Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۱, سه‌شنبه

یازدهمین سالروز فاجعه یازدهم سپتامبر باردیگر ملت آمریکا را متحد کرد



یازدهمین سالروز فاجعه یازدهم سپتامبر باردیگر ملت آمریکا را متحد کرد


*        امروز یازدهم سپتامبر مصادف با حمله فاجعه بار تروریست های شبکه ترور بین المللی القاعده با هواپیماهای آمریکایی به برج های دوقلوی منهتن نیویورک است. همین مناسبت سلسله آیین هایی به یاد بیش از سه هزار تن جان باختگان این رویداد تروریستی سه شنبه در سراسر آمریکا برگزار می شود.



 دو نامزد پست ریاست جمهوری؛ پرزیدنت باراک اوباما و آقای میت رامنی امروز  کارزار رقابت انتخاباتی خود را برای ادای احترام به روان قربانیان و حفظ وحدت آمریکایی تعطیل کردند. پرزیدنت اوباما و همسرش آیین یازدهم سپتامبر رابا دقیقه ای سکوت در کاخ سفید گشودند و همچنین در آیین پنتاگون در ویرجینیا شرکت کردند.
 آقای رامنی نیز سخنانی در ایالت نوادا ایراد می کند. سفیر ایالات متحده در اسرائیل دان شپیرو امروز اظهارنظر کرد که از هنگامی که رهبر القاعدة، اسامة بن لادن مجازات شده و به دیار نیستی فرستاده شده است، القاعده ضعیف شده است. در حملات انتحاری تروریست های القاعده در یازدهم سپتامبر 2001 ، 19 تروریست اسلامگرای افراطی که اکثراً شهروندان سعودی بودند، چهار هوایپمای مسافربری آمریکایی را ربودند و دو هواپیما را در فاصله های زمانی به برج های دوقلوی نیویورک کوبیدند و در نیتجه مسافران هواپیماها و  کسانی که در برج ها بودند کشته شدند و دو برج به طرز هولناکی ویران گردید.
 هواپیماربایان همچنین با هواپیمای سومی به ساختمان پنتاگون حمله بردند و به آن خسارات جدی وارد ساختند. ولی هواپیمای چهارم درایالت پنسیلوانیا سرنگون شد و مسافران این هواپیما نیز همگی جان باختند. جمهوری اسلامی ایران و رسانه های افراطی آن امروز ادعاهای خود را در مورد عوامل این رخداد سیاه تکرار کردند؛ همان ادعاهایی که موجب خشم و نفرت عمیق ملت آمریکا از جمهوری اسلامی و سران آن می شود.

انتقادهای شدید از عملکرد ارزی احمدی نژاد در پی تلاطم بزرگ

کیهان تهران: تقصیر بخش فارسی رادیو اسرائیل است


*          صبح امروز، سه شنبه، بازار در تهران آرامشی نسبی را پشت سر گذارد و بهای دلار با حدود 150 تومان کاهش به 2450 تا 2500 تومان رسید. بهای ارز در بازار تهران روز دوشنبه یکی از پر تلاطم ترین دوره های تاریخ خود را گذراند.

 نرخ دلار آزاد در بازار در روز دوشنبه از دو هزار و ششصد تومان نیز فراتر رفت و حتی دلالان و معامله گران خرده پا، دلار را به قیمت بی سابقه 2800 تومان نیز معامله کردند. بهای یورو از مرز 3100 تومان گذشته بود.
 سامانه خبری "بازتاب" دوشنبه در گزارشی نوشته بود که پیش بینی ها بر این است که بهای دلار در همین هفته حتی به سه هزار تومان نیز برسد و در چنین صورتی باید گفت که این یعنی "مرگ اقتصاد ایران"!! گزارش ها از تهران حکایت از آن دارند که میزان تقاضا برای دلار به حد کم سابقه ای رسیده و دلیل آن، "اطمینان" خریداران به بالا رفتن نرخ دلار از مرز سه هزار تومان است. در چهار راه استانبول تهران، صدها معامله گر ودلال خرده پا با هیجان و سردرگمی بی سابقه ای در انتظار کسب اخبار جدید هستند و هر از چندی، شایعه احتمال حمله پلیس برای بازداشت دلالان، آنها را به گریز از محل و ارائه دلار در گوشه دیگری از منطقه چهار راه اسلامبول وادار می کند. 
بهای دلار، از بامداد دوشنبه بر بهای بسیاری از کالاهای مصرفی و خوراکی اثر مستقیمی گذاشته و برای مثال از همان عصر دوشنبه، بهای هر کیلو پنیر در تهران از مرز 15 هزار تومان گذشت.
 رسانه های گروهی جمهوری اسلامی با گمانه زنی های متفاوت، با هرج و مرج بی سابقه چند روز گذشته بازار ارز روبرو شدند. این رسانه ها به شکلی آشکارتر از همیشه به انتقاد از دولت احمدی نژاد پرداختند و وزرای کابینه او را بی لیاقتی در مقابله با فعل و انفعالات بی سابقه ارزی کشور متهم کردند. در این میان، در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی که غیرعلنی برگزار شد، به گزارش خبرگزاری "فارس"، موضوع کمبود در ذخایر ارزی کشور مطرح شد. وزیر اقتصاد که در این نشست مجلس شورا حضور داشت، ادعا کرد که کشور با کمبود ذخایر ارز مواجه نیست و این موضوع را شایعه ای بیش ندانست.
 گزارش ها از تهران از آن حکایت دارند که در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی، شماری از نمایندگان به پایین آمدن صادرات نفت ایران اشاره کردند و آن را از جمله دلیل بالا رفتن نرخ ارز دانستند. به گزارش خبرگزاری "فارس"، وزیر اقتصاد این دیدگاه نمایندگان مجلس را رد کرد و گفت، اطمینان می دهم که فروش نفت در سال جاری بسیار مناسب بوده است.
 این ها در حلی است که در چند روز گذشته رسانه های گروهی غربی خبر دادند که صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه سقوط  کرده است. این رسانه های غربی همچنین گزارش داده اند که درآمدهای ماهیانه صادرات نفت ایران از ده میلیارد دلار در سال گذشته به سه میلیارد دلار در ماه های اخیر کاهش یافته است. وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی در این میان به این گزارش های رسانه های غربی پاسخی نداد و با آنها با سکوت روبرو شد. 
روزنامه «ابتکار» درتهران امروز در مقاله ای تند احمدی نژاد را فراخواند که محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی را به دلیل بی لیاقتی زود اخراج کند. اما خود آقای بهمنی با خونسردی به پرسش های رسانه ها پاسخ مختصری داد. زمانی نیز که از احمدی نژاد پرسیده شد که چرا وضع ارز اینگونه شده است، وی به لودگی زبان گشود و به خبرنگاران گفت: «نهار چی خوردید؟»!. 
در این میان، آقای حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان تهران امروز در مقاله ای وضعیت متلاطم ارزی را ناشی از قدرت بخش فارسی رادیو اسرائیل دانست! و نوشت بخش فارسی رادیو اسرائیل شنبه شب چنین ارزیابی هایی کرده بود پس حتماً به ستون پنجم های خود در ایران پیام داده است!.

"دلار به هفت هزار تومان هم می رسد"
یک مقام بلندپایه اقتصادی جمهوری اسلامی در حالی که نمی خواست نامش برده شود، گفت، در جریان نشست های اخیر نهادهای تصمیم گیرنده ایران، این موضوع پذیرفته شده که تا پایان سال جاری بهای دلار تا هفت هزار تومان بالا خواهد رفت. این مقام ارشد رژیم ایران گفت، نسبت به سال نخست انقلاب، 1357 ، بهای تقریباً تمامی کالاهای اساسی و مصرفی در ایران پانصد تا هزار برابربیشتر شده و از این رو افزایش نرخ دلار به هفت هزار تومان، امری طبیعی است.

 مقام بلندپایه جمهوری اسلامی افزود، در روزهای اخیر هشدارهای مستقیم و قاطع زیادی به بالاترین نهادهای تصمیم گیرنده کشور داده شده که همگی از امکان وقوع یک انفجار اجتماعی و تکرار انقلاب لیبی و تونس در ایران حکایت دارند.
 این مقام رژیم ایران گفت، احتمال وقوع خیزش های مردمی شهری اکنون به بزرگ ترین دغدغه حکومت گران تبدیل شده و نهادهایی چون سپاه پاسداران و نیروی انتظامی به شکلی گسترده در حالت آمادگی و آماده باش به سر می برند.
 وبسایت "کلمه" وابسته به آقای میرحسین موسوی نیز چند روز پیش نوشته بود که وزارت اطلاعات در ارزیابی های داخلی خود بر افزایش نجومی نرخ دلار تا پایان سال و رسیدن آن به 6700 تومان و "شورش های اجتماعی" در زمینه اقتصادی هشدار داده است. حجت الاسلام علی سعیدی نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران هفته گذشته گفت از هم اکنون باید به فکر پادزهر در برابر شورش های اجتماعی بود.  

 

"امکان وقوع یک انفجار اجتماعی و تکرار انقلاب لیبی"

رویترز: "ذخایر ارزی ایران به نصف کاهش یافت"
*          خبرگزاری "رویترز" در تحلیلی نوشت، اکنون این تردید پدید آمده که رژیم ایران فاقد ذخیره ارزی لازم برای مقابله با تحریم های اقتصادی جهانی است. در سال گذشته، ذخایر ارزی ایران نزدیک به 106 میلیارد تخمین زده می شد که می توانست مصارف واردات کشور به مدت سیزده ماه را تأمین کند. اما "رویترز" گزارش می دهد که به دلیل کاهش چشمگیر صادرات نفت ایران، اکنون از ذخایر ارزی جمهوری اسلامی به شدت کاسته شده است.

 تحلیل گران می گویند، ذخایر ارزی ایران به نصف میزان سال گذشته کاهش یافته است. خبرگزاری "رویترز" افزود، انتظار آن می رود که با کاهش ارزش ریال ایران، بر بهای کالاهای مصرفی و خوراکی باز هم به سرعت افزوده شود و این در حالی است که نرخ تورم نیز در حدی کم سابقه در حال بالا رفتن است.
 در این میان دلالان و سوداگران ارز در دوبی به "رویترز" گفتند که در روزهای اخیر، بازرگانان ایرانی معاملات خود در بازار دوبی را متوقف کرده اند و از آن بیم دارند که به دلیل فراز و نشیب بی سابقه قیمت ارز در ایران، دچار زیان و ضرر شوند. 

گزارش "ان.بی.سی" از اوضاع نابسامان اقتصادی ایران
*          خبرنگار شبکه تلویزیونی "ان.بی.سی" از تهران گزارش می دهد که در روزهای اخیر بهای بسیاری از کالاهای اساسی مصرفی در ایران، دو، سه و یا حتی چهار برابر شده است.

 شهروندان تهرانی به خبرنگار شبکه "ان.بی.سی" گفتند، دولت جمهوری اسلامی چه بخواهد و چه نخواهد، باید این را بپذیرد که قیمت ها سر به آسمان گذاشته اند. "ان.بی.سی" افزود، این روزها جامعه بازرگانان و تجار ایران در بحرانی عمیق فرو رفته اند و می گویند که اوضاع اقتصادی هر روز بدتر می شود. اینها در حالی است که بیکاری به عنوان یکی از مهم ترین مسائل اقتصادی کشور، گریبان میلیون ها ایرانی را گرفته است. خبرنگار شبکه "ان.بی.سی"افزود، بیکاری سبب گرایش موج بزرگی از جوانان ایران به مصرف مواد مخدر و یا جرائم جنایی گردیده و این در حالی است که وابستگان جمهوری اسلامی می گویند برای مقابله با مسائل اقتصادی کشور، باید کمربندها را سفت تر کرد.
 شبکه تلویزیونی "ان.بی.سی" افزود، به نظر می رسد که تحریم های به تازگی اعلام شده آمریکا علیه سیستم بانکی ایران، بیشترین ضربه را بر اقتصاد رژیم ایران وارد کرده است.

 

"ان.بی.سی" بهای مایحتاج اساسی کالا در ایران نجومی شده است"


خلیج فارس در آستانۀ بزرگ ترین مانور تاریخ نیروی دریایی آمریکا
*          منابع نظامی آمریکا در پنتاگون گفتند، مانور چند روز دیگر نیروی دریایی آمریکا و 24 کشور متحد ایالات متحده در آبراه هرمز و خلیج فارس از قاطعیت دولت واشینگتن در مقابله با تهدیدهای احتمالی رژیم ایران نشان دارد.

 منابع نظامی آمریکا افزودند، اظهارات نرم خویانه چند روز گذشته مقام های دولتی ایالات متحده نباید این دیدگاه نادرست را در میان سران رژیم ایران پدید آورد که آمریکا دیگر آماده مقابله با تهدیدهای احتمالی جمهوری اسلامی نیست.
 این منابع افزودند، حضور ناوگان پنجم آمریکا در خلیج فارس بازگو کننده سیاست راهبردی دولت آمریکا برای حفاظت از منافع کوتاه و دراز مدت جهان غرب در منطقه است. گزارش ها از واشینگتن از آن حکایت دارند که ارتش آمریکا تا دو هفته دیگر بزرگ ترین مانور مین روبی و مین یابی تاریخ نیروی دریایی آمریکا را در منطقه خلیج فارس برگزار خواهد کرد.

 

خلیج فارس در آستانۀ بزرگ ترین مانور تاریخ نیروی دریایی آمریکا


گزارش وخیم تری از فعالیت های هسته ای ایران در آژانس منتشر شد
                    روزنامه بریتانیایی "ایندیپندنت" نوشت، دیپلمات های غربی در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین می گویند، رژیم ایران از انجام هرگونه اقدام اعتماد سازی در رابطه با برنامه های اتمی خویش سر باز زده و از این رو لازم است که شورای حکام آژانس به در پیش گرفتن سیاستی قاطع و محکم علیه رژیم ایران بپردازد.
 "ایندینپدنت" افزود، شک و تردیدها و سوء ظن ها در مقر آژانس در رابطه با برنامه اتمی ایران روز به روز بیشتر می شود و در همان حال دولت های غربی بیش از گذشته خواهان آنند که آژانس گزارش منفی رسمی خود را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد.
 این ها در حالی است که روسیه و چین همچنان سیاست نرم خویانه تری را در آژانس ادامه می دهند. "ایندیپندنت" نوشت، به گفته یک دیپلمات غربی در وین، اگر آژانس سیاست و خط مشی یکپارچه ای را در رابطه با برنامه های اتمی ایران در پیش گیرد، شاید حتی اسرائیل نیز بپذیرد تا با این سیاست همراه شود. این دیپلمات غربی افزود، اقدام قاطع احتمالی آینده آژانس، نشانگر آن خواهد بود که جامعه جهانی در برابر جاه طلبی های اتمی رژیم ایران، بینشی یک پارچه دارد.
 

گزارش وخیم تری از فعالیت های هسته ای ایران در آژانس منتشر شد 


"برغم گزارش های وخیم آژانس، "اتلاف وقت ایران ادامه دارد"
*          شبکه تلویزیونی "ای.بی.سی" آمریکا در گزارشی گفت، به نظر می آید که برغم سیاست های قاطع اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، رژیم ایران همچنان مشغول تلف کردن وقت و بازی دادن جامعه جهانی در رابطه با برنامه های اتمی خود است. 

"ای.بی.سی" افزود، سخنان روز دوشنبه آقای نوکیا آمانو رییس آژانس به شکل کم سابقه ای تند بود و جمهوری اسلامی با این سخنان در موضع دشواری قرار گرفته است. شبکه تلویزیونی "ای.بی.سی" افزود، مقام های آژانس می گویند که برغم تلاش رژیم ایران برای پاک سازی پادگان نظامی پارچین از آثار آزمایش های اتمی، آژانس از ابزارها و امکانات مناسبت و مدرن زیادی برای بررسی درست و دقیق امکان وقوع این آزمایش های هسته ای برخوردار است. "ای.بی.سی" گفت، بررسی های آژانس نشان می دهد که رژیم ایران اقدامات زیادی را برای لاپوشانی تحقیقات اتمی خود در پادگان پارچین انجام داده است.

نتانیاهو به دولت آمریکا: "در مورد ایران تا کی صبر کنیم؟"

*          ساعاتی پس از آن که ایالات متحده تأکید کرد قصد ندارد خط قرمزی برای برنامه های اتمی ایران تعیین کند، نخست وزیر اسرائیل واکنش نشان داد و گفت: جهان به اسرائیل می گویند صبر کن چرا که هنوز فرصت باقی است و من می گویم برای چه صبر کنیم و تا به کجا؟.

 آقای بنیامین نتانیاهو گفت آنانی که در جامعه بین المللی از تعیین خط قرمز برای برنامه های اتمی ایران خودداری می کنند حق ندارند این موضوع را به اسرائیل نیز تحمیل نمایند.
 نخست وزیر اسرائیل ظهر امروز در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر بلغارستان سخن می گفت. همزمان، دیپلمات های غربی گفتند آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعات جدیدی دریافت داشته مبنی بر این که ایران به تولید کلاهک اتمی بسیار نزدیک شده است.
 به گفته نخست وزیر اسرائیل تلاش های دیپلماتیک و تحریم های بین المللی گر چه به اقتصاد ایران صدمه وارد کرده ولی موجب قطع برنامه های اتمی آن کشور نشده اند و آن کشور هر روز که می گذرد به تولید جنگ افزار نزدیک تر می شود. آقای نتانیاهو گفت: در صورتی که برای ایران خط قرمز تعیین نشود، همچنان به فعالیت های اتمی خود ادامه خواهد داد.  

"اسرائیل دیدگاه آمریکا در قبال برنامه اتمی ایران را قبول ندارد؟
*          بحث بین ایالات متحده و اسرائیل درباره تعیین خط قرمز برای برنامه های اتمی ایران پایان نیافه و در آستانه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در پایان ماه جاری شتاب بیشتری گرفته است. در تأکیدهای مکرر نخست وزیر اسرائیل مبنی بر این که جامعه بین المللی و ایالات متحده باید به ایران هشدار بدهند که اگر در برنامه اتمی خود تا حد معینی که تعیین می شود، پیش بروند، گزینه نظامی علیه آن به کار گرفته خواهد شد ولی وزیر خارجه آمریکا خانم هیلاری کلینتون روز گذشته گفت، ایالات متحده قصد ندارد خط قرمزی برای برنامه های اتمی ایران تعیین کند و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز شب گذشته این دیدگاه را تکرار کرد.

 خانم ویکتوریا نولند در گفت و گو با خبرنگاران در واشنگتن گفت: «رییس جمهوری آمریکا در مورد معضل اتمی ایران تعهد دارد ولی حاضر نیست خط قرمز یا موعدی برای پایان آن تعیین کند». آمریکا فشار را روز به روز بیشتر می کند و می گوید اجازه نخواهد داد ایران به بمب اتم مجهز شود ولی در این مقطع تحریم و گفت و گو را کارساز می داند.
 همزمان، وزیر دارایی اسرائیل دکتر یووال اشتاینیتس که به نیویورک سفر کرده گفت: «پس از گذشت سال های زیادی که حکومت اسلامی ایران به فریب ادامه داده و به تولید جنگ افزار اتمی نزدیک می شود، جهان آزاد به رهبری ایالات متحده باید خط قرمزی را برای برنامه های اتمی آنها تعیین کند.  

"اسرائیل دیدگاه آمریکا در قبال برنامه اتمی ایران را قبول ندارد"
*          روزنامه "واشینگتن پست" به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی نوشت، تنها در صورت نشان دادن یک اولتیماتوم قاطع به رژیم ایران در مورد برنامه های اتمی اش، می توان امیدوار بود که جمهوری اسلامی در برابر خواسته های جامعه جهانی تسلیم شود.

 این مقام اسرائیلی که نخواست نامش برده شد افزود، رهبران رژیم ایران باید قانع شوند که در صورت ادامه برنامه های اتمی خود، با پیامدهای جدی و شدیدی روبرو خواهند شد. این مقام اسرائیلی به "واشینگتن پست" گفت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، همچنان بر این باور است که ضرب الاجل روشنی باید به سران رژیم ایران نشان داده شود.
 "واشینگتن پست" به نقل از آقای دوری گولد سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل نوشت، در حال حاضر دولت آمریکا به دلیل عدم ارائه تهدیدی مناسبت علیه رژیم ایران، در یک موضع دفاعی زیان آور قرار گرفته است.
 آقای دوری گولد افزود، در حال حاضر میان دیدگاه های دولت های آمریکا و اسرائیل اختلافات گسترده ای وجود دارد که عمیق به نظر می رسد. خانم کلینتون وزیر خارجه آمریکا دو شب پیش گفت که آمریکا بهترین راهکار را در مقابله با برنامه اتمی ایران، ادامه گفت و گوهای می داند و (برخلاف خواسته نخست وزیر اسرائیل) آمریکا حاضر نیست که فعلاً ضرب الاجلی برای ایران تعیین کند.  


"خودداری آمریکا از دادن ضرب الاجل به ایران ممکن است حمله اسرائیل را جلو بیندازد"


"بریتانیا درخواست ورود دیپلمات های ایرانی را رد کرده است"
*          روزنامه انگلیسی "تایمز مالی" در شماره امروز خود نوشت، وزارت امور خارجه بریتانیا درخواست دولت ایران برای اعزام چند دیپلمات جمهوری اسلامی به انگلستان را رد کرده است. "تایمز مالی"افزود، رژیم ایران برای آنچه که انجام امور کنسولی شهروندان ایرانی در بریتانیا می نامد، خواستار اعزام دیپلمات های خود به انگلیس شده بود ولی مقام های وزارت امور خارجه بریتانیا به "فایننشال تایمز" گفتند، دولت لندن به هیچ وجه مایل به پذیرفتن دیپلمات های رژیم ایران در بریتانیا نیست و همچنین بر این اعتقاد است که حضور دیپلمات های انگلیسی در ایران نیز به دلیل حفاظت امنیت آنها ضرورتی ندارد.

 در ماه دسامبر گذشته، در پی حمله مأموران رژیم ایران به سفارت انگلیس در تهران، بریتانیا دیپلمات های خود را از ایران فرا خواند. "تایمز مالی" نوشت، جمهوری اسلامی حضور سیصد و پنجاه هزار شهروند ایرانی در بریتانیا و نیاز آنها به خدمات کنسولی را دلیل درخواست خود برای اعزام دیپلمات هایش به انگلیس اعلام کرده است.


مخالفت بریتانیا با ورود دیپلمات های ایرانی برای حل مشکلات کنسولی

برای شنیدن صدای بخش مشروح خبرها و برنامه بعدی پس از آن، لطفا به بخش صدای آرشیوی در دست راست همین وبسایت مراجعه کنید وبرنامه سه شنبه را انتخاب کرده و آن را بشنوید. سپاسگزاریم. (به یاد داشته باشید که در بخش آرشیو هفتگی، برنامه 
یک هفته گذشته در دسترس شماست).
http://radis.org/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر