Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

هجوم مزدوران رژیم برای جمع آوری دیشهای ماهواره


هجوم مزدوران رژیم برای جمع آوری دیشهای ماهواره

دیروز مأمورین نیروی انتظامی با هجوم به تعدادی از ساختمانهای شهرک آپادانا در غرب تهران اقدام به جمع آوری و معدوم سازی دیش‌ها ماهواره در این ساختمانها کردند.



استقرار نیروهای سرکوب رژیم در نقاط مرکزی تهران

-----------------------------------------------------

دادگاه لندن تصمیم به استرداد جولیان آسانژ به مقامات قضایی سوئد گرفت

Julian Assange. Foto: Matt Dunham/Scanpix
دادگاه لندن امروز تصمیم به استرداد جولیان آسانژ Julian Assange برای بررسی قضایی اتهامات مربوط به در سوئد گرفت.
آسانژ در سوئد مظنون به تجاوز به تجاوز به عنف، تجاوز جنسی و مجبور کردن زنان به برقراری رابطه‌ی جنسی است.
این دادگاه تصمیم به استرداد وی به مقامات قضایی سوئد گرفت که وی در این کشور در مورد اتهامات منتصب به خود مورد بازجویی قرار گیرد. پس از یک محاکمه که از دو هفته پیش در لندن آغاز شده و سه روز به طول انجامید، دادگاه تصمیم نهایی خود را مبنی بر استرداد آسانژ اعلام کرد.
این دادگاه همچنین تصمیم گرفت که دادستان سوئدی "ماریان نی" Marianne Ny این حق را داشته باشد که از مقامات قضایی بریتانیا خواست رسمی تحویل دادن آسانژ را مطرح کند. اما این مرحله از روند استرداد وی به سوئد نیز مدتی طول خواهد کشید.
از امروز جولیان آسانژ هفت روز فرصت دارد که نسبت به تصمیم این دادگاه تقاضای تجدید نظر کند. وکیل سوئدی وی بیورن هورتیگ Björn Hurtig در گفتگو با خبرگزاری TT می‌گوید که او تصمیم دارد که در این مورد تقاضای تجدید نظر کند.
وی همچنین ادامه می‌دهد که آسانژ مایل نیست که به سوئد برود، چرا که او به امنیت قضایی یک دادگاه تجدید دادرسی سوئدی اعتقاد ندارند.
وکیل دیگر آسانژ جفری رابرتسون Geoffrey Robertson در باره‌ی این تصمیم دادگاه لندن می‌گوید: آسانژ با این خطرمواجه است که یک محاکمه عادلانه در سوئد نداشته باشد و خطر دیگری به دلیل فشار‌های سیاسی وجود دارد و ممکن است که او در ‌‌نهایت به ایالات متحده‌ی آمریکا تحویل داده شده که در این صورت نیز او با خطر مجازات اعدام روبروست.
وکلای آسانژ همچنین رفتار دادستان سوئدی "ماریان نی" را زیر سئوال برده و این پرسش را که آیا واقعاً می‌توان آسانژ را به جرم تجاوز به عنف متهم کرد یا خیر را مطرح می‌کنند.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر