Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

حسنی مبارک سرنوشت یک ساله پایان زندگی شاه را دید.


اینکه رفتن مبارک یک دستاورد مستقیم مبارزه مردم مصر است جای هیچگونه شکی ندارد. اما من اسم این دستاورد را پیروزی نمیگذارم. چرا که تمام ارکان آن سیستمی که علت العلل بپاخاستن مردم مصر بود نه فقط بجا مانده است بلکه به عنوان دوران انتقالی مشروعیت مجدد نیز یافته است. این فرق مردم مصر با مردم ایران است. افق مردم ایران در معنی کردن پیروزی به اندازه سی سال جلوتر از مبارزه امروز مردم مصر است.
مصرهنوز از رفتن مبارک در جشن است . انقلاب به یمن و الجزایر هم گوشه چشمی نشان داده است . غرب هنوز در حال حساب و کتاب است و نگران ....! موسوی و کروبی هنوز ناامید نشدند برای گرفتن مجوز اعتراض به فردا.....! حکومت اسلامی خودکار و کاغذ برای نوشتن مجوز پیدا نکرد و به موسوی و کروبی هم گفت : شرمنده ! این سونامی منطقه ایی جدی تر از هر تحلیلی بود ، نگرانی از قدرت گرفتن ارتجاع اسلامی هر چند به جاست اما به نظر میرسد چندان جدی نیست یعنی نیروهای مذهبی دربین مردم جدی نیستند ! و بالاخره حکومت اسلامی و حاکمان ایران....و مردم ایران و شرایط حساس تاریخی و منطقه ایی و گیجی اپوزسیون سرخوش.....واکنشهای متناقض غرب .....سوت زدن امریکا به نفع خامنه ای درخرداد 1388 .....و ادامه مذاکره 5 و یک با جنایتکاران حکومت اسلامی .....و عدم فراموشی تاریخ .....! آخ که دیگه اوباما..
تئوری توطئه یکی از عوامل عقب بودن جنش ماست. این پدیده که خود ریشه در فرماسیون های انگلیسی داراد، انگلیس را امام زمان دنیا میداند, هیچ اتفاقی در جهان حتا شیوع ایدس بدون تصمیم انگلیس میسر نیست! از بینش ارتجاعی ال احمد تا پارانوید شاه و حامیان سلطنت و متاسفانه بسیاری مردم زودباور، انگلیس را طراح هر تحولی میدانند. یکی از فاکتور های مهم روانی اعتلای جنبش در ایران افشای این توریست که سالهاست مانع اعتماد به نفس ملی جنش میشود.
حسنی مبارک سرنوشت یک ساله پایان زندگی شاه را دید. درس بزرگی در آن سرگذشت پنهان بود که شنید. نگذاشت بحران از یک ماه بگذرد و به نقطه غیرقابل بازگشت برسد و ارتش متلاشی شود. تا بود مسئولیت ها را روشن کرد و صحنه را به شورای فرماندهان نظامی سپرد و رفت
//////////////////////////////////////////////////////
وێنه‌یه‌کی مێژوویی، شێح عێزه‌دینی حوسینی له‌گه‌ڵ عه‌بدولڕه‌حمانی زه‌بیحی گه‌ڕێنه‌نده‌ی گۆڤاری نیشتمان و له‌ کاربه‌ده‌ستانی کۆماری کوردستان ، ئه‌و وێنه‌یه‌ له‌ ده‌وروبه‌ری سه‌رده‌شت له‌ ساڵی 1979 گیراوه‌
ڕه‌نگه‌ خوێنه‌ره‌وه‌ی ئاوا هه‌بن نه‌زانن له‌ سه‌رده‌می کۆمار دا ئه‌رکی زه‌بیحی چ بووه‌. زه‌بیحی و 4 تێکۆشه‌ری دی له‌ کاتی ڕاگه‌یاندنی کۆمار دا له‌ تاران زیندانی بوون.
دوای به‌ر بوون له‌ زیندانی عه‌جه‌مان دوو که‌س له‌وان عه‌بدولڕه‌حمانی زه‌بیحی و دڵشادی ڕه‌سووڵی له‌ 3-12-1324 ی هه‌تاوی ده‌گه‌نه‌وه‌ مه‌هاباد و قاسمی قادریی قازی ش بۆ
ته‌داوی له‌ ته‌ورێز به‌جێ ده‌مێنێ.
به‌ ماویه‌کی کورت دوای گه‌یشتنه‌وه‌ی مه‌هاباد به‌ پێی نووسینی زه‌بیحی خۆی ئه‌رکی پێ ده‌ئه‌سپێردرێ. له‌ وێنه‌یه‌کی که‌ پێشه‌وا و ژماره‌یه‌ک له‌ وه‌زیرانی ده‌وڵه‌تی جمهوری کوردستانی
تێدایه‌ زه‌بیحیش وه‌کوو یه‌ک له‌ کاربه‌دستان ده‌بینین. نه‌مر ویلیام ئیگلتن له‌ کتێبه‌که‌ی دا وه‌ک ئه‌ندامی کومیته‌ی ناوه‌ندی حیزبی دێمۆکڕاتی کوردستان ناوی زه‌بیحی ده‌با و له‌
نووسینه‌کانی له‌مه‌ڕ مێژووی کۆماریش له‌ چه‌ند جێ باسی زه‌بیحی وه‌کوو بازره‌س و به‌رده‌نگی وتووێژ به‌تایبه‌تی له‌ جه‌بهه‌ی سه‌قز هاتووه‌. ئه‌نجومه‌نی ره‌وابیتی ئێران و شووڕه‌وی،شوعبه‌ی کوردستان ده‌ورێکی زۆری گێڕاوه‌ له‌ بڵاوکردنه‌وه‌ی خوێنده‌واری و ڕۆناکبیریی له‌ مه‌هاباد و ده‌ور وبه‌ری. له‌ ژماره‌ی 88ی ڕۆژنامه‌ی کوردستان دا ( 28ی خه‌رمانانی 1325ی هه‌تاوی) زه‌بیحی
بابه‌تێکی سه‌باره‌ت به‌ چالاکیی یه‌کساڵه‌ی ئه‌وئه‌نجومه‌نه‌ بڵاو کردووه‌ته‌وه‌ و وه‌ک مونشی (سێکرێتیر) ئه‌نجومه‌ن ئیمزای کردووه‌.
////////////////////////////////////////////

آخرین وضعیت سعید ساعدی در بازداشتگاه اطلاعات سنندج

saeed-saadi.png
کردیش پرسپکتیو: با گذشت بیش از 45 روز از بازداشت سعید ساعدی، قرار بازداشت وی به مدت یک ماه دیگر تمدید شد و نامبرده همچنان در شرایط بسیار وخیم جسمانی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به سر می برد.

بنا به گزارش های رسیده از یک منبع موثق به کردیش پرسپکتیو، قرار بازداشت این نویسنده کرد از تاریخ شانزدهم بهمن ماه به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

گفتنی است که خانواده سعید ساعدی تاکنون تنها یک مکالمه یک دقیقەای با فرزندشان داشتەاند و همین امر نگرانی شدید آنها را در خصوص وضعیت نامبرده، به دنبال داشته است.

عدم امکان ملاقات و تمدید مجدد قرار بازداشت، احتمال تحت فشار بودن و شکنجەی این شاعر کرد را تقویت می کند.

بنا به برخی اطلاعات رسیده، به دلیل شکنجەهای فیزیکی، آقای ساعدی از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده است.

این منبع مطلع همچنین خبر منتشر شده از سوی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی را که در آن گفته شده بود که سعید ساعدی بر اثر شکنجه جان خود را از دست داده، به شدت تکذیب نمود.

سعید ساعدی شاعر و روزنامەنگار کرد در شامگاه یک شنبه پنجم دی ماه به همراه شماری از فعالان کرد و هشت تن از اعضای خانواده حبیب الله لطیفی بازداشت شد.

با گذشت یک هفته از این بازداشت ها، تعدادی از دستگیر شدگان از جمله خانواده لطیفی آزاد شدند. در روزهای بعد نیز برخی از بازداشت شدگان با سپردن وثیقه های سنگین آزاد شدند.

در این میان یحیی قوامی دیگر فعال کرد که در همان روز بازداشت شد در شرایط مشابهی به سر می برد و اطلاع دقیقی از وضعیت وی در دست نیست.
/////////////////////////////////////
مرگ حبیب الله نادری زندانی سیاسی کورد در زندان اطلاعاتیها ایشان را بقتل رساندند
حبیب الله نادری زندانی سیاسی کرد، پس از تحمل بیش از ۲۱ سال حبس، شب گذشته در زندان مرکزی سنندج بر اثر سکته ی قلبی جان باخت.
به گزارش سنه نیوز، حبیب الله نادری حدود ۱۲ سال را به اتهام جاسوسی در زندان " بعث " گذراند. او بلافاصله به رژیم ایران تحویل داده شد و بیش از ۹ سال را نیز به اتهام جاسوسی و وابستگی به یکی از احزاب کردی، در زندان مرکزی سنندج سپری نمود.
نادری، که کمتر ۶ سال به پایان دوره ی محکومیت طولانی مدت اش مانده بود، شب گذشته در حالی جان سپرد که زندانیان سیاسی زندان مرکزی،" ایرج پرآذران " پزشک بهداری زندان را مسبب مرگ وی می دانند. ظاهرا این پزشک، به توصیه ی زندانیان برای وارد آوردن " شوک " به بدن حبیب الله اعتنا نکرده است. شایان ذکر است " حاجی محمود رحمانی " هم پرونده ی حبیب نادری نیز پس از گذشت حدود ۱۰ سال حبس در زندان جان باخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر