Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

به خاطر اعدام زهرا بهرامی هلند سفیر خود را از ایران فرا میخواند




به خاطر اعدام زهرا بهرامی هلند سفیر خود را از ایران فرا میخواند

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، معاون وزیر امور خارجه هلند روز دوشنبه گفت، هلند سفیر خود را بمنظور رایزنی ها در مورد پرونده زهرا بهرامی دارای تابعیت دوگانه دو کشور فرا میخواند.

نماینده وزارت خارجه گفت که سفیر هلند قبل از بازگشت به لاهه در روز پنجشنبه پیام اعتراض رسمی کشورش را به وزارت خارجه ایران ارایه خواهد داد.

وی افزود، سفیر ایران در هلند به زودی به وزارت امور خارجه هلند احضار خواهد شد.

کشور هلند روابط دیپلماتیک با ایران را پس از اعدام زهرا بهرامی 45 ساله که تابعیت ایرانی- هلندی دارد و به جرم تجارت مواد مخدر در ایران محکوم شده بود، قطع کرد. به گفته اعضای خانواده وی، پرونده علیه بهرامی پس از بازداشت وی بهنگام شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز ضد دولتی در سال 2009 تشکیل شد.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 12 ژوئن سال 2009 برگزار شد. بر اساس نتایج رسمی انتخابات، محمود احمدی نژاد با کسب 62,63 درصد از آرای مردمی در این انتخابات پیروز و مجددا بعنوان رئیس جمهوری ایران انتخاب شده است. میر حسین موسوی نیز 33,75 درصد از آرای مردمی را کسب کرده است. میر حسین موسوی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایران از بوجود آمدن تخلفات گسترده در انتخابات خبر داد. وی همچنین خواستار برگزاری انتخابات مجدد ریاست جمهوری در کشور شد. در پی همین تظاهرات اعتراض آمیز گسترده مردمی در ایران آغاز شد. این تظاهرات منجر به درگیری هایی بین پلیس و مردم در ایران شد.

در حوادث اخیر ایران 1032 نفر دستگیر شدند. اغلب این افراد پس از دستگیری آزاد شدند.

بر اساس گزارشهای رسمی از ایران، در این حوادث 20 و بر اساس گزارشهای غیر رسمی هم 150 نفر کشته شدند.

دولت ایران کشورهای غربی، بویژه انگلستان را به تشدید بحران، تحریک ناآرامی ها و دخالت در امور داخلی این کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری 12 ژوئن متهم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر