Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

دیکتاتورها را باید به زباله دان انداخت و این عکس یکی از چیزهای میباشد که خونخواران و جنایتکاران در حال رفتن هستند یکی پس از دیگری



دیکتاتورها را باید به زباله دان انداخت و این عکس یکی از چیزهای میباشد که خونخواران و جنایتکاران در حال رفتن هستند یکی پس از دیگری. 2اسفند: مخالفان قذافی کنترل تلويزيون ليبی را به دست گرفتند
راديو تلويزيون سوئد
نيروهای اپوزسيون در ترپولی کنترل تلويزيون دولتی ليبی را تحت کنترل خود درآوردند. به گزارش رويتر در مرکز شهر تعدادی از ساختمانهای دولتی در آتش می سوزند. به گفته يکی از مسئولان سازمان جهانی حقوق بشر سواحل شرقی ليبی تحت کنترل مردم در آمده است.

معمر قذافی به نسل کشی و جنايت جنگی متهم شد
معمر قذافی به نسل کشی و جنايت جنگی متهم شد
معاون سفير ليبی در سازمان ملل متحد روز دوشنبه ضمن درخواست برکناری معمر قذافی، رهبر ليبی، او را به نسل کشی متهم کرده و اعلام کرد بايد در دادگاه جنايات جنگی محاکمه شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ابراهيم دباشی، معاون سفير ليبی در سازمان ملل در گفت و گو با شبکه تلويزيونی سی ان ان و ديگر رسانه های خارجی در نيويورک گفت: «بايد او (قذافی) در اولين فرصت از قدرت کنار برود و بايد کشتار مردم ليبی را متوقف کند.» وی افزود: «مردم ليبی به اندازه کافی و برای ۴۲ سال صبوری نشان داده اند و قذافی نه تنها بايد از قدرت کنار رود که بايد در نخستين فرصت ممکن کشور را ترک کند.» معاون سفير ليبی در سازمان ملل در گفت وگو با شبکه تلويزيونی بی بی سی گفت: «سرهنگ قذافی به پايان راه رسيده و در همين چند روز آينده يا خود از قدرت کنار می رود و يا مردم از شر او خلاص خواهند شد.» وی افزود: «بهترين سناريو اين است که او به دادگاه کشانده شده و به دليل جرائمی که ظرف ۴۲ سال گذشته مرتکب شده، محاکمه شود. نسل کشی های زندان ابوسليم و ديگر ناپديد شدن ها و کشتارها و مسائلی که او (قذافی) مرتکب شده بايد در دادگاه مشخص شود.» آقای دباشی به نيويورک تايمز گفت که دفتر نمايندگی ليبی در سازمان ملل، در نامه ای رسمی خطاب به معمر قذافی از او خواسته که از قدرت کنار رود. خبرگزاری فرانسه نوشته هنوز مشخص نيست عبدالرحمان شلغم، سفير ليبی در سازمان ملل هم جزو ناراضيان باشد. ابراهيم دباشی گفته که از ديدگاه سفير مطلع نيست و از روز جمعه گذشته به بعد از او خبر ندارد. وی همچنين از ديگر کشورهای جهان خواسته اجازه ورود به معمر قذافی ندهند و مراقب پول هايی که به همراه خواهد داشت، باشند. ابراهيم دباشی گفت: «پس از اعلام جنگی که پسر قذافی عليه شهروندان ليبی نشان داده، امکان هرگونه سکوت از دست ما گرفته شده و بايد به مردم پيوسته و صدای اعتراض خود را به گوش جهانيان برسانيم.» آدم تربح، معاون سوم نمايندگی ليبی در سازمان ملل هم در گفت وگو با روزنامه لس آنجلس تايمز گفته که تمامی ديپلمات های دفتر نمايندگی اين تصميم را به طور اجماعی گرفتند چرا که نظام به شکل وحشيانه ای به جان شهروندان کشورش افتاده است. وی گفته است: «ما می دانيم که اين اقدام ما، خانواده و همسران و فرزندان ما که در ليبی هستند را به خطر می اندازد ولی آن ها همين الان هم در خطر به سر می برند.»
/////////////////////////////////////////

پۆلیسه‌کانی دونیا یه‌ک روخسارن: لە ئاڵمان پۆلیس نارازیانی کوردو ئێرانی دەستبەسەر کرد

بەختیار بلوری: هه‌ر وه‌کی ده‌یبینین له‌ چه‌ند مانگی رابدروو له‌ زوور جیگای ئه‌م دونیایه‌ خۆپیشاندان رۆی داوه‌،هه‌ر یه‌که‌و به‌ جۆریک،له‌ ئیران دژ به‌ سه‌ره‌رۆیه‌کانی نیزامی ویلایه‌تی فه‌قی،له‌ باشۆری کۆردستان دژ به‌ گه‌نده‌لی وه‌ نه‌بۆنی عه‌دالتی کۆمه‌لایه‌تی،له‌ مێسر و لیبی،تۆنیس هیتد هه‌ر له‌به‌ر ئه‌م مه‌به‌سته‌ دژیه‌تی خۆیان دژ به‌ زوولم و زوور و برسیتی ده‌ربریوه‌.
له‌وانیه‌ له‌ هه‌ر خۆپیشاندانیک داخوازیکان جیاواز بن به‌لام جیاوازی له‌ لایه‌ن هیزی سه‌رکۆتگه‌ری پۆلیس نابیندری،پۆلیسه‌کان له‌ هه‌ر جیگایه‌کی ئه‌م دوونیایه‌ بن گوی له‌ مستۆ مۆزدۆرن.
له‌ ولاتی ئه‌لمانیش هه‌ر به‌و شیوه‌یه‌، پۆلیس باتۆن به‌ ده‌ستو سه‌گی حکۆمه‌تی به‌ ناو فیدرالی ئالمانه‌. رۆژی یه‌کشه‌مه‌ ریکه‌وتی 20.02.2011 خۆپیشاندانیک له‌ شاری فرانکفۆرت ریکخرا، که‌ تیدا نارازیانی دژ به‌ حکۆمه‌تی ئێران به‌شدار بوون.
پاش ئه‌وه‌ی کورده‌کان وه‌ ناره‌زایانی کۆرد له‌ شاری فرانکفۆرت له‌ به‌ر لانه‌ی جاسۆسی کۆماری سیداره‌ی ئیران خۆپیشاندانیان کرد، له‌ لایه‌ن پۆلیسی ئه‌و ولاته‌ هیرشیان کرا سه‌ر و چه‌ند که‌سی سیاسی و نارازی دژ به‌ حکۆمه‌تی ئیران ده‌ست به‌سه‌ر کران و ره‌وانه‌ی به‌ندیخانه‌ کران.
ئه‌وه‌ی راستیه‌ پۆلیسه‌کانی دۆنیا هه‌مۆی یه‌ک قۆماشن، هه‌مۆیان بەکرێگیراون.
له‌ کوردستانی خۆشمان هه‌ر وای لێ دێ. ئه‌گه‌ر ئه‌مرۆ پیشمه‌رگه‌ی سبه‌ی رۆژ پۆلیسی، هیوادارم ئه‌وانه‌ی پیشمه‌رگه‌ن سبه‌ینێ نه‌بنه‌ پۆلیس.
سه‌رکه‌وێ بزوتنه‌وه‌ی ئازادیخوازی کۆردستان.

لێرەدا لینکی رۆژنامه‌ی فرانکفۆرت به‌ زمانی ئالمانی ده‌خمه‌ به‌ردستان بژی بۆ خۆ راگری و جه‌سارتی خۆپیشاندرانی کۆرد له‌ هه‌مۆ جیگایه‌کی دوونیا.

alman_polis.jpg
------------------------------------------------------------
فضای امنیتی مریوان در پی کشته شدن چند تن از نیروهای سپاه
همزمان با فرا رسیدن هفتمین روز جان باختگان ۲۵ بهمن ماه و برپایی تجمعات اعتراضی در برخی شهرهای کشور به همین مناسبت، فضای بسیاری از مناطق کردنشین و به خصوص شهر مریوان نیز به شدت امنیتی گزارش شده است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بین مناطق مختلف کردنشین فضای شهر مریوان به علت درگیری بین برخی نیروهای اپوزیسیون کرد و سپاه پاسداران در شامگاه گذشته در این شهر که منجر به کشته شدن چند تن از نیروهای سپاه پاسداران شده بود، فوق العاده امنیتی گزارش شده است.

گفته می‌شود به دلیل حضور چشم گیر ماموران امنیتی، معترضان در این شهر موفق به تشکیل تجمع نشده اند. هم چنین در روز یکشنبه، یکم اسفند ماه، شبکهٔ اینترنت در مریوان به طور کلی قطع بوده است.

پیش‌تر هرانا از اعتصاب گسترده در شهر بوکان به رغم فضای شدید امنیتی خبر داده بود. هم چنین منابع خبری دیگری چون تارنمای جرس نیز اعتصاب در سردشت و مهاباد را تایید کرده اند.

لازم به یادآوری ست که معترضان در مناطق کردنشین اعلام کرده بودند در هفتمین روز کشته شدن صانع ژاله، دانشجوی کرد دانشجویان هنر تهران که در روز ۲۵ بهمن ماه بر اثر شلیک مستقیم گلولهٔ نیروهای امنیتی کشته شده بود، اعتصابی همگانی را شکل خواهند داد.

/////////////////////////////////////////

کهریزک همیشه تجاوزگاه بوده

سران رژیم همه جنایتکار هستند باید سیسم نظام سیاسی ایران را گذاشت سیسم مجرمین
سران رژیم ایران به نسل کشی و جنایت علیه بشریت متهم هستند دیر و یا زود باید خود در برابر دادگاهای بین المللی آماده کنند و جواب همه آنچه انجام داده اند بدهند
گزارش نقض حقوق اقوام ایرانی توسط حکومت جمهوری اسلامی در بهمن ماه 1389
گزارش نقض حقوق اقوام ایرانی توسط حکومت جمهوری اسلامی در بهمن ماه 1389


این گزارش در محدوده ماده 2 و 12 اعلامیه جهانی حقوق بشر بوده و بیانگر موارد نقص آزادی اقوام ایرانی میباشد و از آنجایکه تهیه این گزارش با تکیه بر اخبار و اطلاعات منتشره در رسانه های گروهیر می باشد و از طرفی نیز دسترسی به موارد نقص حقوق اقوام در ایران بدلیل سانسور گسترده دولتی میسر نمیباشد, لذا این گزارش تنها بازگو کننده بخش ناچیز از موارد نقص حقوق اقوام در بهمن ماه ایران میباشد.

1- قتل شهروندان بوسیله مامورین 5 مورد
2- اعدام شدگان 14 مورد
3 - اعتصاب غذای زندانیان 2 مورد
4- انتقال زندانی به اداره اطلاعات 9 مورد
5- احضار فعال مدنی به دادگاه 1 مورد
6- اخراج کارگر از کارخانه 30 مورد
7- اعتصاب شهروندان و کارکنان 3 مورد
8- استمداد والدین زندانی از جوامع حقوق بشری 1مورد
9- بازداشت شهروندان 56 مورد
10- بازداشت فعال کانون صنفی معلمان 1 مورد
11- بازداشت فعالین مذهبی 13 مورد
12- بازداشت فعالین فرهنگی 2 مورد
13- بازداشت فعالین مدنی 2 مورد
14- بازداشت دانشجویان 3 مورد
15- بی خبری از زندانیان سیاسی 5 مورد
16- پلمب مجموعه های فرهنگی 7 مورد
17- پیام زندانی حقوق بشری از زندان 1 مورد
18- تجمع اعتراضی شهروندان 5 مورد
19- تفهیم اتهام زندانی سیاسی 1 مورد
20- تهدید اصناف از طرف مامورین امنیتی 1 مورد
21- ناپدید شدن دانشجویان 1 مورد
22- نقص حقوق زندانی در زندان 1 مورد
23- تبعید زندانی 5 مورد
24- دانشجوی محکوم به زندان 3 مورد
25- فعال سیاسی محکوم به زندان 1 مورد
26- فعال حقوق بشر محکوم به زندان 1 مورد
27- زندانی آزاد شده به قرار وثیقه 3 مورد
28- شکنجه توسط مامورین در بازداشتگاه 15 مورد
29- کشته شدن دانشجو به وسیله مامورین امنیتی 1 مورد
30- محرومیت زندانی از درمان 3 مورد
31- ممنوعیت با انتقال زندانی از انفرادی 1 مورد
32- ممنوعیت دفن و مراسم جانباختگان 1 مورد
33- مجروح شدن شهروندان بوسیله مامورین 2 مورد
34- محکمیت به اعدام 7 مورد
35- محکومیت به زندان بیش از 10 سال 2 مورد
36- مرگ زندانی 1 مورد
37- خوکشی شهروندان به دلیل فقر مالی 1 مورد
38- این موارد نقض حقوق بشراقوام در ایران توسط نهادها ی
1- امنیتی
2 - انتظامی
3- اطلاعاتی
4- حراست دانشگاه ها و دادگاه ها صورت می گیرد.
حکم اعدام و اجرای ان توسط دادگاه انقلاب و اجرای ان توسط اداره کل زندانها و اجرای احکام صورت می گیرد .
شکنجه زندانیان ودستگیر شدگان در پاسگاهای نیروی انتظامی و اداره اگاهی نیروی انتظامی و اداره اطلاعات و مسئولین زندان و بازجویان صورت می گیرد .
قتل و مجروح شدن شهروندان و کولبر ها توسط نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و سپاه پاسداران صورت می گیرد .
اخراج دانشجو و محرومیت از تحصیل با هماهنگی حراست دانشگاه و دادگاه انقلاب می باشد .
ناپدید شدن فعالین سیاسی و مدنی، کارگری، دانشجوئی، زنان، و خانواده های زندانیان سیاسی توسط نیروهای اطلاعاتی بدون اخذ دستگیری از دادسراو یا دادگاه انقلاب و بصورت خود سر دستگیر و به مکانهای نامعلومی برده میشوند و حتی خانواده های ناپدید شدگان از محل انها هیچگونه اطلاعی ندارند.

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران – کمیته اقوام وملل ایرانی


/////////////////////////
بسیجی علیه کانال یک

بسیجی علیه کانال یک Part 2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر