Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۱, سه‌شنبه

نامه‌ی دبیرکل حزب دمکرات کردستان کاک خالد عزیزی به‌ وزیر امورخارجه‌ کانادا


نامه‌ی دبیرکل حزب دمکرات کردستان کاک خالد عزیزی  به‌ وزیر امورخارجه‌ کانادا

جناب آقای جان برد!
وزیر امور خارجه‌ی کانادا؛
با تقدیم سلام؛

تصمیم دولت کانادا مبنی بر بستن سفارت ایران و اخراج دیپلماتهای جمهوری اسلامی از کشورتان، همبستگی شما با مبارزان و فعالان دمکراسی و حقوق بشر در ایران و بویژه‌ کردهای ایران را نشان می‌دهد.
طی این روزها حزب دمکرات کردستان یاد و خاطره‌ی دکتر صادق شرفکندی رهبر این حزب و یارانش را که‌ بیست سال پیش ( 17 سپتامبر 1992 ) توسط تروریستهای جمهوری اسلامی ایران در برلین ترور شدند، گرامی می‌دارد.
تحقیقات و نتایج دادگاه‌ برلین در مورخه‌ی 10 آوریل 1997 روشن ساخت که‌ مقامات جمهوری اسلامی در بالاترین سطوح این رژیم در مورد این ترور تصمیم‌گیری کرده‌بودند و سفارت ایران در آلمان تسهیلات لازم را برای اجرای این ترور فراهم کرده‌ بود.
تصمیم دولت کانادا همزمان با بیستمین یاد روز این ترور برای ما کردهای ایران مایه‌ی مسرت و قدردانی است.
امیدواریم هماهنگی و همکاری جامعه‌ی جهانی علیه‌ این رژیم روز به‌ روز گسترش بیشتری یابد.

با احترام
خالد عزیزی
دبیر کل حزب دمکرات کردستان11/9/2012


/////////////////////////


 
بیانیه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان :
ابوالحسن بنی صدر از مردم کردستان عذر خواهی کند !

جناب آقای ابوالحسن بنی صدر در روزهای اخیر نامه ای از شما در باب خطر تجزیه ایران و ترس از دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران منتشر شد، این واقعیت بار دیگر بر همگان روشن شد که ذهنیت استبدادی که معلول گفتمان تک منطق و توتالیتر میباشد بار دیگر حق تعیین سرنوشت را که از حقوق انسانی و ابتدایی یک ملت است را به بهانه تجزیه طلبی مورد حمله قرار داده است.
جناب آقای بنی صدر ، اولین رییس جمهور اسلامی ایران !


ایرانیان و جهانیان نیک میدانند که بواسطه حضور و نقش شما در اوایل انقلاب به عنوان فرماندهی کل قوا چه خون هایی در کردستان ریخته شد. صدها نفر اعدام، تبعید و جلای وطن کردند. نگاه شما به مسائل کردستان نگاه امنیتی با برخورد سخت افزاری را به مثابه یک راه حل برای حل بحران آن زمان تجویز نمود،اکنون به واسطه اقدامات شما خسارتهای جبران ناپذیری بر جان، مال و آبروی مردم کردستان وارد آمده است.
جناب آقای ابوالحسن بنی صدر جامعه دمکرات نیازمند افراد دمکرات است. وظیفه اخلاقی و انسانی شماست تا درقبال آن همه جفاها و بی عدالتیها که در حق مردم کردستان ایران روا داشتید از مردم کرد در ایران عذر خواهی نمایید و پاسخگوی اقدامات خود در یک دادگاه صالح باشید.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان از تمامی جریانها، فعالان مدنی و حقوق بشری درخواست میکند تا نسبت به جمع آوری اسناد و مدارک در خصوص نقش و حضور موثر جناب آقای ابوالحسن بنی صدر رییس جمهور وقت ایران در کشتار مردم بی دفاع کردستان در سالهای ریاست جمهوری ایشان را به دبیر خانه سازمان دفاع از حقوق بشر در کردستان ارسال نمایند تا مقدمات طرح شکایت حقوقی علیه ایشان در دادگاه حقوق بشر اروپا فراهم شود.
سازمان حقوق بشر کردستان همچنین از عموم شهروندان کردستان و ایران درخواست می کند تا اسناد و مدارک مربوط به نقش و حضور موثر سایر افراد و عاملان کشتار مردم کردستان را به دبیرخانه این سازمان ارسال کنند.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
سه شنبه 11سپتامبر 2012http://www.hro-kurd.net

/////////////////////////////////

نتانیاهو: حکومت ایران تا قاطعیت مشاهده نکند، از روند خود دست نمی دارد

نتانیاهو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کانادا، چند روز پس از اعلام قطع رسمی مناسبات کانادا با ایران، بار دیگر هشدار داد که جمهوری اسلامی تا زمانی که از سوی کشورهای دموکرات جهان قاطعیت نبیند و مشاهده نکند که خط قرمز واضحی در مورد برنامه اتمی ایران تعیین شده، از برنامه های اتمی خود دست برنخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر