا با این مواضع مخالفت کرد.

همچنین رایزنی های گسترده ای بین آمریکا و اسرائیل برای رسیدن به توافق بر سر حمله به تاسیسات اتمی ایران صورت گرفته است.

با این حال آمریکا اعلام کرده است در صورتی که تل آویو تصمیم بگیرد به ایران حمله کند آن را همراهی نخواهد کرد و از زمان اجرایی کردن این تصمیم اظهار بی اطلاعی کرده است.

روزنامه " نیویورک تایمز" اخیرا اعلام کرد باراک اوباما به شکل جدی تلاش می کند از اقدام احتمالی اسرائیل جلوگیری کند و برای تحقیق این هدف به دنبال این است که برای ایران " خط قرمز" تعیین کند تا در صورت تجاوز ایران از این خط تاسیسات اتمی این کشور توسط آمریکا نابود شود.

کشورهای غربی واسرائیل ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتمی متهم می کنند اما این کشوراعلام می کند برنامه صلح آمیزی را دنبال می کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی و گروه 1 + 5 (پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان) تاکنون گفتگوهای گسترده ای برای توقف برنامه اتمی ایران انجام داده اند اما هیچ نتیجه ای نداشت.

ایران به دلیل خودداری از اجرای درخواست های بین المللی از جانب سازمان ملل وکشورهای غربی با تحریم های اقتصادی گسترده ای روبه رو شده است.
----------------------
SJ

دیگر در قطار بلیط فروخته نمی شود

شرکت راه آهن سوئد (SJ) قصد دارد به فروش بلیط در داخل قطار خاتمه دهد. از روز ۱۵ نوامبر مسافران باید قبل از سوار شدن به قطار بلیط سفر خود را تهیه کنند درغیر این صورت با یک جریمه ۱۹۰۰ کرونی مواجه خواهند شد. مسئولان شرکت راه آهن اظهار کرده اند که فروش بلیط در داخل قطار کاری پیچیده و وقت گیر است. امروزه تنها یک درصد بلیط ها در داخل قطار خریداری می شوند.
-------------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر