Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

در گوشه و کنار این دنیا چیزهای عجیب و غریبی روی میدهد یک مرد سوئدی سر همسر خودش را بریده و گوشت ایشان را پخته و خورده است در جنوب سوئد



Polisen fann blodspår på en långpanna som hittades i mannens kök.

در گوشه و کنار این دنیا چیزهای عجیب و غریبی روی میدهد یک مرد سوئدی سر همسر خودش را بریده و گوشت ایشان را پخته و خورده است در جنوب سوئد
به نابر گزارش روزنامه میترو چاپ سوئد یک مرد 32 ساله سوئدی زن 41 ساله خودش را سرمیبرد و بدن زنش را تکه تکه میکند و سپس هر روز قطعه ای از بدن زنش را کباب کرده است و یک ساعت پیش از اینکه کارمندان اداره اجتماعی به خانه مرد 32 ساله مراجعه کنند جرم را به وقوع پیوسته است . این مرد خودش برای پلیس توضیح داده است و گفته است او همیشه در این فکر بوده است که گوشت انسان چه مزه ای باید داشته باشد و هنگامیکه پلیس به خانه ایشان مراجعه میکند او به پلیس میگوید اون آنجاست من سرش را از بدنش جدا کرده ام قسمت عظیمی از بدنش خورده ام سرش اونجاست روی میز تختخواب میباشد.
دوباره جلو پلیسها بلند میشه و یک قسمت از ران زنش میبرد و میبرد شورباش میکند و میخورد به ق
ول روانشناسان او مبتلا به روانپویشی شده است و دچار یک بیماری خطرناک روانی شده است مگر میشه انسان گوشت انسان را بخورد این پلیس گفته است.
برای اینکه خود روزنامه را نگاه کنید در روزنامه میترو چاپ امروز صفحه 4 مورخ 25/2/2011 را نگاه کنید اگر سوئدی بلد هستید.

32åring åt av sin döda sambo sidan 4

----------------------------------------------

احتمال موج پناهندگی جدید به اروپا

سیسیلیا مالستروم
روز گذشته وزرای مهاجرت کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا در بروکسل گرد آمدند تا مذاکراتی را پیرامون آمادگی برای احتمال موج جدید پناهندگی از کشورهای لیبی و آفریقای شمالی به اروپا انجام دهند. وزیر امورخارجه ی ایتالیا نسبت به موج پناهندگی گسترده هشدار داده بود. سیسیلیا مالمستروم از اعضا کمیسیون اتحادیه ی اروپا در جلسه ی روز گذشته، از همه ی کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا خواست تا همکاری خود را با پناهجویان نشان دهند.
او عنوان کرد که همه ی کشورهای عضو باید در این زمینه همکاری کنند تا پناهندگان تنها به مالتا و ایتالیا روی نیاورند.
اضافه کنیم که کشورهای عضو تنها درصورت تمایل می توانند پناهنده بپذیرند.
سیسیلیا مالمستروم در این زمینه گفت، صندوقی برای شرایط اضطراری پناهجوئی و
جود دارد که ما در حال بررسی موجودی آن هستیم. سیسیلیا مالمستروم ضمن اشاره به عدم وجود یک سیاست مشترک پناهنده پذیری در میان کشورهای عضو اتحادیه، بر نیاز به وجود آن تاکید کرد.
-------------------------------------------------

درخواست برای دخالت سیاسی و نظامی در لیبی

kadaffi
Hans Corell از مقامات وزارت امورخارجه و رئیس سابق دایره ی حقوقی سازمان ملل، معتقد است که وقت آن رسیده است که سازمان ملل مداخله ی انسانی یا نظامی در لیبی را مورد بررسی قرار دهد. او معتقد است که دلائل کافی برای دخالت انسانی در لیبی وجود دارد.
Hans Corell می گوید که در حالیکه یک دولت نتواند امنیت مردم خود را در قبال خطرات جانی وقومی آن ها حفظ کند ، سازمان ملل با ید مداخله کند. او اظهار می دارد که مسلم است که معمر قزافی مظنون به نقض آشکار حقوق بشر استپاسخ کارل بیلت وزیر امورخارجه در این زمینه بسیار محتاطانه ارزیابی شده است. چراکه او گفته است که مذاکرات در این زمینه باید در پشت درهای بسته صورت گیرد .او دلیل این امر را امنییت جانی سوئدی هائی عنوان کرده که هنور نتوانسته اند از لیبی خارج شوند.
///////////////////////////////////////////////

انتقاد به سکوت دولت سوئد

وزارت امورخارجه ی سوئد

ظاهرات شورای ملی مقاومت در برابر سفات جمهوری اسلامی
روز گذشته ، بیست و چهارم فوریه، دو تن از مسئولان جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران در سوئد، هلیا ریاضت و مهرداد درویش پور از جمله با کارل میشل گرنس، مشاور سیاسی وزارت امورخارجی سوئد، در امور ایران، دیدار کرده و به سکوت مقامات سوئدی نسبت به اعمال خشونت علیه تظاهر کنندگان در ایران برای نمونه در اول اسفندماه ، اعتراض کردند. نمایندگان جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران ،از جمله خواستار واکنش جدی سوئد و اتحادیه ی اروپا نسبت به این مسائل، آزادی بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی و رفع حصر خانگی از میرحسین موسوی و مهدی کروبی شدند.
این جمعیت، دربخشی از اطلاعیه خود در رابطه با این دیدار، در مورد پاسخ وزارت امورخارجه به آن ها چنین نوشته است:
«
مسئولان وزارت امور خارجه سوئد در پاسخ به خواسته‌های نمایندگان جمعیت گفتند خانم اشتون از سوی اتحادیه اروپا در رابطه با سرکوب تظاهرات 25 اسفند اطلاعیه صادر کرده است، هرچند در مورد حوادث اول اسفند واکنش رسمی نشان نداده اند. رئیس بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه سوئد اضافه کرد که حوادث لیبی و دنیای عرب تا حدودی از تمرکز جهان غرب بر ایران برای دوره کوتاهی کاسته است. اما اضافه کرد که تمرکز بر نقض حقوق بشر در ایران از موضوعات کار دائمی ایشان و وزارت امور خارجه سوئد است. او اضافه کرد دولت سوئد در ترغیب اتحادیه اروپا برای واکنش در زمینه نقض حقوق بشر در ایران نقش بسیار فعالی داشته است و از کانال های دیپلماتیک نگرانی خود را دائما به مقامات ایرانی و از جمله سفیر ایران ابراز میدارد. مسئولین وزارت امور خارجه سوئد از پیگیری اخبار مربوط به نقض حقوق بشر در ایران سخن گفتند و نسبت به این دیدارها ابراز علاقه کردند و متعهد شدند که با استفاده از روش‌های دیپلماتیک تلاش خواهند کرد که اعمال فشار بر جمهوری ‌اسلامی ایران بر سر نقض حقوق بشر را افزایش دهند. در پایان هردو طرف بر ضرورت تماس های فعال تر تاکید نمودند.»
روز گذشته ، همچنین تظاهراتی از سوی شورای ملی مقاومت ایران در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در حومه ی استکهلم برگزار شد. این شورا اعلام کرده است که این تظاهرات با فراخوانی از سوی مریم رجوی ، با هدف اعتراض به نحوه ی برخورد با تظاهر کنندگان در روزهای اخیرانجام شده است.
----------------------------------------------------------
هفتمین روز از برپایی تجمع های اعتراضی در شهر سلیمانی
با حضور شماری زیادی از مردم جنوب کردستان، هفتمین روز از تجمع های اعتراضی در محوطه (دەرکی سەرا) درسلیمانی برگزار شد.

زریان محمد گزارشگر سایت ئاوێنه در این باره نوشت، ساعت یک بعدازظهر امروز چهارشنبه، شمار زیادی از مردم کردستان به این تجمع پیوستەاند و تعداد آنان هر لحظه در حال افرایش است.

در تجمع امروز سلیمانی چندین نفر از روشنفکران کرد از جمله، رێبین هەردی و فاروق رفیق به ایراد سخنانی پرداختند.
رێبین هەردی با خواندن یاداشت مشترک "بختیار علی، مریوان وریا قانع و ئاراس فتاح" حمایت خود را از موضع این سه نویسنده کرد اعلام کرد.
در ادامه فارق رفیق و رێبین هردی از مردم درخواست نمودند تا به صورت مسالمت آمیز به اعتراض ها و حضور مدنی خود ادامه دهند.

در تظاهرات امروز سلیمانی، مردم با سردادن شعارهایی همچون. "آشتی، آشتی"، "سه‌رۆك چووه‌ بۆ ئیتاڵیا، ئێمه‌ی دا به‌ میداڵیا" خواستار ایجاد اصلاحات و خروج پایگاههای حزبی از این شهر شدند. معترضان همچنین بر ادامەی حضور خود تا دست یافتن به مطالبتشان تاکید نمودند.

دانشجویان دانشگاه سلیمانی نیز با صدور بیانیەایی حمایت خود را از مطالبات تظاهرکنندگان اعلام کردند.

در این میان اعضای "گروه سفید" با ایجاد "حائل آشتی" در میان نیروهای امنیتی و تجمع کنندگان تلاش نمودند تا فضای این اعتراض ها را به دور از هرگونه خشونتی حفظ نمایند.
////////////////////////////
رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه‌: باید از ملت کورد عذرخواهی کنیم
رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه‌: باید از ملت کورد عذرخواهی کنیم

کمال قلیچ دار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه، مهم‌ترین حزب مخالف دولت این کشور در دیدار خود از شهر کوردستانی "وان" خواستار عذرخواهی حزب جمهوری خلق ترکیه‌ از ملت کورد شد.

به‌ گزارش رونامه‌ "ملیت ترکی"، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه‌ با حضور در بین مردم شهر وان اعلام کرده‌ است که‌ باید سلاح‌ها را زمین گذاشت و موانع پیش روی زبان مادری برداشته‌ شود.

وی با اعلام این مطلب که‌ باید حزب تحت رهبری وی از ملت کورد عذر خواهی کند خواستار آشتی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه‌ با ملت کورد شد و از دولت ترکیه‌ خواست که‌ عفو عمومی صادر نماید.

حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه‌ قدیمی‌ترین حزب سیاسی این کشور است که گرایش‌های ملی‌گرایانه دارد، این حزب در نهم سپتامبر سال ۱۹۲۳ از سوی مصطفی کمال آتاترک رهبر جمهوری نوین ترکیه تأسیس شد.
این حزب هم‌اکنون ۱۱۲ نماینده در مجلس ملی ترکیه دارد و حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه می‌باشد.
///////////////////////////////

تظاهرکنندگان در بغداد خواستار برکناری نوری المالکی شدند

تظاهرات مردمی در عراق به خشونت كشيده شد و 6 کشته برجای نهاد

مردم عراق روز جمعه 25-2-2011 با شعار "روز خشم" در عراق در شهرهای مختلف از جمله بغداد برای اعتراض به کمبود خدمات رفاهی و فساد مالی در دولت و نیز نبود امنیت در کشور به تظاهرات پرداختند.

گزارش های دریافتی از عراق حاکی است که تظاهرات در چند شهر از جمله موصل، بصره و کرکوک به خشونت کشده شد و در پی آن 6 نفر از تظاهر کنندگان کشته شدند .

در شهر موصل تظاهرکنندگان با سنگ به‌ ساختمان استانداری حمله‌ کردند كه در نتیجه تیراندازی نیروهای نظامی به سوی معترضان سه‌ تن از أنها از جمله خبرنگار ‌ تلویزیون الموصلیه‌ کشته‌ شدند.

با خونین شدن تظاهرات، خشم معترضان شدیدتر شد که با حمله به ساختمان استانداری در موصل آن را به آتش کشیدند.

در بصره نیز معترضان این شهر ساختمان استانداری را به تصرف خود در آوردند که در پی این حادثه شلتاگ عبود استاندار بصره از مقام خود استعفا داد.

سرتیپ سرهد قادر اعلام کرد که در شهر حویجه در جنوب کرکوک 2 نفر از تظاهر کنندگان کشته و تعداد دیگری از مردم زخمی شدند.

همچنین در بغداد پایتخت این کشور هزاران نفر از مردم با تجمع در میدان تحریر خواستار اصلاحات سیاسی و آزادی های مدنی و بهبود خدمات شهری شدند.

بنا به گزارش تلفزیون العربیه تعداد زیادی از معترضان بغدادی با شعار دادن عليه دولت نوری المالکی خواستار برکناری وی شدند.

این درحالی است که نوری المالکی نخست وزیر عراق دیروز پنج شنبه از مردم خواست تا به‌ دلیل مصلحت امنیتی کشور در راهپیمایی ‌روز جمعه‌ شرکت نکنند.

وی در پیام خود دعوت به تظاهرات روز جمعه را اقدامی مشکوک و موجب سوءاستفاده‌ خرابكاران دانست.

///////////////////////////////////////////

درخواست بریتانیا برای تشکیل «ائتلافی داوطلبانه» برای تحریم بیشتر ایران

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، خواستار تشکیل «ائتلافی از کشورهای داوطلب» در میان اعضای اتحادیه اروپا شد تا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران که از نگاه وی «کشوری در حال مطرود شدن» است، اعمال کنند.

به نوشته روزنامه بریتانیایی «فایننشال تایمز»، دیوید کامرون که در حال سفر به کشورهای عرب منطقه خلیج فارس است این مطلب را روز چهارشنبه در قطر پس از توافق برای امضای یک قرارداد گازی دو میلیارد دلاری با قطر بیان کرد.

به نوشته «فایننشال تایمز»، این فراخوان از سوی نخست‌وزیر بریتانیا به این خاطر صورت می‌گیرد که احتمال رسیدن به اجماع در میان همه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا برای افزودن به تحریم‌ها علیه ایران به میزان زیادی کاهش یافته‌است.

بنا بر این گزارش، اعضای اتحادیه اروپا بر این باورند که مخالفت ایتالیا، اتریش و یونان با افزودن بیشتر به تحریم‌های علیه ایران ممکن است دستیابی به اجماع کامل در این مورد را با مشکل مواجه کند.

دیوید کامرون در قطر گفت: «ایران در مسیر کنونی خود به سمتی می‌رود که تبدیل به کشوری مطرود، بدون دوست و بدون پول بشود که جایی برای رفتن ندارد.»

نخست‌وزیر بریتانیا افزود: «بریتانیا و شرکای بین‌المللی‌اش آماده مذاکره هستند ولی ما اهل فریب خوردن هم نیستیم. ما هم‌چنان راه‌هایی را برای افزودن بر فشارها خواهیم یافت.»

دیوید کامرون در ادامه با اشاره به حکومت ایران گفت: «آنها تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند و اقتصادشان ضعیف و آسیب‌پذیر است و رژیم تنها از طریق سرکوب مخالفان سیاسی خود است که برپا مانده‌است.»

وی با ابراز «نگرانی زیاد» در مورد برنامه هسته‌ای ایران، از شرکای بین‌المللی بریتانیا خواست تا «فریب نخورند» و خواستار تشکیل ائتلافی از کشورهای داوطلب شد تا تحریم‌های مضاعفی را بر جمهوری اسلامی اعمال کنند.

بریتانیا در گذشته در چارچوب اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ایران به اجرا گذاشته و هم‌چنین به صورت جداگانه نیز محدودیت‌هایی را بر بانک‌های طرف معامله ایران اعمال کرده‌است اما تاکنون هیچگاه ایده‌ای مبنی بر تشکیل گروهی جداگانه برای تحریم بیشتر ایران خارج از چارچوب‌های اتحادیه اروپا مطرح نکرده‌بود.

قدرت‌های اروپایی و آمریکایی می‌کوشند تا با اعمال فشار بر ایران، مقامات ایرانی را به «شفاف‌سازی» بیشتر و رفع نگرانی‌های غرب درخصوص احتمال استفاده نظامی از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ترغیب کنند.

پاییز گذشته، پس از آنکه سازمان ملل در قطعنامه‌ای تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران به اجرا گذاشت، اتحادیه اروپا نیز بسته‌ای سختگیرانه از تحریم‌ها را بر جمهوری اسلامی اعمال کرد.

پیشتر سالومه زورابیشویلی، مدیر کمیسیون سازمان ملل برای نظارت بر تحریم‌های ایران، در پاسخ به پرسش رادیو فردا در مورد میزان تأثیرگذاری این تحریم‌ها بر جمهوری اسلامی گفته بود: «هم اکنون ما به جرئت می‌توانیم بگوییم که ممکن است تحریم‌ها مقام‌های ایران را از اصرار بر این برنامه منصرف نکرده باشد، اما برنامه هسته‌ای را کند کرده است.»

/////////////////////////////

معاون احمدی نژاد: روابط تهران و پیونگ یانگ خاری در چشم قدرتهای زورگو

سفر معاون وزیر خارجه کره شمالی به ایران دور از چشم رسانه ها

پاک کیل یون معاون وزیر امور خارجه کره شمالی بدون خبر و به دور از چشم رسانه ها به ایران سفر کرد و با مقام های این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست جمعه 25-2-2011 نوشت که معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در حال حاضر در دعوتی رسمی از سوی مقام های ایرانی در تهران به سر می برد.

بنا بر این گزارش پاک کیل یون در دیدار با محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت که و پیونگ یانگ هر دو در یک سنگر بر علیه قدرت‌های زورگو و مغرور هستند.

رحیمی نبز در این دیدار گفت: "گسترش روابط بین تهران و پیونگ یانگ خاری در چشم قدرتهای زورگوی جهان است."

فعالیت های اتمی ایران و کره شمالی مدتها است که مورد اعتراض جامعه بین الملل است. کره شمالی موفق به ساخت بمب اتمی شده است به همین دلیل در معرض تحریم های شدید بین المللی است. اما ایران بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود تاکید دارد. با این حال غرب فعالیت های هسته ای ایران را غیر شفاف می داند و می گوید که این کشور در پی ساخت بمب اتم است. به همین دلیل ژوئن سال گذشته قطعنامه چهارم تحریم های تهران از سوی شورای عالی امنیت سازمان ملل متحد صادر شد.

ایران برای مدت طولانی است كه از اظهارنظر در مورد روابط نزدیكش با كره‌شمالی خودداری كرده است.

واشنگتن ‌پست در پایان گزارش خود نوشته است: "در ماه نوامبر، یک برآورد اطلاعاتی امریكا نشان می‌داد كه ایران موشک‌های پیشرفته‌ای كه قابلیت هدف‌گری پایتخت‌های كشورهای اروپایی را دارد، از كره‌شمالی دریافت كرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر