Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

سفیر لیبی در هند به معترضین پیوست و خواستار سقوط معمرقذافی شد



سفیر لیبی در هند به معترضین پیوست و خواستار سقوط معمرقذافی شد
به گزارش تلویزیون العربیه سفیر لیبی در هند به معترضین پیوسته و خواستار برکناری دیکتاتور لیبی شده است و به گزارش کمیسیون حقوق در لیبی تا بحال نزدیک به 233 نفر توسط نیروهای مسلح وفادار به معمر قذافی که به فرماندهی سیف اسلام فرزند معمر قذافی میباشد به طور وحشیانه ای به متظاهرین و معترضین حمله میکنند و آنها را به گلوله میبندند.
مرگ دیکتاتورها فرا رسیده است در سودان خبر رسید که عمر البشیر اعلام نموده است خود را برای ریاست جمهوری آینده سودان کاندید نخواهد کرد خروش خلق لرزه بر پیکر دیکتاتورها انداخته است.
..

هيومان رايتس ووتش" تؤكد مقتل 233 شخصاً في ليبيا خلال الاحتجاجات

سفير ليبيا بالهند يستقيل ويدعو للإطاحة بالزعيم معمر القذافي

/////////////////////////////////
اتحاد رمز پیروزیست متحد شوید دموگکراسی را به مردم هدیه کنید
و در ایران چه میگذرد.

بازداشت حدود ۵۰۰ نفر در تجمع اول اسفند

سایت کلمه: یکی از افراد بازداشت‌شده در تجمع دیروز – اول اسفندماه – که نیمه شب گذشته آزاد شده، در گفت و گو با کلمه، تعداد تقریبی بازداشت‌شدگان دیروز را ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

به گفته‌ی وی، اکثر بازداشت‌شدگانی که او مشاهده کرده، در محدوده‌ی خیابان و میدان آزادی، و توسط پلیس امنیت دستگیر شده بودند و بسیاری از آنها در ساعات پایانی دیشب و بامداد امروز آزاد شدند.

او که دیشب از مقر نیروی انتظامی فاتب واقع در ضلع جنوبی میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر جنوبی آزاد شده، خاطرنشان می‌کند که همزمان با دستگیری، مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته؛ و تاکید می‌کند که در زمان بازداشت برخورد بدی با آنها صورت نمی‌گرفت، مگر کسانی که به گفته‌ی او “بلبل زبانی” می‌کردند که به شدت کتک می‌خوردند.

به گفته‌ی او، تلفن‌های همراه همه‌ی بازداشت‌شدگان توقیف شده و به آنها گفته شده که بعد از عید برای پس گرفتن آنها مراجعه کنند.

همچنین یک کارگر که او هم دیشب از همین محل آزاد شده، با ابراز تعجب از رفتارهایی که در زمان بازداشت دیده، به برخورد خشن ماموران اشاره می‌کند و می‌گوید: اینها خودشان هم کسی را قبول نداشتند و به همه فحش می‌دادند، خودم شنیدم که حتی به امام هم توهین می‌کردند.

به گفته‌ی او، افرادی را که قبلا هم سابقه‌ی بازداشت داشته‌اند و یا به هرحال می‌خواستند نگه دارند، به مقر اصلی پلیس امنیت منتقل می‌کردند. او می‌گوید که تنها مردان در این محل بازداشت بوده‌اند و زنان را از ابتدا به جای دیگری – احتمالا بازداشتگاه وزرا – منتقل کرده‌اند.


بازداشت ۱۵۰ تن از شهروندان معترض در رشت یکم اسفند

خبرگزاری هرانا - گزارش ها از رشت حاکی از آن است که قریب به ۱۵۰ تن از شهروندان معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش بامداد خبر، هم‌زمان با راهپیمایی‌های پراکندهٔ مردم معترض در تهران، کردستان، شیراز، اصفهان و مشهد، صد‌ها نفر از شهروندان گیلانی نیز در خیابان‌های مرکزی شهر رشت حاضر شدند اما با حکومت نظامی اعلام‌نشده از سوی نیروهای سرکوب‌گر مواجه گردیدند.

از حدود ساعت دو بعدازظهر امروز (یکشنبه اول اسفند) نیروهای نظامی، بسیج و امنیتی در رشت با اشغال خیابان مطهری منتهی به میدان صیغلان و ضرب‌وشتم مردم، از هرگونه شکل‌گیری تجمع اعتراضی و سردادن شعار جلوگیری کردند.

یک شاهد عینی با اشاره به حضور چشم‌گیر نیروهای لباس‌شخصی در میان مردم، گفت که صد موتورسوار مجهز به انواع سلاح‌های سرد و گرم با خشونت تمام مانع جمع شدن چهار نفر در کنار هم در طول خیابان مطهری می‌شدند و تنها در یکی از معدود دفعاتی که جمعی پنجاه نفره از معترضان در مقابل مجتمع تجاری رضا گرد هم آمدند با محاصره و ضرب‌وشتم، آنان را دستگیر و سوار بر ون‌های ویژه به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

این شاهد عینی همچنین از شناسایی و دستگیری نزدیک به ۱۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان در تجمعات اعتراضی روز ۲۵ بهمن در سطح شهر رشت خبر داد و با اشاره به فیلم‌برداری از معترضان در روز یکشنبه، احتمال داد که تعداد بیشتری ظرف روزهای آینده دستگیر شوند.

گفتنی است در جریان راهپیمایی‌های اعتراضی امروز نیروهای سرکوب‌گر در تهران و شهرستان‌ها با هرگونه تجمع به شدت برخورد کردند و برخی ناظران شدت خشونت‌های امروز را بسیار بیشتر از روز دوشنبه ۲۵ بهمن توصیف نموده‌اند.

//////////////////////////

بازداشت یک خواهر و برادر در سقز

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک شهروند سقزی به نام هیوا خالدی همراه خواهرش لطیفه طی روزهای اخیر در این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

براساس گزارش آژانس خبری موکریان، هیوا خالدی که چند روز پیش بازداشت شده بود اخیراً به زندان مرکزی شهر سقز منتقل شده است ولی تاکنون از وضعیت خواهر وی اطلاعی در دست نیست.

گفته می شود علیرغم پیگیری های خانواده لطیفه خالدی، مقامات مسئول هیچگونه پاسخی در رابطه با اتهامات احتمالی وی ارائه نداده اند.

////////////////////////

پدر مصری نام دخترش را فیس بوک گذاشت

ایسنا: یک پدر مصری به عنوان یادبود تحولات اخیر در کشورش، نام نوزاد دختر خود را فیس بوک گذاشت.

جمال ابراهیم معتقد است که این شبکه اجتماعی اینترنتی نقش مهمی در تحولات اخیر مصر داشته است.

روزنامه الاهرام مصر در این باره نوشت: پدر این نوزاد دختر از انقلاب اخیر در کشورش بسیار خرسند بوده و ادعا می‌کند که سایت فیس‌بوک نقش مهمی در موفقیت معترضان در برخی از شهرها داشته است.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، نام کامل این نوزاد «فیس‌بوک جمال ابراهیم» است و اعضای خانواده و دوستان از این انتخاب، خوشحال هستند.



///////////////
اعتراض شبانه مردم در خیابان؛ مرگ بر دیکتاتور ۱ اسفند

بزرگداشت شهدای ۲۵ بهمن در مالزی، سرود ای ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر