Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۱۲, یکشنبه

موسته‌فا مه‌عروفی : بڕوایه‌ک هه‌یه‌ له‌ ئێراندا ئه‌گه‌ر هێرش نه‌کرێته‌ سه‌ر ڕژێم ئه‌وا گۆڕانکاری ڕوونادات


موسته‌فا مه‌عروفی : بڕوایه‌ک هه‌یه‌ له‌ ئێراندا ئه‌گه‌ر هێرش نه‌کرێته‌ سه‌ر ڕژێم ئه‌وا گۆڕانکاری ڕوونادات


سه‌ره‌ک وه‌زیری ئیسرائیل داوا له‌ کۆمه‌ڵگای نێونه‌ته‌وه‌یی ده‌کات هێڵێکی ڕوون و ئاشکرای سوور دابنێت تا ئێران ده‌ست له‌ به‌رنامه‌ ناوکیه‌که‌ی هه‌ڵبگرێت.
به‌نیامین نه‌ته‌نیاهۆ ڕۆژی یه‌کشه‌ممه‌ به‌ ئه‌ندامانی کابینه‌ی حکومه‌ته‌که‌ی گوتووه‌ ئێران له‌وبڕوایه‌دایه‌ جیهان سوور نییه‌ له‌سه‌ر ڕاگرتنی ئه‌و به‌رنامه‌ ناوکیه‌ی هه‌یه‌تی.


موسته‌فا مه‌عروفی، نوسه‌ر و ڕۆژنامه‌وان له‌و بڕوایه‌دایه‌ به‌رنامه‌ی ناوکی ئێران نیگه‌رانی زیاتری بۆ ئیسرائیل دروستکردووه‌ وه‌ک له‌ وڵاته‌ یه‌کگرتووه‌کانی ئه‌مریکا و هه‌ر بۆیه‌شه‌ ته‌لئه‌ڤیڤ زیاتر جه‌خت ده‌کاته‌وه‌ له‌ دڵنیابوون له‌وه‌ی ڕێگه‌ نه‌درێت ئێران ببێته‌ خاوه‌ن چه‌کی ئه‌تۆمی و ئه‌وه‌ش له‌ ڕێی داوکانیه‌وه‌ ده‌کات بۆ گرتنه‌ به‌ری هه‌نگاوی ڕادیکاڵانه‌ تر دژ به‌ تاران.
به‌ڕێز مه‌عروفی ده‌شڵێت ئیسرائیل ده‌خوازێت هاوشێوه‌ی ئه‌و هه‌نگاوانه‌ی پێشتر دژی عێراق و دژی سوریا گیرانه‌ به‌ر، له‌ به‌رامبه‌ر ئێرانیشدا بگیرێته‌ به‌ر بۆ لێدانی دامه‌زراوه‌ ناوکیه‌کانی.به‌ڵێن ساڵح وتووێژی له‌گه‌ڵ موسته‌فا مه‌عروفی کردووه‌.
dengiamerika.com
---------------------------------

هشدار اطلاعات رژیم: احتمال بروز شورشهای اجتماعی

سایت کلمه: افزایش کسری بودجه دولت، کاهش شدید ذخایر ارزی و نگرانی دستگاه امنیتی از شورش گرسنگان، آخرین گزارش هایی است که در هفته های اخیر در اختیار مقام های عالی نظام قرار گرفته است تا با توجه به آنها در خصوص روند آتی کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، یکی از زیرمجموعه های اقتصادی دولت اخیرا گزارش داده که ذخایر ارزی کشور رو به اتمام است و احتمال ناتوانی دولت از پرداخت حقوق کارمندان در ماه های آینده وجود دارد.
همزمان بازوی امنیتی دولت نیز درباره احتمال وقوع شورش های اجتماعی در اعتراض به شرایط اقتصادی کشور هشدار داده است.
در گزارش محرمانه ای که در کمیسیون اقتصادی هیات دولت طرح شده، از اتمام ذخایر ارزی کشور در شش ماه آینده سخن به میان آمده است. نرخ واقعی برابری ارزش دلار با ریال نیز در این گزارش، به ازای هر دلار ۶۷۰۰۰ ریال برآورد شده است.
همچنین این گزارش خبر داده که با توجه به افزایش مداوم کسری بودجه دولت، طی سه ماه آینده وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی در پرداخت حقوق کارکنان و مجموعه های مرتبط با خود دچار مشکل خواهند شد.
در پی طرح این گزارش در دولت، بخشنامه ای دارای طبقه بندی برای همه زیرمجموعه های دولت و دستگاه های اداری ارسال شده که در آن با طرح احتمال کاهش ۵۰ درصدی حقوق و دستمزد ماهانه کارمندان در صورت تداوم وضعیت کنونی، از بالاترین مقام مسئول هر دستگاه خواسته شده تدابیر لازم را جهت پیشگیری از وقوع هرگونه نارضایتی در میان کارمندان و کارکنان آن دستگاه مربوطه پیش بینی کند.
بر اساس گزارش رسیده، در شماره اخیر بولتن محرمانه وزارت اطلاعات نیز با اشاره تلویحی به این شرایط دشوار اقتصادی، از احتمال بروز شورش گرسنگان به ویژه در حاشیه شهرهای بزرگ کشور سخن به میان آمده است.

کارشناسان این دستگاه امنیتی هشدار داده اند که از شهریورماه جاری به بعد، این زنگ خطر همواره به عنوان یک چالش جدی در برابر دولتمردان قرار خواهد داشت.
--------------------------

عدم تعادل بازار كار تبعیض علیه زنان را تشدید می‌كند

ممنوعیت ازدواج و حقوق كمتر از نرخ مصوب وزارت كار از جمله موارد غیر قانونی است كه در برخی كارگاه ها علیه زنان به كار گرفته می‌شود. 
رئیس اتحادیه زنان کارگر از بی‌توجهی و قصور بازرسان اداره بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با تبعیض‌هایی که علیه زنان کارگر وجود دارد، انتقاد کرد.

سهیلا جلودارزاده با اشاره به عملکرد ضعیف بازرسان وزارت کار به ایلنا گفت: متاسفانه عدم تعادل در بازار کار و عدم تناسب عرضه و تقاضا در این عرصه مزید بر علت شده است تا شاهد كاستی‌هایی در نظارت و بازرسی باشیم.
وی درباره تبعاتی كه فزونی تقاضا بر عرضه‌ی نیروی كار برای زنان كارگر به دنبال دارد، توضیح داد: در بعضی کارگاه‌های کشور، زنان حاضرند در سخت‌ترین شرایط ممکن و با مخفی کاری عملکرد غیر قانونی کارفرمایان خود، به کار خویش ادامه دهند.
این فعال کارگری ممنوعیت ازدواج و حقوق کمتر از نرخ مصوب وزارت کار را از جمله موارد غیر قانونی دانست که در برخی کارگاه‌ها علیه زنان به کار گرفته می‌شود.
رئیس اتحادیه زنان کارگر در پایان مهم‌ترین مشکل حال حاضر جامعه کارگری کشور را چه برای آقایان و چه برای خانم‌ها، فقدان امنیت شغلی اعلام کرد و دلیل آن را مشکلات اقتصادی واحد‌های تولیدی دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر