Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

چشم انداز صلح میان دولت کلمبیا و شورشیان مسلح

چشم انداز صلح میان دولت کلمبیا و شورشیان مسلح


رودریگو لوندونو، رهبر شورشیان فارک روز دوشنبه اعلام آمادگی کرد تا بدور از کینه و نفرت با دولت کلمبیا مذاکره کند.
پیام صلح شورشیان فارک از طریق ویدیویی آهنگین روز دوشنبه انتشار یافته است. در این ویدئو زنان و مردان رزمنده فارک درحال آواز خواندن ضمن بیان صلح طلبی خود تأکید می کنند که نمی گذارند زیر پا له شوند.
این اولین واکنش رسمی گروه مسلح فارک به پیشنهاد هفته گذشته رییس جمهور کلمبیا برای مذاکرات صلح است.
منبع یورونیوز

ارتش کلمبیا اخیراً با حمایت آمریکا حملات مؤثری علیه تشکیلات فارک انجام داده است.
خوان مانوئل سانتوس، رییس جمهوری کلمبیا هدف مذاکرات مقدماتی را پایان دادن به مناقشه دانست و گفت: “می خواهم برای کلمبیایی ها این امر روشن باشد که حرکت امروز وآینده ما برای صلح بر سه اصل استوار است. اول درس گرفتن از گذشته و پرهیز از تکرار اشتباهات، دوم اینکه حرکات امروز باید به صلح بیانجامد و سوم اینکه همزمان با مذاکرات مقدماتی عملیات و حضور نظامی در سراسر کشور متوقف نخواهد شد.”
اگر چه تلاش های دولت گذشته کلمبیا برای دستیابی به صلح به نتیجه نرسیده است اما چشم انداز مذاکرات آینده که احتمالاً ماه اکتبر در نروژ یا کوبا انجام می شود مردم این کشور را امیدوار ساخته که شاید پس از پنج دهه خشونت، به آرامش برسند.
/////////////////////

اعتصاب پرسنل پرواز شرکت لوفت هانزا


پرسنل پرواز شرکت لوفت هانزا بامداد روز سه شنبه بار دیگر اعتصاب خواهند کرد.
اعتصاب روز سه شنبه به مدت هشت ساعت خواهد بود و از ساعت پنج صبح در برلین و شش بامداد در فرانکفورت به وقت اروپای مرکزی آغاز می شود.
نمایندگان سندیکای پرسنل پرواز در مذاکرات خود با شرکت لوفت هانزا پنج درصد افزایش حقوق کارکنان پرواز را مطالبه کرده اند. با این وجود لوفت هانزا تنها با افزایش سه و نیم درصدی حقوق موافقت کرده است.
پیش از این اعتصاب روز جمعه کارکنان پرواز لوفت هانزا فرودگاه فرانکفورت را به حالت فلج درآورده بود و باعث سرگردانی بیش از 26 هزار مسافر شده بود.
////////////////////////

اروپا در حل مسائل حقوق بشر باید همصدا باشد

استاوروس لامبرین ایدیس، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر، و معاون سابق پارلمان اروپا، در آغاز کار گفته است هم خود را بر شرایط فوق العاده متمرکز خواهد کرد. آقای لامبرین ایدیس که در مقر پارلمان اروپا در بروکسل سخن می گفت، افزود که می خواهد تمام اعضای اتحادیه اروپا در تلاشهایش همصدا باشند.
“تردیدی نیست که بروی شرایط فوق العاده تمرکز خواهم داد. در عین حال خواهم دید که چگونه می توانم تمام امکاناتی را که در اختیار داریم بکار گیرم تا از بروز موارد تجاوز به حقوق بشر پیش از آنکه به مرحله بحرانی برسد جلوگیری کنم.”
در ارتباط با شرایط بحرانی، سازمانهای دفاع از حقوق بشر خواهان رسیدگی هرچه زودتر اتحادیه به بحران سوریه هستند. از نماینده جدید انتظار می رود تا اعضای اتحادیه اروپا را متقاعد کند که از احاله موارد جنایت علیه بشریت به دیوان عالی بین المللی، حمایت کنند.
خانم لته لشت، از سازمان دیده بان حقوق بشر به یورونیوز گفت:
“چین و روسیه تنها هنگامی در شورای تحرک نشان خواهند داد که در مقابل یک ائتلاف واقعی بین المللی قرار گیرند. قویا توصیه می کنم که هنگامیکه نماینده ویژه اتحادیه، کلیه اعضاء را متحد کرد، توجه خود را به سایر کشورهایی که پیمان دیوان عالی بین المللی را امضاء کرده اند ، مثل آمریکای جنوبی و آفریقا هم معطوف کند.”
گزارشگر یورونیوز می گوید:
“نماینده جدید اتحادیه در امور مربوط به حقوق بشر، کار خود را بدون بودجه ای خاص و با کمک تنها دونفر دیگر آغاز کرده است.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر