Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

اخراج ناظر عالی منع تبعیض DO



اخراج ناظر عالی منع تبعیض DO

Katri Linna DO Kuva/Foto: Jenny Jarnestedt
ناظر عالی منع تبعیض Diskrimineringsombudsmannen DO "کاری لینّا" Katri Linna توسط دولت اخراج شد.
وی در پی اخراج از سمت خود بعنوان ناظر عالی منع تبعیض، قرار پست دیگری را در دبیرخانه دولت regeringskansliet به عهده بگیرد.
در همین حال، هوکان سانده‌شو Håkan Sandesjö، مدیر کل سابق اداره‌ی اتباع بیگانه Utlänningsnämnden و جانشین موقت مدیر کل اداره‌ی امور مصرف‌کنندگان Konsumentverket، بطور موقت بعنوان ناظر عالی منع تبعیض منصوب شد.
وزیر امور همپیوندی در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی در این رابطه می‌نویسد که جانشین دائمی "کاری لینّا" بزودی تعیین خواهد شد.چهار سال از زمان ادامه مسئولیت "کاری لینّا" در سمت ناظر عالی منع تبعیض Diskrimineringsombudsmannen DO باقی مانده است، اما به دلیل انتقادات شدیدی که از سوی همکاران وی در روزهای اخیر و از جمله به دلیل جو محیط کار به وی شده است.
بجز این انتقادات، از وی به دلیل تأخیر و زمان طولانی بررسی پرونده‌های ارجاع شده به این اداره از سوی ناظر حقوقی پارلمان سوئد JO و اداره بازرسی کل کشور (Riksrevisionen) نیز از وی به دلیل نقص در حسابرسی شکایت کرده است.
------------------------------------------

محتوای مبهم هم‌پیوستگی در سویدن

integrationsbegrepp
بحث های هم پیوستگی یا به اصطلاح افغان ها جابجا سازی مهاجرین integration در سویدن نا مشخص هستند. این چیزی است که کارشناس امور سیاسی اندریاس یوهان سون هینو در گزارشی که به سفارش اداره کارفرمایان نوشته، اظهار داشته است.
- در سویدن اصطلاح هم پیوستگی مبهم است. نمی توان دانست که هدف سیاستگذاران از استفاده این کلمه چیست.
در کشور های آلمان و انگلستان هدف از اصطلاح هم پیوستگی مشخص شده است. به طور نمونه نخست وزیر آلمان سیستم چند فرهنگی را نا موفق خواند و به وضاحت گفت که جامعه آلمان به سوی همگون و یکسان سازی می رود.
در سویدن ضمن موجودیت مقرراتی که از هم پیوستگی به مفهوم چند فرهنگی حرف می زند، به عقیده داکتر حسن حسینی، کارشناس در امور جامعه شناسی، در عمل خواست جامعه سویدن از مهاجرین ادغام کامل شان است.
ایدیولوژی چند فرهنگی ای که در سال های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ که در سویدن از آن حرف زده می شد، امروز وجود ندارد. امروز اصطلاح هم پیوستگ به مفهوم دوگانه همگون سازی و چند فرهنگی استفاده می شود. به همین خاطر است وقتی کلمه هم پیوستگی توسط احزاب دست چپی و جناح راست بکار برده می شود، سخت است که باور کرد خواست احزاب دست راستی از هم پیوستگی همان است که مقصد احزاب جناح چپ است.در حالیکه اصطلاح assimilation کاربرد مشخصی دارد و آن هم هضم مهاجرین در جامعه است. اندریاس یوهان سون هینو می گوید که امروز تنها حزب دموکرات های سویدن است که از اصطلاح جذب یا هضم همه جانبه مهاجرین در جامعه سویدن یا assimilation حرف می زند.
مقصد حرب دموکرات های سویدن از assimilation جذب کلی مهاجرین در تمام بخش های جامعه سویدن است، یعنی کاملآ سویدنی شدن افراد مهاجر. ولی روی این موضوع می توان به گونه گسترده تری بحث کرد. ممکن است که مهاجرین در بعضی از بخش های جامعه جذب مطلق شوند و در بخش های دیگری چنین نباشد. اندریاس یوهان سون هینو اضافه می کند: اگر بحث هم پیوستگی و جذب مهاجرین در جامعه امریکا را در نظر بگیریم، در آنجا بیشتر هدف از جذب افراد در سیستم اقتصادی امریکا است و برخلاف نه در زندگی فرهنگی و دینی.
به عقیده اندریاس یوهان سون هینو نکته مثبتی که با بودن حزب دموکرات های سویدن در پارلمان است، پرسش سوال هایی است که احزاب دیگر را مجبور می کند تا جواب های خود به طور گسترده تر ارائه کنند. به این ترتیب بحث ها در سطح دیگری خواهند شد. به طور نمونه سیاستمداران باید توضیح بدهند که چرا می خواهند مهاجرین به سویدن بیایند و یا چرا ما می خواهیم جامعه چند فرهنگی داشته باشیم. ولی به عقیده حسن حسینی بودن حزب دموکرات های سویدن موضوع هم پیوستگی را پیچیده تر خواهد کرد.
-------------------------------------------------------------------------

پدوفیل محکوم شده، اجازه راه اندازی دبیرستان گرفته بود

60 barn uppges har skyddats från pedofiler i de distrikt där lagen provats. Foto: Claudio Bresciani/Scanpix
فردی که پیش از این به جرم پدوفیل pedofil بودن محکوم شده بود، اقدام به تأسیس یک مدرسه کرده است. اداره‌ی بازرسی مدارس Skolinspektionen از سابقه‌ی پدوفیل pedofil بودن و محکومیت این مرد اطلاع نداشته است.
بنابه گزارش کانال چهار تلویزیون TV4 این مرد که به دلیل انجام جرایم جنسی یا sexbrott محکوم شده بود، پس از محکومیت، موفق به دریافت مجوز برای راه اندازی سه دبیرستان در سال ۲۰۰۰ و در استکهلم، شده بود.
بر اساس روال اداری، در هنگام ارسال تقاضای دریافت مجوز برای راه اندازی یک پروژه سازمان‌های دولتی در درجه‌ی نخست به شرایط و وضعیت اقتصادی افراد برای اجرای یک پروژه راه‌اندازی مدرسه نگاه می‌کنند. بنابه ادعای اداره‌ی بازرسی مدارس، قانون در چنین شرایطی سوء‌پیشینه‌ی افراد را برای دریافت مجوز تأسیس و راه‌اندازی مدارس مورد بررسی قرار نمی‌دهد.به همین دلیل این مرد در شرایطی که مسئولیت سه دبیرستان در اختیار وی بوده، این امکان را داشته است که همچنان به ارتکاب جرایم جنسی خود ادامه دهد.
در سال ۲۰۰۷، این مرد مجدداً محکوم به شش سال زندان در رابطه با جرایم جنسی و از جمله تجاوز به تشدید به کودکان شده بود.
وزیر آموزش و پرورش "یان بیورک‌لوند" Jan Björklund در این باره می‌گوید که وی بلافاصله ابتکارعمل برای تغییر قانون را بدست خواهد گرفت. به طوری که اداره‌ی بازرسی مدارس، امکان دستیابی و بررسی سابقه‌ی کیفری افراد متقاضی در هنگام ارائه‌ی درخواست تأسیس مدارس مستقل و خصوصی را داشته باشد.
بنابه ارزیابی وزیر آموزش و پرورش ممکن است یک قانون جدید تا حدود یک سال دیگردر این باره تصویب شود. اضافه کنیم که پدوفیلی یک اختلال روانی در بزرگسالان و نوجوانان ۱۶ سال به بالاست تعریف می‌شود که از مشخصه‌های آن علاقه جنسی شخص بزرگ‌سال به کودکان نابالغ است. در پدوفیلی، شخص میل جنسی به کودکان دارد و دختر و پسر برای این بیمار تفاوتی ندارد.
-----------------------------------------------------------------------------
اگر اینطوری باشد حزب دموکرات کردستان ایران هیچ مشکلی با رژیم ایران ندارد چرا چون تمامی اعضای کمیتهای این حزب در ایران خانه و زمین خریده اند در سرپل ذهاب در کرمانشاه در جوانرود خانه و زمین خریده اند اعضای کمیتهای خارج کشوری حزب دموکرات کردستان ایران با پولهای که از کمونهای دولتهای اروپایی بدست می آورند در ایران خانه و زمین میخرند. در این باره بطور واضح به زبان سوئدی منتشر میشود
و حزب دموکرات کردستان ایران با ملت کرد راستگو نیست و دروغ میگوید چرا چون همه اعضای خارج کشوری این حزب در ایران خانه و زمین خریده اند و به آسانی به سفارت ایران رفت و امد میکنند و حتی به ایران هم سفرهای هم کرده اند آقایان حزبی. دیروز غروب در دکان آقای علی خیردز بودم یکدفعه چشمم به مصطفی افتاد که او بر اساس تفکر کمپ التاش گفت مردم در باره شما چیزهای میگویند اما نمیداند که من با هر فرد هولهوله زن و دروغپردازی حرف میزنم صدا و تصویرش ظبط میشود و من هم در جواب ایشان گفتم اینجا کمپ التاش نیست عشایر بازی هم اینجا وجود ندارد مصطفی جان اینجا قانون هستش به جای عشایر بازی شماها در کمپ التاش.
و عمر فرزند علی خیردز هم دست به حرف زدن نمود و گفت خیلیها میخواهند با شما دعوا کنند تهدید غیر مستقیم کمیتهای حزبی در کارلستاد میدانم این حرف
-----------------------------------------------------------------------------------
آنچه که موجب اعدام زهرا بهرامی شد
رژیم ایران با سواستفاده از پرونده قبلی زهرا بهرامی ایشان را اعدام نمود.
وزیر خارجه هلند: روند دادرسی زهرا بهرامی در ایران نمایش خنده‌داری بیش نبود
برنامه خبری تلویزیون هلند، «نیوز اور»، گزارش می‌دهد که زهرا بهرامی، شهروند ایرانی-هلندی، که روز شنبه گذشته در ایران اعدام شد، در سال ۲۰۰۳ در هلند به خاطر قاچاق مواد مخدر محکوم شده ‌بود.

وزیر خارجه هلند در واکنش به این برنامه تلویزیونی چنین اظهار نظر کرده است که سابقه‌دار بودن زهرا بهرامی تفاوتی در اصل مسئله ایجاد نمی‌کند و اعتراض دولت هلند به شکل دادرسی و رسیدگی به پرونده او در ایران است.

تلویزیون هلند روز سه‌شنبه با نمایش مدارک دادگستری هلند خبر داد که زهرا بهرامی در سال ۲۰۰۳ به خاطر یافت شدن حدود ۱۶ کیلو کوکائین در پروازی که از جزایر کارائیب به هلند داشته در فرودگاه بین‌المللی آمستردام دستگیر شده است.

مقام‌های هلندی در آن سال وی را به سه سال زندان محکوم کردند که یک سال از این محکومیت به صورت آزادی مشروط بود.

این برنامه تلویزیونی هم‌چنین با نشان دادن چندین گذرنامه با عکس زهرا بهرامی گزارش داد که وی در سال ۲۰۰۷ نیز به خاطر جعل گذرنامه توسط مأموران امنیتی هلند دستگیر شده‌ است



اعدام زهرا بهرامی؛ هلند رابطه با رژیم را معلق کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، دولت هلند امروز پس از احضار سفیر جمهوری اسلامی و تائید خبر اعدام شهروند ایرانی - هلندی، زهرا بهرامی، رابطه خود را با رژیم تهران معلق کرد.

سخنگوی وزارت خارجه هلند با بیان اینکه وزیر خارجه این کشور از شنیدن خبر اعدام این زن ایرانی هلندی شوکه شده است، گفت، دولت هلند تصمیم گرفت از امروز تمام تماس های دیپلماتیک با رژیم تهران را معلق کند.

این سخنگوی هلندی افزود، فقط یک رژیم بربر می تواند به چنین اقدام هولناکی دست بزند

///////////////////////////////
مردم انقلابی مصر بجای اینکه با موبایل خود عکس یا فیلم تهیه کنند و با اینکار جان هموطنان خود را به خطر بیناندازند فقط مبارزه ومقاومت میکنند وبجای انکه شبانه الله اکبر گویند فقط مبارزه میکنند وشب هم در خیابانها بسر میبرند که حرکت انقلابیشان متوقف نشود و گوش به فتوی و رهنمود مثلا خیر خواهانه هیچ احدی نمیدهند تا حرکت انقلابیشان به ثمر برسد آنها مدارا و اصلاح طلبی را نمیخواهند چون آنها تصمیم به سرنگونی رژیم دیکتاتوری وقت گرفته اند آوازی آزادی که مردم تونس بدون شک غیورانه آغاز وبه انجام رسانند واما مشق ناتمام مردم ایران کی به پایان خواهد رسید؟ویا شاید این دفتر ناتمام را پاره و از نو دفتری بهتر و موضوعی جدید تری را آغاز نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر