Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۱۴, پنجشنبه

بی خبری نگران کننده از سرنوشت لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد


بی خبری نگران کننده از سرنوشت لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد این دو نوجوان زیر تیغ جلادان خونخوار قرار گرفته اند و هر لحظه احتمال کشتنشان توسط جلادان خونآشان میباشد چرا چون زیر دست خودشان میباشند هر کاری که بخواهند با آنها میکنند این بی وجدانهای مذهبی

please save my life I called loqman Moradi please save mnitt life
please save my life I called Zanyar Moradi please save mnitt life

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: با گذشت 5 روز از انتقال لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد به مکانی نامعلوم توسط نیروهای اجرای احکام قوه قضائیه، کماکان از وضعیت و سرنوشت این زندانی سیاسی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، با گذشت 5 روز از انتقال ناگهانی لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد که صبح روز یکشنبه و توسط نیروهای اجرای احکام قوه قضائیه از زندان رجایی شهر کرج به نقطه نامعلومی منتقل گردیده است، همچنان اطلاعی از وضعیت و سرنوشت این زندانی سیاسی در دست نیست و با توجه به صدور حکم اعدام برای این زندانی سیاسی در دی ماه سال جاری و همچنین اعدام های مخفیانه زندانیان سیاسی طی 2 ماهه اخیر، بیم آن می رود که این انتقال ناگهانی به منظور اجرای مخفیانه حکم اعدام وی صورت گرفته باشد و این مساله موجب نگرانی شدید همبندی های این زندانی گردیده است.

زندانیان سیاسی بر این باورند که او تحت شکنجه قرار دارد چرا که نهادهای امنیتی از او خواسته بودند در برابر حکم اعدام خود سکوت کند که وی نیز متقابلا در گفتگویی با این کمیته اعلام کرد که تحت شکنجه وادار به اعتراف گردیده است.

اعدام های مخفیانه زندانیان سیاسی طی ماه های اخیر، و بویژه دو ماه گذشته احتمال اجرای ناگهانی حکم این زندانی کرد را قوت بخشیده است. طی ماه های اخیر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی از جمله علی صارمی، علی اکبر سیادت، جعفر کاظمی، محمدعلی حاج آقایی، شیرین علم هولی، مهدی اسلامیان، علی حیدریان، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، آرش رحمانپور، محمد رضا علی زمانی و... بطور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به دار آویخته شده اند.

یادآوری می گردد که مطابق ماده 7 «آئين نامه نحوه اجراي احكام قصاص‌، رجم‌، قتل‌، صلب‌، اعدام و شلاق»، مرجع قضايي مجري حكم موظف است حداقل 48 ساعت قبل از زمان اجراي حكم مراتب را به وكيل محكوم عليه اطلاع دهد، که در موارد یاد شده فوق، اجرای احکام نامبردگان بدون اطلاع وکیل مدافع و خانواده قربانیان صورت پذیرفته است.

لقمان مرادی، به همراه زانیار مرادی به محاربه و افساد فی الارض از طریق عضویت در حزب کومله و مشارکت در ترور فرزند امام جمعه مریوان متهم گردیدند که علیرغم انکار تمامی اتهامات که به گفته ایشان تحت «شکنجه»، «تهدید به شکنجه جنسی» و همچنین «تهدید به اذیت و آزار و بازداشت اعضای خانواده» صورت گرفته است، پس از گذشت بیش از یک سال و نیم بازداشت، در یکم دی ماه سال جاری طی دادگاهی «بیست دقیقه ای» در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به مرگ محکوم شدند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر