Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

زندگی را نکشید این 4 انسان را آزاد کنید حبیب لطیفی زینب جلالیان لقمان مرادی و زانیار مرادی هرچی زودتر آزاد کنید


زندگی را نکشید این 4 انسان را آزاد کنید حبیب لطیفی زینب جلالیان لقمان مرادی و زانیار مرادی هرچی زودتر آزاد کنید شکنجه و اعدام بس است در طول 32 سال خون ریختی ملت کشتی سیر نشدین؟ بس کنید اعدام یعنی انتقامجویی یک عمل زشت و شرم آور میباشد باید متوقف بشود و انتقام بس است ما در عصر تکنولوژی و عصر پیرفت هستیم بس است دیگر زندگی را اعدام نکنید اعدام نه اعدام نه زندگی آری زندگی آری آزادی و آزاد زیستن حق همه انسانها میباشد سلب نمودن این حق غییر قابل قبول میباشد.
با تشکر ساموئیل کرماشانی


--------------------------------------
خبرگزاری کمپین : زندان مریوان شامل سه بند عمومی، جوانان و قرنطینه است. در این زندان به صورت متغیر 120 تا 270 زندانی نگهداری می شوند. اکثر آنان با جرائمی چون قاچاق، مواد مخدر، چک و ... در این زندان به سر می برند. قابل ذکر است که حدود 20 نفر زندانی سیاسی نیز در این زندان محبوس هستند.

اسامی برخی از پرسنل زندان مریوان
1- مهندس عبدیانی رییس زندان
2- ابراهیمی معاون زندان
3- نوروز مسوول حفاظت اطلاعات زندان " جاسوس اطلاعات، حامی آدم فروش های زندان، مسوول اجرای پروژه ی جاش سازی در زندان "
4- پیمان خطیبی مسوول ملاقات " اشتهار به فساد اخلاقی، برخورد زننده و تحقیر آمیز با خانواده های زندانیان ( هفته ی پیش با مشت و لگد به جان یک خانم افتاده بود) "
5- رضایی و شهاب محمد پور از پرسنل زندان
6- امید حکیمی مسوول ثبت و کامپیوتر
7- بختیار پرسنل اداری
/////////////////////////////////////////

به اطلاع کلیه، احزاب، سازمانها، نهاد و انجمنها، روزنامه نگاران، فعالین سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری میرساند که چهار نفر از اعضای حزب دمکرات کردستان ایران به اسامی: عارف نادری (روزنامه نگار)، ازاد کردی (روزنامه نگار)، سرکوت بهرامی (فعال سیاسی)، ابراهیم شیری (فعال سیاسی)، در راه اروپا توسط پلیس یونان دستگیر و قرار است با همکاری دولت ترکیه به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شوند! و هم اکنون در مکانی نامعلوم بسر میبرند. اینک ضمن محکوم کردن این اقدام ناجوانمردانه و ضد حقوق بشری دولتهای یونان و ترکیه، خواهشمند است، از هر طریق ممکن برای نجات جان این هم میهنان عزیز تلاش کنید، بلکه دولت یونان و ترکیه را از اقدامات خود منصرف و پاسخگوی سرنوشت مجهول این فعالین در بند شوند
///////////////////////////////////////////////
حمیده برمکی، فعال جنبش زنان افغانستان، فعال حقوق انسانی، یک زن آزادیخواه و برابری طلب، روز جمعه، 4 فوریه توسط جنایتکاران تروریست طی یک عملیات بزدلانۀ انتحاری در یک سوپرمارکت به همراه همسر و چهار فرزند خود بقتل رسید
این جنایت فجیع و شنیع را محکوم میکنم و ضمن تسلیت به بازماندگان حمیده و جنبش زنان افغانستان خشم و انزجار خود را از این قتل ابراز میدارم
حمیده، همسر و کودکانش پرپر شدند. جنبش جهانی زنان، با این ضایعه با اندوه روبرو میشود اما هرگز از پای نخواهد نشست

زنده باد یاد و نام حمیده برمکی
نه به تروریسم
زنده باد جنبش برابری طلبانۀ زنان جهان

سارا فنائیان
--------------------------------------------------
به‌شداری له‌ مه‌راسیمی یادی دامه‌زراندنی كۆماری ئیسلامی ئێران نه‌كه‌ن
3 / 2 / 2011

له‌ كاتێكدا رۆژانه‌ كۆماری ئیسلامی ئێران رۆڵه‌كانی گه‌له‌كه‌مان له‌ سێداره‌ ده‌دات , 32 ساڵیشه‌ ئه‌م كۆماره‌ تاوانكاره‌ له‌ كوشت و بڕو تاوان , سێداره‌ و تاڵان , بێ مافی و داسه‌پاندنی ره‌شترین ده‌سه‌ڵات زیاتری پێ نه‌بووه‌ بۆ رۆڵه‌كانی گه‌له‌كه‌مان , كه‌چی به‌ نیازه‌ له‌ شاری هه‌ولێر ,له‌ به‌رواری 11-2 یادی 32 ساڵه‌ی 22 به‌همه‌ن بكه‌نه‌وه‌ به‌ ئاماده‌ بوونی نوێنه‌ری پارت و لایه‌نه‌ سیاسییه‌كان كوردستان , هاوكات هه‌ر به‌و بۆنه‌یه‌وه‌ 33 رۆژنامه‌نووس بانگهێشت ده‌كه‌ن بۆ ئێران , ئێمه‌ پێمان وایه‌ :
1- هه‌ر پارتێكی سیاسی به‌شداری له‌و یاده‌ بكات , مانای هاوبه‌شه‌ له‌ سێداره‌دانی لاوانی كورده‌ .
2- هه‌ر رۆژنامه‌نووسێك به‌شداری له‌و شانده‌ بكات جیاوازی له‌ گه‌ڵ جاش قه‌ڵه‌مه‌كان و فایلداره‌كان و سیخوڕه‌كان نییه‌ , ئه‌وانه‌ كه‌سانێكن هیچ ئیلتیزامێكی ئه‌خلاقیان به‌رامبه‌ر به‌ نه‌ته‌وه‌كه‌یان نییه‌ .
بۆیه‌ لێره‌وه‌ داوای بایكۆتكردن له‌ هه‌موو لایه‌ك ده‌كه‌ین ,هیوادارین هیچ كه‌س و لایه‌نێك نه‌كه‌ونه‌ ئه‌و هه‌ڵه‌یه‌وه‌ .
بۆ ریسواكردن و نه‌هێشتنی به‌شداری له‌ مه‌راسیمی یادی دامه‌زراندنی كۆماری ئیسلامی ئێران هه‌ڵوێستتان به‌ نووسین و په‌یام و به‌یاننامه‌ و كامپین و بروسكه‌ی پشتگیری بۆمان بنێرن:
چاودێری كوردۆساید-چاك
كۆمه‌ڵه‌ی لاوانی نه‌ته‌وه‌یی ئه‌ی ره‌قیب
ستاڤی گۆڤاری ئێوه‌
ناوه‌ندی ئاینده‌ بۆ پرسه‌كانی گه‌نج
رێکخراوی رێگا بۆ پرسه‌ نیشتیمانیه‌كان
گۆڤاری ئیسرائیل كورد
ستاڤی رۆژنامه‌ی پردێی ئازاد
ستاڤی گۆڤاری وێران

kempin21@gmail.com


///////////////////////////////////////
هرانا؛ قتل دو جوان بلوچ در دو منطقه از بلوچستان

خبرگزاری هرانا – نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در یک عملیات بازرسی یک جوان بلوچ را به قتل رسانده و یک تن را بازداشت کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در طی روز‌های گذشته نیروهای امنیتی سپاه که در منطقه دو راهی «پارود – سرباز» اقدام به ایست و بازرسی می‌کردند در هنگام عبور یک اتوموبیل تویتا ۲۰۰۰ به سمت ایشان شلیک کرده که در اثر تیراندازی یک جوان بلوچ به نام امان اربابی فرزند جان محمد در محل حادثه کشته و راننده یک کامیون باری نیز به شدت زخمی می‌شود.

منابع محلی گزارش داده‌اند راننده کامیون علی رغم شدت جراحات همچنان در بازداشت سپاه پاسداران بسر می‌برد.
گفتنی است، نیروهای سپاه پاسداران برای تحویل جنازه امان اربابی از خانواده وی درخواست یک میلیون تومان جریمه نقدی کرده‌اند.

از علت تیراندازی ماموران به سمت این افراد اطلاعی در دست نیست اما مناطق مرزی و حاشیه ایران همواره به بهانه مبارزه با کالای قاچاق شاهد درگیری‌های این چنینی بوده است.

هم چنین در گزارش دیگری یک جوان بلوچ به نام «حسن محمد حاجی» در شهرستان جاسک توسط نیروهای انتظامی در مقابل منزلش توسط ستوان مصطفی حاتمیان شیرازی به قتل رسید.

پیش‌تر دادستان زاهدان از قتل یک جوان بلوچ به اتهام شرارت خبر داده بود، اما تا کنون نیروهای اطلاعاتی و امنیتی علت تیر اندازی به سمت این جوان را اعلام نکرده‌اند.

لازم به ذکر است به گفته منابع خبری ستوان مصطفی حاتمیان شیرازی یکی از آمرین قتل سه جوان بلوچ در ماه رمضان در این منطقه بوده است.

----------------------------------

هفت خطی 9 خطی آخوندک بادکی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر