Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

تصمیم درمورد تحویل یا عدم تحویل جولیان آسانژ به سوئد


تصمیم درمورد تحویل یا عدم تحویل جولیان آسانژ به سوئد

امروز دادگاه بالای بریتانیا درخواست سوئد برای تسلیم نمودن جولیان آسانج را رد نمود در این باره قاضی

بریتانیی گفت خطرتحویل دادن جولیان به امریکا از سوی دولت سوئد

یک دادگاه در بریتانیا قرار است که طی دو روز درمورد تحویل یا عدم تحویل جولیان آسانژ Julian Assange بنیانگزار سایت ویکی‌لیکس Wikileaks به سوئد تصمیم بگیرند.
اما حتا در صورت تصمیم نهایی دادگاه و موافقت این دادگاه با استرداد آسانژ به سوئد، ممکن است زمان تحویل وی به سوئد بسیار طولانی باشد، چراکه وکلای جولیان آسانژ قصد دارند که در صورت رأی و تصمیم مثبت دادگاه مبنی بر استرداد وی به سوئد، نسبت به این رأی اعتراض کنند.
از ماه نوامبر ۲۰۱۰، سوئد در تلاش بوده است تا جولیان آسانژ را با اتکا به یک حکم بازداشت اروپایی به سوئد آورده و در اینجا به ظن، ازجمله تجاوز جنسی محاکمه کند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، برای دادگاه بریتانیا رد حکم بازداشت صادر شده از سوی دادگاه اروپا، مادامی که حقوق انسانی فرد مظنون مورد مخاطره قرار نگرفته و یا در صورتی که اتهامات وارده به وی بی‌اساس تشخیص داده نشده باشد، بسیار دشوار خواهد بود.
وکلا و حامیان جولیان آسانژ ادعا می‌کنند که؛ اتهامات به وی تلاشی از سوی ایالات متحده آمریکاست برای بی‌اعتبار کردن اسناد محرمانه‌ای که سایت ویکی‌لیکس ازجمله در مورد جنگ در عراق منتشر کرده است.
وکلای آسانژ با تسلیم یک عریضه‌ به قاضی بریتانیایی هوارد ریدل Howard Riddle می‌گویند که در صورت تحویل آسانژ، این خطر جدی وجود دارد که وی از اردوگاه زندانان در گوانتانامو Guantanamo سردر بیآورد و در این زندان او به اعدام محکوم شود.
///////////////////////////////////////

پخش یک فیلم مستند در باره ی اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران

تظاهرات خونین در ایران

شب گذشته شبکه ی دوم تلویزیون سوئد، فیلم مستندی درباره ی رویدادهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ایران با عنوان تابستان سبزایران پخش کرد. این فیلم ازطریق ازجمله گفتگو با برخی از چهره های سرشناس در حرکت های اعتراضی مردم، بازسازی برخی از رویدادها و مطالبی که زندانیان منتشرکرده بودند، در خارج ازایران ساخته شده و تصویری از آنچه را که دراین دوره بر مردم ایران گذشت به دست می دهد.
این فیلم هم اکنون در سایت تلویزیون به نشانی svt.se و در بخش Dokument utifrån قابل دیدن است و همچنین قراراست که در روزنهم فوریه در ساعت ٢٣ و در یازدهم فوریه در ساعت ٢١ از شبکه ی علمی تلویزیون

Kunskapskanalen مجددا نمایش داده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر