Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

با آن که نخست وزیر اسرائیل در روزهای اخیر کمتر از توسل به نیروی نظامی جهت حل معضل اتمی ایران سخن می گوید


*        با آن که نخست وزیر اسرائیل در روزهای اخیر کمتر از توسل به نیروی نظامی جهت حل معضل اتمی ایران سخن می گوید، انتشار گزارش ها در رسانه های اسرائیل و جهان در این زمینه همچنان ادامه دارد. روزنامه "یدیعوت آخرونوت" امروز نوشت معاون ستاد کل ارتش ایالات متحده دریاسالار جیمز واینلفد در سفر روزهای گذشته به اسرائیل، کوشید تا سران اسرائیل 
را از حمله به ایران بدون دخالت ایالات متحده، بازدارد و به آنها گفته است که آمریکا از هر جهت هم اکنون آمادگی دارد علیه تأسیسات اتمی ایران به اقدام بپردازد و تنها باید پرزیدنت اوباما دستور حمله را صادر کند.

ایالات متحده هم اکنون دو ناو هواپیمابر در خلیج فارس مستقر کرده و قرار است یک ناو دیگر را به زودی روانه این منطقه نماید تا هر موقع که فرمان حمله صادر شود آنها وارد اقدام گردند. 
وزیر دفاع اسرائیل در پی دیدار با معاون ستاد کل ارتش آمریکا تأکید کرد که آمریکا کاملاً و به طرز خیره کننده ای، خود را برای مبارزه با معضل اتمی ایران و در هر سطحی آماده کرده است.
بنوشته "یدیعوت آخرونوت"، برخی مفسران اسرائیلی گفتند، آقای باراک تا پیش از این، قاطعانه حامی حمله اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران بود ولی اکنون سخنانش نشان می دهد که از اقدام یکجانبه حمایت نمی کند و خواهان شراکت آمریکا در چنین حمله ای است.

"ساندی تایمز": "حمله اسرائیل با بمب های الکترومغناطیس،
 ایران را به عصر حجر برمی گرداند"

*        روزنامه "ساندی تایمز" امروز به نقل از کارشناسان امنیتی اسرائیلی و آمریکایی نوشت در صورتی که جنگی با ایران درگیرد، اسرائیل با بمب الکترومغناطیس حمله خواهد کرد و زیربناهای برق ایران را به حالت فلج درخواهد آورد، تا به ادعای "ساندی تایمز" ایران به "عصر حجر" باز گردد. 
در این میان، به گزارش رسانه های اسرائیل، مقامات خود این کشور ارزیابی می کنند که اگر حمله اسرائیل به ایران عملی شود، جمهوری اسلامی ایران و تشکل های مسلح هم پیمان ایران در منطقه، دستکم یکصد و هفتاد هزار فروند راکت و موشک به سوی شهرها و روستاهای اسرائیل شلیک خواهند کرد و اسرائیل از هر سو آماج حمله راکتی و موشکی خواهد گرفت و شهروندان در پشت جبهه متحمل آسیب و تلفات بسیاری خواهند شد.
 مطرح  شدن این ارزیابی موجب شد که آقای تساخی هانگبی رییس پیشین کمیسیون امور خارجی و دفاعی "کنست" (پارلمان اسرائیل) ومشاور آقای نتانیاهو یکشنبه واکنش بدهد. آقای هانگبی گفت: در صورتی که جنگی بین اسرائیل و ایران رخ دهدف نباید به شمار کسانی که درپشت جبهه آسیب می بیند توجه داشت چرا که «این جنگ، نبرد بر سر بقای اسرائیل خواهد بود».

سخنرانی احمدی نژاد در «یوم کیپور» در سازمان ملل
 و یک روز پس از آن؛ نطق نتانیاهو

*     جدول زمانی که از جانب سازمان ملل در مورد سخنرانی سران کشورها در همآیش آینده مجمع عمومی سازمان ملل انتشار یافت نشان می دهد که سخنرانی محمود احمدی نژاد در روز روزه بزرگ یهودیان (یوم کیپور) ایراد خواهد شد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل فردای آن روز سخنرانی خواهد داشت.
 پرزیدنت اوباما نخستین سخنران اجلاس آینده مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود که حدود دو هفته دیگر آغاز می شود. منابع خبری در نیویورک می گویند: سران همه کشورهای غربی در سخنرانی های خود در مجمع عمومی، حکومت ایران را به خاطر ادامه برنامه های اتمی مورد سرزنش قرار خواهند داد. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا و پرزیدنت فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه در شمار سخنرانان خواهند بود.

*        خبرگزاری "آسوشیتدپرس" ارزیابی کرد که احمدی نژاد در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ادعا خواهد کرد که رژیم ایران درها را به روی ادامه گفت و گوهای اتمی نبسته است. ولی آگاهان می گویند هیچ امیدی به ثمربخش بودن ادامه چنین مذاکراتی وجود ندارد، زیرا حکومت ایران همچنان برنامه های هسته ای را حق خود می داند و حاضر به توقف آن ها نیست – و این در حالی که غرب اصرار می ورزد که رژیم ایران این برنامه ها را متوقف کند.
*        به گزارش "آسوشیتدپرس"، گرچه تا کنون مذاکرات رژیم ایران و گروه قدرت های جهانی 5+1 با موفقیتی روبرو نبوده، اما جمهوری اسلامی همچنان بر آن است تا به این گفت وگوهای همانند کالبدی نیم جان، نشانه هایی از ادامه حیات بخشد. "آسوشیتدپرس" افزود، رژیم ایران در ادامه سیاست های اتمی خود، از قدرت های جهانی انتظار دارد که آنچه را "حق طبیعی روند صلح آمیز هسته ای" می خواند، به رسمیت بشناسند و در همان حال با ادامه غنی سازی اورانیوم موافقت کنند. "آسوشیتدپرس"، نوشت، در چنین وضعیتی، تحریم های جهانی علیه رژیم ایران به تدریج افزون تر می شوند و خطر حمله نظامی علیه تأسیسات اتمی ایران نیز دو چندان شده است. "آسوشیتدپرس" افزود، کارشناسان سیاسی می گویند، جمهوری اسلامی به عاقبت مذاکرات اتمی خوش بین نیست و در همین حال خوب می داند که وزنه تحریم ها و حمله نظامی هر روز سنگین تر می شود. اینها درحالی است که آگاهان به  "آسوشیتدپرس" گفتند، تنها راه خروج مذاکرات اتمی از بن بست، پذیرش این امر از سوی رژیم ایران است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بتوانند با فراغ بال از تأسیسات هسته ای ایران دیدار کنند. "آسوشیتدپرس" نوشت، این خواسته نیز با مخالفت جمهوری اسلامی روبرو شده و به این ترتیب انتظار آن می رود که بن بست گفت و گوهای اتمی همچنان ادامه یابد.
«عبور کشتی جنگی دیگر ایران از آبراه سوئز اسرائیل را نگران کرد»
*        منابع نهاد اداره کننده کانال سوئز تأیید کردند که در روزهای اخیر یک کشتی نیروی دریایی ایران اجازه آن را یافته که با عبور از این کانال به سوی دریای مدیترانه و بنادر سوریه برود. این منابع افزودند، دولت مصر با درخواست ایالات متحده برای جلوگیری از حرکت این کشتی ایرانی در کانال سوئز مخالفت کرده بود. نشریه آمریکایی "جی. 2 " در گزارشی نوشت، اکنون انتظار آن می رود که درآینده نیز کشتی های جنگی رژیم ایران برای حرکت به سوی سوریه، از کانال سوئز بدون هیچگونه ممانعتی از سوی مصر عبور کنند. این نشریه افزود، منابع نظامی اسرائیلی می گویند که ارتش اسرائیل در حال بررسی وضعیت جدید است و احتمال آن می رود که نیروی دریایی اسرائیل در آینده بر آن شود از حرکت کشتی های جنگی رژیم ایران به سوی بنادر سوریه جلوگیری کند.
رسانه های کانادا: از قطع پیشدستانه مناسبات، بوی جنگ می آید
*        به دنبال ضربه دیپلماتیک شدیدی که به حکومت ایران به دنبال قطع مناسبات سیاسی کانادا با آن کشور وارد آمد، کمیسیون امنیت و امور خارجی مجلس ایران نشست ویژه ای را در روز یکشنبه برای بررسی پیامدهای این اقدام تدارک دید.
 مقامات حکومت ایران در واکنش به قطع مناسبات سیاسی کانادا با آن کشور از یک سو می کوشند ادعا کنند که دو کشور هیچ مناسبات عمده نداشته اند و قطع آن زیانی به حکومت ایران وارد نخواهد کرد – و از سوی دیگر ادعا می کنند که کانادا یک کشور مستقل نیست و به دستور انگلیس و آمریکا و صهیونیست ها به قطع رابطه با رژیم ایران اقدام کرده است. و این در حالی که اعلام قطع رابطه از جانب کاناداف یک ضربه دیپلماتیک شدید بر حکومت ایران است که تا دیروز ادعا می کرد با برگزاری همایش دوره ای سران کشورهای غیرمتعهد در تهران ثابت شده که رژیم ایران در صحنه سیاسی بین المللی تنها نیست.
 محمد کوثری عضو کمیسیون امنیت و امور خارجی مجلس امروز هشدار داد که رژیم ایران اقدام دولت کانادا را بی پاسخ نخواهد گذاشت. علی اکبر صالحی وزیر خارجه رژیم امروز در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و در گزارشی که پیرامون برگزاری همآیش دوره ای کشورهای غیرمتعهد در تهران ارائه کرد آن را بسیار موفقیت آمیز خواند. صالحی در واکنش به اقدام دولت کانادا در قطع روابط با حکومت ایران، یادآور شد که کانادا در میان دولت هایی بود که از دبیرکل سازمان ملل خواسته بودند از حضور در کنفرانس تهران روی گرداند.

*        همزمان خبر رسید که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سفر به کانادا را تدارک دیده بود که اکنون با قطع مناسبات بین دو کشور ناچارشده است آن را لغو کند. قرار بود لاریجانی برای حضور در کنفرانس بین المجالس رهسپار کانادا شود. آقای لاریجانی قطع روابط  را اقدامی حاکی از دستپاچگی مقامات کانادایی توصیف کرد. آخوند احمد خاتمی نیز سخنان مشابهی بیان داشت. 
وزارت خارجه حکومت ایران ادعا کرده که کانادا به پیروی از خواست اسرائیل و سیاست های ضد حکومت ایران، اقدام به بستن سفارتخانه خود کرده است.

*         یک نماینده مجلس، زهره طبیب زاده گفت خودداری کانادا از استرداد محمد رضا خاوری (مدیر فراری بانک ملی که گفته می شود مسئول سوء استفاده کلان مالی بوده)، باید ثابت می کرد که کانادا دشمن ایران است. سخنان خانم طبیب زاده در حالی است که حکومت ایران درگذشته موجب قتل چند شهروند ایرانی شده که تابعیت کانادایی هم داشته اند. طبیب زاده افشا کرد که کانادا از مدت ها پیش در فکر بستن سفارتخانه خود در تهران بود – و در ادامه ادعاهای خود افزود: این اقدام در چارچوب صرفه جویی های مالی صورت گرفته است.
*       در تلاش برای بی اهمیت خواندن نقش بین المللی کانادا و کم ارزش جلوه دادن قطع مناسبات با رژیم ایران، محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادعا کرد که کانادا هیچ همکاری دیپلماتیک با رژیم ایران نداشت و بستن سفارتخانه بی اهمیت است.
 حمید رضا ترقی از حزب مؤتلفه اسلامی نیز گفت: وابستگی دولت کانادا به اسرائیل و تأثیر پذیری آن از خواسته های اسرائیل شرایطی به وجود آورده بود که دولت اسلامی ایران نیازی به سفارت کانادا نداشت. ترقی حتی ادعا کرد که رژیم ایران از این رویداد سود می برد و زیان آن متوجه دولت کانادا می شود.

*       همزمان، رادیوی ملی کانادا "سی.بی.سی" در گزارشی گفت، گرچه وزیر امور خارجه کانادا از امکان یک حمله نظامی علیه ایران و مربوط بودن آن به قطع رابطه کانادا با رژیم ایران ابراز بی اطلاعی کرده، اما این حقیقت که کانادا دارای مناسبات بسیار نزدیکی با اسرائیل است، این گمان را تقویت می کند که شاید دولت کانادا از پیش از یک حمله نظامی اسرائیل آگاه شده است. رادیوی ملی کانادا افزود، به گفته وزیر امور خارجه کانادا ماجرای حمله چندی پیش عناصر رژیم ایران به ساختمان سفارت بریتانیا در تهران، از درستی دلیل نگرانی دولت کانادا از ایمنی دیپلمات هایش در ایران حکایت دارد.
"نیویورک تایمز": "بریتانیا نیز قبل از ماجرای طبس، دیپلمات ها را بیرون برد
*        روزنامه "نیویورک تایمز" نوشت، قطع ناگهانی مناسبات کانادا و ایران در حالی صورت می گیرد که گمانه زنی های بسیاری در مورد این رویداد مطرح است. "نیویورک تایمز" افزود، مهم ترین دلیلی که برای تصمیم دولت کانادا به نظر می آید، آگاهی قبلی این دولت از امکان انجام یک حمله نظامی علیه تأسیسات اتمی رژیم ایران است. "نیویورک تایمز" نوشت، در سال 1980 نیز چند روز پیش از حمله ارتش آمریکا به صحرای طبس در ایران، بریتانیا همه دیپلمات های خود را از ایران خارج کرد. اکنون نیز این احتمال هست که دولت کانادا در هراس از امکان آسیب وارد شدن به دیپلمات هایش در جریان یک حمله نظامی، تصمیم به بستن سفارت خود در تهران را گرفته است.
قطع مناسبات کانادا با ایران مهار ارز را دوباره پاره کرد؛ دلار از 2400 تومان فراتر رفت
*        با تعطیل شدن سفارت کانادا در تهران و تقویت این ارزیابی که اقدام مزبور نشان از نزدیک بودن جنگ علیه تأسیسات اتمی رژیم ایران دارد، بهای ارزهای خارجی در ایران همچنان با شدت بالا می رود و به موازات آن نرخ طلا و سکه های طلا نیز افزایش می یابد. منابع خبری گفتند: نرخ ارزهای خارجی و طلا در بازار سیاه تهران رکورد تازه ای امروز به جای گذاشت. در بازار جهانی نیز شاهد بالا رفتن نرخ طلا بودیم که یک اونس آن به 1735 دلار رسید. دلار آمریکا که از مدت ها پیش خط قرمز دو هزار تومان را پشت سر گذاشته امروز در ساعاتی به نرخ 2385 تومان معامله می شد. نرخ سکه کامل بهار آزادی نیز به 940 هزار تومان افزایش یافته است. در آخرین لحظه گزارش رسید که در بازار ارز تهران نرخ فروش دلار 2430 تومان و نرخ خرید آن به 2350 تومان رسیده است. دلار کانادا امروز به نرخ 2450 تومان عرضه می شد. قطع مناسبات کانادا با حکومت ایران برای صدها هزار نفر ایرانی که در سال های اخیر مقیم کانادا شده اند و بستگان آن ها در ایران، مشکلات شدید اقتصادی نیز به وجود آورده است. محمود بهمنی رییس بانک مرکزی امروز کوشید تصویر خوش بینانه ای درباره ذخایر ارز خارجی حکومت ارائه کند. او در مورد آسیب پذیر شدن طبقات مختلف اجتماعی در ایران نیز ادعا کرد که چنین امری واقعیت ندارد.
رابطه معکوس لیاقت و ادعا
به عنوان آخرین مطلب این مجموعه خبری: مصیبت های اقتصادی ایران را در اخبار امروز شنیدید. از فساد اخلاقی گسترده در رژیم آگاهی دارید و در مورد دزدی های کلان و آن تبرئه شدن دو تن از مسئولان اختلاس بزرگ هم کاملاً مطلع هستید. یک نماینده مجلس احمد توکلی امروز فاش ساخت که یازده هزار میلیارد تومان ارز ایران ناپدید شده است. توجه کنید: یازده هزار میلیارد تومان. این پول ها کجا رفت؟ در چنین وضعیتی، شیخ مصطفی پور محمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور ادعا کرده گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند که ایران امروز ظرفیت مدل سازی پیدا کرده است. یعنی می تواند نمونه کشورهای جهان باشد. آخوند پور محمدی گفت: نظام مقدس اسلامی ما ظرفیت الهام بخشی داشته و می تواند در جایگاه راهنمایی و راهبری ملت ها قرار گیرد. 
آری! هر اندازه بیشتر بی لیاقتی آن ها ثابت می شود، ادعای بزرگ تری دارند. 
www.radis.org

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر