Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

مقبره سلطان اسحاق در معرض نابودی



مقبره سلطان اسحاق در معرض نابودی

من از طرف خودم این عمل را محکوم میکنم صلطان اسحاق بنیانگزار یک آئین کردی بوده و باید کردها به هیچ وجه اجازه ندهند مقبره این بزرگوار این فیلسوف و دانا و دانشمند کرد را نابود کنند حضرت صلطان اسحاق یکی از بزرگان و اندیشمندان ملت کرد میباشد پیغمبر آشتی و صلح میباشد رژیم ایران که در طول 32 سال حکومت ننگینش همیشه بر ضد همه اصولها و مبادیهای انسانی بوده است و حالا به کور اندیشان دستور داده اند تا مقبره این بزرگوار را تخریب کنند و کور اندیشان همیشه دست به کارهای تخریبی زده اند. صلطان اسحاق کبوتر آشتی و رمز ماندگاری فرهنگ و زبان کردی میباشدو یکی از مهمترین ضرب المثلهای که باعث ماندگاری ملت کرد میباشد ضرب المثلهای باهلول دانا میباشد و باهلول دانا یکی از پیروان راه صلطان اسحاق بوده است. اول و آخر یار

ساموئیل کرماشانی

کردانه: طبق خبری که به رادیو و وب سایت کردانه رسیده مطلع شدیم که مقبره سلطان اسحاق که یکی از بناهای تاریخی و مذهبی یارسان و ملت کرد است در روستانی نیسان واقع در استان کرمانشاه به بهانه مرمت و بازسازی در حال تخریب است.


001.jpg
07.jpg
در تماس تلفنی با آقای مهرداد مشعشعی که خود نیز در طول چند روز گذشته درگیر ابن مسئله بوده، اظهار داشت که عده ای به نام معتمد محل در طول چند روز گذشته تلاش کردند ابن بنای تاریخی و مذهبی آئین یاری را نابود کنند. تعداد از مردم یارسان با اعتراض خود در طول چند روز گذشته تا به امروز توانسته اند این پروژه ضد ملی را را متوقف نمایند. طبق اضهارات آقای مشعشعی احتمال اینکه این پروژه تخریب ابن مقبره دوباره شروع شود زیاد است. جهت جلوگیری از تخریب ابن مقبره، مردم یارسان تصمیم گرفته اند در روز جمعه 6 اسفند در مقبره سلطان اسحاق حاضر شوند و اعتراض خود را نسبت به ابن اقدام ضد ملی ابراز کنند. در صورتی که پروژه نابودی این بنای تاریخی توسط افراد مذبور ادامه داده شود ،مردم یارسان در محل مقبره دست به اعتصاب خواهند زد.
جامعه یارسان از همه دوستداران فرهنگ و تاریخ ملی سرزمینمان تقاضامند است که روز جمعه 6 اسفند در محل مقبره سلطان اسحاق حضور به هم برسانند و اعتراض خود را نسبت به ابن حرکت ضد ملی ،تاریخی و مذهبی ابراز نمایند. همچنین از ایرانیان خارج از کشور بخصوص کردها تقاضا می شود تا صدای جامعه یارسان را به گوش همه جهانیان برسانند. صدائی که بیش از 32 سال است توسط حاکمان کنونی تحت فشار و سانسور قرار گرفته است.
ابن بنای تاریخی در مسير جاده پاوه به نودشه درنزديكي روستاي نيسانه ودر كنار ساحل رود سيروان قرار دارد . اين آرامگاه بسيار مورد تكريم واحترام مردم استان و استانهاي همجوار است. ازكرامات اين شخصيت بي صدا بودن رودخانه خروشان سيروان در هنگام گذر از كنار اين آرامگاه است سلطان اسحاق يكي از عرفاي منطقه بوده است كه گروهي را براي احيا سنتها و فرهنگ ايرانيان در برابر اعراب هدايت و رهبري كرده است.جاده اي فرعي از جادهي اصلي پاوه به نوسود در نزديكي روستاي نيسانه جدا مي شود و به زيارتگاه (در 40 كيلومتري شمال غربي پاوه) منتهي مي گردد . منظره رودخانه سيروان دراين محل جذابيت خاصي دارد. آرامگاه سلطان اسحاق در مسير جاده پاوه به نودشه درنزديكي روستاي نيسانه ودر كنار ساحل رود سيروان قرار دارد . اين آرامگاه بسيار مورد تكريم واحترام مردم استان و استانهاي همجوار است. ازكرامات اين شخصيت بي صدا بودن رودخانه خروشان سيروان در هنگام گذر از كنار اين آرامگاه است. سلطان اسحاق يكي از عرفاي منطقه بوده است كه گروهي را براي احيا سنتها و فرهنگ ايرانيان در برابر اعراب هدايت و رهبري كرده است.جاده اي فرعي از جادهي اصلي پاوه به نوسود در نزديكي روستاي نيسانه جدا مي شود و به زيارتگاه (در 40 كيلومتري شمال غربي پاوه) منتهي مي گردد . منظره رودخانه سيروان دراين محل جذابيت خاصي دارد
منابع رادیو کوردانه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر