Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

به‌ پێی هه‌واڵێکی ئاژانسی رۆیتێرز ده‌زگای هه‌واڵگریی نێوه‌ندی ئه‌مریکا ئاگادار بووه‌ که‌ ئه‌مڕۆ (جومعه‌) موباره‌ک ده‌ست له‌ کار ده‌کێشێته‌وه‌


به‌ پێی هه‌واڵێکی ئاژانسی رۆیتێرز ده‌زگای هه‌واڵگریی نێوه‌ندی ئه‌مریکا ئاگادار بووه‌ که‌ ئه‌مڕۆ (جومعه‌) موباره‌ک ده‌ست له‌ کار ده‌کێشێته‌وه‌
----------------------------------------------


مبارک رفت

شورای عالی نظامی مصر تاکید کرد جایگزین مشروعیت ملت نخواهد شد

شورای عالی نظامی مصر که از روز گذشته به جلسات خود ادامه می دهد، شامگاه جمعه 11-2-2011 در پی استعفای محمد حسنی مبارک از منصب ریاست جمهوری این کشور با صدور سومین بیانیه خود که در واقع اولین بیانیه شورا پس از استعفای رییس جمهور می باشد اعلام کرد که ارتش این کشور جایگزین مشروعیت ملت نخواهد بود .

این موضع ارتش، به منظور تاکید بر مدنی بودن دولت آینده مصر اعلام شده است .

در بیانیه شورای عالی نظامی مصر آمده است که نیروهای مسلح این کشور با درک حساسیت و اهمیت مرحله کنونی درحال بررسی گام هایی است که برای تحقق خواسته های ملت باید برداشته شود .

سخنگوی شورای عالی نظامی مصر تاکید کرد که گام ها واقداماتی که از سوی این شورا اتخاذ خواهد شد جایگزین مشروعیت مورد نظر ملت نخواهد شد .

در این بیانیه همچین با اشاره به استعفای محمد حسنی مبارک از او به خاطر آنچه که ترجیح مصلحت علیای مصر ونقش وی در جنگ وصلح تشکر شد .

شورای عالی نظامی مصر که اینک قدرت را در دست دارد اعلام کرد که با صدور بیانیه های دیگری نتایج جلسات خود را به اطلاع ملت خواهد رساند .
بامداد امروز ساعت صبح به وقت مصر شورای عالی نیروهای مسلح مصر طی یک بیانیه حسنی مبارک را برکنار نمود و این خبر در اولین ساعت بر روی آژانس خبری کردستان منتشر شد.

سرانجام حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر، پس از ۳۰ سال حکومت بلامنازع بر این کشور در هجدمین روز از اعترا‌ض‌های مردمی، از قدرت کناره‌گرفت.


غروب جمعه، عمر سلیمان مبارک معاون ریاست جمهوری، در یک پیام تلویزیونی کوتاه اعلام کرد، حسنی مبارک از قدرت کناره‌‌گیری کرد.

عمر سلیمان گفت: «در این شرایط حساس که کشور در آن به سر می‌برد، رئیس جمهور حسنی مبارک تصمیم گرفت از ریاست جمهوری کناره‌گیری کند.»


میدان التحریر قاهره پس از کناره‌گیری مبارک
عمر سلیمان افزود حسنی مبارک اداره امور کشور را به «شورای نیروهای مسلح» سپرده است.

این پیام کوتاه، موجی از شادی و سرور را در سراسر مصر برانگیخته است.

پیش از کناره‌گیری حسنی مبارک، گزارش‌ها حاکی از این بود که وی به همراه خانواده‌اش قاهره را ترک گفته و به کاخ خود در شرم‌الشیخ در ساحل دریای سرخ رفته است.

جمعه صبح ارتش مصر بار دیگر تاکید کرد که اصلاحات دموکراتیک در این کشور را تضمین خواهد کرد؛ با این حال تظاهرکنندگان خشمیگن در این روز به سوی کاخ ریاست جمهوری و تلویزیون روانه شده و بر خواسته خود که همان رفتن مبارک بود اصرار ورزیدند.

حسنی مبارک که در طول ۱۸ روز اعتراض‌های مردمی، گام به گام از مواضع خود عقب‌نشینی کرده بود، پنجشنبه شب با وجود گمانه‌زنی‌ها برای اعلام استعفایش، گفت تا شهریور ماه سال آینده در قدرت باقی خواهد ماند؛ با این حال تنها یک روز بعد از آن مبارک قاهره و قدرت را در ۸۲ سالگی ترک کرد.

حسنی مبارک در حالی از قدرت کناره‌گیری کرد که برکناری دولت، برگزیدن عمر سلیمان به عنوان معاون ریاست جمهوری و حتی گفت‌وگو با گروه‌های مخالف، معترضان را راضی نکرد و آنها برای هجدمین روز پیاپی در خیابان‌ها حضور خود را حفظ کردند.

این دومین حکومت عربی است که در کمتر از یک ماه فرومی‌ریزد. در ۲۵ ژانویه زین‌العابدین بن علی پس از ۲۳ سال ریاست جمهوری بی‌رقیب، استعفا داد و به عربستان سعودی گریخت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در شهرهای مختلف شمال آفریقا و خاورمیانه، مردم سرنگونی حکومت حسنی مبارک را جشن گرفته‌اند.

از بیروت تا غزه مردم در خیابان‌ها ریخته و با آتش‌بازی و سردادن شعار به استقبال این پیروزی مردم مصر رفته‌اند.

در تونس که الهام‌بخش حرکت اعتراضی مصر بوده است، مردم به خیابان‌ها ریخته و فریاد شادی سر می‌دهند.

حسنی مبارک که ۸۲ سال دارد، در آوریل ۱۹۷۵ از سوی انور سادات به معاونت ریاست جمهوری برگزیده شد.

انور سادات و معاونش حسنی مبارک ۱۹۸۱
در ۱۴ اکتبر ۱۹۸۱ و پس از ترور انور سادات، حسنی مبارک سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.

در ژوئن ۱۹۹۵ حسنی مبارک هنگامی که از اتیوپی دیدن می‌کرد مورد سوء قصد قرار گرفت اما جان سالم به در برد.

وی در سال ۲۰۰۳ هنگام سخنرانی در پارلمان از حال رفت.

حسنی مبارک در سال ۲۰۰۴ در آلمان برای یک جراح بر روی کمرش بستری شد.

در فوریه سال ۲۰۰۵ حسنی مبارک، دستور داد متمم‌هایی به قانون اساسی اضافه شود تا برای نخستین بار انتخابات ریاست جمهوری با شرکت کاندیداهای دیگر برگزار شود.

پس از اضافه شدن این متمم‌ها به قانون اساسی، وی در سپتامبر سال ۲۰۰۵ در نخستین انتخاباتی که نامزدهای دیگر نیز شرکت داشتند، پیروز اعلام شد.

در ششم ماه مارس ۲۰۱۰ حسنی مبارک به دلیل عمل جراحی بر روی کیسه صفرا، قدرت را به طور موقت به نخست‌وزیر واگذار کرد.

در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱، در واکنش به اعتراض‌های گسترده در مصر، حسنی مبارک برای نخستین بار برای خود معاون برگزید.

با ادامه اعتراض‌ها در مصر، در یکم فوریه ۲۰۱۱، حسنی مبارک اعلام کرد که دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کند اما در عین حال گفت که کشور را ترک نمی‌کند و در مصر خواهد مرد.

دو سوم جمعیت ۸۰ میلیونی مصر را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها با مشکل بیکاری مواجه‌اند؛ ۴۰ درصد مردم مصر نیز درآمدی کمتر از دو دلار در روز دارند.

این گزارش در حال تکمیل است.


مبارک به حسنی مبارک
حسنی مبارک رفت اما برای باقی ماندن باید انسانها را میکشت
درست
مانند نظام کثیف ج .اسلامی
اما او رفت و نخواست که دستانش به خونها بیشتری عاقشته شود
پس نتیجه میگیریم که مصری ها خیلی کمتر از ما زندانی و شکنجه و کشته
داده ا ند و با کمترین بها دیکتاتور کشورشان را بیرون کردند
این به این معنا نیست که آنها شجاعترند و باشجاعت خود دیکتاتور میهنشان را بیرون کردند به این معناست که
یک انقلاب تعریف خاص خود را دارد
مصری ها با نتظاهرات خود به مبارک گفتند که ما تو را نمیخواهیم و مبارک در لحظه اول با تظاهر کنندگان برخورد نظامی کرد و دید که مردم از این برخورد نمیحراسند و کناره گیری او را خواهان هستند
مبارک دو راه در میان داشت
کشتن یا رفتن
او رفتن را ترجیح داد
و کارنامه خود را از خون جوانان مصری رنگینتر نکرد
اما برگردیم به میهن عزیز خودمان
میدانید چرا <مبارک>های ایران از ایران نمیروند؟
بله میدانید و نیازی به توضیح بیشتری نیست
آنها تصمیم به ماندن دارند و تا میتوانند از ما میکشند و به زندان میاندازند و شکنجه میکنند
مبارک با دهانی تلخ قدرت را رها کرد این کار او را میتوان تحسین هم کرد
او ارتش را در اختیار داشت و برا ی ماندن میتوانست با تظاهر کنندگان برخورد کند و شانس خود را برای ماندن آزمایش کند
ولی او رفت
و خامنه ای ماند
این مسئولیت ما نسبت به هموطنان مان را بیشتر و بیشتر میکند
چون ما عهد کرده ایم که تا دیکتاتوری کشورمان را سرنگون نکنیم از پای ننشینیم
پس بنابراین با عزمی جزمتر به خامنه ای میگوییم
ما زن و مرد جنگیم
بجنگ تا بجنگیم

--------------------------------------------
بیاد پدر کردستان شیخ عزالدین حسینی که مثل هیچکس نبود

اولین روحاني بود كه انتخابات جمهوری اسلامی را مردود و گفتند : به جيزي كه معلوم نيست در درونش جيست نبايد راي داد و در ان جو كه احساسات انقلاب همه را فرا كرفته مطرح كردن و بيان ضديت با جمهوري إسلامي كاري عظيم و شايان تقدير بود و ديديم كه بعد إز مدت كمي محتواي جمهوري براي همه اشكار شد و مرك و وحشت تمام جامعه را فرا كرفت .شيخ عزالدين حسيني جكونه آزاد زيستن،بودن را راهنما شد براي تمام نسلها و همواره نامش و يادش در دل تمامي انسانها جاودان خواهد بود

یادش گرامی
روحش شاد درنوشته های مختلف تاریخی دیدم خمینی دجال وجود این مرد بزرگ راهم تحمل نکرد.او بهمراه زنده یاد دکتر عبدالرحمان قاسملو بعنوان نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان قانون اساسی که بجای مجلس موسسان جا زدند انتخاب شد ولی دریغا که اورا هم... تحمل نکرد...ند وخمینی این شیاد ودزد انقلاب بدترین توهینها را از رادیو تلویزیون دولتی نصیب این شخصیت بزرگ روحانی کردستان کرد. شخصیت سیاسی وروحانی او زمانی به اوج محبوبیت خود رسید که در انتخابات اولین دوره ریاست جمهوری از آقای مسعود رجوی کاندیدای نسل انقلاب پشتیبانی کرد ومردم کردستان را دعوت به رای دادن بایشان کرد ولی این بار هم خمینی زیر حرفهای قبلی خودش زد وآقای رجوی را به بهانه رای ندادن به قانون اساسی از حق قانونیش محروم کرد. ضایعه ارتحال این روحانی آگاه ومبارز خلق قهرمان کردستان را به مردم قهرمان ایران بخصوص خلق کردستان تسلیت میگویم.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Valentines Day is a day to express your love, and to celebrate the spirit of love. You will love this absolutely for valentine's day site, where you can celebrate the spirit of this day of lovers, and all of it is free! We have one of the best selections for love greetings for the occasion, recipes, history, ---Happy Valentine's Day!



A VALENTINE Is a time , To CELEBRATE the special Love YOU BOTH share, The love that Keeps GROWING with Every PASSING year.

Love they say is one of the most beautiful feelings... When you want to express your love to your sweetheart or someone... these cards are sure to convey your feelings.
samuel kermashani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر