Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

ئینته‌رنێت به‌ ژماره‌ له‌ ساڵی 2010دا


ئینته‌رنێت به‌ ژماره‌ له‌ ساڵی 2010دا

ساڵی 2010 ساڵێكی پر گۆرانكاریی بوو له‌ بواری پێشڤه‌چوونی سایته‌كان و تۆڕه‌گه‌له‌ كۆمه‌ڵایه‌تییه‌كان، هه‌روه‌ها له‌ به‌ره‌وپێشچوونی ئامێر و ته‌له‌فۆنه‌كان، سایتی pingdom هه‌ستاوه‌ به‌ كۆكردنه‌وه‌ی هه‌ندێك ئامارگه‌ل و ژماره‌ی په‌یوه‌ندیدار به‌ ئینته‌رنێته‌وه‌ له‌ ساڵی 2010دا، ئه‌مه‌ش بۆ زانینی ئاست و ڕێژه‌ی بڵاوبوونه‌وه‌ و به‌كارهێنانی سایته‌كان و پۆستی ئه‌لیكترۆنی-ئیمه‌یڵ، له‌گه‌ڵ ژماره‌ی ئه‌و سایتانه‌ی كه‌ له‌ ساڵی 2010 دانراون و زۆر ژماره‌ی تریش:
پۆستی ئه‌لیكترۆنی-ئیمه‌یڵ:
-له‌ ساڵی 2010دا زیاتر له‌ 107 ترلیۆن پۆست نێردراوه‌.
-تێكڕای ناوه‌ندیی ناردنی نامه‌ی ئه‌لیكترۆنی رۆژانه‌ گه‌یشتۆته‌ 294 ملیار.
-1.88 ملیار به‌كارهێنه‌ری پۆستی ئه‌لیكترۆنی هه‌یه‌.
وێبسایته‌كان:


-تا كۆتایی ساڵی 2010، ژماره‌ی وێبسایته‌كان گه‌یشتۆته‌ زیاتر له‌ 250 ملیۆن.
-هه‌ر له‌ ماوه‌ی ساڵی 2010دا، 21 ملیۆن وێبسایت دامه‌زراوه‌.

سێرڤه‌ره‌كانی وێب:
• 55% گه‌شه‌كردن له‌ به‌كارهێنانی سیڤه‌ری Lighttpd
• 39% گه‌شه‌ له‌ به‌كارهێنانی سێڤه‌ری ئه‌باتشی.
• 15% به‌ره‌وپێشچوون له‌ به‌كارهێنانی سێرڤه‌ری IIS
دۆمینه‌كان:
-له‌ كۆتایی ساڵی 2010 ژماره‌ی دۆمینه‌كانی com گه‌یشتۆته‌ زیاتر له‌ 88 ملیۆن دۆمین و 13 ملیۆن دۆمینی net و 8 ملیۆن دۆمینی org.
-زیاتر له‌ 79 ملیۆن دۆمین، دۆمینی وڵاتان (SA,QA,UK) به‌كارده‌هێنن.

به‌كارهێنه‌رانی ئینته‌رنێت:
-تاكو مانگی حوزه‌یرانی 2010 ، 1.97ملیار به‌كارهێنه‌ری ئینته‌رنێت هه‌بووه‌.
-ژماره‌ی به‌كارهێنه‌رانی ئینته‌رنێت گه‌یشتۆته‌ زیاتر له‌ 800 ملیۆن له‌ كیشوه‌ری ئاسیا و 475 ملیۆن له‌ ئه‌وروپا و 266 ملیۆن له‌ ئه‌مریكای باكوور و 110 ملیۆن له‌ ئه‌فریقیا و 63 ملیۆن له‌ رۆژهه‌ڵاتی ناوه‌ڕاست.
تۆڕه‌گه‌له‌ كۆمه‌ڵایه‌تییه‌كان:
-بوونی زیاتر له‌ 150 ملیۆن –بلۆگه‌ر- له‌ ئینته‌رنێتدا.
-25 ملیار تازه‌كردنه‌وه‌ بۆ –تویته‌ر له‌ 2010دا.
-100 ملیۆن ئه‌كاوه‌نتی نوێ بۆ –تویته‌ر له‌ 2010دا.
-زیاتر له‌ 600 ملیۆن هاوبه‌ش و به‌شداربوو له‌ سایتی به‌ناوبانگی –فه‌یسبوك تاكو كۆتایی 2010.
-له‌ ساڵی 2010دا،250 ملیۆن به‌شداربوون له‌ فه‌یسبوك زیادی كردووه‌.
-رۆژانه‌ 20 ملیۆن ته‌تبیق له‌ فه‌یسبوك ئه‌نجامده‌درێت.
ڤیدیۆ:
-رۆژانه‌ 2 ملیار گرته‌ی ڤیدیۆیی بۆ سه‌ر سایتی به‌ناوبانگی یوتیۆب.
-ئه‌پلۆدكردنی 35 كاتژمێر پارچه‌ ڤیدیۆ بۆ سه‌ر یۆتیۆب له‌ هه‌ر خوله‌كێكدا.
-مانگانه‌ له‌ رێگه‌ی سایتی فه‌یسبوكه‌وه‌، زیاتر له‌ 2 ملیار ڤیدیۆ سه‌یرده‌كرێت.
-مانگانه‌ 20 ملیۆن ڤیدیۆ ئه‌پلۆدی فه‌یسبوك ده‌كرێت.
وێنه‌ و فۆتۆ:
-تاكو كۆتایی مانگی ئه‌یلولی ساڵی 2010 ، 5 ملیار وێنه‌ بۆ سایتی فلیكه‌ر-Flickr.
-له‌ هه‌ر خوله‌كێكدا زیاتر له‌ 3 هه‌زار وێنه‌ بۆ سایتی فلیكه‌ر ئه‌پڵۆدده‌كرێت.
-مانگانه‌ زیاتر له‌ 3 ملیار وێنه‌ ئه‌پڵۆد ده‌كرێت بۆ سایتی فه‌یسبوك.
له‌كۆتاییدا ئه‌م ژمارانه‌ ئاماژه‌ن بۆ گه‌وره‌یی هێز و گرنگی ئینته‌رنێت له‌ بواره‌كانی به‌شداری كردنی وێنه‌ و ڤیدیۆ و بڵاوكردنه‌وه‌ی زانیارییه‌كاندا.

-------------------------------------

دانشجوی دربند از زندان اهواز به مکانی نامعلوم منتقل شد

خبرگزاری هرانا - گزارش ها حاکی از آن است که روز پنجشنبه پنجم اسفندماه، چند تن از نیروهای امنیتی، ضیاءالدین نبوی دانشجوی ستاره دار محبوس در زندان اهواز را به مکانی نامعلومی منتقل کرده اند.

یک منبع "مطلع" در گفتگو با دانشجونيوز در این زمینه گفته است که روز پنج شنبه مامورین امنیتی به همراه مسئولین زندان اهواز از ضیاء نبوی خواستند تا وسایل خود را جمع آوری کند و بدون بیان علت این موضوع، اقدام به انتقال وی به مکان نامعلومی نمودند.

گفتنی است تاکنون مسئولین امنیتی و زندان اهواز حاضر به پاسخگوئی در قبال انتقال این فعال دانشجویی نشده اند.

طی ماه های اخیر فشارها از سوی مسئولین امنیتی و قضایی اهواز به ضیاء نبوی افزایش یافته است به گونه ای که طی آخرین ملاقات این فعال دانشجویی با خانواده اش مسئولین زندان اهواز به دستور مقامات قضایی تنها به مدت چند ثانیه اجازه ی ملاقات حضوری و چند دقیقه ملاقات کابینی داده اند. طی این ملاقات برخورد نامناسبی از طرف مسئولین زندان با این فعال دانشجویی صورت گرفته و وی را دوبار مورد بازرسی شدید بدنی قرار داده بودند.

ضیاء نبوی سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل که به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان کارون اهواز محکوم شده بود از ۲۵ خرداد ۸۸ تا کنون بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می برد. شایان ذکر است عاطفه نبوی، دختر عموی ضیاء نبوی در شرایط مشابه، بدون مرخصی از ۲۵ خرداد ۸۸ درحال اجرای حکم ۳ سال حبس تعزیری در زندان اوین به سر می برد.

در ادامه ی فشار ها به خانواده ی نبوی چندی پیش علیرضا نبوی همسر عاطفه نبوی در سمنان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. این عضو دیگر خانواده نبوی به ۲ سال حبس و یک سال تبعید به خارج از سمنان محکوم شد.

------------------------------------

خطاب به همۀ زنان و دختران مبارز، به همۀ انسانهای برابر انديش اعلام ميکنم، ما ميتوانيم در ايران رنسانس نوين زنانه ای خلق کنيم.
پيام من به همۀ مبارزان راه آزادی زن در ايران اينست:
خودتان را آماده کنيد برای دامن زدن به يک جنبش افراطي، ساختارشکنانه و تابونشناس زنان که در عين حال که با ديگر جبهه های مبارزات مردم اجين و متصل است، مستقل و هدفمند عمل کند.
در ايران و در بستر قيامهای آتی مردم، بايد جمعيتی تشکيل شود که در مبارزات، اهدافی که از جنبش زنان ترسيم کردم به پيش ببرد.
با مماشات و کرنش ما، زن ستيزان گوی سبقت را از ما ميربايند و بساط بردگی و آپارتايد جنسيتی را در ايران برپا نگاه ميدارند
از همۀ ابزارهای سرکوب زنان بايد تقدس زدائی شود. از دين، از فرهنگ عقب مانده از بی سوادی و نادانی بايد تقدس زدائی شود.
حدود "اعتقادات شخصی" چه مذهبی و چه غير مذهبی از نامش پيداست! فقط و فقط خود شخص را در بر ميگيرد و نه حتی فرزندان و همسر را.
کرامت انسانی زن، فرای جهالت فردی و اجتماعی انسانهاست و ما جامعه را فراميخوانيم و اگر لازم شد مجبور ميکنيم که به اين اصل تن دردهد.
ما در آستانۀ فرا رسيدن روز جهانی زن شيپور رنسانس زنانه در ايران را بصدا درميآوريم. باشد که آحاد آزاديخواهان و برابری طلبان حاضر در مبارزات مردم ايران به آوای اين شيپور پاسخ دهند.
زنده باد هشت مارس، 17 اسفند، روز جهانی زن
پرثمر و پيروز باد جنبش رهائی زن
استوار و موفق باد مبارزۀ بحق مردم ايران
سارا فنائيان
7 اسفند 1389

//////////////////////////////////

چهارشنبه سوری در راه است؛ افزایش ترس پاسدار رادان

سایت عصر ایران: جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور گفت: نيروي انتظامي با مزاحمان و حادثه‌آفرينان چهارشنبه آخر سال برخورد جدي خواهد كرد و اين افراد تا پايان تعطيلات نوروز مهمان ما خواهند بود.

احمدرضا رادان گفت: در ابتداي چهارشنبه آخر سال ساختن مواد دستي خطرناك و تلفات حاصل از آن وجود دارد و در طول اين روز استفاده از اين مواد و صدمات جبران‌ناپذير حاصل از آن وجود دارد كه برخورد نيروي انتظامي با مزاحمان جدي خواهد بود.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور خاطرنشان كرد: در اين روز با متخلفان به صورت جدي برخورد مي‌شود و به صورت محله‌ محور برنامه‌هاي چهارشنبه‌سوري اجرا خواهد شد و افرادي كه در چهارشنبه آخر سال مزاحمت يا حادثه‌آفريني كنند با هماهنگي قوه قضاييه تا پايان تعطيلات مهمان ما هستند.

-------------------------------------



حمله نیروی انتظامی به یکی از ساختمانها جهت تخریب دیش ماهواره

/////////////////////////////////////////////////
بنابر درخواست مردم لیبی

لیبی؛ CNN: آماده شدن آمریکا برای اقدام نظامی احتمالی

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد، مشارکت فعال پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در موضع گیری های آمریکا درباره لیبی، نشانه آماده شدن واشنگتن برای اقدام نظامی احتمالی است.

گزارشگر این شبکه خبری گفت، دستگاههای اطلاعاتی آمریکا از نزدیک تحولات لیبی را دنبال می کنند. مقامات آمریکا به صورت مکرر می گویند نظامیان و امرای ارتش آمریکا نیز در بررسی تحولات لیبی فعال هستند.

وی افزود، این سخن به معنای آن نیست که برای مداخله نظامی در لیبی برنامه ریزی می شود اما به هر حال، این اقدام نیز بخشی از اقدامات احتمالی مدنظر برای لیبی است.

سخنگوی کاخ سفید نیز به روشنی اعلام کرده است که اعمال تحریمها علیه رژیم قذافی اقدام نهایی نیست و احتمال دارد اقدامات دیگری نیز صورت پذیرد.

همچنین احتمالا کشاندن قذافی به دیوان کیفری بین المللی نیز وجود دارد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر