Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

تسهیلات کارکردن در خارج از سویدن


تسهیلات کارکردن در خارج از سویدن

flyttbidrag
از اول فبروری مقرراتی به اجرا در آمده است که کسانی که در جستجوی کار هستند، می توانند از کمک هزینه سفر به محل کار flyttbidrag در سطح اروپا و کشور های منطقه اقتصادی اروپا برای سفر کاری خود دریافت کنند.
در گذشته این کمک هزینه تنها در داخل سویدن برای کسانی که کار جستجو می کردند، و یا هم به خاطر کار در مسافه های دور رفت و آمد می کردند و یا هم نقل مکان می کردند، پرداخته می شد. قوانین پرداخت سفر بین محل بودوباش و محل کار امروز در برگیرنده ساحه وسیع تر شده تا زمینه تحرک بیشتر و گسترش بازار کار برای جویند‌ه‌گان کار ایجاد شود. انا اسکوتی Anna Schotte، مشاور اداره کاریابی اروپا در کارلسته می گوید:
- این فرصت افراد را تشویق خواهد کرد تا جرآت کنند و گام‌ها را برای یافتن کار فراتر از منطقه نزدیک و دور و پیش خود بگذارند و یا شاید هم در کشور های اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا.
شرایط پرداخت این کمک هزینه قسمی است که تنها افرادی که به طور جدی در جستجوی کار هستند، آنرا دریافت خواهند کرد.
- فرد باید بیکار باشد و یا در خطر بیکارشدن قرار داشته باشد، فرد باید در اداره کاریابی به عنوان جوینده کار ثبت باشد، در محل زندگی و یا منطقه نزدیک امکان کارکردن موجود نباشد. اگر استخدام فرد اولین کارش بعد از به پایان رساندن تحصیلات اش است، این هزینه پرداخته نمی شود. ولی کسانی که در برنامه های آموزشی اداره کاریابی و مکتب بزرگسالان komvux درس می خوانند، مستثنی هستند.
برای بدست آوردن مبلغ مجموعی کمک هزینه رفت و آمد به محل کار flyttbidrag که ۲۰۰۰۰ کرون است، فرد باید مدت شش ماه بیکار بوده و قرارداد کار جدید حد اقل شش ماه باشد.
این مقررات از طرف اداره کاریابی ناروی استقبال شده است. به عقیده انا اسکوتی کشور های دیگر اروپایی نیز خواهان استفاده نیروی کار سویدنی هستند، به خصوص نیروی کار جوان را که خود هم خواستار کارکردن در خارج از سویدن هستند. قبل از اینکه این قوانین به اجرا در آید، چندین درخواست به اداره کاریابی رسیده است. یک تعداد می خواهند به بریتانیا کوچ کنند، برخی هم خواهان کارتابستانی در اروپای جنوبی هستند، و اولین درخواستی که در اداره کاریابی کارلسته آمده است، نیاز به دریافت کمک برای کوچ کردن به بلجیم را دارد.
- اگر درست به یاد داشته باشم، دلیل این کوچ کردن عشق است. انا اسکوتی اضافه می کند، این نوع درخواست مطمئنآ در شمار درخواست های جدی می رود.
---------------------------------
ترانه سوئدی برای کردستان توسط چند جوان کرد و سوئدی



//////////////////////////////////
انقلاب 57 بیا تا انقلابی دیگر به پا کنیم رژیم جهل و جنون را سرنگون کنیم 32 سال شکنجه اعدام تجاوز بیگر و به بند فکر نمیکنم جای برای زندگی مسالمت آمیز در میان ملیتهای ایرانی برای این ملیتها باقی مانده باشد در چهارچوب ایران دیگتاتوری مذهبی و دیکتاتورهای خون آشام همیشه به بهانه های گوناگون این ملیتها را از حقوق حقه خویش محروم نموده اند .

«آیا کشور بعدی ایران است؟

Ardalan Shekarabi
اردلان شکرابی، از مسئولین کمیسیون بحران حزب سوسیال‌دموکرات سوئد که مسایل ایران و منطقه را نیز دنبال می‌کند، امروز به دعوت انجمن ۲۰۰۰ S و آ. ب. اف. استکهلم ABF Stockholm در بحث و گفتگویی در رابطه با وضعیت ایران شرکت کرد.
عنوان این سمینار «آیا کشور بعدی ایران است؟» بود.
وی پس از مروری سریع بر مسایلی که از وقوع انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹تاکنون گذشته است، از جمله به جنگ، سرکوب احزاب مخالف، اعدام مخالفان و تعویض و واگذاری نسبی قدرت از روحانیون به نظامیان و برخی روحانیون طرفدار آنها اشاره داشت.
او در ادامه به مسایل روز ایران، جنبش سبز و احتمال شروع موج جدیدی از اعتراضات در دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده، اشاره کرد.
وی با اشاره به سانسور شدید، به رفتار شرکت‌های خدمات تلفنی اریکسون و نوکیا-زیمنس در سرکوب و کنترل اعتراضات مردم، پس از به گفته‌ی وی تقلب آشکار در انتخابات یک سال و نیم گذشته در ایران، انتقاد کرد. وی در این رابطه توضیح داد که شرکت نوکیا رسماً از مردم ایران عذرخواهی کرده است.
در رابطه با سانسور اینترنت و کانال‌های تلویزیونی ماهواره‌ای، وی به این مسئله اشاره کرد که حکومت ایران به فیلتر کردن سایت‌های اینترنتی، قطع یا محدودیت در ارتباطات تلفنی و خدمات اس‌ام اس بسنده نکرده و با ارسال اومواج ماهواره‌ای باعث شده است که دو فرستنده‌ی بین‌المللی برنامه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای یعنی بی‌بی سی و رادیو آلمان، مجبور به تعویض آدرس و ساته‌لیت خود شده‌اند که با تمام قوانین بین‌المللی در تضاد است.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران به منافع اقتصادی نظامیان در شرایط فعلی اشاره کرد. وی همچنین حمله‌ی نظامی خارجی را روش مناسبی در حمایت از مردم ایران نمی‌داند و نسبت به اینکه "محاصره‌ی اقتصادی" کمکی به ایجاد تحول مثبت در ایران می‌کند یا خیر نیز با تردید نگاه می‌کند.
او حمایت از رسانه‌های مردمی برون‌مرزی جهت اطلاع‌رسانی و مقابله با سانسور و دیکتاتوری نظامی در ایران، به عنوان یک راه‌حل منطقی، ممکن و مناسب نام برد.
در این جلسه عده‌ای از سیاست‌مداران و علاقمندان سوئدی مسایل ایران حضور داشتند و پرسش‌های خود را از شکرآبی مطرح کردند.
/////////////////////////////

از میان اسناد ویکی لیکس ـ انجمن نجات لابی رژیم ایران

تا کنون اسناد و مدارک زیادی در باره استخدام خیانتکاران، تحت عنوان به اصطلاح «اعضای سابق مجاهدین»، توسط وزارت اطلاعات و به کارگیری آنها علیه مجاهدین منتشر شده است. از جمله در گزارشهایی که سرویسهای اطلاعاتی در سالهای گذشته در کشورهای اروپایی و مشخصاً در آلمان وهلند منتشر کرده بودند، بر تلاش وزارت اطلاعات آخوندها برای سازماندهی «اعضای سابق» مجاهدین و فعالیتهای تبلیغاتی برای شیطان سازی مجاهدین تأکید شده است.

اکنون ویکی لیکس در ادامه سلسله افشاگری های خود، اسناد مهمی را در رابطه با فعالیتهای پشت پرده دولت انگلستان در هماهنگی با دیکتاتوری آخوندی برای جلوگیری از خروج نام سازمان مجاهدین از لیست انگلستان فاش کرده است. یکی از این اقدامات که با هماهنگی دولت انگلستان و رژیم ایران انجام شده، استفاده از مزدوران انجمن نجات است.

انجمن نجاست، موسوم به نجات، از شعبات وزارت اطلاعات است که برای سازماندهی بریده مزدوران تشکیل شده و هدف اصلی آن فشار روی خانواده های مجاهدین در ایران است، این فشارها طی دو سال اخیر روی وادار کردن خانواده های مجاهدین به رفتن به عراق و شرکت در سیرک تبلیغاتی علیه ساکنان اشرف متمرکز بوده است.

در یکی ازاین سندها، که در دیلی تلگراف ۵ فوریه به چاپ رسیده، آمده است که شماری از قانونگذاران بریتانیایی که پس از سفر به ایران، با پولوف، دیدبان سفارت آمریکا در لندن ملاقات کرده بودند، از به کارگیری اعضای برگشتی سازمان مجاهدین، در چارچوب انجمنی به نام نجات توسط رژیم ایران صحبت می کنند.

به نوشته دیلی تلگراف، مطابق یکی از این سندها، مارگارت تانگ رئیس هیئت هماهنگ کننده با رژیم ایران در وزارتخارجه انگلیس گفته است دولت انگلستان معتقد است که نگرانیهای تهران و جنون و هراس آن نسبت به سازمان مجاهدین خلق ایران تا آینده یی نامحدود و به شکل شدیدی ادامه خواهد داشت.

دیلی تلگراف می نویسد: به‌گفته قانونگذاران پارلمان بریتانیا، که با مشاور وزیر در امور سیاسی و دیدبان سفارت آمریکا درمورد ایران مستقر در لندن (پولوف) ملاقات کرده‌اند، و نیز به گفته نماینده یک سازمان غیردولتی که در ۱۱دسامبر با پولوف ملاقات کرد، رژیم تهران، با اولویت بالا و آشکار به تلاشهای خود ادامه می دهد تا اعضای سابق مجاهدین خلق را که به ایران بازگشته‌اند، گردهم آورد. این رژیم تلاشهای خود برای گردهم آوردن بریدگان را از کانالی به نام ”نجات ” انجام می‌دهد. این انجمن...[که مسعود خدابنده درمیان آنها بود] لابی رژیم بر ضد مجاهدین است و به اقدامات تبلیغی در برابر شنوندگان غربی می پردازد.

دیدبان سفارت آمریکا برای ایران، مستقر در لندن (پولوف) از طریق دو قانونگذار بریتانیایی، یک تماس مقدماتی با نماینده ”نجات” گرفت. این دو نماینده، چند ماه بعد در جریان دیدارشان از ایران که به‌عنوان مهمان مجلس در تابستان ۲۰۰۸ صورت گرفت، سفارت را بریف کردند...

در چند ملاقاتی که بین اکتبر و دسامبر صورت گرفت، دیوید لیدینگتون liddington (از حزب محافظه کار) و بن والاس wallace (وزیر سایه در امور اسکاتلند)، و نیز کارکنان دفاترشان و شورای خاورمیانه حزب محافظه‌کار، به مشاور وزیر در امور سیاسی و پولوف، درک خود را از برنامه رژیم برای گردآوری برگشتیهای مجاهدین شرح دادند. آنها هم‌چنین فضای سیاسی که در زمان دیدارشان از تهران و اصفهان (درماه ژوییه) حاکم بودرا توضیح دادند. این قانونگذاران، دیدار هیأت نمایندگی نجات از لندن را در اواسط دسامبر تسهیل کردند. نماینده نجات در جریان دیدارش از لندن در ماه دسامبر، دیدگاه خود را به‌طور خصوصی با پولوف در میان گذاشت.

البته مجاهدین اشرف، با پایداری و ایستادگی خود انجمن نجاست و توطئه های رژیم علیه اشرف را پیش از این افشا کرده اند، اما اکنون این اسناد ویکی لیکس است که این انجمن را بیش از پیش رسوا می کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر