Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

رییس ستاد ارتش اسرائیل، ژنرال بنی گانتس، در واکنش نسبت به تهدیدهای علی خامنه ای رهبر روحانی و رییس جمهوری ایران به نابودی اسرائیل


رییس ستاد ارتش اسرائیل، ژنرال بنی گانتس، در واکنش نسبت به تهدیدهای علی خامنه ای رهبر روحانی و رییس جمهوری ایران به نابودی اسرائیل، تأکید کرد که ارتش اسرائیل قادر است هر آن و در هر زمان از ملت حمایت نماید. ژنرال بنی گانتس که در آیین اعطای لوح قدردانی به واحدهای زبده ذخیره ارتش در اقامتگاه ریاست جمهوری سخن می گفت، اظهار داشت: «ارتش برای هرگونه احتمالی آمادگی دارد و ما در هر زمان، به هر مکان که لازم شود خواهیم رفت و از ملت اسرائیل حمایت 
خواهیم کرد».



ژنرال بنی گانتس رییس ستاد کل ارتش اسرائیل

*        رسانه های اسرائیلی امروز گزارش دادند ایالات متحده از طریق کشورهای اروپایی به ایران پیام داده که در جنگ علیه آن کشور با اسرائیل همکاری نخواهد کرد و لذا انتظار دارد که ایران نیز از حمله به اهداف آمریکایی در خلیج فارس خودداری نماید. روزنامه "یدیعوت آخرونوت" نوشت: آمریکا از ایران خواسته است در صورت حمله اسرائیل به تأسیسات اتمی آن کشور، از حمله به اهداف راهبردی آمریکا در خلیج فارس شامل پایگاه های نظامی، ناوگان های دریایی و ناوهای هواپیمابر خودداری کند. 
*        روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" دوشنبه نوشت که پرزیدنت باراک اوباما تلاش می کند برای آنکه مانع از حمله اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران شود، خط قرمزی برای حکومت اسلامی تعیین کند و اعلام دارد که اگر از آن خط قرمز عبور کند ایالات متحده به آن کشور حمله خواهد برد. به نوشته "نیویورک تایمز"، در کاخ سفید اکنون بررسی پیرامون خط قرمزی که باید برای ایران تعیین شود و در عین حال به امید به گزینش دوباره پرزیدنت اوباما به پست ریاست جمهوری لطمه وارد نگردد، آغاز شده است.
*        روزنامه آمریکایی "وال استریت جورنال" ابراز شگفتی کرده است که با توجه به پیام های ضد و نقیض باراک اوباما در قبال ایران، اسرائیل چگونه می تواند به رییس جمهوری آمریکا اطمینان کند؟ "وال استریت جورنال" در شماره یکشنبه خود نوشت: اگر اوباما به راستی حامی اسرائیل می بود می بایست با سخنان ژنرال مارتین دمپسی مخالفت می کرد. از دید "وال استریت جورنال"، پرزیدنت اوباما از یک سو ادعا می کند که حامی اسرائیل است و از سوی دیگر عملاً مواضع خود را در قبال این کشور سخت می کند. نویسنده گزارش "وال استریت جورنال" پرسید به راستی مفهوم سخنان ژنرال مارتین دمپسی، مبنی بر این که ایالات متحده در حمله به ایران با اسرائیل همکاری نمی کند چه بوده است؟! آیا مفهوم آن است که آمریکا جنگ افزار در اختیار اسرائیل قرار نخواهد داد و یا آنکه قصد دارد از طریق سازمان ملل چنین حمله ای را نکوهش کند؟!
*        یک مقام حقوقی ارشد اسرائیلی، قاضی الیاهو وینوگراد که درگذشته ریاست کمیسیون ملی تحقیق پیرامون نبرد 33 روزه ارتش اسرائیل علیه حزب الله را بر عهده داشت، اعلام کرد در صورتی که اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران حمله نماید، در آینده با خطر جدی روبرو خواهد شد. قاضی وینوگراد خطاب به آقایان نتانیاهو و باراک گفت: همه رؤسای امنیتی گذشته و حال کشور می گویند که به ایران حمله نکنید و اگر نتانیاهو و باراک این توصیه ها را نشنوند و حمله کنند و از حمایت آمریکا نیز برخودار نباشند، آینده اسرائیل به خطر خواهد افتاد و هر آنچه که در این دهه ها ساخته شده است، از بین خواهد رفت. قاضی وینوگراد که یکشنبه با رادیوی ارتش اسرائیل  مصاحبه می کرد، پرسید آیا به راستی اسرائیل راهی جز جنگ با ایران ندارد؟ آیا نباید منتظر شد تا آمریکا خود از ما بخواهد که با همکاری یکدیگر به تأسیسات اتمی ایران حمله کنیم؟». قاضی وینوگراد هشدار داد که اگر به ایران حمله شود، نه تنها ایران، بلکه همپیمانان آن؛ حزب الله و حماس نیز با موشک و راکت اسرائیل را هدف قرار خواهند داد و شهروندان اسرائیلی از هر طرف مورد حمله قرار خواهند گرفت. دفتر نخست وزیری اسرائیل در پاسخ به قاضی وینوگراد اعلام کرد که اسرائیل به هر گونه اقدامی که دست بزند از روی سنجش و محاسبه همه جانبه خواهد بود.

قاضی الیاهو وینوگراد و حمله شدید به نتانیاهو- اهود باراک

*        ابراز مخالفت گروه هایی از شهروندان اسرائیلی و برخی از مقامات امنیتی پیشین اسرائیل با حمله احتمالی به تأسیسات اتمی ایران ادامه دارد. ده ها نفر از شهروندان شب گذشته همانند هفته های اخیر در برابر خانه وزیر دفاع، آقای اهود باراک در تل آویو گرد آمدند و در واکنش نسبت به ارزیابی او که در صورت حمله موشکی حکومت اسلامی ایران و همدستانش در منطقه بیش از 500 شهروند در پشت جبهه جان نخواهند باخت، 500 شمع (که برای مردگان روشن می شود) برافروختند و گفتند آقایان نتانیاهو و باراک به گونه ای غیرمنطقی با جان شهروندان اسرائیلی بازی می کنند و این در حالی است که همه می گویند حمله به تأسیسات اتمی ایران موجب نخواهد شد آن حکومت از اندیشه تولید جنگ افزار اتمی دست بردارد. تظاهر کنندگان می گفتند بدون تردید اگر اسرائیل به ایران حمله کند وقوع جنگ جدی ما را تهدید خواهد نمود. 

500 شمع یادبود برای «کشته های جنگ»: شماری که اهود باراک برای تلفات
در طرف اسرائیلی ذکر کرده است- تظاهرات مخالفان جنگ در اسرائیل

*        شاهزاده رضا پهلوی ادامه برنامه اتمی رژیم ایران را برخلاف مصالح ملی کشور داشت و ارزیابی کرد که اگر یک حکومت مردمی و مردمسالار در ایران به روی کار آید تا تعهدات بین المللی کشور عمل خواهد کرد و برنامه های هسته ای را متوقف خواهد ساخت. شاهزاده رضا پهلوی در یک مصاحبه اختصاصی با بخش فارسی رادیو اسرائیل تأکید کرد که حکومت کنونی در ایران برنامه های اتمی را برای کلاشی و تسلط  بر منطقه و سرکوب ملت ایران می خواهد و هیچ منظور مثبتی از آن ندارد.
*        شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با رادیو اسرائیل یکی به زبان فارسی برای بخش فارسی رادیو اسرائیل و دیگری به زبان انگلیسی برای بخش عبری و سراسری اسرائیل، تأکید کرد که با بمباران تأسیسات اتمی ایران به طور اصولی مخالفت می ورزد – زیرا ممکن است به دوستی سه هزار ساله ایران و اسرائیل آسیب برساند و برنامه های اتمی رژیم را تنها برای مدت کوتاهی متوقف کند. شاهزاده رضا پهلوی از قدرت های جهان خواستار شد که به جای حمله نظامی، به ملت ایران کمک کنند که بتوانند برای تغییر رژیم به پا خیزد. شاهزاده رضا پهلوی میهمان برنامه امشب گفت و گوی سیاسی هفته رادیو اسرائیل بود.
*        مقام های دولتی یمن اعلام کردند که اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به رژیم ایران را در بندر عدن دستگیر کرده اند. این مقام ها افزودند، همه وابستگان گروه بازداشت شده یمنی هستند و هر یک مدتی را در اردوگاه های واقع در ایران تحت آموزش امور جاسوسی سپری کرده اند. مقام های یمنی گفتند، جاسوسان بازداشت شده بیشتر به جاسوسی و تجسس در مورد دیپلمات ها و اتباع عربستان در یمن مشغول بوده اند.
*        شبکه تلویزیونی ای.بی.سی آمریکا در گزارشی گفت، اکنون آشکار گردیده که نیروی هوایی آمریکا برای پروازهای جاسوسی و شناسایی بر فراز ایران و افغانستان، از سال 2004 از پایگاه هایی در خاک استرالیا و امارات متحده عربی استفاده کرده است. ای.بی.سی افزود، هواپیماهای جاسوسی فوق مدرن نیروی هوایی آمریکا از نوع "گلوبال هاوک" (RQ-4) از پایگاه های مادر خود در سواحل غربی ایالات متحده به پرواز درآمده و پس از توقف در پایگاه هوایی "ادینبورگ" در استرالیا، به سوی پایگاه هوایی "الزفرا" در امارات متحده عربی در حرکت بوده اند.
*        شبکه تلویزیونی آمریکایی سی.ان.بی.سی گزارش می دهد که در پی دو چندان شدن دامنه جریمه های مالی وضع شده از سوی دولت ایالات متحده علیه بانک های اروپایی در حال داد و ستد با رژیم ایران، این بانک ها اکنون بیش از همیشه درصدد توقف معاملات خود با ایران هستند. سی .ان.بی.سی افزود، تا کنون بانک های اروپایی نزدیک به دو میلیارد و سیصد میلیون دلار جریمه به دلیل داد و ستد با حکومت ایران به خزانه داری آمریکا پرداخته اند.
*        رسانه های گروهی امارات متحده عربی گزارش می دهند که افزایش کم سابقه تحریم های بین المللی علیه صنعت نفت ایران، سبب شکوفایی بسیاری در صادرات نفت و گاز شیخ نشین های خلیج فارس شده است. به موجب این گزارش ها، این شیخ نشین ها در سال مالی فعلی، 2012 ، میلیاردها دلار اضافه فروش نفت و گاز خواهند داشت و در همان حال که تحریم های بیشتر گریبان صنعت نفت و گاز ایران را می گیرد، این شیخ نشین ها، از شکوفایی اقتصادی بی سابقه ای برخوردار شده اند.
*        خبرگزاری "مهر" گزارش می دهد که در پی نابسامانی های گسترده اخیر در صنعت نفت و گاز ایران مجتمع پتروشیمی اصفهان تعطیل شد. گزارش می رسد که منابع دولتی دلیل تعطیلی مجتمع پتروشیمی اصفهان را بدهی های خرید مواد لازم از پالایشگاه نفت اصفهان اعلام کرده اند. مجتمع پتروشیمی اصفهان با تولید سالیانه سیصد هزار تن انواع محصولات پتروشیمی از مراکز بزرگ صنعت نفت و گاز ایران به شمار می رود. آگاهان امور نفتی می گویند، آنچه که بر سر این مجتمع پتروشیمی آمده به زودی گریبان سایر مراکز مهم تولیدی صنعت نفت و گاز ایران خواهد شد.
*        رسانه های گروهی جمهوری اسلامی گزارش می دهند که به دنبال وخیم تر شدن بحران اقتصادی در ایران، موضوع "فقدان امنیت شغلی" به معضلی بزرگ در واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ مبدل شده است.  خانم سهیلا جلودارزاده، رییس اتحادیه زنان کارگر در اشاره به نبود امنیت شغلی در ایران گفت، در برخی از کارخانه ها و کارگاه های کشور، زنان حاضرند در سخت ترین شرایط ممکن و ضمن مخفی کردن عملکرد غیرقانونی کارفرمایان خود، به کار ادامه دهند.
*        گزارش های رسیده از ایران حکایت از آن دارند که شمار کارگران روزمزد در ایران به رقم بی سابقه ی پنج میلیون نفر رسیده است. این بدان معناست که بخش بزرگی از کارگران ایرانی به دلیل روز مزد بودن از همه حمایت های جانبی قانون کار مانند حق بیمه، سنوات، عیدی، پاداش، اضافه کاری و حقوق ثابت، محروم هستند.
منبع رادیو بین المللی اسرائیل
www.radis.org 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر